Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Groeneg
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 mar 2009, 15:20

Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Groeneg »

Even voorstellen. Ik ben Gerard, 44 en avondstudent aan de Open universiteit.
In het kader van onderzoeksleer heb ik de opdracht gekregen een enquête te ontwerpen, uit te voeren, statistisch te analyseren en conclusies te trekken. Aangezien er niet zo vaak echt onafhankelijk (niet door de NS of door andere belangen partijen betaald) onderzoek wordt gedaan, heb ik besloten een klein treinreiziger tevredenheid onderzoek te doen.

Het onderzoek loopt goed, :) ik heb nu al meer dan 200 respondenten. Voor een betere representativiteit nodig ik met name 50- en 65-plussers uit om de enquête in te vullen. Als u mij hierbij zou willen helpen, erg graag. Als wederdienst zal ik de resultaten van dit onderzoek, met name wat betreft de verschillen tussen de diverse leeftijsdgroepen aan dit topic toevoegen na afsluiting van het onderzoek (29 maart).

De enquête is heel makkelijk via internet in te vullen en duurt zo'n 60 - 120 seconden. Hij staat op
http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=K ... 2bbg_3d_3d

Bedankt alvast als u hieraan mee wilt doen! :pos:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Ruben »

Groeneg schreef:Het onderzoek loopt goed, :) ik heb nu al meer dan 200 respondenten. Voor een betere representativiteit nodig ik met name 50- en 65-plussers uit om de enquête in te vullen.
Welkom!
Die groep is op dit forum ook niet echt representatief aanwezig, is het evenwel handig voor andere leeftijdsgroepen om toch mee te doen??
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Groeneg
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 mar 2009, 15:20

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Groeneg »

Iedereen zijn bijdrage wordt op prijs gesteld!
U kunt zich alleen voorstellen dat jongeren tussen de 18 en 25 een beetje zijn over-vertegenwoordigd in mijn onderzoek, :lol: vandaar mijn extra oproep voor de deelname van de iets oudere treinreiziger.
Mijn onderzoek wil met name kijken naar verschillen in reiziger tevredenheid tussen de diverse leeftijdsgroepen, geslachten en frequentheid van treinreizen.

Bedankt alvast voor het invullen! :D
Laatst gewijzigd door Groeneg op do 19 mar 2009, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Ruben »

Oké!
Nou had ik het voornamelijk over de geregistreerde gebruikers die frequent posten, we hebben een groot aantal meelezers en een deel daarvan is niet geregistreerd, daartussen kunnen natuurlijk een hoop geschikte respondenten zitten. De oproep zal dus zeker niet voor niets zijn geweest. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Fles »

Hee, ben ik deze enquete niet ook al op Fok.nl tegengekomen? ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Mark »

Pssst... stelling 6 en 12 zijn hetzelfde, alleen anders geformuleerd ;)

Oh en 7, 13 en 18 ook...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Geert »

Dat is een trucje dat wel vaker wordt toegepast in enquetes, om te kijken of mensen het de tweede keer nog steeds zo menen :D
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Jurjen »

Enneh, is het wel verstandig om voor een representatief onderzoek m.b.t. treinen, op een forum met allemaal treinnerds een oproep voor deelname te plaatsen?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Mark »

Nou ja, bij schone treinen en overlast van medereizigers vind ik het lang niet altijd voldoende hoor ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Ruben »

Geert schreef:Dat is een trucje dat wel vaker wordt toegepast in enquetes, om te kijken of mensen het de tweede keer nog steeds zo menen :D
Vooral mooi in capaciteitentests, en dat je het dan doorhebt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Fles »

Geert schreef:Dat is een trucje dat wel vaker wordt toegepast in enquetes, om te kijken of mensen het de tweede keer nog steeds zo menen :D
Zo doorzichtig is het nauwelijks een "trucje" te noemen hoor. Ik bedoel, denken dat iemand DIT niet in de gaten heeft? :? Dan moet je zo'n enquete in een mongolenkliniek gaan houden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hoe tevreden bent u als treinreiziger?

Bericht door Vinny »

Het is dan ook geen truukje, maar een mogelijkheid om de statistische analyse objectiever te krijgen. Mensen worden door de formulering op het verkeerde been gebracht:

Vind u dat drugsgebruik moet worden toegestaan?
* 10% eens
* 70% oneens
* 20% geen mening

Vind u dat drugsgebruik moet worden verboden?
*40% eens
*40% oneens
*20% geen mening

Dat komt omdat mensen altijd in een soort 'nee' stand schieten als ze ergens het woord 'verbod' in lezen. Afijn dat is me ooit wel eens verteld bij methoden en technieken van statistisch onderzoek, héél lang geleden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten