OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Ach, gisteren zag ik een SLT waarvan de 4 buitendisplays respectievelijk naar Ut, Utrecht Centraal, blanco en Ut wilden. Kennelijk hebben de displays zelf ook een eigen wil.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ODRAIL »

Goed door geplande werkzaamheden tussen Gouda en Utrecht, geklungel met reisinformatie, een te korte trein en een trein die niet reed was ik gisterenmiddag anderhalf uur later thuis :? :neg: .
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door huibe »

Hainje schreef:
JWM schreef:Als je iets assertiever zou zijn geweest was deze situatie gewoon te voorkomen. NS dient er namelijk altijd voor te zorgen bij een verstoring dat je het station kan bereiken waar je naar toe op weg was, desnoods met een taxi.
Nou, ik heb dat inderdaad ook gevraagd toen ik net aankwam op Tilburg. Echter was het bij het MCC heel erg druk (veel taxi aanvragen voor Limburg), de NS-medewerker had eerder die nacht al ongeveer 20 minuten in de wacht gestaan, waarna deze een bandje te horen kreeg en de verbinding werd verbroken. Plus, ik ging er vanuit de nachtbus te kunnen nemen. Nadat ik dit besloten had, heb ik ook uitgecheckt. Pas een uur later hoorde ik dat er ook gedoe was met de Arriva bussen. Heb toen wel geprobeerd om een taxi via NS te regelen, maar goed, ik was al een uur uitgecheckt. Dus zie maar eens te bewijzen dat ik niet eerst nog van alles gedaan heb in de stad en op die manier probeer gratis thuis te komen.

Een gewone taxi nemen had ik geen trek in, want ik wilde het risico niet nemen dat de NS dan mijn claim voor de taxi (á ca. € 25,-) afwijst. Als ze de claim voor het nachtbus kaartje afwijzen, dan is er niet zoveel aan de hand, dat is € 5,-. Alsnog een mooie totaalprijs voor een enkele reis Zwolle - Tilburg Reeshof. Het is dus ergens ook wel een keuze om zo laat thuis te zijn, maar over de vrijwilligheid valt te twisten. Het is in ieder geval niet zo dat ik jullie wil laten zien hoe zielig ik wel niet was. Moest gewoon even mijn #irritatiefactortje kwijt.
webguy schreef:Als je bus mist door toedoen NS vervoert per december 2014 de NS je ook naar huis
Oh kutjebef, daar was ik niet van op de hoogte. :') Als ik dat had geweten, dan had ik inderdaad wel wat meer aangedrongen op een taxi. Maar even de GTBV voorwaarden doornemen en de betreffende paragraaf onthouden voor een volgende keer.
De claim hoe dan ook weg leggen bij Arriva. Want je hebt recht op een gratis dagkaart. Zie http://goedbezigbus.nl/contact/vergoedi ... vertraging
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hainje »

Oh ja inderdaad. Dank je! :D
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Als je bus mist door toedoen NS vervoert per december 2014 de NS je ook naar huis
Die regel ken ik niet. Ik neem aan dat dit alleen geldt als je de laatste bus mist?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Tochjo »

In de concessie staat: "NS brengt reizigers die stranden (bijvoorbeeld door vertraging of uitval van de laatste trein) met
vervangend vervoer naar hun eindbestemming in Nederland (tot de deur)."
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:
webguy schreef:Als je bus mist door toedoen NS vervoert per december 2014 de NS je ook naar huis
Die regel ken ik niet. Ik neem aan dat dit alleen geldt als je de laatste bus mist?
Geldt inderdaad alleen als je de laatste bus mist.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door microshit »

Maar wat is dan de laatste bus? Reguliere rit? Of zouden ze zo flauw zijn je 2 uur te laten wachten op een nachtbus? :p
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

Waarscijnlijk bedoelen ze dat als er lange tijd geen bus op de halte komt, dat het dan de laatste bus is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Nee, meen je 't?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hainje »

microshit schreef:Maar wat is dan de laatste bus? Reguliere rit? Of zouden ze zo flauw zijn je 2 uur te laten wachten op een nachtbus? :p
Ik denk van de reguliere ritten, voor de nachtbus ben ik - ongeacht waar ik uitstap - immers € 5,- kwijt (met OV-chipkaart).
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Vanmorgen in de t820 tussen Ht en Ut 3x noodstop gemaakt.
Na de eerste keer kwam er ergens heel ver weg een stemmetje, niet gehoord wat er aan de hand was. Ik geloof iets met de remmen oid.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

2e en 3e Noodrem i.v.m. vergeten dodeman te bevestigen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Z2N »

Als er problemen zijn met de remmen lijkt mij dat erg onwaarschijnlijk. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Toen we Ut binnenreden werd er gezegd dat dit kwam door een technisch probleem.
1e keer geen omroep, 2e keer wel, dat bedoelde ik te zeggen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

De HC van mijn s2100 riep vanochtend in Haarlem om dat reizigers onder andere konden overstappen op spoor 8 naar de Intercity van 07:44 naar Leiden en Den Haag Centraal. Best handig zo, overstappen op een trein waar je al in zit. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dylanwild94 »

Hoe mijn reis naar school ging vanmorgen. Er zijn werkzaamheden in het dorp waar de bus last van heeft afijn dan ga je iets eerder van huis omdat je gebruikelijke bus die je normaal neemt waarschijnlijk ook iets vroeger vertrekt. So far so good. Echter door de geweldige communicatie bij Connexxion kwam mijn gebruikelijke bus helemaal niet op mijn halte omdat de chauffeurs hier helemaal niet weten dat ze op een andere halte moeten beginnen met de rit. :X Afijn in plaats van de spitssneldienst heb ik de normale dienst en een extra overstap om nog een beetje op tijd proberen te komen. Echter door werkzaamheden op de metrobaan in Spijkenisse rijdt metro D alleen maar een 10 min dienst. Dus even opgeteld ik heb dus een bus later en een metro later dan gebruikelijk. Maar op zich zou ik het nog halen om op tijd op school aan te komen hetzij stipt op tijd. Maar door drukte i.v.m. wegwerkzaamheden is ook mijn laatste bus vertraagd waardoor ik 5 min te laat op school was. :roll:

hopelijk gaat het morgen beter. Maar Connexxion gaat nog sowieso van mij horen want dit zou gisteren ook het geval zijn bij dezelfde rit. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door verfmeer »

VIRM schreef:De HC van mijn s2100 riep vanochtend in Haarlem om dat reizigers onder andere konden overstappen op spoor 8 naar de Intercity van 07:44 naar Leiden en Den Haag Centraal. Best handig zo, overstappen op een trein waar je al in zit. :mrgreen:
Dat gebeurt zeer regelmatig. Dat komt omdat het informatiesysteem in de trein (OBIS?) vaak die niet-overstappen toont. Sommige HC's lezen die gewoon voor, en hebben dan niet door dat dat een nutteloze overstap is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Ik heb Obis nog nooit een overstap op dezelfde trein zien geven?
Wel weet ik dat de railpocket een functie had/heeft die de eerste zoveel vertrekkende treinen van een station kan weergeven. Daar zit dan dus ook de trein bij waar je al in zit (aangenomen dat je niet op het eindpunt van je trein staat ;-)). Wellicht dat dat gebruikt is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Ik heb zondag ook een overstap op mijn eigen trein gezien op het OBIS-scherm, ook dat was bij Haarlem. Ik geloof dat dat ook al eens eerder op dit forum door iemand geschreven was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door verfmeer »

In Leiden is het echt schering en inslag, ik denk dat bijna de helft van de IC's waar ik in zit zo'n fout toont.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Ardan »

Fijn dat die overstappen getoond worden maar er mag ook wel gefilterd worden met écht nuttige overstappen. Als ik uit Amersfoort in Utrecht kom hoef ik echt niet de IC naar Hilversum te zien, om maar een stom voorbeeld te noemen. Geen idee of die er echt bijstaat maar het is een voorbeeld.
HC's dreunen in de omroep ook vaak alleen maar diezelfde overstappen op, krijgen die op de pocket geen lijstje te zien met meer? Dat ze zelf relevante overstappen eruit kunnen pikken?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Om een of andere reden zie ik dat lijstje dagelijks... volgens mij was het IC naar Nijmegen, IC naar Den Bosch en sprinter naar Breukelen vrij standaard.
In het weekend geeft OBIS in Gouda ook consequent een overstap op de s12800 weer in het treinstel voor Rotterdam van de s1700 / s11700.

Nog het meest knullig is trouwens dat OBIS niet iets als cross-platform-overstaps kent. Als je dus in Amersfoort aankomt uit Utrecht op een tijd waarop er geen s1500 rijdt wordt in de s11700 de aansluiting op de s1700 van een halfuur later weergegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Freek »

Een badslipperexpres kapot tussen Apeldoorn en Amersfoort. Als het goed is gaat mijn IC richting Schiphol er via het linkerspoor langs.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

Ik heb, denk ik, voorlopig mijn laatste forensOVreis gemaakt. Vanochtend naar Nijmegen (ging eens goed en lijn 99 werd met een MAN gereden in plaats van een Citaro, altijd fijn). In de middag werd een huurauto voor mij afgeleverd op het bedrijf. Tegen half 6 ben ik naar huis gegaan en was ruim 50 minuten eerder thuis (inclusief hier en daar langzaam rijdend verkeer en slome toelie voor mij) dan wanneer ik gebruik gemaakt zou hebben van het OV.

Ik ben vergeten te vragen of OV nog wel vergoed wordt, (Fogeltown - Eindhoven is namelijk voor werk goed te doen, bij file zelfs sneller), maar voorlopig wil ik toch met de auto gaan om weer wat feeling voor het rijden te krijgen. Sinds 1 april (mijn rijexamen) heb ik geen autorit meer gemaakt. Volgens mij heeft iedereen om mij heen het overleefd :')

Ben zelfs op de weg van Sint Anthonis naar Gemert een buurtbusje tegengekomen *bus*

Begrijpelijkerwijs kon ik daar geen foto van maken :') Moet zeggen dat een auto overigens ook mogelijkheden voor pretreisjes per OV biedt. Naar landelijk gebied rijden om daar wat buurtbusjes pakken. Als ik daar ook nog met OV moet komen, dan ben ik alweer een stuk langer onderweg. Buurtbusjes in de regio Grave - Boxmeer - Venray lijken me wel leuke lijntjes om een keer te doen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten