Dat bereik geloof ik graag ja: er is natuurlijk maar weinig bebouwing. In de stad houdt het na hooguit 3km wel op, maar buitenaf kom je wel tot 7-8km.datm schreef:Klopt daar wordt in Zeeland volop gebruik van gemaakt. Zelfs de vrijwilligers gebruiken dit ook en voor 1 maart hadden alle busjes van TCR ook een portofoon in de bus voor kort verkeer. Alhoewel ik wil het geen kort verkeer noemen want het bereik in best groot je kan enorm veel bussen bereiken.dennistd schreef:Op één van de foto's op die Facebook-pagina zag ik een microfoon voor kort verkeer. Ik dacht dat Connexxion dat helemaal niet gebruikte? Of is Zeeland daarin een uitzondering?
Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Waarom op 90 km/h, Brandstof verbruik net zoals de R-Net bussen van Pouw? 90 km/h haalt een gewone/gelede man ook wel.Komt er ook nog een comfort verschil tussen de pro en de gewone bussen?Maurice Hooikammer schreef:Deze Crossway LE is 13m lang. De Crossway Pro is de hogevloersvariant voor lijn 19, begrensd op 90 km/h.
Op zondagavond kan er wel iets tijd af met goed doorrijden. Doordeweeks is die 1 uur en 40 minuten strak.datm schreef:Ja dat zijn de 3 bussen voor de lijn 19 Hulst-Antwerpen-Breda. En dat is ook echt wel nodig voor de lijn 19 want deze rit doet er ruim 1 uur en 40 minuten (excl. files) over en de meeste passagiers zitten er ook de hele rit in.
Precies voor de basis 2 uursdienst zijn 3 bussen voldoende. Op de verdichtingsritten zullen ook 12m Man of Crossway worden ingezet. Alle ritten op vrijdag,zondag en maandag met geleed rijden is overdreven.Milco schreef:3 bussen is voldoende voor de lijn 19 want normaal gesproken rijdt de lijn 19 een keer in de twee uur en op de drukkere tijden zullen de gelede MAN bussen worden ingezet.datm schreef:3 bussen lijkt me te weinig voor lijn 19... Wat wordt er verder ingezet op die lijn straks, is daar al zicht op?.
Is contact met de verkeersleiding vanuit de buurtbusjes ook mogelijk? Bij Hermes kunnen de meeste buurtbussen opgeroepen worden door de verkeersleiding, overstappen vanuit de buurtbus op een streekbus worden zo wel eens veilig gesteld, anders om komt minder vaak voor.datm schreef:Klopt daar wordt in Zeeland volop gebruik van gemaakt. Zelfs de vrijwilligers gebruiken dit ook en voor 1 maart hadden alle busjes van TCR ook een portofoon in de bus voor kort verkeer. Alhoewel ik wil het geen kort verkeer noemen want het bereik in best groot je kan enorm veel bussen bereiken.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Die nieuwe bussen zien er mooi uit. :pos:
In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Ik vraag me af of de bussen voor lijn 395 ook de nieuwe "door Zeeland"-huisstijl krijgen of dat deze de "Interliner"-look houden.
Als aanvulling: Van Oeveren rijdt de lijnen 132, 133 en 134 gedeeld met Connexxion en lijn 395 (Interliner) geheel. Daarnaast rijdt Van Oeveren nog enkele scholierenlijnen op Schouwen-Duiveland. Buiten Schouwen-Duiveland rijdt Van Overen niet, afgezien van de eerder genoemde lijnen.Milco schreef:Van Oeveren voert enkele buslijnen/ritten uit in opdracht van Connexxion. Dat betekent dat de tarieven en de kleurstelling van de bus hetzelfde is als Connexxion, maar dat het personeel en het materieel van Van Oeveren is.KM46 schreef:Huurt Connexxion deze bussen van "Van Oeveren"?
In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Ik vraag me af of de bussen voor lijn 395 ook de nieuwe "door Zeeland"-huisstijl krijgen of dat deze de "Interliner"-look houden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De limiet voor vrachtwagens en autobussen in België is 90 km/h. Dat is de enige reden, die ik kan bedenken. De begrenzing zal dan iets hoger dan 90 liggen.Mr-W schreef:Waarom op 90 km/h, Brandstof verbruik net zoals de R-Net bussen van Pouw? 90 km/h haalt een gewone/gelede man ook wel.Maurice Hooikammer schreef:Deze Crossway LE is 13m lang. De Crossway Pro is de hogevloersvariant voor lijn 19, begrensd op 90 km/h.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik krijg niet het idee dat je lekker comfortabel 90 kmh op die wegen in Belgie rijdt.
En dat is onafhankelijk van het comfort van de bus, maar van het wegdek; vooral op de route van lijn 19...
En dat is onafhankelijk van het comfort van de bus, maar van het wegdek; vooral op de route van lijn 19...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Is inderdaad de Belgische wetgeving. De E19 is echt verschrikkelijk, maar ja, België hè...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Van Oeveren rijdt inderdaad (vooral) lijnen die op Schouwen-Duiveland beginnen of eindigen. Dat is ook logisch, aangezien de stalling in Zierikzee zit.Meltrain schreef:Als aanvulling: Van Oeveren rijdt de lijnen 132, 133 en 134 gedeeld met Connexxion en lijn 395 (Interliner) geheel. Daarnaast rijdt Van Oeveren nog enkele scholierenlijnen op Schouwen-Duiveland. Buiten Schouwen-Duiveland rijdt Van Overen niet, afgezien van de eerder genoemde lijnen.
Van Oeveren rijdt ook met MAN, en daarnaast ook met Setra.Meltrain schreef:In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Tot nu toe stond er altijd ook een klein Van Oeveren-logo op hun bussen, maar ik weet niet of dat met de nieuwe outfit nog terugkomt. Je kunt het verschil trouwens ook zien aan het busnummer: bussen van Van Oeveren hebben een nummer van twee cijfers, bussen van Connexxion een nummer van vier cijfers.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat Van Oeveren ook Setra's heeft, wist ik wel, maar aangezien die vrijwel uitsluitend op lijn 395 rijden (aangezien het hogevloersbussen zijn), nam ik die even niet mee.Hendrik schreef:Van Oeveren rijdt ook met MAN, en daarnaast ook met Setra.Meltrain schreef:In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Maar ik wist niet dat Van Oeveren ook MAN's heeft. Zijn dat MAN Lion's Regio's?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Damn, waarom vind je in Zuid-Holland niet van die mooie wagens. Daar hebben al die wagens stadsstoelen voor de streek. Alleen in MAN(A78) vind je van die dingen en soms in TCR bussen. In die Volvo's ook, maar dat zijn geen reguliere streekwagens.Mr-W schreef:--knip--
Foto's zijn van de facebookpagina Zeeuwse OV bussen
Laatst gewijzigd door fogeltje op di 26 mei 2015, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's uit de quote gehaald, maakt bericht onnodig lang en verslechtert de laadtijd
Reden: Foto's uit de quote gehaald, maakt bericht onnodig lang en verslechtert de laadtijd
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien vanaf december, wanneer Connexxion de concessie HWGO overneemt. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nee, dat zijn 2 MAN Caetano's, overgekocht van cxx.Meltrain schreef:Dat Van Oeveren ook Setra's heeft, wist ik wel, maar aangezien die vrijwel uitsluitend op lijn 395 rijden (aangezien het hogevloersbussen zijn), nam ik die even niet mee.Hendrik schreef:Van Oeveren rijdt ook met MAN, en daarnaast ook met Setra.Meltrain schreef:In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Maar ik wist niet dat Van Oeveren ook MAN's heeft. Zijn dat MAN Lion's Regio's?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja dat zijn ongeveer de afstanden waar je aan moet denken en dan hemelsbreed natuurlijk.dennistd schreef:Dat bereik geloof ik graag ja: er is natuurlijk maar weinig bebouwing. In de stad houdt het na hooguit 3km wel op, maar buitenaf kom je wel tot 7-8km.
Als ik de lijn 1 rij vanuit Oostburg kan ik iets voorbij Ijzendijke al met chauffeurs praten die staan te wachten op het busstation bij de sluizen van Terneuzen. Soms erg handig maar kan ook wel eens vervelend zijn want in Breskens hoor ik vaak chauffeurs praten uit Vlissingen terwijl ik daar niets mee te maken heb.
Er zullen uiteraard ook 12m MAN en Crossway worden ingezet.Mr-W schreef:Precies voor de basis 2 uursdienst zijn 3 bussen voldoende. Op de verdichtingsritten zullen ook 12m Man of Crossway worden ingezet. Alle ritten op vrijdag,zondag en maandag met geleed rijden is overdreven.
In de oude buurtbussen kon men niet communiceren met de verkeersleiding maar ik heb geen idee of dit in de nieuwe buurtbussen wel kan.Mr-W schreef:Is contact met de verkeersleiding vanuit de buurtbusjes ook mogelijk? Bij Hermes kunnen de meeste buurtbussen opgeroepen worden door de verkeersleiding, overstappen vanuit de buurtbus op een streekbus worden zo wel eens veilig gesteld, anders om komt minder vaak voor.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Volgens mij rijdt Van Oeveren ook menig ritje dat niet van de Bevenlanden afkomt.Meltrain schreef:Die nieuwe bussen zien er mooi uit. :pos:
Als aanvulling: Van Oeveren rijdt de lijnen 132, 133 en 134 gedeeld met Connexxion en lijn 395 (Interliner) geheel. Daarnaast rijdt Van Oeveren nog enkele scholierenlijnen op Schouwen-Duiveland. Buiten Schouwen-Duiveland rijdt Van Overen niet, afgezien van de eerder genoemde lijnen.Milco schreef:Van Oeveren voert enkele buslijnen/ritten uit in opdracht van Connexxion. Dat betekent dat de tarieven en de kleurstelling van de bus hetzelfde is als Connexxion, maar dat het personeel en het materieel van Van Oeveren is.KM46 schreef:Huurt Connexxion deze bussen van "Van Oeveren"?
In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Ik vraag me af of de bussen voor lijn 395 ook de nieuwe "door Zeeland"-huisstijl krijgen of dat deze de "Interliner"-look houden.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
En op de voorkant is het logo van het bedrijf te zien.regenmaker schreef:Op de achterruit is Van Oeveren Reizen geplakt.KM46 schreef:Even een vraagje: Hoe kun je zien dat de bus van "Van Oeveren" is?
De Setra waar het waarschijnlijk over gaat is een Setra S417 Tandemasser die in de avondspits een retourrit op 395 rijdt.Meltrain schreef:Dat Van Oeveren ook Setra's heeft, wist ik wel, maar aangezien die vrijwel uitsluitend op lijn 395 rijden (aangezien het hogevloersbussen zijn), nam ik die even niet mee.Hendrik schreef:Van Oeveren rijdt ook met MAN, en daarnaast ook met Setra.Meltrain schreef:In de praktijk is het meest zichtbare verschil het materieeltype: Connexxion rijdt met MAN en Iveco en Van Oeveren rijdt met Mercedes-Benz. Op deze foto staat dus een bus van Van Oeveren.
Maar ik wist niet dat Van Oeveren ook MAN's heeft. Zijn dat MAN Lion's Regio's?
Om precies te zijn is Van Oeveren veel (of volledig) te vinden op lijn 132,133,134 395,628,629,631,633 en 634. Of ben ik nog wat vergeten?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Die Setra, inderdaad. Zag 'm toevallig vandaag nog rijden.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Edit: verkeerd gelezen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 27 mei 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Je geeft aan dat Van Oeveren niet buiten Schouwen-Duivenland rijdt, maar men rijdt volgens mij menig ritje op de 102/602, 23, 27 en 31, misschien ook nog wel op 625.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik zeg het graag. Ik hoop dat die Crossway´s ook hier in Rotterdam komen rijden. Dan wel van HWGO. Die Crossway PRO mag er ook wel zijn. En dan zie je in heel Zuidwest Nederland alleen witte of grijze bussen rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
I hope so bro, I hope soMeltrain schreef:Misschien vanaf december, wanneer Connexxion de concessie HWGO overneemt. ;)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De E19 tussen Breda en Antwerpen is juist goed te berijden vind ik, vooral in vergelijking met andere snelwegen in het Belgenland.Maurice Hooikammer schreef:Is inderdaad de Belgische wetgeving. De E19 is echt verschrikkelijk, maar ja, België hè...
In België MAG je op de snelweg idd 90 met de bus en vrachtwagen, het hoeft niet. Het valt mij op dat er ook genoeg chauffeurs van de Lijn 80 rijden op de snelweg.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De E19 is inderdaad een prima weg. Over het algemeen rijdt de lijn 19 over prima wegen in België behalve enkele wegen in het centrum van Antwerpen o.a. net voor de halte Kempenstraat die weg is verschrikkelijk.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Inmiddels is er ook een gelede Man met een nieuw jasje. Zie Zeeuwse ov-bussen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Van de nieuwe 52 Iveco's gaan er 26 naar Zeeuws-Vlaanderen waarvan 17 naar Terneuzen en 9 naar Oostburg.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
En die 9 bussen in Oostburg krijgen dan ook Belgische benodigdheden voor de inzet op lijn 42?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
2958 is bestickerd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten