Korte vragen #15
Re: Korte vragen #15
Instaptarief voor de Qliners is € 10,00.
BRON
BRON
Re: Korte vragen #15
Ik heb onlangs tickets gekocht via de SNCF (omdat NS International geen kaartjes had naar mijn bestemming ) met vertrek vanaf Rotterdam Centraal.
Er zit wel een soort code op die tickets, maar ik weet niet of de barcodelezers die herkennen. Hoe kan ik daarachter komen en mocht het niet lukken, kan dan een NS-medewerker me toegang verschaffen?
Er zit wel een soort code op die tickets, maar ik weet niet of de barcodelezers die herkennen. Hoe kan ik daarachter komen en mocht het niet lukken, kan dan een NS-medewerker me toegang verschaffen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #15
Gewoon er tegenaan duwen, gaan ze ook vanzelf open. Of hordelopen, dat werkt ook!
Komt wel goed schatje.
Korte vragen #15
Als ze niet werken kan je bij NS-medewerker om een Keycard vragen.
http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... igers.html
http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... igers.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
Ik heb op de wiki gelezen, DanielDaniel schreef:De reactie van ArrivaBas is nergens op gebaseerd. Recent nog elders gelezen dat die wagens bij Tours zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen #15
Mijn advies is: "Gebruik de blauwe i-knop op de Informatiezuil bij de poortjes of ga naar een servicemedewerker." :')Hendrik schreef:Zie ook http://www.nsipassagewijzer.nl/
Dat wordt dus een Keycard.Bee schreef:Als ze niet werken kan je bij NS-medewerker om een Keycard vragen.
http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/doss ... igers.html
Ik heb namelijk een ATB-ticket van de SNCF, zonder vierkante barcode.
De antwoorden op die site zijn trouwens wel lekker makkelijk.
Nu zijn er op Rotterdam Centraal wel genoeg servicemedewerkers, maar wat nou als je op een kleiner station instapt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #15
Dan gebruik je de informatiezuil en kan er een poortje op afstand geopend worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #15
vroeger waren er treinkaartjes "station - Elk station in Nederland"
Bestaan deze kaartjes nog? En zoja in welke vorm? (eenmalige chip/businesskaart/product op normale chip)
Bestaan deze kaartjes nog? En zoja in welke vorm? (eenmalige chip/businesskaart/product op normale chip)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Feitelijk is elke dagkaart "elk station in nl" - "elk station in nl". Zo staat het zelfs in etickets
Re: Korte vragen #15
Worden die dingen niet nog als resellerkaartjes verkocht? Zie http://www.ns.nl/zakelijk/uw-bedrijf-en ... einkaarten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #15
Wat is eigenlijk de bedoeling/het nut achter het witte front van alle DB-loc's in NL?
Re: Korte vragen #15
De veiligheidsjihad tevreden houden...Visgraatmodel schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling/het nut achter het witte front van alle DB-loc's in NL?
Re: Korte vragen #15
Maar het gaat mij dus om kaartjes met een vast begin- of eindstation. (bv Utrecht C. - Elk station in NL)webguy schreef:Feitelijk is elke dagkaart "elk station in nl" - "elk station in nl". Zo staat het zelfs in etickets
Daar spreken ze enkel over enkele reizen en retours als E-ticket...Bee schreef:Worden die dingen niet nog als resellerkaartjes verkocht? Zie http://www.ns.nl/zakelijk/uw-bedrijf-en ... einkaarten
Re: Korte vragen #15
(Verouderde) regels over verplichte contrastvlakken op de voorkanten van spoorwegmaterieel, die stelde dat op de voorkanten van materieel verplicht witte of gele vlakken moest zitten. Gelukkig is dit ondertussen afgeschaft, nieuw materieel (met de 1300-locs van HSL Logistics waarschijnlijk als eerste) zal dit dan ook niet hebben.Visgraatmodel schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling/het nut achter het witte front van alle DB-loc's in NL?
Re: Korte vragen #15
De DB Schenker 1600'en hebben ook geen contrastvlak meer op de voorkant.
Re: Korte vragen #15
Kan natuurlijk wel tot dat je een uitstapcontrole krijgt :XNatorious schreef:Kun je niet gewoon 'vergeten' uit te checken? Heb ik ook gedaan op de 345 komende uit Emmeloord. Of rekent de 350 een aparte borg, ofwel meer dan €4?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen #15
Moet je alsnog uit checken.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #15
Heb je de ritprijs betaald ipv alleen de borg.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #15
Weet iemand of er voor bijvoorbeeld de landen Duitsland en Frankrijk en Groot- Brittanie ook een wiki met een lijnenoverzicht bestaat?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen #15
Nou Duitsland staat al een heel klein gedeelte op onze wiki: Concessie AVV, Concessie VRR. Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten.Ezra schreef:Weet iemand of er voor bijvoorbeeld de landen Duitsland en Frankrijk en Groot- Brittanie ook een wiki met een lijnenoverzicht bestaat?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #15
Ja, die had ik gezien, dank je.regenmaker schreef:Nou Duitsland staat al een heel klein gedeelte op onze wiki: Concessie AVV, Concessie VRR. Voor de rest zou ik het eigenlijk niet weten.Ezra schreef:Weet iemand of er voor bijvoorbeeld de landen Duitsland en Frankrijk en Groot- Brittanie ook een wiki met een lijnenoverzicht bestaat?
Re: Korte vragen #15
In een achterlijke poging van 'fuck the system' in combinatie met een idiote onderneming de landsgrenzen weer eens over te steken...
Een enkeltje Rotterdam - Mechelen kost bij NS Internationaal iets meer dan €19. Een enkele reis (met 40% korting) Rotterdam - Roosendaal kost €6,20, een STANDAARD VAN ROOSENDAAL (dat schijnt in hoofdletters te moeten) kost bij NMBS €9,20. Dat is minder dan het NS Internationaal ticket.
Maar hoe kom je tegenwoordig aan een kaartje met korting, maar zonder chipkaart? Vorig jaar kon ik daar gewoon een e-ticket voor kopen?
Een paar weekenden geleden bij Hertz in de buurt voor €20/dag een autootje gehuurd, dat nog een keer doen is blijkbaar niet eens zo'n gekke optie. :X
Een enkeltje Rotterdam - Mechelen kost bij NS Internationaal iets meer dan €19. Een enkele reis (met 40% korting) Rotterdam - Roosendaal kost €6,20, een STANDAARD VAN ROOSENDAAL (dat schijnt in hoofdletters te moeten) kost bij NMBS €9,20. Dat is minder dan het NS Internationaal ticket.
Maar hoe kom je tegenwoordig aan een kaartje met korting, maar zonder chipkaart? Vorig jaar kon ik daar gewoon een e-ticket voor kopen?
Een paar weekenden geleden bij Hertz in de buurt voor €20/dag een autootje gehuurd, dat nog een keer doen is blijkbaar niet eens zo'n gekke optie. :X
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten