Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Visgraatmodel schreef:Dan zullen de 5700's ook rode deuren vanuit de fabriek hebben. Toch wel grappig, dat de rode-deuren-proef faalde maar het na meer dan tien jaar is teruggekomen.
Even een vraag: Die rode deuren van de serie 5600 komen deze ook uit de fabriek of maakt de RET deze zelf rood?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Volgens had alleen de 5201 rode deuren. Later waren meer dingen van die metro rood en later zwart.
Nee alle metro's van de 52 serie hadden rode deuren. Dit heb ik uit het boek jaar metro in Rotterdam. Maar toen de serie van donkerblauw naar grijs gespoten werd kreeg alleen de 5201 nog rode deuren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Afgelopen maandag en gisteren reed tussen de metrostations De Tochten en Hesseplaats de metro via een spoor wegens (schoonmaak) werkzaamheden. Deze (schoonmaak)werkzaamheden vonden plaats bij de stations Ambachtsland en Nieuw Verlaat. Ondanks dat er een stuk over een spoor gereden werd, werd er toch de normale 10 minutendienst gereden.
Dat over enkel spoor tijden tussen de stations De Tochten en Hesseplaats op werkdagen duurt nog tot 12 juni 2015.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Volgens had alleen de 5201 rode deuren. Later waren meer dingen van die metro rood en later zwart.
Nee alle metro's van de 52 serie hadden rode deuren. Dit heb ik uit het boek jaar metro in Rotterdam. Maar toen de serie van donkerblauw naar grijs gespoten werd kreeg alleen de 5201 nog rode deuren.
Dus de 5201 was de enige grijze metro die nog rode deuren had en nooit zijn grijze deuren heeft kunnen zien. :wink:
ik had wel een beetje gelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Ja dat klopt helemaal. Na ombouw van blauw naar grijs. Ik weet nog wel dat alle stellen blauw waren met rode deuren.

Ik weet niet of het boek "Veertig jaar metro in Rotterdam 1968 - 2008" hebt want daar heb ik de informatie uit.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Alleen de 5201 heeft rode deuren gehad na de Mid-Life Revisie. Ook de groene blies was van een andere tint (die overigens nooit is veranderd).

De 5201 en 5222 (de eerste 2 rijtuigen die de Mid-Life Revisie) waren verder anders dan de rest.
Deze hebben een lange tijd met een "schaduwloze" M op de kop rond gereden en hadden aan beide zijdes van de cabines een breed raam*.

*Voor de Mid-Life Revisie zat er een deur aan de rechterkant van de cabine (dit met een smal raam)
Dit is bij de overige 69 rijtuigen omgewisseld met het brede raam aan de linkerkant. De deur is er vervolgens uitgehaald tijdens de Revisie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vandaag om 11:58 uur lijn 47 vanaf Meeuwenstraat - Noordereiland naar Station Blaak gepakt, ik was de enige in de bus tot aan het eindpunt en vanuit de stad om 16:16 uur vanaf Station Blaak naar Meeuwenstraat de bus terug gepakt en ik zat samen met nog 1 hele reiziger in de bus. Nee, dit is duidelijk een kwestie van tijd voordat deze lijn wordt opgeheven!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:De 5604 rijdt inderdaad inmidels rond in R-net outfit (vanmiddag gespot en ingezeten).
En ook de 5605 vandaag in R-net kleuren gezien.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Vandaag rijden er vierwagentreinen op metrolijn D, omdat die lijn i.v.m. werkzaamheden met een 15-minutenfrequentie rijdt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Zal blij zijn als er is een maand is waarin er geen werkzaamheden zijn aan de metrobaan.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Die werkzaamheden zijn er natuurlijk ook om de reiziger te plagen... :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat hoor je mij niet zeggen. Maar sinds oktober 2014 heb ik wel bijna dagelijks met een of andere werkzaamheid aan de metrobaan te maken.

En ja dan wil je het wel eens een keertje zat worden.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

MAar het is toch altijd op een ander stuk en de metros rijden bij bijna alle werkzaamheden gewoon door. Wat had je liever gezien? Gewoon de hele zomervakantie de metro dicht te gooien en dan even knallen?

Volgens mij stel je je namelijk een beetje aan...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dan ben je zeker nog nooit in Rotterdam met de metro mee geweest :? ?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Ik ga vrijwel elke werkdag in Rotterdam met de metro... :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Deal with it, de metrobaan wordt steeds intensiever gebruikt, er is nieuwe tunnelwetgeving en dergelijke en daardoor is er extra/intensiever onderhoud nodig. Wees blij dat bij RET de metro's doorrijden, in Amsterdam word je de laatste jaren 's zomers in een bus neergezet en rijden de metro's zes weken niet.
Het is een spectrum.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Ik ga met regelmaat met de metro. Vooral in de avonduren en weekenden als de werkzaamheden zijn. De metro kan gewoon door rijden met kleine overstapjes en iets uitgedunde dienstregeling. Dat doen we toch netjes? De gewone metroreiziger heeft er amper last van.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel. Maar ik heb sinds oktober vorig jaar bijna elke dag lichte vertraging door die werkzaamheden. Door die vertraging mis ik aansluitingen. En dat is niet prettig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

In Amsterdam is de metrotunnel in 2013 van eind mei tot eind oktober zondag tot en met donderdag 's avonds gesloten geweest, reizigers werden verzocht gebruik te maken van metrobus 59. Behalve dan in juli en augustus, want toen was de metrotunnel volledig gesloten. Dat is pas doffe ellende, dan is enkelsporigheid of iets minder vaak rijden echt een minor annoyance.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

In 2016 is de Amsterdanse metrotunnel volgensmij weer wekenlang dicht...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door marvinkok »

Deze zomer toch al? Gvb was via Consolid meen ik druk aan het werven voor metrobuschauffeurs...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De buschauffeurs voor dit jaar zijn voor lijn 55 Amstelstation - Amstelveen Westwijk.

Dus ben jij een werkloze buschauffeur die graag eens een wit-blauwe gelede bus langs pittoreske haltes als "In de wolken" stuurt, dan kan je de hele zomer aan de slag in Amsterdam :P

Of, als in je Rotterdam woont, probeer je het eens bij de RET. Maar weinig gelede bussen dan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:Dat weet ik ook wel. Maar ik heb sinds oktober vorig jaar bijna elke dag lichte vertraging door die werkzaamheden. Door die vertraging mis ik aansluitingen. En dat is niet prettig.
Dan neem je een metro eerder.
Je maakt echt van een mug een olifant.
Deze maand zijn er ook werkzaamheden in de 2e Rosestraat waardoor lijn 20 geheel niet rijdt en lijn 25 geknipt is in twee niet-aansluitende delen zonder goede verbinding ertussen. Dat is eigenlijk erger dan een metro die 's avonds of in het weekend iets minder vaak rijdt.
En ik heb er zelf geen enkel belang bij, want ik zit een paar honderd kilometer zuidelijker. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door fred »

Meltrain schreef:
KM46 schreef:Dat weet ik ook wel. Maar ik heb sinds oktober vorig jaar bijna elke dag lichte vertraging door die werkzaamheden. Door die vertraging mis ik aansluitingen. En dat is niet prettig.
Dan neem je een metro eerder.
Je maakt echt van een mug een olifant.
Deze maand zijn er ook werkzaamheden in de 2e Rosestraat waardoor lijn 20 geheel niet rijdt en lijn 25 geknipt is in twee niet-aansluitende delen zonder goede verbinding ertussen. Dat is eigenlijk erger dan een metro die 's avonds of in het weekend iets minder vaak rijdt.
En ik heb er zelf geen enkel belang bij, want ik zit een paar honderd kilometer zuidelijker. :wink:
Best goede verbinding tussen de twee delen van lijn 25: op de noordoever bij Beurs of Leuvehaven de metro nemen en dan bij Maashaven het andere deel van lijn 25 (of andersom).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik doelde ook specifiek op de verbinding tussen Randweg en Vuurplaat. Tussen deze twee haltes moet je of een enorme omweg nemen (lijn 66 en 77 zijn ook nauwelijks een optie) of lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten