Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door bassie92 »

Wat eigenlijk erg raar is bij de neiuwe dienstregeling van Dordrecht is dat lijnen 3 4 5 en 7 extra koopavondritten krijgen maar lijn 10 die nota bene dwars door het centrum heen rijdt en langs alle winkels gaat niet extra gaat rijden (in tegenstelling tot 8 jaar geleden toen deze lijn als enige extra ritten had..)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door BR628 »

Wellicht lastig vanwege de drukte in de binnenstad om daar nog meer bussen doorheen te laten rijden? En de meeste bezoekers van een koopavond door de binnenstad lopen en alleen de bus gebruiken vanuit/naar de (buiten)wijk waar zij wonen..
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door bassie92 »

ja maar die bus kan gewoon makkelijk rijden door de stad omdat er bijna geen autos door heen kunnen ivm de paaltjes en die bus is juist op koopavond gratis dus gaan er best veel mensen mee, zeker van de parkeerplaats vandaan.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Het zal gewoon heel simpel met de omloop te maken hebben: 'tis enigzins overdreven om op koopavonden om het kwartier naar Dubbeldam te gaan rijden (da's immers niet voor niks een spitsfrequentie). Als je echter alleen op lijn 10 vaker zou rijden, en niet op de gekoppelde lijn 2, heb je heel de avond 2 extra bussen nodig die beide van elk uur 25 minuten stilstaan op het station.
Da's niet echt efficiënt te noemen, zeker als je bedenkt dat die lijn al flink gesubsidieerd wordt door de gemeente om een hogere frequentie te krijgen dan de reizigersaantallen rechtvaardigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Kloppende lijnennetkaarten maken blijft toch erg moeilijk voor Arriva... zojuist eens de kaarten bij de drie Zuid-Hollandse busboekjes voor 2009 vergeleken en wat opmerkelijke verschillen aangetroffen in de lijnen die ze niet zelf rijden:
  • op de kaart bij het boekje van Dordrecht-Stad en DAV staat aan de kant met de overzichtskaart van heel DAV in Barendrecht nog het oude lijnennet ingetekend
  • op de detailkaart van de Drechtsteden bij het DAV-boekje staat dan weer wel het juiste lijnennet in Barendrecht
  • op de kaart bij het boekje van HWGO gaat het lijntje van lijn 183 nog naar station Barendrecht, maar wordt lijnnummer 183 ook bij de Kralingse Zoom vermeldt. Gevalletje voor de helft de wijziging verwerkt dus.
  • lijn 140 komt slechts op de detailkaart van de Drechtsteden voor, 'tis dus ook bij Arriva een soort spooklijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door bassie92 »

Het is en blijft moeilijk, het blijkt maar weer. Maar vorig jaar hadden ze ook opeens een lijn 160 op de kaart getoverd maar die heb ik ook nooit gezien..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stephan »

Even een vraagje voor onze gebruikers in het noorden. Op de Qbuzz website staat dat lijn 100 is geknipt. Qbuzz rijdt nu als 310 tussen Heerenveen en Leeuwarden. Volgens diezelfde website zou Arriva lijn 100 tussen Groningen en Drachten rijden. Op de Arriva vind ik daar echter niks over. Bestaat lijn 100 echt niet (meer) of een foutje van Arriva?

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Tussen Drachten en Groningen is lijn 100 omgedoopt in Qliner 304 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

Chauf21 schreef:De wijzigingen in de busdienstregeling bij Veolia Zuid-Limburg zijn uitgesteld naar 1 februari 2009 :)
De nieuwe busboekjes staan inmiddels op de Veolia-site (wel mooi op tijd in ieder geval :pos: )
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

De gewijzigde dienstregeling, ingaande 1 februari 2009:

Agglo Maastricht
Lijn 1 Malberg – Station – AZM – De Heeg
Lijn 2 Oud Caberg – Centrum – Station – Nazareth
Lijn 3 Wolder – Centrum – Station – AZM – Heugem
Lijn 4 Villapark – Centrum – Station – Heer – Station Randwijck – AZM
Lijn 5 Daalhof – Centrum – Station – Amby Rothem – Meerssen – Bunde
Lijn 6 Daalhof – Centrum – Station – Heer – De Heeg – Gronsveld – Eijsden
Lijn 7 Station – Beatrixhaven
Lijn 8 Brusselseweg RHS – Centrum – Station – Randwijck – Heer
Lijn 9 Bunde – Itteren – Borgharen – Station – Centrum – Pottenberg
Lijn 10 Pottenberg - Centrum – Station – Heugemerveld – AZM – Oost Maarland – Eijsden

Agglo Sittard
Lijn 11 Sittard – Berg – Urmond – Stein – Elsloo – Beek – Geleen – Sittard
Lijn 12 Sittard – Geleen – Beek – Elsloo – Stein – Urmond – Berg – Sittard
Lijn 13 Sittard – Sportcentrum – Kemperkoul
Lijn 14 Sittard – Centrum – Kemperkoul
Lijn 15 Sittard – Limbricht – Guttecoven – Einighausen – Lindenheuvel – Geleen
Lijn 16 Sittard – Munstergeleen – Geleen
Lijn 17 Bunde – Geulle – Hussenberg – Beek Station
Lijn 18 Sittard – NedCar – Holtum – Buchten – Grevenbicht
Lijn 19 Sittard – Limbricht – Born – Obbicht – Grevenbicht
Lijn 118 Sittard – Limbricht – Born – Buchten – Holtum – Grevenbicht – Obbicht – Born – Limbricht -Sittard
Lijn 119 Sittard – Limbricht – Born – Obbicht – Grevenbicht – Buchten – Holtum – Buchten – Born – Limbricht – Sittard

Agglo Parkstad
Lijn 20 Hoensbroek – Vaesrade – Nuth – Voerendaal – Heerlen
Lijn 21 Brunssum – Hoensbroek – Heerlen – Heerlen ZKH – Stadion Parkstad – Kerkrade – Simpelveld - Eys – Gulpen
Lijn 22 Heerlen ZKH – Heerlen – Landgraaf – Waubach
Lijn 23 Eygelshoven – Waubach – Rimburg – Ubach Palenberg (D)
Lijn 24 Hoensbroek – Heerlen – Heerlen Hoge School Zuyd
Lijn 25 Hoensbroek – Heerlen – Landgraaf – Spekholzerheide - Gracht
Lijn 26 Hoensbroek – Heerlen – Landgraaf – Eygelshoven – Kerkrade
Lijn 27 Stadion Parkstad – Trilandis – Avantis
Lijn 28 Bleijerheide - Kerkrade – Stadion Parkstad – Heerlen – Brunssum – Schinveld.
Lijn 29 Stadion Parkstad – Heerlen – Landgraaf – Eygelshoven – Kerkrade – Bleijerheide
Lijn 30 Herzogenrath – Kerkrade
Lijn 33 Waubach – Landgraaf – Heerlen

Streeklijnen
Lijn 17 Bunde – Geulle – Hussenberg – Beek Station
Lijn 31 Beek Station– Heerlen
Lijn 32 Meers – Stein – Geleen
Lijn 34 Kanne (B) – Centrum – Boschpoort
Lijn 35 Boschpoort – Centrum – Hazendans
Lijn 36 Sittard – Doenrade – Jabeek – Schinveld – Brunssum – Heerlen
Lijn 37 Sittard – Doenrade – Merkelbeek – Brunssum – Heerlen
Lijn 40 Heerlen – Kunrade – Ubachsberg – Wijlre – Gulpen
Lijn 41 Sittard – Doenrade – Oirsbeek – Hoensbroek – Heerlen – Stadion Parkstad – Kerkrade
Lijn 42 Heerlen – Hoensbroek – Schinnen – Puth – Geleen
Lijn 43 Heerlen – Stadion Parkstad – Spekholzerheide – Simpelveld – Bocholtz – Nijswiller – Vijlen Lemiers – Vaals
Lijn 44 Heerlen – Stadion Parkstad – Gracht – Horbach (D) – Richterich (D) – Laurensberg (D) – Aachen (D)
Lijn 46 Valkenburg – Klimmen – Walem – Termaar – Ransdaal – Colmont – Ubachsberg – Kunrade – Voerendaal
Lijn 49 Broekhem - Valkenburg – Schin op Geul – Etenaken – Wijlre – Gulpen – (Euverem – Slenaken – Heyenrath – Epen – Vaals Drielandenpunt – Vaals)
Lijn 50 Maastricht – Cadier en Keer – Margraten – Gulpen – Wahlwiller – Nijswiller – Lemiers – Vaals - Aachen
Lijn 51 Maastricht – Berg en Terblijt – Valkenburg – Hulsberg – Nuth – Hoensbroek – Brunssum
Lijn 52 Heerlen – Kunrade – Klimmen – Hulsberg – Arensgenhout – Schimmert – Ulestraten – Meerssen
Lijn 53 Maastricht – Bemelen – Klein Welsden – Groot Welsden – Margraten
Lijn 55 Sittard – Geleen – Spaubeek – Schimmert – Arensgenhout – Hulsberg – Valkenburg
Lijn 56 Valkenburg – Sibbe – Groot Welsden – Margraten – Reijmerstok – Terlinden – Banholt – Mheer
Lijn 57 Maastricht – Gronsveld – Eckelrade – Sint Geertruid – Mheer – Banholt/Noorbeek – Slenaken – Heyenrath – Epen – Mechelen – Partij – Gulpen
Lijn 58 Gulpen – Wittem – Wahlwiller – Nijswiller – Heerlen ZKH Heerlen
Lijn 59 Sittard – Geleen – Beek – Vliegveld MAA – Rothem – Maastricht
Lijn 61 Gulpen – Partij – Mechelen – Hilleshagen – Vijlen – Harles – Holset – Vaals
Lijn 62 Eijsden – Mariadorp – Mesch – Moelingen (B) – Vise (B)
Lijn 70 Sittard – Nieuwstadt – Susteren – Dieteren – Roosteren – Maaseik (B)
Lijn 92 Catsop – Elsloo – Beek Station – Geverik – Kelmond – Klein Genhout – Groot Genhout
Lijn 95 Geleen – Sweikhuizen – Puth
Lijn 98 Bunde – Kasen – Moorveld – Beek – Beek Station
Lijn 98 Bunde – Kasen – Moorveld – Beek – Beek Station
Lijn 149 Vaals Drielandenpunt – Vaals

Spitslijn
Lijn 54 Gulpen – Margraten – Cadier en Keer – Leeuwenborgh – Maastricht
Lijn 156 Gulpen – Reijmerstok – Terlinden – Banholt – Mheer – Sint Geertruid – Eckelrade – Gronsveld – Maastricht

Buurtbus
Lijn 191 Teuven (B) Noorbeek – Mheer – Libeek – Sint Geertruid – Banholt – Bruisterbosch – Honthem – Margraten – Scheulder – IJzeren – Sibbe – Valkenburg – Houthem – Meerssen

Nachtbussen
Lijn A Centrum – Station – Amby – Station – centrum
Lijn B Centrum – Station – Nazareth – Borgharen – Itteren – Bunde – Meerssen – Rothem – Centrum
Lijn C Centrum – Station – Scharn – De Heeg – AZM – Station – Centrum
Lijn D Centrum – Pottenberg – Belfort – Centrum
Lijn E Centrum – Station – Oost Maarland – Eijsden – Maradorp – Rijckholt – Gronsveld – AZM – Station – Centrum
Lijn F Centrum – Brusselseweg – Oud Caberg – Centrum

Kijk voor meer informatie en de folders op de website van Veolia Transport
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

Volgens mij is het de vierde keer in twee jaar tijd dat ze daar in Limburg het hele lijnennet op de schop gooien :roll:
zumo
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 14 dec 2008, 22:12

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door zumo »

Sooooooooo, tering! die lijnennetkaart van LimburgZuid ziet er echt goed uit! Alle dorpen worden bediend, was voorheen nooit! Slimme oplossing voor regio Grevenbicht-Buchten om een extra sprintbus in te zetten die de avonddienst volledig overneemt en al die kerkdorpen daar bediend. Top top top. Kan me nog een tijd herinneren (vlak voor Veolia) dat de laatste bus om half acht door het dorp Urmond reed en dan eens in de twee uur ofzo... tegenwoordig elk half uur en elk uur 's avonds tot kwart voor een! Maakt het hele gebied een stuk leefbaarder.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

^^ De bussen zitten in Zuid-Limburg ook goed vol. Ik vind de streekbussen ook zeer comfortabel. Wat dat betreft: pluim voor Veolia :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Zaken die me zelf opvielen na het lezen van de hele dienstregeling:

- In Maastricht komt er een tweede bus tussen de Hogeschool en het station, lijn 8. Eerder moest lijn 1 de meeste studenten meenemen en was altijd vol.
- Er komen geen Ambassadors meer aan de westzijde van de Maas, er komt in Maastricht een einde aan streekbussen die als stadsbus verder rijden. Dit waren de lijnen 51 en 53, deze worden vervangen door de stadslijnen 9 en 10 (lijn 10 rijdt wel door naar Eijsden, maar dit wordt bij Veolia gezien als "stadslijn", deze bus wordt gereden door een Volvo 7700).
- Er rijdt tóch nog een bus naar Visé (B), lijn 62 (gereden door een 8-persoons busje) maakt het ritje Eijsden-Moelingen (B)– Visé (B).
- In Heerlen krijgt stadslijn 21 een vreemd traject erbij, deze bus gaat na Kerkrade doorrijden naar Gulpen (volgens mij hoort dat niet meer bij "stadslijn" :wink:). Lijn 21 maakt vanaf Februari het lange rondje Brunssum-rondje Hoensbroek-Heerlen-Welten-Kerkrade-Eys-Gulpen, een ritje van 1 uur en 44 minuten. Mijn gevoel zegt dat dit problemen gaat geven...
- Lijn 41 wordt voor de zoveelste keer gewijzigd: eerst werd de lijn geknipt (Heerlen-Sittard en Heerlen-Gulpen), vervolgens wordt de lijn weer in ere hersteld en nu gaat lijn 41 naar Kerkrade rijden (traject van lijn 21) en lijn 21 neemt het ritje naar Gulpen over.
Laatst gewijzigd door Marc op wo 21 jan 2009, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Nog twee zaken die opvielen tijdens het lezen van de busboekjes uit Zuid-Limburg:

- Op lijn 41 (Sittard-Kerkrade) gaan gelede bussen rijden (dit zullen de twee bussen zijn die meereden op het scholierenvervoer). De gelde bussen zijn trouwens ook de reden voor het vervallen van het traject naar Bleijerheide (te smalle straten).
- Lijn 58 krijgt er in Heerlen een extra kronkel over Nieuw Eyckholt bij. Ik vraag me alleen af waarom nét de sneldienst deze kronkel moet maken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

En de dienstregeling van DAV is nog geen maand oud of hij wijzigt alweer... zoals ik gisteren al in OV in de media postte gaan er tijdelijk extra ritten op 73/673 rijden.
Maar da's niet de enige plek waar capaciteitsproblemen in het scholierenvervoer optreden: vanwege capaciteitsgebrek op lijn 16 gaat de sneldienstvariant (lijn 116) in Dordrecht via het Leerpark rijden. Daar gaat'ie overigens rechtstreeks vanaf de N3 heen, anders was'ie immers niet meer sneller als de 16 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
trainboy2004
Berichten: 9
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 20:34
Locatie: Sittard (Std)

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door trainboy2004 »

Er zijn verder ook nog een 6-tal Van Hool AG300's van BBA naar Veolia Limburg gegaan. Ik zag ze regelmatig proefrijden met de 842 in Sittard. Ik neem aan dat ze met de nieuwe dienstregeling in gebruik zijn gekomen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Marc »

Deze gelede bussen rijden op lijn 41 (Sittard-Kerkrade via Heerlen). Ik dacht eerst dat er maar twee overgenomen waren omdat ik steeds dezelfde nummers zag :wink:.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door BR628 »

Kick.

Belangrijkste wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009
Bron: http://www.connexxion.nl

Lijn 22 op zaterdag geschrapt
Lijn 28 op zondag ingekort tot Leeuwarden-Grou v.v.
Lijn 45 daluren (incl weekend) ingekort tot Hemelum-Ypecolsga-Balk. Ypecolsga-Sneek zie lijn 47.
Lijn 46 op zondag geschrapt.
Lijn 47 neemt reizigers Lijn 45 tussen Ypecolsga-Sneek over. Lijn 47 sluit in Sneek weer aan op de treinen.
Lijn 52 op zaterdag geschrapt
Lijn 53 op zaterdag half uur verlegde dienstregeling. Op zondag geschrapt
Lijn 62 dienstregeling verlegd, betere aansluiting van/op IC Leeuwarden-Zwolle
Lijn 63 op zaterdag geschrapt
Lijn 70 op zaterdag alleen 's middags. Op zondag geschrapt
Lijn 71 Bijna alle verdichtingsritten Leeuwarden-Minnertsga v.v. geschrapt.
Lijn 72 ritten Leeuwarden-Stiens geschrapt
Lijn 92 daluren (ma-vr) 2x/uur ipv 4x/uur. Zaterdag+zondag nog maar 1x/uur
Lijn 93 op zaterdag geschrapt
Lijn 94 enkele ritten Reduzum-Leeuwarden v.v. geschrapt
Lijn 95 op zondag 1x/2uur in de ochtend.
Lijn 98 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 99 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem, Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags.
Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 98 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem.

Daarnaast veel minutenwijzigingen en geschrapte 1e / laatste ritten of juist extra/nieuwe 1e/laatste ritten.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

Zo, zo, er wordt weer flink geschrapt in Friesland.

Deze trend zie je vaak bij een (opnieuw) aanbesteed gebied. Het eerste jaar een bult extra ritten, na een tijdje wordt het beetje bij beetje weer ingekrompen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

JeePee had het al aangegeven in het Mag ik het even kwijt topic: vanaf 30 maart wijzigen de dienstregelingen bij Qbuzz en de RET in Rotterdam. Dit komt doordat er flink wat gaat veranderen bij Rotterdam Centraal. Bij de RET zijn hierdoor bij de buslijnen 33, 43, 44, 48, 49 en 50 van en naar CS de rijtijden vanaf CS verkort en naar CS soms verruimt.

Naast de wijzigingen rondom CS wijzigt er meer bij de RET. Een overzichtje per lijn:

Lijn 28: De rit van 13:53 uur vanaf Station Alexander naar Capelle Centrum vervalt.
Lijn 42: In de ochtendspits wordt er 7x i.p.v. 6x per uur gereden.
Lijn 43: In de vroege middagspits (rond 3 uur) wordt er 2x i.p.v. 3x per uur gereden en is de eerste rit 10 minuten later.
Lijn 48: Bij de korte ritten vervalt het deel Station Zuid - Maasstad Zkh. Clara. Ook worden de tijden van de doorgaande ritten vanaf CS naar Keizerswaard met een kwartier verschoven. Hierdoor wijzigen ook de eerste en laatste ritten.
Lijn 50: Doordeweeks worden er minder ritten gereden. Ook wordt er net als in het weekend met de tijden geschoven.
Lijn 53: In de middagspits wordt er 3x i.p.v. 2x per uur gereden.
Lijn 56: In de ochtendspits wordt er 8x i.p.v. 6x per uur gereden.

De nieuwe dienstregelingen staan hier:
http://www.ret.nl/overig/dienstregelins ... ember.aspx

Van de wijzigingen bij Qbuzz is mij nog niets bekend.
Laatst gewijzigd door mb90 op di 17 mar 2009, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Karl »

Heeft men ook een marketeer in dienst bij de RET? Hoe moet je een frequentie van 7x/h nu onthouden en 3x/h is - als de rest van het netwerk 2x/h of 4x/h rijdt - echt een ramp voor je reizigers aansluitingen.
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stefan »

rhk_amf schreef:Zo, zo, er wordt weer flink geschrapt in Friesland.

Deze trend zie je vaak bij een (opnieuw) aanbesteed gebied. Het eerste jaar een bult extra ritten, na een tijdje wordt het beetje bij beetje weer ingekrompen.
Ja inderdaad, dan hebben wij geluk gehad in in de HWGO, gelukkig. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Heeft men ook een marketeer in dienst bij de RET? Hoe moet je een frequentie van 7x/h nu onthouden en 3x/h is - als de rest van het netwerk 2x/h of 4x/h rijdt - echt een ramp voor je reizigers aansluitingen.
Dat is alleen te onthouden door de tijden op te slaan in je mobiel is mijn ervaring ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Hmm, vooral het verdwijnen van de korte ritten Zuid-Clara van lijn 48 vind ik wel jammer. :(
Als ik eens in de Centrale Bibliotheek (bij station Blaak) moet zijn, is lijn 48 de snelste manier om thuis te komen, zeker met een 10-minutendienst. Nu wordt dat dus een 30-minutendienst. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten