Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het valt me op dat Connexxion niet graag aan de Citea's wil. Er rijdt er geen een in de groene Connexxion kleuren, die proef Citea is ook al weer naar een andere vervoerder.
Erik1100 schreef:Het valt me op dat Connexxion niet graag aan de Citea's wil. Er rijdt er geen een in de groene Connexxion kleuren, die proef Citea is ook al weer naar een andere vervoerder.
Ik denk ook dat ze iets anders willen nadat hun halve wagenpark aan de VDL zit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
R-net is het nieuwe hoogwaardige OV-concept dat op termijn de hele Randstad zal ontsluiten. De rood-grijze R-net-bussen zullen in de ochtendspits 9 keer per uur rijden en in de avondspits 8 keer per uur. Deze bussen zijn standaard uitgerust met wifi en USB-oplaadpunten. Een deel van deze bussen rijdt op waterstof, met slechts waterdamp als uitstoot. In de daluren mag de fiets gratis mee in de R-net-bussen.
Mag trouwens de topictitel gewijzigd worden? Het is namelijk Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik schreef:De waterstofbussen zijn juist bedoeld voor de lijnen naar Goeree-Overflakkee. O.a. omdat er in Oude-Tonge een waterstoftankstation komt.
Dan nog is het de vraag: naar of op Je hebt immers op Goeree ook nog een paar korte lijntjes en er is toch nergens gezegd dat die waterstofbussen 12-meterwagens worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er wordt over R-Net gesproken en tussendoor staat "Een deel van deze bussen rijdt op waterstof". Dan mag je toch aannemen dat het specifiek over de bussen voor R-Net gaat.
Die quote is trouwens afkomstig van de provincie Zuid-Holland.
Het is wel mogelijk dat de provincie het verkeer geïnterpreteerd heeft, want Connexxion formuleerde het iets anders.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Uit diverse (politieke) bijeenkomsten weet ik dat het echt de bedoeling is om de waterstofbussen op de verbindingen tussen Rotterdam en Goeree-Overflakkee te laten rijden.
Quote uit een eerder persbericht van de provincie:
R-net wordt geïntroduceerd op de verbinding Dirksland – Middelharnis / Sommelsdijk – Oude Tonge –Rotterdam Zuidplein. Met de nieuwe vervoerder zal worden gewerkt om op deze verbinding een viertal zero-emissie waterstofbussen in te zetten.
Meltrain schreef:Er wordt over R-Net gesproken en tussendoor staat "Een deel van deze bussen rijdt op waterstof". Dan mag je toch aannemen dat het specifiek over de bussen voor R-Net gaat.
Die quote is trouwens afkomstig van de provincie Zuid-Holland.
Het is wel mogelijk dat de provincie het verkeer geïnterpreteerd heeft, want Connexxion formuleerde het iets anders.
Het zou kunnen, maar feitelijk kan zo'n waterstofding op elke lijn verschijnen. dus mijn interpretatie had gekund.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Als Arriva opkrast van HWGO, gaan die 17 Ambassadors(419-435) van TCR naar Arriva of weg met TCR (twintig verloren bussen). En die Sprinter City? Gebeurt daar hetzelfde mee?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Als arriva eind December opgedonderd is, gaan de bussen uit de 8300 serie naar dav. de tcr bussen wellicht in brabant kleuren?
De 444 zal wel naar een opkoper gaan, aangezien ik de 444 al een tijd niet meer heb zien rijden. Van de andere busjes zou ik het niet weten.
Laatst gewijzigd door PatrickM op za 06 jun 2015, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zover ik weet, zijn de bussen gewoon eigendom van TCR. Ze zijn alleen meebesteld met de order van Arriva, om zo te zeggen. TCR zal de bussen dus in principe gewoon houden.
precies, daarom zie je ook van alle vervoerders bussen bij treinvervangend vervoer, maar eigenlijk zijn de ov bussen meestal tcr-bussen.
het verschil zit 'm an gewoon in het inzetgebied als ze wel ov ritten rijden.
maar tcr zit tegenwoordig in heel wat concessies als onderaannemer, dus gezien de ligging van HWGO en TCR basis (de of een TCR garage zit in Oude Tonge), zou voor Connexxion verder blijven werken geen ondenkbare optie zijn...