Mag ik even kwijt #178

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Z2N »

Ik ga dan even heel snel naar Amsterdam toe... *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Stefan »

Oh, dan moet ik ook maar eens die kant uit! :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door JWM »

Tjonge, kom ik 10 voor 8 aankakken bij het stadsdeel moet ik bijna 30 minuten wachten om een rijbewijs af te halen. Dit tot frustratie van de receptioniste die ik ook graag naar huis wilde.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door ODRAIL »

Was het dan zo druk?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door JWM »

Blijkbaar. Er hingen wel veel banners dat ze nu een 'stadsloket' zijn. Geen idee wat dat betekent, wellicht waren de paspoorten in de aanbieding om dit heugelijke feit te vieren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Suus »

De verschillende locaties van de gemeente Amsterdam staan al jaren om bekend om hun urenlange wachttijden. Ik heb de meest verschrikkelijke verhalen gehoord over Noord waar je soms wel drie uur moest wachten om een paspoort op te halen, maar ook Oost staat er niet goed op :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door JWM »

Plaats van handeling was Zuid, maar bij Nieuw West heb ik ook wel eens een uur in de rij gestaan :')

Maargoed, ik las op de site dat je niet meer in je eigen stadsdeel hoeft te zijn, zal ik volgende keer gewoon de Stopera proberen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Daantje »

Ach, in Rotterdam moest ik na het slagen voor mijn rijexamen al tien dagen wachten voor ik überhaupt een afspraak kon krijgen om mijn rijbewijs aan te vragen, dan nog een week wachten tot het klaar is en ik het op kon halen. En dan ben ik ook nog naar een andere deelgemeente gegaan omdat ik hier nog langer moest wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Daniel »

Is ook niet specifiek Amsterdams, ook in een veel kleinere stad als Dordrecht zat ik altijd een eeuwigheid te wachten voor iets simpels als zonder afspraak een reisdocument afhalen.
De keren dat ik tot nu toe daarvoor bij de gemeente Amersfoort was daarentegen redde ik het nog nieteens om een koffie uit de automaat te halen tussen het aanmelden waarvoor ik kwam op de zuil bij de ingang en het aan de beurt komen van m'n nummertje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Suus »

Daantje schreef:Ach, in Rotterdam moest ik na het slagen voor mijn rijexamen al tien dagen wachten voor ik überhaupt een afspraak kon krijgen om mijn rijbewijs aan te vragen, dan nog een week wachten tot het klaar is en ik het op kon halen. En dan ben ik ook nog naar een andere deelgemeente gegaan omdat ik hier nog langer moest wachten.
Oh joepie, ik moet dit jaar of volgend jaar bij mijn geboortegemeente Rotterdam langs voor een administratieve handeling, wordt nog leuk dan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Hendrik »

Onze gemeente werkt tegenwoordig alleen op afspraak. Dat leverde wat gemor op, maar het zorgt er wel voor dat je in principe niet lang hoeft te wachten. En ik kan zelfs voor morgen nog een afspraak maken. Alleen een afspraak voor zaterdag of de enige open avond moet je vroeger van tevoren regelen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door AppleMoose »

Ik ben wel blij met ons servicepunt hier. Zonder afspraak, staan vaak met twee personen, zelden langer dan 10 minuten hoeven wachten en de zaken zijn snel geregeld.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Ach, in Rotterdam moest ik na het slagen voor mijn rijexamen al tien dagen wachten voor ik überhaupt een afspraak kon krijgen om mijn rijbewijs aan te vragen, dan nog een week wachten tot het klaar is en ik het op kon halen. En dan ben ik ook nog naar een andere deelgemeente gegaan omdat ik hier nog langer moest wachten.
Dan ging het bij mij een stuk sneller: maandagochtend was ik geslaagd, maandagmiddag had ik reeds mijn rijbewijs aangevraagd en (uiteraard) een week later had ik het roze pasje. :D
Maar goed: dit betrof wel de deelgemeente IJsselmonde. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Ardan »

In Deventer KUN je een afspraak maken, maar het hoeft niet. Volgens mij heb ik nooit langer dan een kwartiertje hoeven wachten.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door JWM »

Het is meer de wachttijd in combinatie met de handeling. Een krabbeltje zetten en klaar.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door STF »

In Luxemburg sturen ze je rijbewijs soms gewoon met de post op, maar vaak moet je het toch wel komen afhalen bij het ministerie van transport. De gemeentes hebben in Luxemburg vrijwel niets van doen met de uitgifte van rijbewijzen, je haalt daar alleen het aanvraagformulier. Het aanvraagformulier lever je vervolgens bij een APK-keuringsstation in.
Volgen jullie het nog?

Oja, de kosten bedragen slechts 2 euro, echter zit je wel met de nodige reiskosten want je moet het halve land door.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Suus »

Ja, vier euro voor een dagkaart voor het Luxemburgse OV :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door STF »

Het APK-keuringsstation voor onze regio is weliswaar per OV te bereiken maar dan uitsluitend door eindeloos te blijven overstappen van bus op trein op bus op bus, dat doet dus volgens mij niemand.
Het ministerie van transport heeft z'n kantoor midden in Luxemburg-stad, dat is wel goed per OV bereikbaar.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Stéphane »

:!: Misschien moet je eens een Facebookpagina "Could only happen in Luxemburg" oprichten.
Zijn de rijexamens moeilijk in Luxemburg of stelt het niet veel voor?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:In Deventer KUN je een afspraak maken, maar het hoeft niet. Volgens mij heb ik nooit langer dan een kwartiertje hoeven wachten.
Als het nieuwe stadskantoor af is van 80 miljoen (waardoor wij geen nieuwe scholen mogen bouwen) gaat dat vast veranderen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Etienne »

...dat gisteren mijn tickets binnengekomen zijn voor vier dagen Berlijn aankomende zomer. Iemand tips op OV-gebied (met name bussen) die te bezoeken zijn binnen de zone A, B, C ??
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door deadlock »

Doe gewoon niets met OV maar ga lekker bierdrinken en chicks of dudes scoren en midden in de nacht wakker worden in een park. LEEF!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Hendrik »

Dat lijkt mij nu juist geen leven...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Hainje »

En dan dacht ik dat ik erg was. :')
🍉
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #178

Bericht door Hendrik »

Ik ben het ook, bedoel je? 8-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten