OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door isadora »

Ruim een half uur. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Freek »

Daniel schreef:De opgeheven s6100 zal wel met personeelstekort te maken hebben. Qua tijdsliggingen verwacht ik trouwens eerder dat een ICE bij Culemborg achter een Sprinter komt te hangen, dan heeft het niet zoveel zin meer om in Geldermalsen aan de kant te gaan want dat moet 'ie toch al voor de IC die er 6 minuten achter zit.
Tegelijk kan je die Sprinter ook weer niet in Houten gaan ophouden want dan komt juist de IC na de omgeleide ICE er weer achter te hangen.

Of doel jij op richting Utrecht, want die tijdsliggingen ken ik wat minder uit het hoofd.
Waar ik Geldermalsen zei bedoel ik Houten. Stop de tijd. Zo staat het in de verstoringmaatregelen. Of dat handig is laat ik aan jullie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Meer probleempjes in de omgeving Utrecht: op Utrecht Centraal zelf trof ik om 7.24 uur een koppelstel DDZ stilstaand op spoor 10A nog half buiten het station. Lijkt erop dat dit de t2023 is geweest die maar heel net z´n eindbestemming niet gehaald heeft want van de t8818, waar de 2023 op keert, die op dat moment al op 9B had moeten staan was daar niet aanwezig.

Edit: ik zie ergens een verband met dit bericht :wink:
Eindbestemming is uiteindelijk gehaald hoor ;-). Nadat de 2e machinist aanwezig was is het hele zaakje doorgereden richting OZ, totdat het achterste stel geheel langs het perron stond. Vervolgens is de hele trein weer opgetrokken naar puntje perron spoor 9A, waarna we er eindelijk uit mochten. Score: +15 (wat die t8818 vast ook gehaald heeft, die trouwens op 9A stond aangekondigd). Handig, meer materieel meenemen en dat niet vertellen en/of daar niks mee doen in de uitvoering. En t2023 is nou ook niet echt de eerste trein uit de s2000 die meer dan 6 bakken nodig heeft: die past ook met een ICM-IV.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Michael »

Vandaag een rondje met de trein gemaakt. 7:25 vertrokken met de sprinter uit Breda om in Den Bosch over te stappen op de trein naar Utrecht. Kapotte bovenleiding. Dus omreizen via Arnhem. Ik dacht het goede idee te hebben om in Nijmegen alvast over te stappen op de s3100. Maar meer mensen waren op dat idee gekomen. Het waren 10 bakken VIRM waarvan het viertje in Arnhem zou achterblijven. Maar vanwege de drukte door omreizende reizigers werd er besloten om het viertje niet achter te laten in Arnhem dit tot vreugde van vele passagiers. Uiteindelijk 1u 15 min later in Utrecht aangekomen. Dat wordt dus een GTBV indienen. Wel complimenten voor het personeel van zowel de sprinter uit Breda en van de s3100 voor het continue informatie geven aan reizigers
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:En t2023 is nou ook niet echt de eerste trein uit de s2000 die meer dan 6 bakken nodig heeft: die past ook met een ICM-IV.
Het voorste stel had trouwens "Niet Instappen" op de koersdisplays staan, je zou bijna zeggen dat ze 'm in Den Haag zijn vergeten af te rangeren. Al zag ik wel een paar reizigers in dat voorste stel zitten, maar veruit de meesten zaten in het tweede stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Ik was met +2u30m aangekomen op Utrecht, de schooldag kon ik al vergeten. Ben maar doorgereisd naar Den Haag en Heiloo, kom je nog eens ergens op een dag.
We hadden trouwens een halteertijd van 30 minuten in Nijmegen, bleef niet veel van over als je met +24 komt binnenrollen.

Vandaag bijna 7u in de trein gezeten, waarvan 720-1020 op dezelfde stoel. Jammer dat het maar 5 euro oplevert voor deze vertraging.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door SLToilet »

Vandaag ligt het weer flink op de schop: tussen Breda en Roosendaal geen treinen, de IC 1900 die om 7:39 van Bd zou moeten vertrekken was heel erg laat en dus heb ik maar gegokt op de sprinter daar om in Rsw te komen. Opvallend genoeg werd in Lage Zwaluwe een tweede treinstel aan de trein gekoppeld maar het verminderde de druk op het aantal zitplaatsen enorm *O* . Zeker omdat de IC Direct last heeft van werkzaamheden en de A16 vandaag dicht is :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door marvinkok »

De HC van mijn t7900 heeft in Borne een stropdasruil gedaan met de HC van de tegemoetkomende t7000 . Dat was een klein ventje met z'n das tot onder z'n kruis, de ander een behoorlijke vent met de das tot boven de navel. Na de ruil netjes de das op de broekrand , of, zoals onze HC zo mooi zei "net oaver de buuk hen"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door julsteren »

AfbeeldingLeegmatritjes by Julien Otten, on Flickr
Dacht ik dat de bus er al aankwam, 't waren dus twee lege ritjes, maar waarom gaan die hier het industrieterrein op? (van den Broekeweg, Almelo)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

Berk-24 schreef:Mag ik vragen waarom door een defecte bovenleiding bij Wolfheze ook de s3100 tussen Arnhem en Nijmegen niet rijdt? Het gaat niet zo zeer om dat 6 treinen tussen Arnhem en Nijmegen te weinig zijn, maar meer om de slechte verdeling van de treinen en het verbreken van de aansluitingen met de s32200 en s30700. Daarbij kost het maar 1 omloop extra en hoeft er niet per dé Virm te rijden, maar kan ook wel Plan V of SGM rijden als dat beschikbaar is.
Dagelijkse kost op de 3500. Als er in de Randstad geniest wordt, dan wordt gelijk de hele treinserie tot en met Heerlen opgeheven.
"Een touringcar is geen bus"
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dennistd »

julsteren schreef:AfbeeldingLeegmatritjes by Julien Otten, on Flickr
Dacht ik dat de bus er al aankwam, 't waren dus twee lege ritjes, maar waarom gaan die hier het industrieterrein op? (van den Broekeweg, Almelo)
Zit de RDW daar niet? Dan zijn ze op weg voor de APK-keuring denk ik.

Edit: even opgezocht, daar zit inderdaad het RDW-keuringsstation. Bussen komen vanaf de N36 en dus waarschijnlijk vanuit Goor.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door julsteren »

Dat verklaart dus al die bussen die daar steeds het industrieterrein inrijden :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hainje »

Nou het was gisterenavond feest op de terugweg van Zwolle naar huis. Ik had de laatste reguliere trein naar Tilburg Reeshof, die op Zwolle eigenlijk maar tot Tilburg zou rijden wegens een seinstoring. Maar goed, wellicht dat dit alweer opgelost zou zijn tegen de tijd dat ik daar zou zijn. Zijn we vlak bij Deventer, blijkt het dat er rond Zutphen de bliksem is ingeslagen en de trein dus strand in Deventer. Er waren wel bussen 'besteld', maar ja, dat kan dus nog kei lang duren. Dus maar snel de trein naar Amersfoort genomen. Rond Amersfoort ging de trein erg langzaam rijden waardoor een paar interessante aansluitingen verloren gingen. Maar de sprinter naar Utrecht Centraal moest op 'mijn' IC blijven wachten. Dus daar kan ik dan weer met mee.

In Utrecht de laatste Sprinter naar Den Bosch genomen en overgestapt op de Nachtnet IC naar Tilburg (welke werd uitgevoerd met 'museumstuk' 446). Kom ik in Tilburg aan, mis ik net de nachtbus naar Reeshof en hoewel ik in de veronderstelling was dat de nachtbussen elk half uur rijdt, bleek dit dus alleen op zaterdag zo te zijn. Dus dan zit er niets anders op dan wachten tot 3u. Rond kwart voor drie komt de bus terug bij de Interpolis, vertellen de beveiligers dat de bus naar Reeshof van 3u komt te vervallen en alleen de rit naar Udenhout wordt uitgevoerd. Er was een chauffeur ziek, dus er was maar 1 bus beschikbaar. Gevolg was dat ik dan dus tot 4u moest wachten. Ik echt balen als een stekker natuurlijk. Was om 22u vertrokken en wilde zo onderhand wel naar bed, tot zo laat opblijven was ik niet meer gewend.

Uiteindelijk vertrok de bus om 4u naar de Reeshof en was ik om kwart voor 5 thuis (die nachtbus gaat eerst de hele Reeshof door en dan pas naar het station). Sowieso dat Arriva een klacht kan verwachten, in de Veoliatijd had een steward eventueel die uitgevallen ritten nog kunnen rijden, maar die zijn kennelijk allemaal wegbezuinigd door Arriva.

In die 20 jaar dat ik met het OV reis heb ik het nog maar zelden zo belabberd meegemaakt. :s
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door JWM »

Als je iets assertiever zou zijn geweest was deze situatie gewoon te voorkomen. NS dient er namelijk altijd voor te zorgen bij een verstoring dat je het station kan bereiken waar je naar toe op weg was, desnoods met een taxi.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Als je bus mist door toedoen NS vervoert per december 2014 de NS je ook naar huis
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Als je iets assertiever zou zijn geweest was deze situatie gewoon te voorkomen. NS dient er namelijk altijd voor te zorgen bij een verstoring dat je het station kan bereiken waar je naar toe op weg was, desnoods met een taxi.
Nou, ik heb dat inderdaad ook gevraagd toen ik net aankwam op Tilburg. Echter was het bij het MCC heel erg druk (veel taxi aanvragen voor Limburg), de NS-medewerker had eerder die nacht al ongeveer 20 minuten in de wacht gestaan, waarna deze een bandje te horen kreeg en de verbinding werd verbroken. Plus, ik ging er vanuit de nachtbus te kunnen nemen. Nadat ik dit besloten had, heb ik ook uitgecheckt. Pas een uur later hoorde ik dat er ook gedoe was met de Arriva bussen. Heb toen wel geprobeerd om een taxi via NS te regelen, maar goed, ik was al een uur uitgecheckt. Dus zie maar eens te bewijzen dat ik niet eerst nog van alles gedaan heb in de stad en op die manier probeer gratis thuis te komen.

Een gewone taxi nemen had ik geen trek in, want ik wilde het risico niet nemen dat de NS dan mijn claim voor de taxi (á ca. € 25,-) afwijst. Als ze de claim voor het nachtbus kaartje afwijzen, dan is er niet zoveel aan de hand, dat is € 5,-. Alsnog een mooie totaalprijs voor een enkele reis Zwolle - Tilburg Reeshof. Het is dus ergens ook wel een keuze om zo laat thuis te zijn, maar over de vrijwilligheid valt te twisten. Het is in ieder geval niet zo dat ik jullie wil laten zien hoe zielig ik wel niet was. Moest gewoon even mijn #irritatiefactortje kwijt.
webguy schreef:Als je bus mist door toedoen NS vervoert per december 2014 de NS je ook naar huis
Oh kutjebef, daar was ik niet van op de hoogte. :') Als ik dat had geweten, dan had ik inderdaad wel wat meer aangedrongen op een taxi. Maar even de GTBV voorwaarden doornemen en de betreffende paragraaf onthouden voor een volgende keer.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Kan het overigens zelf nergens op de NS site vinden, typisch weer *O* Wordt ook lastig te bewijzen dat je niet meer thuiskomt als er een uur later een nachtbus komt, maar toch niet...

EDIT:
@NS_online schreef:Wanneer je echt vast staat kan je het aanwezige trein-, perron- en/of baliepersoneel aanspreken. Zij helpen je op dat moment 1/2
bij de verdere afhandeling. ^LB 2/2
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Tochjo »

Het staat in artikel 41, lid 5 van de Concessie voor het hoofdrailnet 2015-2025.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Ardan »

Hmm, de taxichauffeur die mij en twee anderen vorige week om 4 uur 's nachts van Utrecht naar Deventer bracht was daar blijkbaar niet van op de hoogte. 'Ik mag jullie maar tot het station brengen'. Voor mij prima want ik had toch de fiets mee, maar de andere twee (waarvan één met rolstoel) konden mooi naar Keizerslanden lopen..
Ik doe ook maar wat
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

En in het Reizigershandvest (p. 13).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Tochjo »

Is er wat aan de hand met de reisinfoschermen aan de buitenkant van SLT? De afgelopen weken heb ik bij inmiddels een handvol treinen onjuiste bestemmingen daarop zien staan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ODRAIL »

Was dit aan de buitenzijde van de treinen of was in de treinen?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Tochjo »

Tochjo schreef:reisinfoschermen aan de buitenkant
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Jultar »

Het gaat inderdaad niet helemaal goed. De schermen worden, net als de displays in de ICMM'S, Virm en DDZ automatisch op de juiste bestemming gezet, maar dat lijkt helaas niet helemaal goed te gaan. Voor de HC ook irritant, want die zet namelijk wel het juiste nummer er in, maar het kan zomaar zijn dat dit halverwege de rit door de automatische update naar een geheel andere waarde wordt gezet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Gekko123 »

Dit gaat gedeeltelijk automatisch, volgens mij kan het personeel indien nodig ook zelf handmatig de eindbestemming en huidig station bepalen. Had daarstraks nog in de t9877 een SLT die beweerde te Woerden te zijn en naar Utrecht Centraal te gaan. In werkelijkheid stond die op dat moment op Den Haag Centraal. De HC was toen aan het proberen om het systeem goed ingesteld te krijgen (als je dit weekend een trein uit de serie s9800 invoert te Den Haag Centraal komt er gewoon Utrecht Centraal op te staan, maar toch rijdt die niet verder dan Woerden).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten