OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Die vertrekt normaal ook van 12, en de s4000 en s9700 staan elkaar dan niet in de weg als mijn berekeningen kloppen.

De s4000 vertrekt om :20/:50, dus komt binnen om :10/:40. De s9700 vertrekt om :05/:35, dus komt binnen om :55/:25. Dan zit er elke keer vijf minuten tussen, dus dat moet passen :P
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 19 mar 2009, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Serienummer aangepast
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

De t1965 reed vandaag weer met ICK en stopte rijkelijk vroeg in Dordrecht: na de achteroplopende loc hield het perron op :wink: Gelukkig trok de machinist op het laatste moment nog even een stukje op. Anders had er mogelijk nog geen perron gelegen bij de deur waar ik wilde uitstappen.

In die trein trouwens ook iemand die de deur wilde openen al staande op het plateau waarop duidelijk is aangegeven dat je er niet op moet gaan staan. En tja, dan lukt het dus niet... en die persoon maar raar kijken dat'ie niet open wilde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

:lol:

Dat was vroegah ook altijd lachen met het oude ICR :D

Stonden ze binnen op het enige knopje te drukken (het sluitknopje) en buiten aan het handgreepje te rukken. En dan gaat die deur dus telkens een centimeter open en weer dicht. En de lol is dan dat de reizigers aan BEIDE kanten het er roerend over eens zijn dat "de deur stuk is" :lol: :pos: TOP-amusement, ik zeg het je :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

** Denkt terug aan een reis naar Roosendaal met de benelux lang geleden waarbij ook een reiziger op die knop stond te drukken **
Toevallig aanwezige passagierende HC: "Laat mij maar even, anders zitten we straks in Antwerpen" :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Ach, met de Benelux heb ik het drie maanden geleden nog meegemaakt op Rotterdam Centraal. :lol:
Helaas stond ik zelf enorm te suffen, zodat ik die reiziger niet eens toesprak... :oops: Een andere reiziger lette gelukkig wel op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Wat ik dus dagelijks zie gebeuren op Ed:

Hoe het HOORT:
IC naar Nm vertrekt om x:32
stopper naar Ah vertrekt om x:35
en kruist het pad van de IC naar Ut die om X:40 vertrekken moet

Hoe het vaker dan niet gaat:
IC naar Nm van X:32 vertrekt met +3 of +4
IC naar Ut is op tijd, dus krijgt voorrang
Stopper naar Ah is de klos, die krijgt de vertraging van de IC naar Nm dubbel op z'n bordje :|

Nou ben ik natuurlijk blij dat mijn IC naar Ut op tijd rijdt, maar kan er niet iets gedaan worden aan die kruisende rijpaden ten oosten van Ed? Dat is gewoon een zwaktepunt in je dienstregeling, denk ik dan..
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

En wat is die IRM die toch iedere donderdag zo rond de klok van 15:45 spoor 2 te Amr bezet houdt? Staat altijd aan de noordzijde van het perron, dus vermoedelijk heeft 'ie dan al één stel afgestaan in de richting Asd. Maar in elk geval, de s3400 van 15:45 gaat dan dus van spoor 3 i.p.v. spoor 2, en de s3000 van 15:50 staat standaard voor Amr te wachten tot het perron vrij is...

En op de heenweg rond 12:30 met de s800 behoorlijk langzaam gereden tussen Kra en Wm. De s3000 / s800 de andere kant op reed eveneens langzaam. Allebei last van een Sprintertje, of was er iets rond die tijd waardoor iedereen langzaam mocht gaan?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Nou ben ik natuurlijk blij dat mijn IC naar Ut op tijd rijdt, maar kan er niet iets gedaan worden aan die kruisende rijpaden ten oosten van Ed? Dat is gewoon een zwaktepunt in je dienstregeling, denk ik dan..
Niet met de huidige infra. In een ideale situatie keer je tussen de doorgaande sporen in (zoiets als Amersfoort Schothorst en Vathorst) zodat je niet hoeft te kruisen. Helaas is de infra daar niet op aangelegd, en kun je hem ook niet zo maken. Van spoor 1 kun je namelijk niet naar Utrecht, en bovendien gaat je Connexxion-ding in Ede dan opeens met van alles kruisen.

Doortrekken van die stoptrein naar een plank in de middle of nowhere (je mag het ook Veenendaal-de Klomp noemen) en daar op een middenspoor keren zou wat dat betreft ideaal zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door webguy »

Wees blij dat het nu zo zit. Relatief hebben minder reizigers er last van. Wat vorige drgl vaak gebeurde is dat de IC naar Nm met +3 aan kwam kakken, de stopper daar achter werd gestuurd rond :38-:40 (vertrok toen minuut later) en de IC naar Ut maar wachten voor een rood sein. Regelmatig remt die IC naar Ut nog af net voor Ede: hij zwemt in de rijtijd, maar nog steeds niet efficient.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

t3133 rijdt met 2x DDAR, net gespot op Ut.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag een historisch dieptepunt in trefkans... op m'n heenreis van Dordrecht naar Leeuwarden exact NUL keer een conducteur gezien. Da's wel een reis van 3 uur :shock:
Erg apart was dan ook dat ik in 's lands enige "IC" (ja, ik weet dat ze 'm sneltrein noemen) op diesel, die van Leeuwarden naar Groningen dus, weer wel gecontroleerd werd. De terugreis Groningen - Dordrecht scoorde overigens niet veel beter met alleen net na Zwolle een passerende HC.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Nou nou, historisch... Ddr - Lw is nog geen 300 km man :P Dat kan beter :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Laten we het zo zeggen, het is het langste traject in Nederland dat ik ooit zonder gecontroleerd te zijn heb afgelegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Ik heb vandaag eens een vorm van activiteit bespeurd op de HSL en wel met deze Traxx-loc die bij Berkel en Rodenrijs stond te wachten:
Afbeelding
Ik zag hem vanaf RandstadRail-station Rodenrijs, dus ik heb geen idee welke loc het is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Mooie foto. :D
Maar als het goed is rijdt er elk uur een trein over de HSL hoor. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Laten we het zo zeggen, het is het langste traject in Nederland dat ik ooit zonder gecontroleerd te zijn heb afgelegd.
Ik pak er even wat cijfertjes bij ;) (ja, ik hou dat bij)

Op plaats 9: 8 september 2007, volledig in Duitsland, 308 km
Lengerich - Osnabrück - Bielefeld - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Mönchengladbach - Breyell

Op plaats 8: 28 juni 2008, vrijwel volledig in Nederland, 317 km (not out)
Visé - Maastricht - Eindhoven - Rotterdam Centraal - Amersfoort - Utrecht Centraal

Op plaats 7: 27 januari 2007, volledig in Nederland, 326 km
Utrecht Centraal - Driebergen-Zeist - Utrecht Centraal - Geldermalsen - Tiel - Elst - Nijmegen - Venlo - Eindhoven - Rotterdam C - Schiedam Centrum

Op plaats 6: 20 mei 2007, volledig in Duitsland: 339 km
Friedrichshafen Stadt - Ulm Hbf - Stuttgart Hbf - Heidelberg Hbf - Grosssachsen-Heddesheim

Op plaats 5: 8 juni 2008, gedeeltelijk in Nederland, gedeeltelijk in Duitsland: 361 km
Ahaus - Coesfeld - Münster - Dortmund Hbf - Düsseldorf Hbf - Venlo - Eindhoven - Zaltbommel

Op plaats 4: 4 maart 2007, volledig in Nederland: 370 km
Utrecht Centraal - Groningen - Nieuweschans - Groningen - Leeuwarden - Heerenveen

Het Brons gaat naar: 25 maart 2007, volledig binnen Nederland, 423 km
Weert - Utrecht Centraal - Groningen - Nieuweschans - Groningen - Assen

Het Zilver gaat naar: 21 februari 2009, Gedeeltelijk in Nederland, gedeeltelijk in Duitsland: 637 km (not out)
Utrecht Centraal - Venlo - Grevenbroich - K-Ehrenfeld - Quadrath-Ichendorf - Neuss Hbf - Kaarster See - Bergisch Gladbach - K-Mülheim - Solingen Hbf - Remscheid Hbf - Wuppertal-Oberbarmen - Venlo - Utrecht Centraal

En het Goud is voor het Boekenweekgeschenkrondje van vorig jaar: 16 maart 2008, volledig binnen Nederland,
691 km (not out)
Utrecht Centraal - Roodeschool - Zwolle - Emmen - Mariënberg - Almelo - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal

Laatstgenoemde twee acties heb ik de hele dag helemaal niemand gezien. De toevoeging "(not out)" betekent dat de score beperkt is door het einde van de reisdag, niet door een controle-actie. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Op plaats 4: 4 maart 2007, volledig in Nederland: 370 km
Utrecht Centraal - Groningen - Nieuweschans - Groningen - Leeuwarden - Heerenveen
Volgens mij komt dit me bekend voor 8-).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Klopt ja :D Bij vrijwel alle genoemde ritjes was wel minstens 1 mede-forumuser betrokken :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Jup, deze komt mij bekend voor :)
Fles schreef:En het Goud is voor het Boekenweekgeschenkrondje van vorig jaar: 16 maart 2008, volledig binnen Nederland,
691 km (not out)
Utrecht Centraal - Roodeschool - Zwolle - Emmen - Mariënberg - Almelo - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal
Akm - Zl - Gn - Rd - Zl - Emn - Mrb - Aml - Asd - Ut - Pt zonder controle was het voor mij
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Dat is EN meer kilometers (namelijk 720) EN alsnog uitgevangen :P :pos:

Het was niet voor niks dat ik vorige week zo'n lange slinger had gepland :P Maar nee hoor, voor Kropswolde hing ik al 3 keer in de prijzen.. Kennelijk toch geleerd van vorig jaar :P Morgen maar weer eens wat proberen, het wordt puik weer heb ik gehoord :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Een kennis van mij heeft de TGV Bordeaux - Paris zonder controle meegemaakt. Voor hem mazzel, want hij had zijn geprinte ticket op het kantoor van de Franse spoorwegen laten liggen :lol:

Wat natuurlijk niet telt, maar wel geinig is, is de Eurostar. Tussen Brussel en Londen heb ik op de heen- en terugweg geen conducteur gezien. Maar je moet wel inchecken, dus aan te nemen valt dat iedereen een geldig vervoersbewijs heeft.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Amr-Mt of v.v. gebeurd ook geregeld zonder controle, da's toch ook een best lang stuk in één trein. Meestal toch 1 keer controle, maar op een traject van zo'n 3 uur, hoort dat natuurlijk een factor 6 te zijn. ;-)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag rijdt er een combi van 2 ex-Veolia Plan V-tjes rond in de s5100. O.a. in de t5155. Het was best wel een leuk gezicht, zoals hier te zien is vanaf het Varkenoordseviaduct bij Rtz:
Afbeelding

Ook reed er een SGMm-III-tje in de s5100 en wel de 2985. O.a. in de t5157, zoals ook vanaf het Varkenoordseviaduct te zien was:
Afbeelding

Tot slot reed vanmorgen Stoptrein t5124 vanmorgen bij Rtz met een onbekende DD-AR i.p.v. Mat'64.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Uitgelopen werkzaamheden Asn-Mp zorgden vanmorgen voor een grotere drukte dan de normaliter toch al drukke maandagochtendspits tussen Mp-Zl-Amf. De t12522 kon de vraag vanaf Meppel net aan, ondanks het feit dat de 9100 kor daarvoor niet reed. Vanaf Zwolle vertrok de t12522 in het pad van de t522, het was geod vol, enkele staanplaatsen op de ballkons, maar het viel nog mee. Wellicht ook doordat de grote meute uit Groningen allemaal de bietenkar opgingen en dus pas later hun trein uit Zwolle haalden. Desondanks pünktlich op aankomsttijd van de t12522 in Amersfoort binnengekomen. De 522 reed overigens vanaf Amersfoort wel weer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

BR628 schreef:de grote meute uit Groningen allemaal de bietenkar opgingen
Vervangend vervoer anno 2009 :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten