OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Daniel »

Ziet er zeker fraai uit, zoals Vinny al schrijft zeker net zo fraai als Rotterdam Centraal ondanks dat beide stations toch geheel hun eigen stijl hebben.
Vergelijkingen met andere stations zijn verder toch wel vrij lastig omdat die niet echt delen hebben die al een totaalplaatje laten zien, wat in Amsterdam juist weer veel sterker het geval is in vergelijking met bv. de stukken die in Utrecht al open zijn voor reizigers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Ardan »

isadora schreef:Een hoofdstad waardig
Ja dit _O_
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

@JWM: Diverse ketens hebben meerdere filialen op Amsterdam Centraal. Dat zijn niet alleen Starbucks en de Ap to Go, maar ook Smullers, Moonflower, Julia's, AKO, Döner Company, GWK, Etos en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

Over de verschillende stijlen: Ik vind dat zelf wel prettig. In Keulen verdwaal ik altijd op het station omdat alle gangen en dwarsgangen allemaal op elkaar lijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Ardan »

Bee schreef:@JWM: Diverse ketens hebben meerdere filialen op Amsterdam Centraal. Dat zijn niet alleen Starbucks en de Ap to Go, maar ook Smullers, Moonflower, Julia's, AKO, Döner Company, GWK, Etos en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

Over de verschillende stijlen: Ik vind dat zelf wel prettig. In Keulen verdwaal ik altijd op het station omdat alle gangen en dwarsgangen allemaal op elkaar lijken.
Zoveel dubbel? Serieus? Ik weet dat er drie Appies zijn inclusief de metro en twee AKO's, maar verder...

Köln vind ik prachtig, Essen heeft ook een mooi winkelgebied. Zoals het daar is miste ik in Amsterdam. Maar je hebt gelijk dat verdwalen er makkelijk is doordat alles op elkaar lijkt..
In Duitsland heb ik wel vaak de indruk dat er meer aandacht aan het winkelgebied wordt besteed dan aan het station zelf, ik vind Essen als je op de perrons staat nou niet echt geweldig.
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door JWM »

deadlock schreef:Wat boeit dat nou?
Sommige mensen willen een Whopper, anderen liever een Big Mac. Met twee burger Kings voorzie je niet in ieders behoefte, met een Burger King én een Mac wel.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Ardan »

Er zal wel een reden zijn waarom je op Nederlandse stations wel Burger Knullen ziet, maar nooit een Mac, en in België andersom ;)
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door JWM »

Dat zal, maar daar heeft de treinreiziger die graag een Big Mac wil niet zoveel aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

NS Stations Retailbedrijf doet de exploitatie van bijna alle stationswinkels, die hebben een franchiseovereenkomst met Burger King en niet met McDonald's. Dus is McDonald's niet te vinden op de Nederlandse stations. Jammer maar helaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb veel liever een Wopper dan een Big Mac. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Alargule

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Alargule »

Ik heb veel liever eten dan gerecycled afval, maar ieder zijn smaak.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Jef400 »

@Bee, thanks voor de reportage. Ik ben nu wel verrekte nieuwsgierig. Afgelopen vrijdag ben ik er nog langs gelopen. Maar vandaag dus geopend. COOL!!!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Vinny »

Alargule schreef:Ik heb veel liever eten dan gerecycled afval, maar ieder zijn smaak.
Maar dan eet je bij de Julia's. De MC Donalds is wel iets beter dan de Burger King maar ook weer niet dat je daar een culinair hoogtepunt beleeft ofzo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

Op het station is ook een of wordt over een paar dagen een Wagamama geopend, waar je verse Oosterse fusiongerechten kan eten met uitzicht over het IJ.

En hou je meer van de Nederlandse keuken, dan kan je een biefstuk eten bij Loetje in het Noord-Zuidhollandsche veerhuis op het stationsplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door deadlock »

JWM schreef:
deadlock schreef:Wat boeit dat nou?
Sommige mensen willen een Whopper, anderen liever een Big Mac. Met twee burger Kings voorzie je niet in ieders behoefte, met een Burger King én een Mac wel.
Wat. De Fak. Ik denk daar komt een geïnformeerd hipsterverhaal over dat onafhankelijke ondernemers geen kans krijgen en weet ik veel wat allemaal, komt dit. Sorry, op deze optie had ik niet geanticipeerd dus ik kan hier nu geen zinnig antwoord op geven :D Maar _O_
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

Er komt overigens nog wel een ander hamburgerrestaurant op Amsterdam Centraal :)

De Burgerij uit Antwerpen zal later dit jaar haar eerste Nederlandse filiaal openen in de IJhal. Ze krijgen ook een filiaal op het station van Eindhoven en Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door SLToilet »

Ik ben toch eens heel benieuwd hoe het resultaat eruit zal zien, dat wordt weer een omreisje! Over het algemeen ben ik behoorlijk tevreden over wat ik op de foto's zie. Op SSC waren ze aanvankelijk wel heel erg kritisch, men vond de pilaren in de westelijke tunnel maar niks, vergeleken ze met Starbucksbekers. Uiteraard moet het niet gaan afbladderen maar ik vind ze niet lelijk, al is de IJhal nog wel het mooist.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

Vandaag met een slechtziende van wie ik de naam niet zal noemen het station verkend en her en der nog wat missertjes gespot. Onder andere een geleidelijn die niet voelbaar is, een geleidelijn die een vreemde bocht maakt, een geleidelijn die bij een smal poortje uitkomt en een geleidelijn die keihard op een muur doodloopt gespot :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door julsteren »

Bee schreef:Er komt overigens nog wel een ander hamburgerrestaurant op Amsterdam Centraal :)

De Burgerij uit Antwerpen zal later dit jaar haar eerste Nederlandse filiaal openen in de IJhal. Ze krijgen ook een filiaal op het station van Eindhoven en Rotterdam.

Ah ja die tent ken ik wel. Zit bij m'n pa in de straat, kun je prima bikken, echt een stuk beter dan MCD of BK! :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

De laatste vermiste grote leeuw van Amsterdam Centraal is teruggevonden! In Velsen Noord. Donderdag 1 oktober is om 19:20 op NPO2 bij de NTR de vondst ervan te zien :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Etienne »

Aan de buitenkant is met op het Stationsplein West het gebied rondom de taxi-standplaats aan het herinrichten. Met name rond het uitstappen van de trams wordt de looproute (via stelcon platen) wel wat druk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

De taxistandplaats gaat naar achteren verhuizen, onder de westelijke oprit van het busstation. Met de huidige herinrichtingswerkzaamheden wordt die voor dus weggehaald. Het is nu idd wel tijdelijk eventjes erg krap zag ik vandaag idd. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

Ook het tweede deel van de IJpassage is open. De poortjes achterin de Oosttunnel zijn al verplaatst naar de passage. Winkels zijn er nog niet, de nieuwe Amstelpassage is ook nog niet open.

Wel viel mij tegenover de Starbucks een Schnitzel- en worstenrestuarant. Zit dat er al lang?

Op spoor 2 zijn trouwens de NS International Lounge en twee Kiosken van de aardbodem verdwenen, de Starbucks op dit perron zal volgende week de deuren sluiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door dylanwild94 »

Zit de burger King nog wel op spoor 2?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Suus »

Ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal

Bericht door Ardan »

De IJpassage is al vet lang open, bedoel je niet de IJhal?
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten