OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Raymond »

De prioriteiten lijken ook wel raar te liggen eigenlijk. Ondertussen wordt namelijk de rest van studerend Nederland voorzien van die chipkaart (Tiel heeft ze al, ik kreeg hem in Eindhoven vorige week al in de bus) terwijl in omgeving Rotterdam blijkbaar daar nog steeds problemen mee zijn. Maar goed: vorig jaar op het postkantoor dan ook netjes 1 pasfoto ingeleverd, waarna het op studentenreisbewijs maarliefst 1,5 jaar kostte voordat op de site kwam te staan dat ze m'n pasfoto hadden..
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

Ik heb hem hier nog steeds niet, en het zou uiterlijk morgen geleverd worden. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Heb je je foto wel ingeleverd volgens de site?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Lol, zelfs met mijn OV-studentnummer geeft de site keurig aan dat ik een tweede pasfoto heb ingeleverd... dat ik 2,5 jaar geleden al ben afgestudeerd, achja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door tsov »

Misschien krijg je 'm binnenkort nog 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door STF »

Door Reiziger Ddrs op idee gebracht, wilde ik ook eens mijn OV studenkaart checken of ik een pasfoto heb in geleverd. (Ik ben al vier jaar van school af.) Maar kan zo snel me oude pasjes niet meer vinden, wel 3 bankpasjes, 4 schoolpasjes, en andere pasjes gevonden trouwens.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door reisthijs »

Ik had één keer een zo'n extra pasfoto ingeleverd, twee jaar geleden (waarom hebben zo veel mensen toch het idee dat dat vaker moest?), begin dit jaar meldde die website nog dat ik géén pasfoto zou hebben ingeleverd, maar toch kreeg ik een paar weken terug een chipkaart. Of die site dus nou wel of niet zegt dat je een foto hebt ingeleverd zegt dus helemaal niks... :roll:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Die pasfoto check is maanden kapot geweest. Ook weer een reden waarom de RET de IB-Groep niet bepaald serieus nam :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door mb90 »

reisthijs schreef:Ik had één keer een zo'n extra pasfoto ingeleverd, twee jaar geleden (waarom hebben zo veel mensen toch het idee dat dat vaker moest?)
Als 2x een brief krijgt van de IB-groep met daarin dat ze je pasfoto nog niet hebben en dat je die op moet sturen (dan dus voor de 2e en 3e keer), dan heb je weinig keus lijkt me...
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

Uhuh, maar het blijft wel schandalig slecht geregeld natuurlijk...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door webguy »

Ik heb zelf een vermoede dat baliemedewerkers van Postkantoren het op een of andere manier met de verkeerde lichting meesturen, het duurde bij mij ook 2x voordat 'ie opgestuurd was.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Dubbele P »

Vandaag viel bij mij de OV-shitkaart door de bus... :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:[over het in- en uitchecken]
En hoe zit dat met een lijnbus die wordt omgeleid?
Bij een bus die wordt omgeleid, kan je gewoon uitchecken. Bij Connexxion word je uitstaphalte dan de eerste halte die niet meer is aangedaan. Dat kan voor sommigen dus voordeliger uitpakken.

Verder komen er -zoals het er nu naar uitziet- alleen in Connexxion-bussen mobiele oplaadpunten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

Vertraging OV-chipkaart kost Amsterdam veel geld

De uitgestelde invoering van de ov-chipkaart in het Amsterdamse openbaar vervoer betekent een miljoenenstrop voor de gemeente. Dat bleek woensdag uit het jaarverslag dat openbaarvervoerbedrijf GVB presenteerde.

Omdat de kaart in de hoofdstad op zijn vroegst in het tweede kwartaal van dit jaar definitief de strippenkaart vervangt, stegen de kosten voor het GVB tot 1 januari 2009 met 10,6 miljoen euro.

Die extra kosten lopen in de eerste maanden van dit jaar verder op. Het bedrijf heeft met de gemeente afgesproken dat Amsterdam de extra exploitatiekosten voor zijn rekening neemt.
bron

Heuj, kan niet op met de belastingcenten :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

De vertraging kost het GVB geld, omdat het bedrijf vooral in de metro langer last heeft van zwartrijders. Nu reist circa 14 procent van de reizigers mee zonder te betalen.
Zo weinig maar. Ik dacht dat het probleem veel erger was in Amsterdam.
Met de ov-chipkaart ligt dat aantal op minder dan 2 procent, zo verwacht het GVB. Ook heeft het bedrijf extra kosten omdat het ov-chipkaartsysteem en het systeem van de strippenkaart langer naast elkaar moeten draaien.
Totaal onrealistisch. Dat halen ze in Rotterdam ook niet, en daar was het percentage zwartrijders voor de definitieve invoering van de chipkaart zo'n 6 tot 8 procent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ennes »

Bee schreef:
De vertraging kost het GVB geld, omdat het bedrijf vooral in de metro langer last heeft van zwartrijders. Nu reist circa 14 procent van de reizigers mee zonder te betalen.
Zo weinig maar. Ik dacht dat het probleem veel erger was in Amsterdam.
Met de ov-chipkaart ligt dat aantal op minder dan 2 procent, zo verwacht het GVB. Ook heeft het bedrijf extra kosten omdat het ov-chipkaartsysteem en het systeem van de strippenkaart langer naast elkaar moeten draaien.
Totaal onrealistisch. Dat halen ze in Rotterdam ook niet, en daar was het percentage zwartrijders voor de definitieve invoering van de chipkaart zo'n 6 tot 8 procent.
er blijft natuurlijk ook altijd een verschil in het geschatte percentage op basis van de gepakte zwartrijders en het daadwerkelijke percentage.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Zwartrijders in metro agressiever
ROTTERDAM - De RET-controleurs stuiten in de metro steeds vaker op verzet van agressieve zwartrijders sinds daar alleen nog met de ov-chipkaart mag worden gereisd.

Wie niet wil betalen, moet een toegangspoortje rammen, waarna toeters en bellen klinken. Dit maakt het voor de speciale opsporingsambtenaren (BOA’s) makkelijker zwartrijders te betrappen. Lees verder op AD.nl.

Ov-chip vanaf 1 oktober
AMSTERDAM - De strippenkaart gaat definitief de deur uit, als het aan de Stadsregio ligt. De metropoortjes gaan per 25 juni dicht, en in de tram en bus kan vanaf 1 oktober alleen nog met ov-chipkaart gereisd worden.

Dat streven maakte projectleider van de Stadsregio David Aulman bekend aan de gemeenteraad. Lees verder op Parool.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daan »

Een klasgenoot van mij heeft eergisteren z'n chipkaart ontvangen, woont in Sappemeer :shock:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me af wanneer de RET besluit tot afschaffing van de strippenkaart in bus en tram.
Van mij mag dat nog wel enkele jaren duren. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Lijkt mij op vrij korte termijn te gaan gebeuren. In eerste instantie gingen er geruchten over april bij het personeel, maar dat lijkt mij niet erg logisch. Eind dit jaar moet het toch wel gebeurd zijn denk ik. Connexxion begon deze week met voorlichting over de OV-Chipkaart in Hollands Midden volgens een lokaal krantje, dus het gaat nu toch echt op stoom komen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

OV-Chipkaart in de Zaanstreek
Nog even geduld...

Vanaf de tweede week van april kunt u in de Zaanstreek op de Connexxionbussen reizen met de OV-chipkaart. Pagina van Connexxion.

En hoppa :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

In de Duin- en Bollenstreek...- en Haaglanden-concessies komt de OVC er nu ook snel aan. Misschien vannacht al wordt een testdataset geladen en dan zouden de bussen morgen in testfase moeten rijden. Niet veel later zal de apparatuur dan ook voor reizigers te gebruiken zijn :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Karl »

Lijn 194 had vanmiddag (vertrek na half zes vanaf Rotterdam Capelsebrug) op de chipkaartlezers "In/uitchecken" staan en geen rood lampje meer met "Buiten gebruik" of een tekst van dergelijke strekking.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

De activering gaat per garage/stalling. De komende tijd hoeft de apparatuur dus nog niet in iedere bus geactiveerd te zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zwartrijden in metro fors gedaald

Bericht door Daniel »

Zwartrijden in metro fors gedaald
Geplaatst op: maandag 6 april 2009 om 19:17
Laatst bijgewerkt: maandag 6 april 2009 om 19:18

ROTTERDAM - Het zwartrijden in de metro is in de Rotterdamse regio spectaculair gedaald sinds alleen nog met de ov-chipkaart mag worden gereisd.
In het verleden betaalde ruim tien procent van de reizigers niet. Sinds de poortjes eind januari zijn gesloten, is dit gezakt tot vier á vijf procent. Dit stelt RET-directeur Pedro Peters op basis van nog niet gepubliceerde cijfers van het ministerie van Verkeer.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten