OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

In de lightrailvoertuigen (6101-6106) zijn foldertjes in bakjes geplaatst met informatie over de werkzaamheden aanstaand weekend. Waarschijnlijk omdat er dit weekend werkzaamheden zijn ten zuiden van station Alphen en bij het nieuwe station Waddinxveen Zuid / Coenecoop.

Verder heeft de SLT die al dagen aan de oostkant van Amsterdam Centraal staat last van kunstmatige viesheid, wat vannacht is gebeurd :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Fles schreef:ja okee, die inflatie is niet echt een boeiend punt :D Maar goed, het zal idd wel doordacht zijn. Toch blijf ik erbij dat het blijkbaar ad hoc ineens geregeld moest worden omdat blijkbaar te kort van tevoren bekend werd dat er langere treinen gingen rijden. Dat had beter gekund.
Ja en nee. Het is niet makkelijk om in de toekomst te kijken. Op het moment dat de perronverlening speelde moest er ad-hoc iets gedaan worden. Een beetje uitstel had nog wel gekund, maar geen uitstel tot 2010/2011 (het jaar waarin het tunneltje nu gepland staat). Daarnaast liep in die tijd nog een discussie over de HSL-oost, danwel viersporigheid Utrecht - Arnhem of tenminste tot De Haar aansluiting. De status hiervan is weer erg onzeker, kans is redelijk groot dat men in 2011 een tunneltje bouwt om in pak 'em beet 2016 een spooruitbreiding te gaan doen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Bij een tunnel kan er toch rekening worden gehouden met eventuele viersporigheid? Er wordt op zo veel plekken rekening gehouden met eventuele toekomstige uitbreidingsplannen.

Verder: Stel 6101 stond afgesloten defect in Gouda tegen het stootblok van spoor 9.
Daarnaast was er in DD-AR 7446 een pijpleiding van de watertank naar het toilet lek, het water stroomde langzaam de onderste coupé waar ik zat in, waardoor het gangpad meer een soort slootje met golfslagbadeffect werd. De conducteur vroeg daarom ook naar zwembanden en vaarbewijzen in plaats van vervoersbewijzen bij binnenkomst in de coupé.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Verder: Stel 6101 stond afgesloten defect in Gouda tegen het stootblok van spoor 9.
Aah vandaar. Ik vroeg me al af waarom wij eerder vertrokken dan het lightrailvoertuig op spoor 9 met de t2856, da's normaal immers precies andersom. Nu was de t2856 op tijd en heb ik dus geen lightrail gezien, was de t9554 dan soms uitgevallen door het defect...

De SLT-IV was, na gisteravond een hardnekkige storing gehad te hebben volgens Somda, vanmiddag weer actief in z'n vaste omloopje. Zag 'm op Utrecht Centraal in de t9856.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:
Bee schreef:Verder: Stel 6101 stond afgesloten defect in Gouda tegen het stootblok van spoor 9.
Aah vandaar. Ik vroeg me al af waarom wij eerder vertrokken dan het lightrailvoertuig op spoor 9 met de t2856, da's normaal immers precies andersom. Nu was de t2856 op tijd en heb ik dus geen lightrail gezien, was de t9554 dan soms uitgevallen door het defect...
Nee, die is niet uitgevallen. Die stond gewoon erachter. Er passen drie stellen langs het perron. Zet je de defecte lightrail wat verder richting het stootblok, net een beetje achter het hekje, dan passen er nog gewoon twee stellen achter. En in de spits kan je net af met twee stellen. Als dan vanavond een van de setjes niet meer nodig is, vanwege de uurdienst, zal dan dat stel de defecte lightrail meenemen naar Alphen, en op het opstelterrein gezet worden. En dan komt Nedtrain vanzelf wel een keertje daar langs om hem te repareren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, owja, zie al een andere logische verklaring waarom ik die lightrail niet gezien heb... planmatige aankomsttijd in Gouda van de t2856 is 1 minuut na vertrek van de t9554. Al zie ik toch met vrij grote regelmaat de lightrail nog vertrekken net nadat mijn treintje binnengekomen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Dat komt vaak door de s2000. Die gaat sinds februari nog wat later weg in Utrecht, waardoor hij vaak ook ietsje later in Gouda is. Omdat de s2000 ook nog eens van spoor 10 vertrekt in plaats van spoor 8, moet de s9500 wachten tot de s2000 weg is en de wissels weer goed liggen. De kruising ligt namelijk direct aan het einde van het perron. Overigens is het voor de s9500 geen probleem een paar minuten later te vertrekken, aangezien er toch een stop van 2 a 3 minuten in Waddinxveen is vanwege de kruising met de tegentrein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Afbeelding
Per 20 april 2009, wanneer het eerstvolgende wijzigingsblad bij NSR ingaat, zal de enige omloop met DM90 uit de spitstreinserie 2900 verdwijnen. Tot die tijd rijdt in de middagspits eens per twee uur het setje DM90 tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. In het allerlaatste licht vertrekt hier uit Wolvega trein 2959 bestaande uit buffels 3428 en 3404 terug richting Leeuwarden. Zo kwam ik vandaag toch nog thuis met een plaatje, na een lange dag werken in een saai kantoor op het nog veel saaiere industrieterrein van Joure.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

@Bee: Mja da's te merken dat 'ie later weg gaat... sta met enige regelmaat met de s2800 op de fly-over net buiten Utrecht te wachten en dan kan je in de verte de s2000 nog zien invoegen. De IC's naar zowel Den Haag als Rotterdam van spoor 8 zou wel als voordeel hebben dat je de overstap s9800 -> s12500/s12700 mogelijk maakt doordat de s9800 eerder kan binnenkomen. Een extra aansluiting s19800 -> s2800 krijg je er gratis bij al is die minder relevant omdat je een paar minuten eerder de s4000 hebt op Gdg die toch niet ingehaald wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

In principe gaan in Gouda alle treinen naar Den Haag van spoor 10, en alle treinen naar Rotterdam van spoor 8, maar in de dienstregeling van 2007 en 2008 vertrek de s2000 van spoor 8, zodat er geen kruising met de s9500 nodig was. Nu vertrekt ook de s2000 van spoor 10, omdat er dan een consequent systeem ontstaat in Gouda. Dat moet je niet willen veranderen, want het is gewoon heel erg logisch. De enige dwarsligger is de s9500, maar dat duurt nog maar twee jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Waarom zou je dat niet moeten willen veranderen? Vorig jaar en het jaar daarvoor snapten mensen in Gouda het toch ook :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Nou, enig minpuntje was dat de aansluiting s2000 -> s9500 soms verloren ging. Door het kruisen wordt die aansluiting nu zo goed als geforceerd. Alleen als de s2000 echt veel te laat is, gaat hij nu verloren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Cookie »

Afgelopen zondag werd in Utrecht Centraal de binnenkomende Alpen Expres 13210 aangekondigd als "De Alpenexpres uit het sneeuwrijke Oostenrijk" :P .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag had de t1965 +10 met als gevolg dat de t9256 eerder binnenkwam op spoor 4 van Rotterdam Centraal. CTA's stonden echter nog op de IC naar Venlo, wat weer een omroep in de Benelux opleverde dat deze niet naar Venlo ging.

Ondanks dat de Benelux er toch aan de buitenkant ook redelijk anders uit ziet stapten er daarna toch nog diverse reizigers uit...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door treinbruno »

ik heb zondag eens alle NS hispeed lounges uitgeprobeerd 8-)
had een kaartje eerste klasse roosendaal-essen gekocht :mrgreen:

die van schiphol vond ik het leukst, die hispeed corner in utrecht stelt niks voor :(

dit had ik gedaan:
antwerpen-rotterdam-amersfoort-schiphol-sloterdijk-zandvoort-amsterdam-utrecht-hertogenbosch-breda-roosendaal-antwerpen
nu heb ik het VOLLEDIGE SPOORWEGNET in de BENELUX gedaan 8-) 8-) 8-)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Mis je alleen nog het stukje Rotterdam-Leiden-Haarlem/Schiphol :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

treinbruno schreef: nu heb ik het VOLLEDIGE SPOORWEGNET in de BENELUX gedaan 8-) 8-) 8-)
Gefeliciteerd hoor! :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Wisselstoring vanochtend op Rotterdam Centraal: intercity's naar Delft/Den Haag en verder op spoor 11, stoptreinen op spoor 9, intercity's richting Gouda e.v. op de sporen 12/13 en de stoptreinen op spoor 16 (oh joy). De s5000 was kennelijk opgeheven. Lekkere wisselstoring dan :P Mijn t12518 kwam desondanks punktlich binnen en ik werd zelfs gecontroleerd onderweg. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, zo'n anderhalf uur voor jij er was was ik daar en was de s5000 nog niet opgeheven. D'r stond toen trouwens ook nog een stoptrein ri. Gouda op spoor 12.

Er ging nog wel wat meer niet goed vanmorgen: de t9816 met SLT kwam ik ergens bij Oudewater met +10 tegen en het lijkt erop dat die last had van een storing... in Gouda werd de t19825 namelijk op spoor 10 binnengenomen met de koersrollen al op "Den Haag CS" wat het er zeer sterk op doet lijken dat dat materieel een 309816 is gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Zit weer ICK in de t3500, 09:30 op Asb richting Shl.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

Fles schreef:Weet iemand wanneer dat Hoogwaardig Openbaar Electrisch Railvoertuig ook in het weekend gaat rijden?
Naar verluidt halverwege april.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Ah ja, met dat wijzigingsblad van 20 april natuurlijk zeker :) Gaat toch wel een hoop veranderen dan, qua materieel :!:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Ook voor station Gouda Goudse Poort is men nu begonnen met de beginnende grondwerkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door webguy »

Ik heb gisteren trouwens ritje gemaakt met de SLT tussen Utrecht en Den Haag Centraal. Prima trein: info systeem mogen ze wel nog wat afwerken (o.a. taalrariteiten enzo). Een uurtje zitten was erg goed te doen :) Ik kwam overigens ook nog Geert tegen, die heel toevallig ook dezelfde trein ging proberen :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Justin »

Geert schreef:Wisselstoring vanochtend op Rotterdam Centraal: intercity's naar Delft/Den Haag en verder op spoor 11, stoptreinen op spoor 9, intercity's richting Gouda e.v. op de sporen 12/13 en de stoptreinen op spoor 16 (oh joy). De s5000 was kennelijk opgeheven. Lekkere wisselstoring dan :P Mijn t12518 kwam desondanks punktlich binnen en ik werd zelfs gecontroleerd onderweg. :)
En vanmiddag weer dus ;). Alleen de IC's naar Ut vertrokken gewoon vanaf 13/14, de 9700 van 12 en wat met de 4000 is gebeurd heb ik geen idee :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten