OVer je reiservaringen in mei 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Berk-24 »

De s3100 wordt in Bijlmer doorgekoppeld aan de s700/s12700 die vanuit Almere ook naar Bijlmer rijden ipv Schiphol en Den Haag. Zo krijg je dus Nijmegen-Groningen/Leeuwarden, via Utrecht, Bijlmer en Almere.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Berk-24 »

regenmaker schreef:Achja, kan ik wel begrijpen hoor. Arriva met zijn Brabant zooi in de Achterhoek. :')
Ik zou blij zijn als Breng is een keer weg is uit Apeldoorn, dan hebben we volledig Syntus bolwerk. Uit Ede is Breng al weg sinds de nieuwe dienstregeling. :D
Wat is er mis met Breng?
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Berk-24 »

fogeltje schreef:Werkzaamheden Schiphol - Amsterdam Zuid. De trein uit Nijmegen reed tot Bijlmer, de trein uit Heerlen slechts tot Den Bosch zodat er tussen Utrecht en Eindhoven slechts een half uur dienst was. Belachelijk. En dan komt ook nog eens een VIRM4 aanzetten als trein naar Maastricht. Je kunt raden dat het lekker vol was in die trein. Zelfs de 1e klas zat vol (daar zit je dan met je 1e klas kaartje in een vol coupe).
s3500 tot 's Hertogenbosch is ook belachelijk, trein kan toch doorrijden naar Utrecht. 's Hertogenbosch-Utrecht is het drukste stuk van de s3500, gooien ze dat eruit. En de s800 moet sowieso ALTIJD met minimaal 6 bakken VIRM, en liever 8 tot 12 bakken VIRM afhankelijk van de drukte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

@Fogeltje: Volgens de reisplanner serieus? Dat was juist de enige NS-informatiebron waaruit die treinen doorgaand kwamen bij mij, verder stonden ze aan weerszijden van de koppeling als trein naar Bijlmer ArenA.

Over treinen naar Bijlmer ArenA gesproken trouwens: hoe keerde de s5700 daar eigenlijk? Aankomst op spoor 8 en dan weer via dezelfde boog terug als waarover hij er aangekomen was? Sowieso apart dat ik nu in de AV zie dat blijkbaar de s5700 naar Bijlmer ArenA reed en de s4300 naar Diemen Zuid, terwijl de s5700 in Diemen Zuid begon en de s4300 in Bijlmer ArenA.
Berk-24 schreef:3500 tot 's Hertogenbosch is ook belachelijk, trein kan toch doorrijden naar Utrecht.
Dan eerder door naar Bijlmer ArenA. In Utrecht keren is met DSSU al een hele opgave, zeker op een dag als vandaag met spoor 12 t/m 14 eruit. Op een zeker moment leek er ook nog wat mis met spoor 8 en stond de IC naar Rotterdam op 9A met die naar Amersfoort op 9B erachter, waarbij de s1700 tussen de ICs en Sprinters ri. Driebergen door op spoor 11 mocht kopmaken.
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 31 mei 2015, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zo staat het er wat logischer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Er wordt op Bijlmer op spoor 8 gekeerd inderdaad. De trein rijdt via de buitenboog en gaat bij Duivendrecht Oost Aansluiting naar het juiste spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dylanwild94 »

Berk-24 schreef:De s3100 wordt in Bijlmer doorgekoppeld aan de s700/s12700 die vanuit Almere ook naar Bijlmer rijden ipv Schiphol en Den Haag. Zo krijg je dus Nijmegen-Groningen/Leeuwarden, via Utrecht, Bijlmer en Almere.
enig nadeel dit werd op Ut niet aangegeven op de TBP's. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daelea »

Dit zou ik niet meteen als nadeel neerzetten, aangezien het vanaf Ut naar Zl 25 minuten sneller is om de s500 / s12500 te nemen. Wat natuurlijk wel goed gekund had, was het tonen van "IC Lelystad C.". Ik kan mij herinneren dat een jaar of twee terug bij gelijke werkzaamheden dit ook gedaan werd (in elk geval te Ed en volgens mij voor de opening van de Hanzelijn, maar dat weet ik niet zeker), met daarbij de melding "Voor Schiphol overstappen op Bijlmer ArenA" op de TBP's. Dat was nog eens service
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dylanwild94 »

ja of en een regeltje erbij van: "rijdt na Bijlmer ArenA verder naar Groningen/Leeuwarden" onder "Rijdt niet verder dan Bijlmer ArenA".
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

Twee regels die elkaar meteen al tegen spreken :pos:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door dylanwild94 »

Ach ja zo is wel het e.e.a duidelijker. Omdat er op de trein zelf wel Groningen/Leeuwarden stond.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door webguy »

Dat gaat alleen als de hele serie door gaat naar die eindbestemming. Als zoals vandaag het trein nummer wijzigt gaat dat niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Reisplanner gaf dit vanuit Leeuwarden niet weer, maar dat zal komen omdat via Zwolle waarschijnlijk sneller is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Een overstap in Zwolle is ongeveer een uur sneller. Volgend weekend weer hetzelfde feestje BTW.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Tochjo »

Dit weekend met de bus gereisd en daarbij betaalde ik een lager bedrag dan verwacht. Nu blijkt dat de geregistreerde haltes helemaal niet op mijn traject liggen; ik zou zijn ingestapt op de beginhalte van de lijn en precies op "zonegrens 5120-5111" zijn uitgestapt :mrgreen:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Een overstap in Zwolle is ongeveer een uur sneller. Volgend weekend weer hetzelfde feestje BTW.
Ik werd er door @ns_online al voor gewaarschuwd. Gelukkig hoef ik volgend weekend niet met de trein (iig niet tussen Utrecht en Den Bosch).

Ik vind het overigens raar de inkorting van de 3500 niet vermeldt werd bij de werkzaamheden. Er staat namelijk alleen dat er geen treinen rijden tussen Schiphol en Zuid. Dan verwacht ik dat de 3500 op het resterende traject gewoon rijdt. Ik kwam er pas zondagochtend achter toen ik de reisplanner gebruikte om de reis in mijn telefoon te zitten om pushberichten bij vertragingen te krijgen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Je kan de trein niet kwijt in Asb (spoor 2 en 7 zijn bij dergelijke werkzaamheden buiten dienst), ter compensatie voor het wegvallen van de s3500 stopt voor reizigers naar Schiphol de s3000 extra te Asb. In Ut kan je ook niet meer fatsoenlijk keren, dus helaas is Ht het best haalbare.

Ik ben het helemaal met je eens dat het geen ideale situatie en zeker de s800 had gewoon versterkt had moeten worden afgelopen weekend, maar deze reed helaas net zoals elk ander weekend met composities die nu op het traject Asd - Ehv al te krap willen zijn, vooral de avonduren zijn vaak problematisch. Ik vind het zelf niet normaal dat op zaterdagavond rond 20u een s800 van vier bakken met staanplaatsen rijdt tussen Ehv en Asa of zondagavond om 20u30 met vier bakken en staanplaatsen van Asa naar Ut, maar dat is al een paar jaar lang een gebruikelijke situatie helaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Is het eigenlijk infratechnisch niet mogelijk om op dat kopspoortje 112 achter Diemen Zuid te keren met een s3500 zodat die wel tot Bijlmer kan rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Alleen als er met slechts één treinstel wordt gereden, wat de s3500 overdag eigenlijk nooit doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Freek »

Maar is met een stel rijden dan niet beter dan überhaupt niet rijden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Je kan de trein niet kwijt in Asb (spoor 2 en 7 zijn bij dergelijke werkzaamheden buiten dienst), ter compensatie voor het wegvallen van de s3500 stopt voor reizigers naar Schiphol de s3000 extra te Asb. In Ut kan je ook niet meer fatsoenlijk keren, dus helaas is Ht het best haalbare.

Ik ben het helemaal met je eens dat het geen ideale situatie en zeker de s800 had gewoon versterkt had moeten worden afgelopen weekend, maar deze reed helaas net zoals elk ander weekend met composities die nu op het traject Asd - Ehv al te krap willen zijn, vooral de avonduren zijn vaak problematisch. Ik vind het zelf niet normaal dat op zaterdagavond rond 20u een s800 van vier bakken met staanplaatsen rijdt tussen Ehv en Asa of zondagavond om 20u30 met vier bakken en staanplaatsen van Asa naar Ut, maar dat is al een paar jaar lang een gebruikelijke situatie helaas.
Dank voor uitleg. Dat Bijlmer in verband met capaciteit niet te halen is had ik zelf inmiddels ook bedacht, maar ik dacht Utrecht toch wel voldoende plek zou hebben en juist vanaf daar wordt het ook druk in de trein. In mijn beleving is de verbinding Utrecht - Den Bosch drukker dan de verbinding Utrecht - Arnhem, dus dan vind ik de keuze die ze gemaakt hebben vreemd om juist de trein uit Arnhem te laten rijden. Maar ik kan me in de bezettingsgraden vergissen.
Freek schreef:Maar is met een stel rijden dan niet beter dan überhaupt niet rijden?
Dat zou ik ook zeggen.

Heb iig in de reisplanner een negatieve smiley voor "drukte in de trein" gegeven en een lopen klagen bij de Twitterdienst. Niet dat het zal uithalen, volgende week rijden er weer gewoon viertjes ben ik bang, terwijl er zesjes op het opstelterrein in Eindhoven staan te rusten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Suus »

Men laat de s3100 rijden omdat die met hetzelfde materieel rijdt als de s700 en s12700 en omdat die qua tijd bijna perfect op elkaar overlopen op Bijlmer, er hoeft dus niets aangepast te worden aan de tijden op het resterende gedeelte van het traject. Je kan ook niet te lang op Bijlmer stilstaan want de s800 moet er ook nog langs :)

Ik denk dat je met een losse ICM meer kwaad dan goed doet in de s3500, zeker op het drukste gedeelte tussen Asb en Ht. Of je moet met VIRM gaan rijden maar om voor een weekend grootschalig met materieel te gaan slepen is ook niet echt de moeite.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

fogeltje schreef:In mijn beleving is de verbinding Utrecht - Den Bosch drukker dan de verbinding Utrecht - Arnhem, dus dan vind ik de keuze die ze gemaakt hebben vreemd om juist de trein uit Arnhem te laten rijden. Maar ik kan me in de bezettingsgraden vergissen.
Dat zal er mee te maken hebben dat de s3100 qua tijdsligging naadloos aan de treinen naar Almere geknoopt kan worden.
Was doorrijden naar Amsterdam Centraal voor de 3500 niet het meest praktisch geweest, doordat er niks naar Schiphol reed moet daar toch perroncapaciteit voor zijn. Met een aantal publiekstrekkers in het Arenagebied afgelopen weekend was 4x/u Bijlmer - Utrecht waarschijnlijk ook geen overbodige luxe.

Edit: Bee was mij allang voor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Men laat de s3100 rijden omdat die met hetzelfde materieel rijdt als de s700 en s12700 en omdat die qua tijd bijna perfect op elkaar overlopen op Bijlmer, er hoeft dus niets aangepast te worden aan de tijden op het resterende gedeelte van het traject. Je kan ook niet te lang op Bijlmer stilstaan want de s800 moet er ook nog langs :)

Ik denk dat je met een losse ICM meer kwaad dan goed doet in de s3500, zeker op het drukste gedeelte tussen Asb en Ht. Of je moet met VIRM gaan rijden maar om voor een weekend grootschalig met materieel te gaan slepen is ook niet echt de moeite.
Oneens, een te kleine trein is in dat geval denk ik beter dan geen trein, maar een VIRM zou op zijn minst wel nodig zijn qua capaciteit.

Maar goed, aanstaand weekend vermijd ik de trein :)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Of je moet met VIRM gaan rijden maar om voor een weekend grootschalig met materieel te gaan slepen is ook niet echt de moeite.
Toch doet men die moeite ook weleens. En wat te denken van het mixbedrijf van VIRM en ICM in de s1700 doordat die als vervanging van de s1600 ten oosten van Amersfoort reed. Dat vereist ook nogal wat planning om de juiste stellen op de juiste plek te hebben rijden (als je een stelletje ICM in Deventer aftrapt kan je dat immers niet aan de volgende trein naar het westen koppelen wanneer die met VIRM rijdt)

Ik heb het maar even snel bekeken, dus wellicht zie ik wat over het hoofd. Maar als je in Amersfoort de s1600 laat doorrijden als s1500 naar Amsterdam Centraal en in het pad van de s1500 een IC uit Amersfoort naar Amsterdam Bijlmer laat rijden dan zou je die op de s3500 kunnen doorkoppelen en heb je de mogelijkheid met langere setjes ICM te rijden. Een snelle blik op de ligging van de Sprinters liet zien dat dat naar Amsterdam Centraal zou moeten kunnen (rijdt je ruim achter de s5800 aan, maar ook nog ruim zat voor de s4600 uit) en ook richting Diemen Zuid zie ik zogauw geen conflicten na Weesp. Al zou het kunnen dat je het dan niet meer red om ook een Sprinter door naar Bijlmer te sturen als die over hetzelfde spoor terug moet. Die zou dan anders of elders moeten keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2015

Bericht door JWM »

En wat doe je dan met de IC van DB :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten