Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Wagen 771 is zojuist (14:17u) vertrokken van Tilburg CS als lijn 131 naar Breda. Dus wie een Stads Citaro in Breda wil platen, grijp je kans!
Gebeurt wel vaker dat er een Citaro in Breda terecht komt met lijn 131. Heb het al een aantal keer gezien.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:De meeste bussen hebben al Wifi momenteel. Zelfs de stadsbussen waarbij ik het eigenlijk helemaal niet nodig vind.
Amen Micheal, Daar ben ik het mee eens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Jorn schreef:Wat vinden jullie van de Volvo 8900 Volans/Brabantliners die rondrijden? Comfortabel? Beter/minder goed dan een hogevloers Qliner?
Ik vind de Volvo's mooi, maar zou zelf in een Integro/Intouro zitten.
Maar als het weer om inzetbaarheid en toegankelijkheid draait, zou ik toch voor de Volvo gaan.
De hogevloers hebben wel een lift en rolstelplaatsen, maar zijn de chauffeurs zo geduldig dat ze wel bij elke halte zo'n rolstoeler in de bus willen helpen. Bij de NS reed er gewoon een trein door terwijl er een rolstoeler wilde instappen.
Maar ik zit toch liever in een hogevloers als het gaat om luxe.

De meeste LE bussen zijn niet zo comfortabel genoeg als de hogevloers. En sommige bussen zijn niet snelwegbestendig.
Kijk maar naar Waarom Veolia geen Ambassador's meer inzette op de lijnen 400/401/402.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door MdJ »

De Volvo 8700 van Veolia (o.a. ex 5801-5810 in Limburg en Zeeuws Vlaanderen) zijn/waren ook LE, en zijn rete-comfortabel :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

OmniLezer schreef: De hogevloers hebben wel een lift en rolstelplaatsen, maar zijn de chauffeurs zo geduldig dat ze wel bij elke halte zo'n rolstoeler in de bus willen helpen. .
Hoe vaak komt het voor dat er een mindervalide in een rolstoel meewil in bijvoorbeeld een Brabantliner? Volgens mij is dat per week op de vingers van een hand te tellen.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik heb een soort van primeurtje.
Vandaag ben ik mee gegaan met me vader in de bus.
Hij vertelde mij dat er in de nieuwsbrief stond dat er een aantal gloednieuwe Scania's komen naar Den Bosch voor op de stadsdienst bij Arriva. Wanneer stond er niet bij dat gaat ie effe terug lezen maar hij vertelde me dat er dus aantal nieuwe stadsbussen komen in Den Bosch qua bus te kort en dan van het merk Scania :)

Afwachten dus.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Jasper073 schreef:Wanneer stond er niet bij dat gaat ie effe terug lezen maar hij vertelde me dat er dus aantal nieuwe stadsbussen komen in Den Bosch qua bus te kort en dan van het merk Scania :)

Afwachten dus.
Hoop op geleed, zou wel fijn zijn in Brabant. Toevallig al enig idee wat voor type? het is wel opmerkelijk dat er niet een paar extra citea's worden besteld.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Mr-W schreef:
Jasper073 schreef:Wanneer stond er niet bij dat gaat ie effe terug lezen maar hij vertelde me dat er dus aantal nieuwe stadsbussen komen in Den Bosch qua bus te kort en dan van het merk Scania :)

Afwachten dus.
Hoop op geleed, zou wel fijn zijn in Brabant. Toevallig al enig idee wat voor type? het is wel opmerkelijk dat er niet een paar extra citea's worden besteld.

geleed zal het denk ik niet worden, er stond in de nieuwsbrief van Arriva dat deze gloednieuwe bussen voor de stad zijn in 's-Hertogenbosch. Wanneer ze komen en hoe veel is nog niet duidelijk. Me vader gaat er verder op in deze week en ik heb al een mail gestuurd naar Arriva naar iemand die ik daar binnen ken en die gaat het ook uitzoeken qua hoe en wat.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Zugführer »

Stond wel even gek te kijken toen er net een Twents rode bus op station Eindhoven bleek te staan ;)

('t is reclame, kan nu even geen foto uploaden)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Beetje laat, maar beter laat dan nooit. Ik zag gisteren (vrijdag) rond 18:30 de Hermes 9115 rijden op de A50 ten hoogte van Veghel rijden richting Eindhoven. Rijden deze normaal wel eens op lijn 121 in de spits?

Daarnaast meende ik een Citea te zien op lijn 305. Althans de route ervan ten hoogte van Uden op de A50. Deze nam in ieder geval niet de afslag Bernrode, maar de afslag Volkel (komende vanaf Veghel) en reed te ver weg om het goed te kunnen zien.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Is denk een een geen dienst bus vanaf Veghel.

Overigens reed gisteren de 8611 op 157 ook bijzonder nog nooit gezien dat deze bus zover Oost in komt, helaas had de versnellingsbak een ernstige storing waardoor hij in Veghel is stilgezet, en er niet meer verder gereden is.

Waarom is de 8611 eigenlijk in Brabant? Hij rijdt voornamelijk op de transferiumlijnen maar heeft geen info schermen, geen Brabant huisstijl, andere stoelen etc.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ik weet niet of het nog gaande is, maar veel van de nieuwe bussen zijn terug bij VDL geweest voor noodzakelijke aanpassingen. Dan zal deze bus zijn gehaald als vervangende bus.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ja er rijden standaard gelede wagens op lijn 121 in de spits. Rit van 17:05 uit Eindhoven aankomst 18:06 in Uden. Calculeer vertraging in een je zult die bus gezien hebben in Veghel.
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

jwalk1 schreef:Is denk een een geen dienst bus vanaf Veghel.

Overigens reed gisteren de 8611 op 157 ook bijzonder nog nooit gezien dat deze bus zover Oost in komt, helaas had de versnellingsbak een ernstige storing waardoor hij in Veghel is stilgezet, en er niet meer verder gereden is.

Waarom is de 8611 eigenlijk in Brabant? Hij rijdt voornamelijk op de transferiumlijnen maar heeft geen info schermen, geen Brabant huisstijl, andere stoelen etc.

De 8611 rijd bij ons in Den Bosch omdat er een bus te kort is op de stadsdienst.
Daarom heeft Arriva een aantal gloednieuwe bussen besteld voor op de stadsdienst en het zijn Scania bussen.
Zoals ik al eerder hier melde dat stond in de nieuwsbrief dit heb ik gehoord van me vader die chauffeur is op de stadsdienst. Hoe veel en wanneer deze Scania bussen gaan komen geen idee, dat krijg ik nog zelf te horen van Arriva zelf.
Ook rijd de 8611 soms op de streekdienst, zag hem 2 weken terug de route rijden in Hintham voor Lijn 158 van Veghel naar Centraal Station Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

In Brabant reden wel vaker demobussen die eerst in andere concessies rijden om gaten op te vullen. Het verbaast mij dus niet echt dat deze bus hier rondrijdt.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Deze brabander kwam ik vandaag tegen in Deventer.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door marvinkok »

Is weinig afwijkends aan momenteel, rijden er een paar in de Achterhoek ivm Albatros-update.
Wel opvallend, alle Syntus Twente wagens zijn weer terug in Twente. De toerboer die ze tijdelijk had zal nu dus andere bussen hebben?
busje77
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 20:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busje77 »

Afgelopen donderdag zag ik een drietal 8000 serie bussen bij het hek langs de Megensebaan staan. Vrijdagochtend kwam er eentje bij mij langsrijden en deze had geen airco zoals bij de 8000 serie die nu bij Arriva zelf rijd.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Bussen zijn bij Arriva gehuurd, volgens een chauffeur van van Driel hebben ze ze enkele weken geleden opgehaald uit Zwolle en zijn ze ter vervanging van de syntussen omdat de levertijd van de nieuwe bussen langer is dan verwacht, de nieuwe bussen zullen deze week komen als alles goed gaat vertelde dezelfde chauffeur.

Tevens opvallend dat de 8610 ook ineens in Oost rijdt!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Bij de concessieovergang had Arriva de Veolia vertrekstaten van de buurtbussen laten hangen. Inmiddels zijn deze vervangen voor Arriva exemplaren.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stefan »

Op het station in Dordrecht hangen gewoon 2 vertrekstaten van lijn 620 naar Werkendam, eentje van Veolia en eentje van Arriva. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Veolia haalt wel vaker vertrekstaten niet weg. Bij station Mook-Molenhoek hangt volgens mij nog steeds een vertrekstaat van lijn 283 Gennep - Station MM, welke in 2010 ofzo is opgeheven. Afgelopen zomer hing hij er iig nog, dat gaf ik door bij Breng (de enige vervoerder die nog bij die halte komt) en een paar maanden later hing hij er nog steeds.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Gewoon een keer een fluoriserend hesje aantrekken, een set met bitjes meenemen en dat kastje open schroeven. Heb je gelijk een verzameldingetje voor in je collectie. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik denk dat ze inmiddels wel zijn. En zo boeiend vind ik die vertrekstaat niet. Ik heb wel ooit twee vertrekstaten van lijn 25 naar Helmond in Beek en Donk bij het Gemeentehuis gevonden. Blijkbaar had Arriva in 2012 de Hermes-staat (in 2011 verzorgde Hermes nog de vertrekstaten, vanaf 2012 deed Arriva dat voor de hele lijn 25) laten zitten en de eigen eroverheen gedaan. En in 2013 zijn ze er bij het overzetten schijnbaar uitgevallen en heeft men gewoon laten liggen. Die had ik wel meegenomen :)

Mocht lijn 21 gaan verdwijnen, dan wil ik overwegen om het haltebord van de halte Otterweg inclusief vertrekstaat als memento af te schroeven :P Alleen durf ik dat toch niet en doe het dus ook niet.
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

busje77 schreef:Afgelopen donderdag zag ik een drietal 8000 serie bussen bij het hek langs de Megensebaan staan. Vrijdagochtend kwam er eentje bij mij langsrijden en deze had geen airco zoals bij de 8000 serie die nu bij Arriva zelf rijd.
Over airco gesproken: het is inmiddels juni en de Citaro's hebben nog steeds geen passagiersairco? Voor vrijdag wordt een temperatuur van zo'n dertig graden verwacht...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten