OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Zutphen Noord ligt er uit, dus rijden er bussen. Arriva rijdt altijd zelf, Syntus heeft contact met Ter Doest of TGVia. NS, i.o.v. Munckhof, rijdt vaak met Brinker of South West Tours in de regio .
Laat ik vor de grap eens via Deventer-Zutphen gaan, is ook wel eens leuk die NS bussen. Ik had al een beetje op gehoopt, voor een van de VanHools of een Alliance of de Setra, maar het werd een...
Den Oudsten DAF . Ex NZH 704. (Foto volgt)
Edit: Syntus rijdt zelf (!) Met o.a. de Syntus Amba 3049!
Laat ik vor de grap eens via Deventer-Zutphen gaan, is ook wel eens leuk die NS bussen. Ik had al een beetje op gehoopt, voor een van de VanHools of een Alliance of de Setra, maar het werd een...
Den Oudsten DAF . Ex NZH 704. (Foto volgt)
Edit: Syntus rijdt zelf (!) Met o.a. de Syntus Amba 3049!
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Somda geeft als mogelijke verklaring werkzaamheden in Den Haag (daar waren tot 14.30 beperkingen). Kennelijk iemand vergeten om in die tijd gewoon een s2000 tot Gouda te laten rijden die dan tijdelijk in z'n geheel naar Rotterdam te sturen als (12)500 in plaats van 'm te splitsen.Daniel schreef:Update: de (1)1700 keert nu op spoor 18 op de 2000. Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom dat vanmorgen niet kon en de (1)1700 toen 25 minuten op zichzelf stond te keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Syntus rijdt geplande treinstremmingen, in ieder geval in het weekend, altijd zelf.MdJ schreef:Edit: Syntus rijdt zelf (!) Met o.a. de Syntus Amba 3049!
Groeten,
Nick
Nick
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Ik meende dat ik halverwege Zp-Lc een rode amba (3046-3048) tegen kwam. Het was echter een TGVia-amba. De 3049 werd na de rit van 20:36 uit Zutphen "vervangen" door een Van Hool van Ter Doest.
Hier de Den Oudsten van South West Tour in Deventer:
En in Zutphen (en de andere kant):
Hier de Den Oudsten van South West Tour in Deventer:
En in Zutphen (en de andere kant):
- Spoiler: show
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Leuke bus.
Klopt het dat de Citea bijna standaard op de 310 rijdt, want er reed er weer een op de A29.
Klopt het dat de Citea bijna standaard op de 310 rijdt, want er reed er weer een op de A29.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Welkom bij Arriva.ArrivaBas schreef:Leuke bus.
Klopt het dat de Citea bijna standaard op de 310 rijdt, want er reed er weer een op de A29.
Leuk dat er zoveel te zien is op een lijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
In de weekenden rijden er standaard Citea's op de 310, komt omdat alles omlooptechnisch zo handiger in elkaar steekt. Bussen van lijn 310 rijden ook op de overige stad- en streeklijnen in en rond Bergen op Zoom, vandaar.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Dan vraag je je toch stevig af waarom ze dan Volvo's hebben aangeschaft voor de 310 of zelfs überhaupt hebben omgenummerd. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Typisch Arriva. Eerst bedenken dat een lijn voor hoogwaardiger materieel in aanmerking komt en dan de omloop zo efficiënt mogelijk gaan plannen waardoor er alsnog vanalles en nogwat op die lijn komt te rijden.
Het omnummeren van die lijn is sowieso wat apart omdat 'ie in een Volans-reeks zit maar het geen Volans-lijn is.
Het omnummeren van die lijn is sowieso wat apart omdat 'ie in een Volans-reeks zit maar het geen Volans-lijn is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Nou niet typisch Arriva, Syntus doet exact hetzelfde op de Veluwelijn.Daniel schreef:Typisch Arriva. Eerst bedenken dat een lijn voor hoogwaardiger materieel in aanmerking komt en dan de omloop zo efficiënt mogelijk gaan plannen waardoor er alsnog vanalles en nogwat op die lijn komt te rijden.
Het omnummeren van die lijn is sowieso wat apart omdat 'ie in een Volans-reeks zit maar het geen Volans-lijn is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Maar de Veluwelijn was iets wat voorgeschreven was in de concessie. Dat is lijn 310 niet: als daar verplicht luxer materieel had moeten rijden dan had die lijn wel in het PvE gestaan als lijn die onder Volans moest gaan vallen. Het is dus zeer aannemelijk een eigen idee geweest in het bod van Arriva of is ontstaan door input tijdens de implementatie. Alleen is de uitvoering wat minder. Als het voorgeschreven was geweest hadden ze vast niet zo makkelijk in het weekend standaard Citea's ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
In het weekend rijdt er ook bijna niets anders dan Ambassadors op de Veluwelijn in plaats van die gelede luxere bussen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Hebben die amba's niet even luxe zetels?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Ja eigenlijk wel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
De 310 viel net niet onder de Brabantliner, maar krijgt wegens de afstand wel luxer materieel.Daniel schreef:Maar de Veluwelijn was iets wat voorgeschreven was in de concessie. Dat is lijn 310 niet: als daar verplicht luxer materieel had moeten rijden dan had die lijn wel in het PvE gestaan als lijn die onder Volans moest gaan vallen. Het is dus zeer aannemelijk een eigen idee geweest in het bod van Arriva of is ontstaan door input tijdens de implementatie. Alleen is de uitvoering wat minder. Als het voorgeschreven was geweest hadden ze vast niet zo makkelijk in het weekend standaard Citea's ingezet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Op lijn 101 (nu 310) mogen, net als op de HOV-lijnen, geen lagevloersbussen ingezet worden. Concessie-eis is hogevloersbus of low entry-bus. De Citea's voldoen dus ook aan de concessie-eisen...
Laatst gewijzigd door Hendrik op ma 08 jun 2015, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Loop je een half jaar achter of zo? de 101 is inmiddels lijn 310 geworden, en ja. de Citea's hebben ook een hogevloersgedeelte, dus die kunnen daar best rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Nou nou... Ik weet best dat lijn 101 inmiddels lijn 310 is, aangezien ik op Zuidplein dagelijks bij de halte van lijn 310 sta. Ik had echter even in het Programma van Eisen voor de concessie gekeken, en daar wordt uiteraard nog gesproken van 'lijn 101'.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
er rijdt een SLT in de s3400 volgens rijdendetreinen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
dat is normaal in s3400.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Volgens de wiki alleen DDZ, dus daarom
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
En ook volgens het bekende lijstje met materieelinzet (http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015-3/mat.txt) wat toch eigenlijk altijd goed geüpdatet is.
Hoewel er regelmatig SLT of SGMM (of DD-AR tegenwoordig ook) in de s3400 rijdt, staat deze serie toch echt gepland met integraal DDZ.
Hoewel er regelmatig SLT of SGMM (of DD-AR tegenwoordig ook) in de s3400 rijdt, staat deze serie toch echt gepland met integraal DDZ.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Of het al gezegd is weet ik niet. Maar vandaag zag ik ter hoogte van de Amsterdamse Isolatorweg voor het eerst een complete HSL-trein in Geel-Blauwe kleurstelling. Echter was de trein wel gesandwiched tussen twee lokomotieven, ik weet niet of dat de bedoeling is. Maar daar zouden jullie vast wel bij kunnen helpen :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Een van de twee uitgelaten AmRo shuttles. Voor de extra kwartierdienst Amsterdam-Rotterdam, maar nu als proefrit
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #33
Vanmiddag zag ik er ook al een helemaal in geel en blauw in Rtd!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten