OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door ArrivaBas »

Ook handig. iemand over z'n nek gegaan?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Dus ik was gisteren naar een vriend toe in Mol. Had een beetje vertraging op de heenweg, maar dat was slechts een kwartier. Gauw vanuit Eindhoven naar Mol gefietst en een supergezellige dag gehad. Bij vertrek kon ik toen we onze fiets pakten op het station nog even gauw een playmobiltreintje platen.
Afbeelding

Op de terugweg was ik net niet meer op tijd in Eindhoven om de trein van 22:02 naar Utrecht te halen, dan maar die van 22:32 en eten inslaan tijdens het wachten.
Geen probleem, tot we in 's-Hertogenbosch naar spoor 6 werden geleid en er vreselijk zacht door de omroep klinkt dat de trein niet verder zou rijden, kon niet verstaan waarom. Medereizigers maar even aangesproken want niemand hoorde het, ik zag het ook toevallig pas doordat OBIS de bestemming had aangepast in 's-Hertogenbosch.
Groepjes mensen verzamelden zich rond de anderhalve NS-er die om 23 uur nog in Ht aanwezig is. Deze wist alleen te vertellen dat er een aanrijding was bij Schalkwijk was en hij ging druk bellen voor bussen. Ook belde hij of de kiosk nog wat langer open kon blijven voor koffie, er waren nog medewerkers, maar die sloten af en gingen naar huis. Kwam er zelf pas iets van 12 uur achter dat de Ap nog wel tot 12 uur open was.

Iedereen werd naar spoor 1 verwezen. Pas na 1 uur (2,5 uur na de aanrijding) kwamen er twee bussen. Daar paste natuurlijk nooit iedereen in.
Afbeelding
Iedereen, wij reizigers én de bijzonder vriendelijke S&V'ers, waren flink gepikeerd dat er maar zo weinig bussen waren. Niemand wist wanneer de volgende zou komen. Ik maakte me ook wat zorgen of ik mijn fiets nog wel kon meenemen.

Intussen was er iemand jarig en werd door iedereen 'lang zal hij leven' gezongen. De sfeer hing er gelukkig leuk bij :)
Afbeelding

Het wachten duurde en duurde. Er werd besloten blikjesvoetbal te spelen.
Afbeelding

Pas om kwart over twee, dus dik 3,5 uur na de aanrijding, kwam er nog één bus. Met een hoop proppen en staan kon nog net iedereen mee, mijn fiets, en de rolstoel van de vorige foto, konden gelukkig onderin mee. De sfeer was ondanks de ellende gemoedelijk.

Om 3 uur kwamen we aan in Utrecht, waar het op het Jaarbeursplein druk was met mensen, medewerkers en taxi's. Ik sprak een medewerkster aan dat ik nog helemaal naar Deventer moest en een fiets bij me had. De persoon in de rolstoel bleek met zijn vriendin ook naar Deventer te moeten. Gelukkig stond er een taxibusje en na navraag mochten we mét fiets en rolstoel mee. Had dat niet gekund had ik mijn fiets in Utrecht achter moeten laten en hem later op moeten halen. Was voor mij geen optie, ik heb mijn fiets vandaag nog nodig, en wie betaalt mijn retourrit dan?
Rolstoel achterin de taxi, fiets tussen de banken gepropt, wij drieëen erin, en konden we nog een half uur wachten omdat nog onduidelijk was wie de taxirit ging betalen. Wij niet in ieder geval, niemand had genoeg geld op zak voor een taxirit van honderden euro's! Hoop regelwerk later moesten we deze taxi weer uit en een andere in.

Uiteindelijk was ik pas om 5 uur thuis in plaats van half 1. De teller van de taxi stond op ruim 200 euro, op kosten van NS. Bedankt springer, voor een vertraging van 4,5 uur.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Was via Arnhem geen optie?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Nee, de treinen van de s3600 die nog reden gingen maar tot Arnhem, niet meer door naar Deventer. Vandaar dat me werd geadviseerd in ieder geval te proberen in Utrecht te komen.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Waardeloos advies dus als je in Utrecht ook niet verder komt.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door gliderfighter »

Gisteren vanaf Eindhoven naar Rosmalen:
Aankomend op Ehv, heeft de sprinter +5, uhh +10, +15, +20, "Let u op de omroep wanneer deze vertrekt". Door inzet van hulpdiensten had deze vertraging, niet mooi dus, want na 22u rijdt er maar 1x per uur een Sprinter naar Rosmalen en wie weet wordt ie wel opgeheven in Den Bosch. De IC Ams CS maar gepakt, dan was ik maar in Den Bosch. Eindhoven uitrijdend, kwamen er wat vonken van de bovenleiding/afnemer af. Bij Boxtel, waar het spoor ri Tilburg overheen gaat, vielen de lampen even uit, de airco en begonnen we te remmen.. Het remmen stopte gelukkig en we reden door zonder problemen, ik had geen behoefte om met een lege telefoon+laptop te moeten wachten in Den Bosch. Uiteindelijk kwam de Sprinter in Ht aan met +9 en ook met +9 arriveerde ik in Rosmalen.

Vandaag was een goeie dag:
In de ochtend, niks aan de hand, IC Alkmaar reed op tijd(0723 Ht-0813 Asa), helemaal prima met die werkzaamheden bij Muiderpoort.
Ik was eens eerder klaar, dus ik ren om de trein van 11:15 te pakken ri Maastricht(Amstel station was ik).
Trein kwam aanzetten, niks bijzonders. Bovenin was er een groep van luidruchtige studenten die naar Krakau gingen, tenminste, dat leek er héél erg op. De HC en Mcn riepen wat om, maar dat was niet te verstaan door die groep. Ik zie uiteindelijk de Mcn met een gele jas over het perron lopen in de weerspiegeling van het glas, waarna de airco uitvalt. Ik naar beneden verhuisd, lekker rustig.
De lampen gingen uit en na een paar minuten weer aan. Da's dus niet mooi.. Met +10 vertrokken we uiteindelijk naar Utrecht CS.

Thv van Breukelen zie ik de schermpjes op dat standaard "ikweetniets" schermpje springen, ik dacht al dat er dus een verandering kwam in bestemming, omdat hij het net wel deed.
Schermpje gaat re-booten en jawel, eindbestemming Utrecht CS.
Doordat de trein ieder moment helemaal kapot kon gaan, zouden we niet verder rijden. Ondertussen waren de lampen weer uitgevallen en was er een apart remgeluid.
Enfin, aangekomen op CS, iedereen eruit en de IC Heerlen kwam aan op spoor 14, om met +7 te vertrekken doordat de IC Nijmegen eerst mocht vanaf 15.

In de bus in Den Bosch, komt opeens een buschauffeur naar de bus gerend om tegen de, mentaal afwezige, buschauffeur te zeggen:"Je bus staat in de fik!" Er kwam dus allemaal witte rook uit de bus en mensen besloten uit de bus te vluchten. Ik niet, want ik rook niks en zag alleen buiten witte rook. Uiteindelijk hield de rook op, om daarna weer een potje te staan roken. Uiteindelijk geloofden we het wel en ging iedereen gewoon zitten. Daarna was er geen rook meer te zien, iemand die weet wat het zou zijn? Het was zichtbaar aan de rechterkant, waar de motor niet zit en waar geen roosters oid zitten. Iets van olie?

Leuke week.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Die rook kwam waarschijnlijk van de verwarming. Webasto produceert nogal wat rook als die aanslaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Waardeloos advies dus als je in Utrecht ook niet verder komt.
In Arnhem kon ik denk ik helemáál niet verder komen, in Utrecht had ik betere hoop op iets omdat er natuurlijk meer reizigers vandaaruit allerlei kanten op moeten.
Achteraf was ik sneller thuis als ik wél de trein van 23:14 naar Arnhem had gepakt en verder was gaan fietsen. Maar ik had al 85 kilometer in de benen en had echt geen zin meer om er midden in de nacht nog eens 40 bij te doen :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Aking »

JWM schreef:Waardeloos advies dus als je in Utrecht ook niet verder komt.
In Utrecht is het loket de hele nacht open en is de hele nacht zichtbaar personeel aanwezig, iets wat in Arnhem volgens mij niet het geval is :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

De t559 mocht vanmiddag een minuut of 5 vlak voor Amersfoort wachten op een links rijdende goederentrein met legervoertuigen die de Vlasakkers op moest. Had wel verwacht dat die trein al wat sneller langs zou komen na het moment waarop we tot stilstand kwamen, hij had nu op dezelfde tijd op de Vlasakkers geweest wanneer hij achterlangs mijn trein gegaan was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door huibe »

Daniel schreef:Plannen blijft een kunst, zeker als het Arriva betreft. Begin van de middag had ik dus een ruime 5 minuten om bij station Zevenbergen de straat over te steken naar lijn 117 (die een paar minuten stilstaat na aankomst als 119).
Door die stilstand is diezelfde bus echter vrij laat weer terug op dat station, zodat je vanuit de 117/119 maar 1 minuut hebt om op de trein over te stappen waarbij je voor de trein langs de overweg over moet.

Zag toen de bus aankwam de trein ook al binnen rijden dus het er maar niet op gewaagd en maar via Breda gereisd. Duidelijk de verkeerde aansluiting die ruim is daar dus.
Dat is de keuze om aansluiting te geven op de trein van Den Haag of naar Den Haag. Deze situatie is ontstaan nadat de NS anderhalf jaar geleden de dienstregeling op een laat moment omgooide. Hiervoor was er in beide richtingen een overstap van 20 minuten.

Arriva moest de dienstregeling van Veolia overnemen en heeft (helaas) niet gewijzigd.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Nouja, het blijft toch zo dat als de bus richting Klundert wat korter stil zou staan in Zevenbergen de aansluiting op de terugweg iets haalbaarder wordt. Als ze allebei 3 minuten zouden zijn is dat wel te doen mits er geen vertragingen zijn. Zo groot zijn de afstanden op station Zevenbergen immers ook weer niet.

Als de oorzaak in het omgooien van de NS-dienstregeling zat is de zaterdag helemaal een bizar geval dan: overstap is dan 'n halfuur maar gezien de s5100 voor de wijziging een kwartier eerder reed is dat dus bij Veolia nog een tijdje 45 minuten geweest in de ene richting en 15 in de andere.
Arriva wist trouwens te melden dat hij nu richting Klundert ruim is omdat die kant op de meeste overstappen plaatsvinden. Lijkt er dus op dat het specifiek de avonddienstregeling is die bepalend is want dan is het wel logisch dat je op aankomende treinreizigers aansluit en zondag is dan dus gewoon altijd gelijk aan de avond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:
dylanwild94 schreef:ik mocht vanochtend toe zien hoe een te volle bus op lijn 68 richting de RDM campus mij en een 10 tal andere mensen liet staan op de halte Slinge metro in Rotterdam. :X
Gelukkig rijdt er 's ochtends elke drie minuten een bus van Slinge naar de Waalhaven.
maar om 10:00 uur niet meer en dan is de bus ook nog propvol. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Nicketick »

Vanochtend even heen en weer geweest van Groningen naar Veendam. Flinke puinhoop op Groningen door een aanrijding in Haren bij de NS. Gelukkig had ik daar bij Arriva geen last van. Wel was er nog een overwegstoring bij de Esperantostraat waardoor we toeterend stapvoets de overgang passeerden. Storing leek al verholpen, maar aanwijzing was nog niet opgeheven toen. Toen ik terugkwam in Groningen kwam net het bericht binnen dat er richting Leeuwarden een aanrijding was geweest..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Ik kan straks in Nijmegen Dukenburg op de IC naar Zwolle stappen *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Freek »

Waarom maakt de s3600 daar een extra stop?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door webguy »

Een of ander feestje, Emporium ofzo...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Thom91 »

Goed feestje is dat wel hoor!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Ik dacht eerst dat een lokale Jan Mastwijk was opgestaan en dit afgedwongen had :')
"Een touringcar is geen bus"
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door MR92 »

Normaal is het op zondag al druk genoeg met 4x per uur een IC vanaf Utrecht richting Den Bosch.. Maar door werkzaamheden rijdt de IC Heerlen niet, dat betekend 2x per uur een IC richting Den Bosch, stampensvol dus. Weer heerlijk gepland zo..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Ardan »

Toen ik naar de stad liep net hoorde ik ineens een idioot motorgeluid van achteren aankomen, was een heel korte Irisbus van Arriva op lijn 81 Deventer-Zutphen. Wat een lelijk ding. De andere kant op een Amba in Brabant-stijl. Opbokken met die Brabantse zooi in mijn stad Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door regenmaker »

Achja, kan ik wel begrijpen hoor. Arriva met zijn Brabant zooi in de Achterhoek. :')
Ik zou blij zijn als Breng is een keer weg is uit Apeldoorn, dan hebben we volledig Syntus bolwerk. Uit Ede is Breng al weg sinds de nieuwe dienstregeling. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Werkzaamheden Schiphol - Amsterdam Zuid. De trein uit Nijmegen reed tot Bijlmer, de trein uit Heerlen slechts tot Den Bosch zodat er tussen Utrecht en Eindhoven slechts een half uur dienst was. Belachelijk. En dan komt ook nog eens een VIRM4 aanzetten als trein naar Maastricht. Je kunt raden dat het lekker vol was in die trein. Zelfs de 1e klas zat vol (daar zit je dan met je 1e klas kaartje in een vol coupe).
"Een touringcar is geen bus"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

De trein uit Nijmegen reed tot Bijlmer
Naar Groningen of Leeuwarden. :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Volgens reisplanner keerde de trein bij Bijlmer. Mijn trein uit Leeuwarden ging gewoon naar Rotterdam.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten