Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

zone5324bericht... schreef:kwam net de 444 tegen op Den Haag CS, maar eigenlijk vind ik het nog te gek voor woorden, dat ze ook niet eens een Veolia logo erop geplakt hebben.
niet dat mensen de naam op de bus zoveel uitmaakt, maar ik had zelf toch wel iets meer naamsbekendheid verwacht.
Toevallig de eerste passagier die gisterochtend bij me instapte zei: "Hé, wat een lange bus hebben we vandaag en waarom staat er Connexxion op? Normaal rijdt Veolia toch altijd op deze lijn?". :D
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

welke van de 2 bussen had je vandaag dan, want dan heb je mij misschien op de buffer van Den Haag CS nog wel zien staan...;-)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door huibf »

Bee schreef:Haaglanden heeft het inspreken door burgers vorig jaar afgeschaft omdat het te tijdrovend zou zijn.
Denk dat ze juist meer moet vragen van burgers.
Dat zijn de klanten...
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

zone5324bericht... schreef:welke van de 2 bussen had je vandaag dan, want dan heb je mij misschien op de buffer van Den Haag CS nog wel zien staan...;-)
Vandaag ben ik 1 hele dagen vrij. :D Gisteren was ik 1 dagje daar met de 9155.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

Delftse Chauff schreef:
zone5324bericht... schreef:welke van de 2 bussen had je vandaag dan, want dan heb je mij misschien op de buffer van Den Haag CS nog wel zien staan...;-)
Vandaag ben ik 1 hele dagen vrij. :D Gisteren was ik 1 dagje daar met de 9155.
nee, zaterdag was ik niet op Den Haag CS... ;-)
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

Gisteren zijn in Delfgauw de werkzaamheden begonnen Delfgauwseweg.
De bussen van lijn 37 & 55 worden omgeleid via de Hoflaan.
Daar is de weg met betonplaten verbreed en om overig verkeer wordt geweerd door een bussluis in de Hoflaan t.h.v. het viaduct met de A13.

Echter stond voor verkeer vanaf Delft niet duidelijk vermeld, dat alleen bussen zo konden blijven rijden.

Gisteren zijn dus ook meerdere auto's de tijdelijke bussluis in de Hoflaan ingereden, waardoor de route voor de bussen ook niet mogelijk was om te berijden.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

zone5324bericht... schreef:Gisteren zijn in Delfgauw de werkzaamheden begonnen Delfgauwseweg.
De bussen van lijn 37 & 55 worden omgeleid via de Hoflaan.
Daar is de weg met betonplaten verbreed en om overig verkeer wordt geweerd door een bussluis in de Hoflaan t.h.v. het viaduct met de A13.

Echter stond voor verkeer vanaf Delft niet duidelijk vermeld, dat alleen bussen zo konden blijven rijden.

Gisteren zijn dus ook meerdere auto's de tijdelijke bussluis in de Hoflaan ingereden, waardoor de route voor de bussen ook niet mogelijk was om te berijden.
Ik hoorde net van een collega dat de automobilisten inmiddels uitgevonden hebben dat ze ook door de berm langs de bussluis kunnen. :D
Ik ga het daar morgenochtend is aanschouwen. Heb 1 ritje 55 in de ochtendspits.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

dat van het door het gras er omheen was mij ook verteld, maar leek me beter dat maar niet aan de grote klok te hangen.

nu maar hopen, dat daar snel wat aan gedaan wordt..
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

zone5324bericht... schreef:dat van het door het gras er omheen was mij ook verteld, maar leek me beter dat maar niet aan de grote klok te hangen.

nu maar hopen, dat daar snel wat aan gedaan wordt..
Er is heel snel wat aan gedaan. Vanmorgen lag er een stapel betonplaten in de berm naast de bussluis. En zeker 3 automobilisten voor mijn neus hadden daar niet op gerekend :lol:
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

mag straks een slagje 55 doen, dus zal me benieuwen hoe het er aan toe gaat...;-)
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

vanavond toen de wegwerkers weg waren, was er een ruimte open voor fietsers, maar dat breed genoeg voor auto's.
de lokaal bekenden reden dus ook gewoon door...
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

voor de liefhebber weer een trajectopname op youtube te bekijken...

lijn 36 van Schiedam naar Den Haag: http://youtu.be/h57DJfNnQCU
idem 10x versneld: https://youtu.be/C6xzfzkJj50
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

de liefhebbers kunnen weer wat ritten bekijken.

lijn 36 van Den Haag naar Schiedam: https://youtu.be/zNDl17fU8_E
* vanwege de regen alleen de versnelde versie.

lijn 37 van Delfgauw naar Den Haag: http://youtu.be/e8ktytBbOsM
idem 10x versneld: https://youtu.be/evaBagMO4Fc

* met omleiding in Delfgauw.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Kennissen die aan de Delfgauwseweg woonden vertelden vandaag op een verjaardag dat automobilisten 's avonds gewoon de hekken weghaalden en zo gewoon konden blijven rijden. Inmiddels is dit opgelost doordat een betonnen barriër in het midden geplaatst is. Overigens geeft ik de automobilisten groot gelijk dat de weg in het weekeinde gewoon open had kunnen blijven. :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

tja, dat is hetzelfde als dat de wegwerkers eigenlijk borden weg moeten draaien als ze het werk verlaten en er geen beperkingen zijn.
maar dat doen ze ook nooit, omdat ze die dan de volgende dag weer terug moeten draaien.
door het te laten zoals het is, kunnen ze eerder naar huis en kunnen later beginnen.

maar ik zag ze inderdaad donderdag ook al door rijden, omdat er genoeg ruimte was voor 1 auto om door te rijden.

maar met al die bouwspullen, zou ik er ook voor kiezen om echt al het verkeer daar tegen te houden.
de weg is voorlopig gewoon niet meer geschikt voor normaal verkeer.
men zal er dus even een half jaartje mee moeten leven.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

de 55 heeft deze week een extra omleiding in Delft vanwege een evenement bij de TU (waardoor de halte TU Aula niet aangedaan kan worden).
Tevens heeft de 55 met de omleiding in Delfgauw van doen.

voor de liefhebber de rit van Delft naar Zoetermeer met beide omleidingen: http://youtu.be/8zwoUIYIP38
idem 10x versneld: https://youtu.be/GQgVssrNiEg
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Vandaag was ik een dienst mee met Delftse Chauf en toen wij leeg van Den Haag vertrokken kwam de melding dat er "weer" een auto in de sluis zat. De hekken op de Delfgauwseweg waren kennelijk weggehaald, want dat was meteen de vervangende route.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

de weg is ook nog steeds niet helemaal opengebroken.
maar als ik het goed begrepen heb, dan duurt dat niet lang meer.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

de halte TU-Aula in Delft (oa voor lijn 55 ) wordt eindelijk aangepakt (verhoogde perronranden enz.).
er is nu maar een rijstrook beschikbaar.
ben daar gisteren een paar keer doorheen gereden.
vanaf vandaag rijden de bussen toch weer de omleiding zoals tijdens het evenement van vorige week.
halte is dus weer even uit de lijn gehaald.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

voor de liefhebber >

lijn 36 van Den Haag naar Schiedam: http://youtu.be/VDlHoQRa4Rc
idem 10x versneld: https://youtu.be/Fv9kJd_FpFc

omleidingen in de lijnen 71 & 72 in Zoetermeer: http://youtu.be/1UUbakuu0hY
idem 10x versneld: https://youtu.be/pky4F9e1xfU
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door zone5324bericht... »

kwam net thv de halte Ockenburg een ex-Arriva gelede Scania tegen.
was zelf aan het rijden, dus kon helaas verder niets goed bekijken...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

HTM was lekker logisch bezig, bij de eindhalte van lijn 15 in Nootdorp stonden op beide sporen al twee trams te wachten op hun vertrektijd, terwijl de vijfde tram al aan het wachten is om door te kunnen rijden naar de halte...

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn: ze hadden 5 trams staan te Nootdorp waar er plek is voor in totaal 4 trams. Het is wel heel goed voor de punctualiteit, maar heel erg efficiënt oogt het niet :lol:
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Op 4 juli gaat de zomerdienst in. Vanaf dan zijn er ook tal van extra werkzaamheden. Lijnen worden geknipt, haltes vervallen, enz. Zie https://www.htm.nl/klantenservice/zomerdienst/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Even snel een korte schets van iets wat mij bijna onmogelijk lijkt:
Tram 1:

- Tram 1 rijdt tijdens de zomerdienst vanaf Delft Tanthof via Station HS de route over de Weteringkade naar halte CS/Schedeldoekshaven. Dit vanwege de werkzaamheden aan het Spui. Vandaar via de halte Kalvermarkt/Stadhuis naar halte Centrum. Hiervandaan de gebruikelijke route naar Scheveningen Noorderstrand.
- Van 31 juli t/m 3 augustus rijdt tram 1 vanwege werkzaamheden op de Rijswijkse Haagweg de route in twee delen. HTM zet dan bussen in.

Tram 5 Strandexpress:

- Tram 5 rijdt tijdens de zomerdienst op zondag van Nootdorp naar Scheveningen Noorderstrand.
- Op zondag 2 augustus rijdt tram 5 een omleiding in verband met werkzaamheden op de Rijswijkse Haagweg.

Tram 15:

- Tram 15 rijdt tijdens de zomerdienst op maandag t/m zaterdag vanaf Nootdorp de route over de Weteringkade naar halte CS/Schedeldoekshaven. Dit vanwege de werkzaamheden aan het Spui. Hiervandaan via halte Kalvermarkt/Stadhuis terug naar Nootdorp. Vanwege de bouw van een parkeergarage aan het Tournooiveld rijdt de tram niet over de Lange Vijverberg. Kijk op de plattegrond voor de route door het centrum.
- Van 31 juli t/m 3 augustus rijdt tram 15 vanwege werkzaamheden op de Rijswijkse Haagweg de route in twee delen. HTM zet dan bussen in.
De passage van lijn 5 strookt niet helemaal met de boodschap die staat bij de lijnen 1 en 15. Het lijkt me een beetje raar dat lijn 1 en 15 niet kunnen rijden en lijn 5 wel (waarom zou je dan de lijnen 1 en 15 überhaupt gedeeltelijk gaan verbussen?)
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Hendrik »

Tram 5 rijdt een omleiding, maar er staat niet bij wat die omleiding inhoudt... Je zou denken dat tram 1 en 15 dan ook omgeleid zouden kunnen worden?!

In de folder staat trouwens dat alleen tram 1 de route in twee delen rijdt:
31 juli t/m 3 aug • Werkzaamheden Haagweg (Rijswijk)
Tram 1, 5 en 15 krijgen van vrijdag 31 juli t/m maandag 3 augustus te maken met werkzaamheden op de Haagweg in Rijswijk. Tram 1 rijdt de route in twee delen, tram 5 en 15 vertrekken van Voorburg Station in plaats van Nootdorp. Er worden bussen ingezet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten