Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Meltrain schreef:En die 9 bussen in Oostburg krijgen dan ook Belgische benodigdheden voor de inzet op lijn 42?
Dat weet ik niet. Ik denk in 3 a 4 bussen dat ze het Belgische AES Prodata systeem gaan inbouwen. In alle 9 lijkt mij te duur en onnodig want de lijn 42 wordt om en om gereden samen met De Lijn.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

dennistd schreef:Op één van de foto's op die Facebook-pagina zag ik een microfoon voor kort verkeer. Ik dacht dat Connexxion dat helemaal niet gebruikte? Of is Zeeland daarin een uitzondering?
In Zeeland en zeker in het weekend worden er veel uursdiensten gereden. Door kort verkeer toe te staan tussen de chauffeurs kunnen aansluitingen worden gegarandeerd om te voorkomen dat passagiers n uur moeten wachten voor hun overstap.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Echter moeten de passagiers de gewenste overstap natuurlijk wel doorgeven ;)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

datm schreef:Dat weet ik niet. Ik denk in 3 a 4 bussen dat ze het Belgische AES Prodata systeem gaan inbouwen. In alle 9 lijkt mij te duur en onnodig want de lijn 42 wordt om en om gereden samen met De Lijn.
Eerst werd lijn 42 toch meer gereden door Veolia dan door de Lijn, dacht 1x/3 uur de Lijn. Is dit nu verandert met CXX (om en om)?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Kijkend naar de actuele tijden vermoed ik dat de verhouding nog steeds 1 bus van De Lijn op 2 bussen van Connexxion is, maar echt een volledige logica kan ik er niet uithalen.

Ik verbaas mij ook dat lijn 50 in het weekend niet meer naar Gent rijdt, is het aanbod in België verbeterd dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Ik verbaas mij ook dat lijn 50 in het weekend niet meer naar Gent rijdt, is het aanbod in België verbeterd dan?
Maar lijn 50 rijdt in de zomerperiode wel de hele week naar Gent.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Lijn 42 rijdt nog steeds in dezelfde verhouding als Veolia. Wanneer wie rijdt staat in de dienstregelingenfolder.
Door de lengte van de rit is het niet anders dan een scheve verhouding te maken.
Waarom de cxx 66% rijdt en de lijn 33% weet ik niet.
Wellicht het aantal reizigersverhoudingen in NL en BE of de lengte vd route op ieders grondgebied.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik lees net op PZC (http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/s ... -1.4958987) een bericht dat Connexxion bezig is om een abonnement in het leven te roepen voor 65-plussers. Zij kunnen voor 5 euro per maand onbeperkt reizen met de bus in de daluren.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Als je het artikel leest, is het weer een wanhoopsdaad.
Ik lees ook dat zeeuwsvlaanderen gratis OV heeft voor 65+.
Volgensmij leidt dat daar ook niet tot volle bussen. Er zijn inmiddels heel wat lijnen opgeheven.

Het enige wat wellicht werkt, maar niet politie correct:
12 tot 18 betalen 150% meer. 65+ voltarief hele dag
En 18 tot 64 reizen tegen 60% korting hele dag.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Is gratis OV niet altijd slecht? Er zijn dan geen inkomsten meer, maar wel de uitgaven.
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Erik1100 »

Mooi voorbeeld, gisteren waren drie buslijnen naar Emmeloord gratis. Meteen krijg je redelijk volle bussen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

zal dat niet meer te maken hebben met het feit dat je ook achter de schermen kan kijken van het vervoersbedrijf?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

huibf schreef:Als je het artikel leest, is het weer een wanhoopsdaad.
Ik lees ook dat zeeuwsvlaanderen gratis OV heeft voor 65+.
Volgensmij leidt dat daar ook niet tot volle bussen. Er zijn inmiddels heel wat lijnen opgeheven.

Het enige wat wellicht werkt, maar niet politie correct:
12 tot 18 betalen 150% meer. 65+ voltarief hele dag
En 18 tot 64 reizen tegen 60% korting hele dag.
Die 65+ pas (Geen ovchipkaart maar gewoon een pasje) is al een tijdje geldig in Zeeuws-Vlaanderen.
Ik zie ze iedere dag vaak voorbij komen. De bussen zijn inderdaad niet vol maar zonder die pas zaten er nog minder mensen in de bus.
Erik1100 schreef:Mooi voorbeeld, gisteren waren drie buslijnen naar Emmeloord gratis. Meteen krijg je redelijk volle bussen.
In 2006 waren er werkzaamheden aan de A58 in Zeeland. Drie weekenden in april en mei mocht iedereen gratis met de trein van vrijdag t/m zondag op het traject tussen Vlissingen en Roosendaal. Er was rond en om de stations van alles georganiseerd van straattheater tot een braderie. Er waren drie keer zoveel reizigers dan normaal. Maar deze proef heeft de NS nooit meer gehouden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

datm schreef:In 2006 waren er werkzaamheden aan de A58 in Zeeland. Drie weekenden in april en mei mocht iedereen gratis met de trein van vrijdag t/m zondag op het traject tussen Vlissingen en Roosendaal. Er was rond en om de stations van alles georganiseerd van straattheater tot een braderie. Er waren drie keer zoveel reizigers dan normaal. Maar deze proef heeft de NS nooit meer gehouden.
Dat is nogal een verschil, en een logisch gevolg. De auto was zowat onmogelijk om je reis te maken (althans niet zonder al teveel omrijden) en er was nog wat vermaak. Dus logisch dat er veel mensen met de trein gingen.
Daarnaast is de bus ook niet sexy.
volgorde van 'sexy' van hoog naar laag. IC, Sprinter, Metro, Tram, HOV-Bus/Snelbus, Steek/Stad, Buurtbus, Lijntaxi/Taxihopper....
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

huibf schreef:
datm schreef:In 2006 waren er werkzaamheden aan de A58 in Zeeland. Drie weekenden in april en mei mocht iedereen gratis met de trein van vrijdag t/m zondag op het traject tussen Vlissingen en Roosendaal. Er was rond en om de stations van alles georganiseerd van straattheater tot een braderie. Er waren drie keer zoveel reizigers dan normaal. Maar deze proef heeft de NS nooit meer gehouden.
Dat is nogal een verschil, en een logisch gevolg. De auto was zowat onmogelijk om je reis te maken (althans niet zonder al teveel omrijden) en er was nog wat vermaak. Dus logisch dat er veel mensen met de trein gingen.
Daarnaast is de bus ook niet sexy.
volgorde van 'sexy' van hoog naar laag. IC, Sprinter, Metro, Tram, HOV-Bus/Snelbus, Steek/Stad, Buurtbus, Lijntaxi/Taxihopper....
Je vergeet nog de verschillende veerdiensten die we in Nederland hebben en ook onderdeel zijn van OV zoals de fiets/voetveer tussen Breskens en Vlissingen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

die veerdiensten zijn nogal statisch. Ik zou het daarom ook niet direct onder goedkeuring van ROCOV's gooien.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

In noem de veerdiensten niet bepaald statisch. In het hoogseizoen varen de schepen tussen Breskens en Vlissingen in een halfuursdienst en tot diep in de avond. Daarnaast moet er ingespeeld worden op evenementen zoals het Bevrijdingsfestival in Vlissingen en de Visserijfeesten in Breskens. Ook heeft het fiets/voetveer te maken met ochtend en middagspits met voornamelijk de scholieren en studenten. En ook op zondagavond zie je een piek op de fiets/voetveer met studenten die terug gaan naar hun stad.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ik bedoel er meer mee dat je vaak zonder die veerponten enorme afstanden moet afleggen om ergens te komen.

Als je niet met de veerpont Breskens - Vlissingen gaat, moet je via de Westerscheldetunnel. Je hebt dus niet echt een keuze meer.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

huibf schreef:Lijn 42 rijdt nog steeds in dezelfde verhouding als Veolia. Wanneer wie rijdt staat in de dienstregelingenfolder.
Over die dienstregelingsfolder gesproken. In de dienstregelingsfolder van DeLijn wordt nog steeds gesproken over een aantal ritten van lijn 42 die door Veolia gereden worden.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door dennistd »

datm schreef:Ik lees net op PZC (http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/s ... -1.4958987) een bericht dat Connexxion bezig is om een abonnement in het leven te roepen voor 65-plussers. Zij kunnen voor 5 euro per maand onbeperkt reizen met de bus in de daluren.
Hetzelfde als in Enschede/Hengelo dus, daar betalen ze 65 euro per jaar. Tot maart was het nog gratis.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ezra schreef:Over die dienstregelingsfolder gesproken. In de dienstregelingsfolder van DeLijn wordt nog steeds gesproken over een aantal ritten van lijn 42 die door Veolia gereden worden.
De Lijn = Belgen hè, wat moet je ermee? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Je kan niet met ze maar ook niet zonder ze :wink:
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Juist: Frieten, Suske en Wiske, K3. Wie is er niet groot mee geworden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Route buurtbus West-Zeeuws-Vlaanderen wellicht verlengd

Bericht door Mr-W »

BRESKENS - De buurtbusvereniging West Zeeuws Vlaanderen denkt na over verlenging van de huidige route naar Cadzand-Bad. Dat maakte het bestuur maandag bekend tijdens de ingebruikname van een nieuwe buurtbus. De buurtbus rijdt van maandag tot en met vrijdag heen en weer tussen Biervliet en Breskens.
Het bestuur wil de route graag verlengen tot aan Cadzand-Bad. De frequentie gaat dan wel terug naar een bus per twee uur, in plaats van elk uur nu.
PZC.nl
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Gaat die dan direct naar cadzand-bath of doet hij dan ook groede nieuwvliet en cadzand aan?
Een twee uursverbinding lijkt me iig veel minder aantrekkelijk dan een uursverbinding.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten