Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Daarom vind ik ook dat ieder hotel verplicht moet worden voor ten minste 50% van de hotelbedden ook fietsen aan te bieden voor de verhuur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nog meer slechte fietsers op de weg. Alsof de hele binnenstad daar inmiddels niet compleet van dichtslibt. Nee, laat die mensen lekker de tram instappen.
Tram 2 weg van z'n huidige route lijkt mij iig een grote fout. Vraag me ook af hoe ze een hoogfrequent stuk Nieuw Sloten - Leidseplein willen combineren met een veel rustiger stuk Leidseplen - Azartplein.
Tram 2 weg van z'n huidige route lijkt mij iig een grote fout. Vraag me ook af hoe ze een hoogfrequent stuk Nieuw Sloten - Leidseplein willen combineren met een veel rustiger stuk Leidseplen - Azartplein.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hele andere vraag: ze zijn nu definitief afgestapt van R-net trams en dat confort-/plusnet gebeuren hier?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat denk ik niet, dat zie je toch ook wel aan de letters dat er een duidelijke tweedeling is gemaakt?
Document is te vinden onder Verkeer & Vervoer, A-7c bijlage 2: http://www.stadsregioamsterdam.nl/verga ... regioraad-(jaar/regioraad-2015/regioraad-2015-6-16/
Document is te vinden onder Verkeer & Vervoer, A-7c bijlage 2: http://www.stadsregioamsterdam.nl/verga ... regioraad-(jaar/regioraad-2015/regioraad-2015-6-16/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tram 2 is toch sowieso de 'toeristentram'?
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ik dat had gezien, had ik er niet naar gevraagd. Maar bedankt voor het antwoord.Bee schreef:Dat denk ik niet, dat zie je toch ook wel aan de letters dat er een duidelijke tweedeling is gemaakt?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In dat document staat ook een antwoord op een lang geleden door jou gestelde vraag, n-evo:Bee schreef:Dat denk ik niet, dat zie je toch ook wel aan de letters dat er een duidelijke tweedeling is gemaakt?
Document is te vinden onder Verkeer & Vervoer, A-7c bijlage 2: http://www.stadsregioamsterdam.nl/verga ... regioraad-(jaar/regioraad-2015/regioraad-2015-6-16/
(de HTV-lijn is dus de tram Westwijk-Zuid)Op de HTV-lijn worden gekoppelde trams met een totale lengte van 60 meter ingezet; op lijn 5 enkel trams met een lengte van 30 meter
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Prettig dat ze eindelijk serieus kijken naar gekoppeld rijden. Een gekoppelde sneltram vervangen door een enkele stadstram van 30 meter is ook niet te doen. Interessant dat ik ook teruglees dat extra lange trams van 40-45 meter zijn afgeschoten, niet alleen i.v.m. de infra, maar ook omdat ze wss te klein zijn. (Document over 15G trammaterieel)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Thanks, Bee! De logica van die tweedeling was mij ook nog ontgaan, maar op het routekaartje is ook duidelijk te zien dat de comforttramlijnen op een andere manier worden aangeduid dan de plustramlijnen.Bee schreef:Dat denk ik niet, dat zie je toch ook wel aan de letters dat er een duidelijke tweedeling is gemaakt?
Document is te vinden onder Verkeer & Vervoer, A-7c bijlage 2: http://www.stadsregioamsterdam.nl/verga ... regioraad-(jaar/regioraad-2015/regioraad-2015-6-16/
Dan nog mis ik letters...zouden dat de buslijnen moeten worden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik denk het. We missen minimaal vijf letters. C, H, I, J en K. Wellicht zelfs meer als er na lijn "M" nog meer lijnen bedacht zijn.
Als ik terugdenk aan die Investeringsagenda uit 2013, maar ook als ik kijk naar de ontbrekende schakels in het railnet lijken mij dit logische kandidaten voor een HOV-, of "Plusbuslijn" of hoe we het ook willen noemen:
Als ik terugdenk aan die Investeringsagenda uit 2013, maar ook als ik kijk naar de ontbrekende schakels in het railnet lijken mij dit logische kandidaten voor een HOV-, of "Plusbuslijn" of hoe we het ook willen noemen:
- Centraal Station - Haarlemmerplein - Geuzenveld (deels huidige lijn 21); rechttrekking via Haarlemmerweg, eventueel verleggen via Markthallenterrein;
- Noord - Muiderpoortstation (deels huidige lijn 37); verlegging voorgesteld via A10;
- Amstelstation - Science Park (deels huidige lijn 40); mogelijk tramlijn na 2025;
- Noord - Zaanstad ; Twee aparte HOV-busroutes door Noord gewenst vanaf beide N/Z metrostations;
- Westtangent (huidige lijnen 61/69)
- Station Bijlmer - IJburg (huidige lijn 66, was dit traject niet voorbestemd als toekomstige verlenging van Zuidtangent lijn 300?)
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat ik opvallend vind is dat er voornamelijk gesproken wordt over vertrammen van bus 15 op het stuk Stadionweg - Parnassus weg. Over de rest van de route lees ik relatief weinig. Maar goed en dan? Komt de 15 dan via de Amstelveenseweg (Zeilstraat - Surinameplein) te rijden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een optie zou kunnen zijn van de 6 ritten per uur maandag tot en met vrijdag overdag 4 vanaf Kraaiennest naar Holendrecht en 2 naar Weesp (als lijn 49 ). Passagiers voor station Bijlmer kunnen dan overstappen op lijn 47. Bij opheffing zou Driemond (gemeente Amsterdam) zonder OV komen (wat nu al in de avond en weekeinde het geval is)JWM schreef:Lijn 69 rijdt gewoon z'n normale route, alleen die van 61 is een jaar aangepast door de werkzaamheden. De normale routes duren evenlang en daardoor zijn de tijden ook op elkaar afgestemd.
Maar daarmee wordt Noord niet meer volledig afgedekt. Keuzes.Bee schreef:In Noord waren de nachtbussen altijd erg traag, goed dat het nu wat beter wordt.
Ik kan mij voorstellen dat het best een populaire nachtbushalte is.Bee schreef:Het stompje naar Lelylaan in de 353 had er ook nog wel uitgehaald mogen worden wmb.
Daarmee dubbelt de bus tussen Kraaiennest en Holendrecht volledig met lijn 41, die daar al vaker gaat rijden dan de 45 nu doet terwijl dat niet echt nodig is. Als GVB iets aan de 49 gaat doen denk ik eerder dat ze opheffing voorstellen, aangezien Weesp buiten de concessie ligt en met dat argument worden ook nachtbussen naar Amstelveen en Badhoevedorp geskipt.Bee schreef:Misschien is het interessant om lijn 49 niet meer naar Bijlmer ArenA maar naar Holendrecht AMC te laten rijden.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lol
Laatst gewijzigd door Combino_2001 op vr 10 feb 2017, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoe zou jij het lijnennet dan vormgeven als elk jaar de exploitatiebijdrage daalt?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Toen ik begon met het lezen van de post van Combino dacht ik het een vertaalde post ui Google Translate uit een andere taal was
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Boeien, alsof jei nooit spelvauten maakd.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die 4x/u van de metro na 22:00 vind ik zowel een slim als passende maatregel van 't GVB. Het was al overkill om elke 10 min 2x Zilvermeeuw naar Zuidoost te sturen, laat staan met een M(onster)5 :'). Zelf vind ik het ook wel fijn om met iemand in een metro te zitten rond dat tijdstip.
Ik weet niet wat ik moet verwachten van de elke 8 minuten proef van 14-15 uur op de metro. Geeft dat niet een ontzettend onduidelijk vertrekpatroon?
Ik weet niet wat ik moet verwachten van de elke 8 minuten proef van 14-15 uur op de metro. Geeft dat niet een ontzettend onduidelijk vertrekpatroon?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hmm? Proef? Echt elke 8 minuten als in .00-.08-.16-.24-.32-enz? En niet .00-.08-.15-.23-.30-enz?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, althans dat versta ik onder 7x/u, net zoals bepaalde lijnen op de London Overground.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vind de kwartierdienst een vrij treurige bedoening anders, zeker omdat het jaar daarvoor nog korte metten was gemaakt met de kwartierdiensten juist om de klant beter kunnen bedienen!
De twee trams naar Osdorp rijden beide vaker (5-8x/uur) voor de helft minder inwoners en met dubbel zo veel personeel. De burgers van Zuidoost worden dus gestraft omdat er zo nodig monstermetro's moesten komen. Die nieuwe metro's ruiken trouwens bijna allemaal naar alcohol en wiet, dat deden de oude toch echt niet.
De twee trams naar Osdorp rijden beide vaker (5-8x/uur) voor de helft minder inwoners en met dubbel zo veel personeel. De burgers van Zuidoost worden dus gestraft omdat er zo nodig monstermetro's moesten komen. Die nieuwe metro's ruiken trouwens bijna allemaal naar alcohol en wiet, dat deden de oude toch echt niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dát over de grootte ben ik met je eens, maar de metro gaat in de toekomst een grotere rol spelen, NZ-lijn niet meeberekend.Bee schreef:Ik vind de kwartierdienst een vrij treurige bedoening anders, zeker omdat het jaar daarvoor nog korte metten was gemaakt met de kwartierdiensten juist om de klant beter kunnen bedienen!
De twee trams naar Osdorp rijden beide vaker (5-8x/uur) voor de helft minder inwoners en met dubbel zo veel personeel. De burgers van Zuidoost worden dus gestraft omdat er zo nodig monstermetro's moesten komen.
Zo wordt het gebied rond het Amstelst. aangepakt, rond Spaklerw. komen er steeds meer huizen bij, net als het Holland Park, wat de status van Verrijn Stuartweg up zal daten.
Kortom: Nu zijn ze wellicht te groot voor de vervoersvraag en een passende frequentie, maar het GVB zal dat heus wel weer wijzigen zodra er een groei ontstaat, door nieuwbouw, etc. En ik geloof ook wel degelijk dat die groei er komt, want wat die locaties zo aantrekkelijk maakt om daar te wonen, is de metro. Slagzin Holland Park: "Binnen 15 minuten op CS"
En tjaa, volgens mij smoken de Alstom medewerkers net wat te veel, de net-geleverde stinken het meest.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Weer een nieuwe reclametram: een gouden Samsung S6 Edge-tram.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nieuw materieel ruikt altijd apart. Ik was drie, vier jaar oud toen de gloednieuwe Blokkendozen kwamen en kan me herinneren dat die ook een luchtje hadden. Net als het BN materieel tien jaar later, de CAF's en de Combino's. Dat gaat er uiteindelijk wel van af.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En T-Mobile is de volgende bussponsor.Bee schreef:Weer een nieuwe reclametram: een gouden Samsung S6 Edge-tram.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op 14 juni rijdt er geen metro tussen Lelylaan en Isolatorweg door tests met een nieuw beveiligingssysteem. GVB zet twee pendellijnen in: Lijn 56 Sloterdijk - Lelylaan en lijn 136 Sloterdijk - Isolatorweg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten