OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Thom91 »

Hoera een nieuwe maand *O*
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

En een reiservaring: het ging een paar weken goed, maar vanmorgen kwam lijn 396 weer eens niet opdagen... Ik heb maar lijn 136 van een kwartier later genomen, maar ja, die is bijna even laat in Rotterdam als de 396 van een half uur later. Ik dacht nog t2633 te kunnen nemen, maar helaas werkte de metro niet mee. Op Zuidplein kwam op het spoor ri. Centraal een RSG3 'Buiten dienst' langs ri. Slinge. Daar moest 'mijn' metro op wachten, dus het duurde vrij lang voordat die kwam... Uiteindelijk heb ik daarom maar de t9215 genomen.
Iemand trouwens enig idee waarom die nu ook op Asdl stopt?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

Nee... Het is voor mij ook nieuw
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Door werkzaamheden. Er is de hele week slechts één spoor beschikbaar bij Riekerpolder Aansluiting voor de Westtak door de verbouwing van een viaduct.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

Omdat ie toch moet wachten, maakt ie maar een extra stop? Of begrijp ik je verkeerd?

Nog een toevoeging aan mijn reiservaring: omdat ik toch pas om 8.59 uur de trein kon pakken, heb ik een paar minuten staan wachten voor het inchecken, totdat de klok op 8.55 uur sprong. Gezellig hoor, tussen de 60+'ers! :P Terwijl de 20% voordeel niet bij mij terechtkomt, maar naar de baas gaat... (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Afgelopen weekend is de nieuwe fly-over tussen Lelylaan en Schiphol in gebruik genomen. De oude fly-over wordt deze week verbouwd en volgend weekend weer terug in dienst genomen. Er is dus gedeeltelijk maar één spoor beschikbaar tussen Lelylaan en Schiphol. Daarom rijdt deze week de s3300 niet tussen Hfd en Ass en de s900 niet tussen Shl en Asd (en 1x/uur tussen Bd en Shl). De s9200 heeft door deze werkzaamheden een korte stop nodig in de buurt van Asdl omdat ze elkaar anders tegenkomen op het enkelspoor, misschien had die stop echter een Niet Voor Reizigers (NVR)-labetje moeten hebben maar is men dat dan vergeten. Anyway, volgende week maandag is alles weer normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Jultar »

De stop op Lelylaan is wel degelijk gepland voor reizigers. Daar is intern zelfs nog een mail over gestuurd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

Alleen maar mooi!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Daarom rijdt deze week de s3300 niet tussen Hfd en Ass en de s900 niet tussen Shl en Asd (en 1x/uur tussen Bd en Shl).
Dat de s900 niet ten noorden van Shl rijdt, begrijp ik, maar waarom rijdt hij ten zuiden van Shl maar eens per uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door JWM »

Locomotief laten omlopen op Schiphol is niet zo handig en er zullen er niet genoeg zijn om er aan beide kanten eentje aan te pakken.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Berk-24 »

Mag ik vragen waarom door een defecte bovenleiding bij Wolfheze ook de s3100 tussen Arnhem en Nijmegen niet rijdt? Het gaat niet zo zeer om dat 6 treinen tussen Arnhem en Nijmegen te weinig zijn, maar meer om de slechte verdeling van de treinen en het verbreken van de aansluitingen met de s32200 en s30700. Daarbij kost het maar 1 omloop extra en hoeft er niet per dé Virm te rijden, maar kan ook wel Plan V of SGM rijden als dat beschikbaar is.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Thom91 »

Er moeten ook 2 mensen zijn om die treinen heen en weer te scheuren.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Voor relatief weinig reizigers. De s3000 ligt wat dat betreft veel beter, omdat die de reizigers van/naar de s4400 richting Den Bosch mee kan nemen (de omreisroute).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Zolang door de logistieke problemen rondom deze verstoring al een hele serie (s6100 Utrecht - Woerden) die er niks mee te maken heeft opgeheven wordt is het denk ik erg hoopvol om te verwachten dat de treinen die van het getroffen traject af moeten komen wel rijden. Ook handig: in Utrecht was rond 17.00 uur ook nog een trein richting Den Bosch opgeheven "door een verstoring elders". Zullen de omreizers + normale reizigers die zich in de volgende trein bij nog meer omreizers en andere normale reizigers mochten proppen vast blij mee geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Berk-24 »

Wellicht door een omgeleide ICE zeker? Kort dat ding dan tot Arnhem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Die ICE rijdt precies tussen twee ICs in, dat zou het probleem niet hoeven zijn (behalve dat 'ie ergens achter de sprinter komt te hangen kort voor Geldermalsen).
Overigens was het de IC die voor de omgeleide ICE zou zitten en da's gezien het gat van 11 minuten al helemaal geen probleem. Maarja, het was dus een s3500. Dan weet je vast genoeg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Freek »

Volgens de afhandelingsdocumenten hoort de sprinter waar de ICE achter komt te hangen in Geldermalsen aan de kant te gaan (of langer aan de kant te staan). Opvallender is die sprinterserie richting Woerden die geschrapt werd; een andere corridor en ook geen logistieke koppeling. Er werd ook niet gekeerd in Utrecht dus dan kan het probleem ook niet zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

De opgeheven s6100 zal wel met personeelstekort te maken hebben. Qua tijdsliggingen verwacht ik trouwens eerder dat een ICE bij Culemborg achter een Sprinter komt te hangen, dan heeft het niet zoveel zin meer om in Geldermalsen aan de kant te gaan want dat moet 'ie toch al voor de IC die er 6 minuten achter zit.
Tegelijk kan je die Sprinter ook weer niet in Houten gaan ophouden want dan komt juist de IC na de omgeleide ICE er weer achter te hangen.

Of doel jij op richting Utrecht, want die tijdsliggingen ken ik wat minder uit het hoofd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Z2N »

Daniel schreef:Zolang door de logistieke problemen rondom deze verstoring al een hele serie (s6100 Utrecht - Woerden) die er niks mee te maken heeft opgeheven wordt is het denk ik erg hoopvol om te verwachten dat de treinen die van het getroffen traject af moeten komen wel rijden. Ook handig: in Utrecht was rond 17.00 uur ook nog een trein richting Den Bosch opgeheven "door een verstoring elders". Zullen de omreizers + normale reizigers die zich in de volgende trein bij nog meer omreizers en andere normale reizigers mochten proppen vast blij mee geweest zijn.
Via-via heb ik gehoord dat deze trein achterblijvers had in Utrecht, dus ik denk het niet. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Ik zit op dit moment in de IC Alkmaar, vlak voor geldermalsen. Er schijnt een stuk bovenleiding weg te zijn en wij gaan dus ombouwen en terug naar Ht.
Op OVZoeker zie ik dat de Sprinter naar Tiel stil lijkt te staan in de wisselstraat..

Edit: Sprinter Tiel heeft hem eraf gereden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Meer probleempjes in de omgeving Utrecht: op Utrecht Centraal zelf trof ik om 7.24 uur een koppelstel DDZ stilstaand op spoor 10A nog half buiten het station. Lijkt erop dat dit de t2023 is geweest die maar heel net z´n eindbestemming niet gehaald heeft want van de t8818, waar de 2023 op keert, die op dat moment al op 9B had moeten staan was daar niet aanwezig.

Edit: ik zie ergens een verband met dit bericht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dylanwild94 »

Dezelfde rit van vorige week op lijn 68 laat mij weer staan op de halte. :x
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

TE GEK VOOR WOORDEN!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Etienne »

ArrivaBas schreef:TE GEK VOOR WOORDEN!
Was deze reactie nou werkelijk nodig? (net zoals andere reacties die je plaatst op reiservaringen)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Stefan »

Je was me net voor, Etienne... Dank u.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten