(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag de 86 op de Vaanweg, richting Zuidplein, op de 171. Maar echt ongelofelijk druk was 't niet. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:Als je 's avonds rond 19:15 vanuit het centrum van Rotterdam met de metro naar Nesselande moet, kun je bijna wortelschieten.
Normaal gaan de metro's:

Nesselande
Ommoord
Capelle Aan Den IJssel

Maar rond het bovengenoemde tijdstip gaat het als volgd:

Nesselande
Capelle Aan Den IJssel
Capelse Brug
Capelle Aan Den IJssel
Ommoord
Nesselande

Iemand enig idee waarom dit zo is?
's Avonds gaat (een deel) van de metro's naar Nesselande maar tot Capelse Brug. Daat moet je dan overstappen op een metro naar Nesselande. Althans zo was het iig tot een jaar geleden, misschien is dat het?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

@ Daantje: Ik weet inmiddels zelf het antwoord al: Er wordt omgeschakelt van een 10 minutendienst naar een 15 minuten dienst. De desbetreffende metro naar Capelse Brug (deze behoord in de 10 minuten dienst naar Nesselande te gaan) gaat bij Capelse Brug de remise in. En omdat dit ook op de Erasmus en Beneluxlijn ook zo iets gebeurd, valt er (helaas) voor Nesselande een groot gat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag weereens een chauffeur die bang was dat z'n avondeten koud werd op de lijn 3 van 18.11 uur van station Dordrecht ri. Oudelandshoek. Begint toch op te vallen dat de betreffende rit werkelijk de enige spitsrit is die nooit vertraging heeft aangezien deze op donderdag na na afloop van de rit richting stalling gaat.
Maargoed, hij vertrok dus met -1: lijkt weinig, maar net genoeg om de bus niet te halen. Het duurde nog dusdanig lang voordat de klokken op 't busstation op 18.11 uur sprongen dat ik 'm met gemak gehaald zou hebben als 'ie op tijd gereden had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Wat een contrast :) Links de strakblauwe hemel van een zonovergoten lentemiddag op een Gelders industrieterrein. Rechts de donkere duisternis van de terreurexpres, met bewaker, camera en oorzakelijk tuig :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Wat een contrast :) Links de strakblauwe hemel van een zonovergoten lentemiddag op een Gelders industrieterrein. Rechts de donkere duisternis van de terreurexpres, met bewaker, camera en oorzakelijk tuig :)
Binnen zit je in romantisch gedimd licht met een mooi, slank, blond meisje; buiten zie je weer een van de vele fantasieloze betonnen steenklomp die de Nederlandse industrie- en bedrijventerreinen zo foeilelijk maken.

Wat een contrast :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Vinny schreef: een mooi, slank, blond meisje
Jij had die lijn een half uur eerder? :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Ik moest vandaag -zoals in het 'wat ik kwijt wil #15' staat- naar een soort spookziekenhuis...

- Aller eerst hebben *wij* nu ook nieuwe halteomroep. Nieuw pingeltje en een iets minder zuidelijke stem. Alleen nu komt ze uit brabant ipv Zuid Limburg. Ipv welgjelegjenbrugj is het nu Welgelegjenbruggg. Iets minder zachte 'g', maar nogsteeds raar voor Apeldoornse begrippen

- Verder stond er nog een volvo 7700 tussen het buitenterrein (parallel aan het spoor) en de garage met de voorkant (tussen de voorbumper en de voorwielen) op de grond :shock: :mrgreen: 1,5 uur later was er niets meer te zien.

- Er staat - als je vanaf de Burgemeester *hele lange naam*- laan kijkt - een groene amba zonder logo's voor de Ex-novio 9301 op het achterterrein van TSN.

- Verder zijn de bestemmingen 'Zuidbroek' (lijn 7), en 'Zonnehoeve' nogsteeds niet aangepast: Aan de voorkant wordt geen lijnnummer getoond. Op het zijdisplay staat dit wel, en ook op de achterkant staat een lijnnummer.

- Ook nog niet aangepast: De busjes 3801 en 3828 rijden nogsteeds met Ede-logo's. Waarom? Die dingen rijden nu vanaf de nieuwe dgrl alleen maar in Apeldoorn. Toen ze in Ede gingen rijden, moesten ze zo snel mogelijk met een Ede-sticker rijden...

Veolia.. doe eens aanpassen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

MdJ schreef:Veolia.. doe eens aanpassen...
Dude, we hebben 15 % UITVAL daar, geen enkele bus rijdt op tijd, meer dan de helft dik te laat, chaufs worden in elkaar getremd tot en met, en jij komt janken over een STICKER?? Doei he :roll:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Ja zeg... Er gebeurt hier nooit wat. Mag ik ook eens mijn gal spuwen over veolia? :'(
Daarnaast is het niet zomaar een stickertje... Het gaat om een Ede sticker.. In Apeldoorn. Dat kan dus niet heh...:D
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

MdJ schreef: Daarnaast is het niet zomaar een stickertje... Het gaat om een Ede sticker.. In Apeldoorn. Dat kan dus niet heh...:D
:D de eerste chauf die komt klagen over agressie sla ik echt in zn smoel. Had hij maar zijn sticker moeten vervangen :neg: Ze vragen er ook zelf om, als je t goed bekijkt. Zootje tuig :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Ik sprak vandaag wat mensen van de uni van Wageningen, en die stonden toch wel heel erg te mopperen over de roemruchte valleilijn bus 88. Ze waren de bus uitgezet eerder die dag omdat ze twee dozen bij zich hadden, en dat zou gevaarlijk zijn :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Het verbaast me elke ochtend opnieuw hoeveel taxibusjes er in Ede rondrijden. Een stuk of 10 taxibedrijven zie je iedere dag wel langskomen. Bij gebrek aan fatsoenlijk openbaar vervoer? :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Kwaliteitje zeg, wat VDL Berkhof aflevert... de chauffeur van de XX 3185 op lijn 47 ri. Houten De Veste/De Slagen die ik vanmorgen had ondernam op de Europalaan in Utrecht verwoede pogingen z'n zonneschermpje een stukje omlaag te doen. Het schermpje wilde daar echter niet aan meewerken en ging herhaaldelijk braaf weer omhoog :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen in Wagendienst 919 op de Erasmuslijn in Rotterdam van 9:09 uur vanaf Zuidplein richting CS kende de bestuurder de lengte van zijn trein niet. Dit was een 2-tje, maar overal halteerde hij als een 3-tje. De DRIM's gaven de trein ook aan als 3-tje, dus dat hielp ook niet mee. De 5301 die achterop reed was dus erg gezellig, omdat een aantal mensen achteraan stond en dus ineens een stuk naar voren moest lopen, wat vooral bij Rijnhaven erg onhandig was. Als klap op de vuurpijl leek het ook net een Formule-1 wagen qua rijgedrag. :roll:
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Fles schreef:
MdJ schreef: Daarnaast is het niet zomaar een stickertje... Het gaat om een Ede sticker.. In Apeldoorn. Dat kan dus niet heh...:D
:D de eerste chauf die komt klagen over agressie sla ik echt in zn smoel. Had hij maar zijn sticker moeten vervangen :neg: Ze vragen er ook zelf om, als je t goed bekijkt. Zootje tuig :P
Van de week in Westervoort ook een praktijkvoorbeeld. Aankomst bij de halte. Achterdeur open en mensen stappen, waarna de deur weer sluit. Inmiddels stapt bij de voordeur een vrouw in die afrekend voor haar man en d'r man, die met kinderwagen buiten staat. De vraag van de vrouw is simpel, of de achterdeur open mag.

Nee, antwoordt de chauffeur. De kinderwagen moet ingeklapt worden en kan zo makkelijk via de voordeur. De discussie werd steeds feller en het stel begreep daarom ook wel waarom chauffeurs in elkaar worden geslagen. De klootzakken ook! Uiteindelijk bedacht de man een oplossing. Hij klapte het hele zooitje, flikkerde het in een hoek en reed met de chauffeur mee richting Arnhem. Daar zou hij dan verhaal gaan halen bij het hoofdkantoor. Hij had al twee keer eerder geklaagd, immers.

Maarja, een rit naar Arnhem is lang. En zo is hij toch nog eerder uitgestapt. De lafbek.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag reed op RET-lijn 40 (Rotterdam CS-Station Delft) Alliance 930.
Dat is pas de tweede keer dat ik een 900 zie op die lijn, die overigens toch echt met rolstoelogootjes op de haltes staat.
Over rolstoellogootjes gesproken: bij lijn 38 mogen die er echt weer af, want die lijn rijdt doordeweeks (gelukkig) vaker met een 900 (en soms een 800) dan met een Citaro. :P
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 19 mar 2009, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Wissel 2598 :P mag ook wel weer afgebroken worden, dat is dus dat ding wat tram 5 van metro 51 moet scheiden richting C.S. maar die heeft nu al meerdere keren mij te laat laten komen ergens. Vanochtend stond ik er ook weer met tram 5 voor stil, ding wilde wel bewegen maar het sein ging niet op veilig. Uiteindelijk mocht de bestuurder er -na wachten op de verkeersleider, die het naar eigen zeggen erg druk had en de bestuurder maar ongeduldig vond- op zicht overheen.

Op Station Zuid zelf zijn ze begonnen met het wegbreken van de rails van tram 5...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag vanochtend de TCR 395 op het (voor mij nog onbekende) ritje 164 vanaf Mijnsheerenland naar Heinenoord, Busstation. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:Wissel 2598 :P mag ook wel weer afgebroken worden, dat is dus dat ding wat tram 5 van metro 51 moet scheiden richting C.S. maar die heeft nu al meerdere keren mij te laat laten komen ergens.
De voormalige wissel die bij de tunneluitrit lag toen lijn 5 nog via station Zuid reed, was ook altijd een drama.
Het toppunt was natuurlijk wel dat we met 3x lijn 51 en 3x lijn 5 in zijn achteruit moesten gaan rijden, terug richting Boelelaan / VU want de wissel bleef maar in de stand voor lijn 5 liggen terwijl het voorste voertuig een lijn 51 was (waar ik in zat). De verkeersleiding had bedacht dat onze lijn 51 maar iets verder vanaf het sein moest gaan staan, dat dan de wissel wel goed kwam te liggen. Leuk plan, maar als er 5 andere trams en sneltrams achter je staan is dat nog een heel werk. Overal zag je achteruitrijlichten gaan branden en die dingen een tiental meter naar achteren rijden. :lol:
Met een vertraging van 37 minuten kwamen we op station Zuid binnen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

En net kwam er door Reisdorf een MAN Lion's Classic van CFL in lijndienst met een openstaand motorluik. Zag er wel komisch uit.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Etienne »

Voor de liefhebbers: Connexxion 8166 rijdt nu weer vanuit Zoetermeer. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

De O408 1121 van Arriva vanuit de staling Alblasserdam is nog steeds actief. :) Vanmiddag reed hij nog op lijn 91 van Rotterdam naar Sliedrecht. Een foto met alleen jammergenoeg een fietser ervoor, ik ben namelijk geen tovenaar om hem weg te halen:
Afbeelding

Vandaag reden dan na 3 maanden eindelijk alle bussen op RET-lijn 71 met de juiste bestemming voor het Maasstadziekenhuis Clara. Tot vandaag reed men namelijk nog met de oude bestemming (= MCRZ Clara) rond, maar vandaag dus hiermee:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

Pas bij de vierde keer dat die bewuste CFL hier langskwam rijden was het motorluik dicht, pff zoiets zie je toch een keer op het eindpunt bijvoorbeeld. Of een passagier, voorbijganger of politieagent die het even meldt bij de chauffeur.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Kan iemand mij deze logica uitleggen? :?
Bij de halte Henegouwerplein in Rotterdam hingen onder elkaar deze twee wijzigingen (sorry voor de gebrekkige kwaliteit):
Afbeelding

Afbeelding

De halte is dus op genoemde tijdstippen vervallen, maar wel ook in dienst voor lijn 44? Of begrijp ik het nu verkeerd? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten