OVer Missers in de Reisinformatie #40

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

OBIS-fail: hoewel de t1718 met een los zesje reed werd doodleuk weergegeven dat deze trein in Utrecht gesplitst zou worden. Het enige waaraan nog te zien was dat er iets niet klopte was dat er slechts "Treinstel 8664 is de Intercity naar Den Haag Centraal" stond en verder geen melding van andere treindelen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door fogeltje »

Ik keek eergisteren op OVAUB.nl omdat ik vergeten was een busnummer te noteren. Ik wist dat mijn bus in het dorp keert en teruggaat naar Helmond, dus even een Helmondse halte erbij gepakt waar hij nog moest komen.

Toen viel me op dat OVAUB allemaal bussen liet zien die niet rijden. Volgens OVAUB zou de 461 in Helmond bij het Ziekenhuis nog komen en een uur later nog een 25 naar Helmond, terwijl de dienst op beide lijnen op het moment van kijken beëindigd was (de rit van de 25 die ik zocht was net gearriveerd op de halte en was de laatste van de dag). Dit heb ik gemeld. De contactpersoon kon zo snel niet vinden wat er fout gaat (ook had ik mijn omschrijving van het probleem niet helemaal helder, hij dacht dat ik bedoelde dat lijn 25 helemaal niet meer rijdt als in opgeheven zijnde).

Gisteren zag ik bij een andere halte met een andere lijn weer een lijn die niet rijdt. Toen heb ik gesuggereerd eens naar de servertijd te kijken. Want ik begon het vermoeden te hebben dat de server op UTC stond, ipv UTC+2. Dat zou de situatie uit Helmond verklaren. De laatste bus gaat om 17:32. Ik keek rond 19:00 en OVAUB gaf aan dat de volgende rit over ongeveer een half uur zou komen. Dat matcht precies.

En dat bleek inderdaad de oorzaak te zijn :')

Gelukkig was deze fout dus specifiek voor OVAUB.nl en was er geen fout in de GOVI-datastroom. Je zult als reiziger maar vertrouwen op OVAUB en bij een halte staan te wachten op een bus die komt omdat de server 2 uur achterloopt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Geen idee waar men mee bezig was, maar iets ging niet helemaal lekker: de t559 kwam eerst als niet rijdend in de reisinfo en kort daarna verscheen een 300559 met de melding "Stopt niet in Amersfoort" wat er even later weer uit verdween.
De NS app zelf maakte er toen het fraaie "IC Groningen, rijdt verder naar Groningen" van al kreeg je na aantikken van die trein nog de melding "trein rijdt niet verder" bij Utrecht C.

Iets aan de hand is er i.i.g. wel want haalde nog de t1759 die bij Overvecht de lage sporen op ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door fogeltje »

Spoor 2 stond lang op "19:02 IC Venlo" en toen de trein daadwerkelijk binnenkwam was het opeens "Niet Instappen" en "Volgende trein: 19:02 Venlo +5" maar de trein die binnen kwam was wel degelijk de 1900. Fail.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door webguy »

Of het was handmatig, of er ging iets mis met materieel. Als het een rangeerdeel is dan komt er niet instappen te staan
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door fogeltje »

Maar zolang het rangeerdeel er stond, stond de IC naar weergegeven weergegeven en net toen het rangeerdeel weg was kwam over de gehele perronlengte "Niet instappen" te staan (dus niet alleen op het stuk waar een stel afgetrapt zou worden) en als volgende trein de IC naar Venlo.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Ik zit nu in trein 711732 van Utrecht naar Rotterdam en Den Haag, maar de borden op Utrecht kloppen niet met hoe de trein langs het perron staat.

Borden: 19a Rotterdam, 19b Den Haag.
Realiteit: 19a Den Haag, 19b Rotterdam.

Hoe krijg je incidentele treinreizigers in de war...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Een halfuur later precies hetzelfde. Sowieso is de info zoals gebruikelijk weereens belabberd: er staat wel dat de doorgaande treinen in Utrecht geknipt zijn, maar voor het gemak wordt helemaal nergens gemeld dat er maar 2x/uur een IC van Utrecht naar Gouda rijdt ((12)500 is daar ook opgeheven).
Wel staat er dat je voor Amersfoort - Rotterdam in Utrecht én Gouda moet overstappen. Maar dat is juist weer onzin-info want er rijdt alleen maar een in Gouda splitsende trein. Compleet met flink gebrek aan capaciteit trouwens. Het gangpad staat al vol voordat de 1700 uit Amersfoort binnen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Tochjo »

Bee schreef:Ik zit nu in trein 711732 van Utrecht naar Rotterdam en Den Haag, maar de borden op Utrecht kloppen niet met hoe de trein langs het perron staat.
Inmiddels hangen er A4'tjes met daarop de juiste indeling en vermelden de TBP's op spoor 18/19 "Let op omroep".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

De HC van de s11700 waarin ik nu zit was zich net via de omroep aan het beklagen over de planning van het combineren in Gouda die alleen op papier zou werken. Ook werden we voor een meer dan normaal schommelende trein gewaarschuwd want de machinist zou stevig doorrijden om de vertraging te beperken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Milco »

Vanwege werkzaamheden rijdt treinserie (12)700 dit weekend tussen Groningen/Leeuwarden en Amsterdam Bijlmer ArenA en daar is de trein gekoppeld aan s3100 naar Nijmegen.

Vanmiddag in trein t12756 werd bij Lelystad omgeroepen: "Deze trein rijdt verder naar Almere Centrum, Amsterdam Bijlmer ArenA, Utrecht, Driehuis, Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen." :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Driehuis is wel heel ver van Ede-Wageningen, ze bedoelden waarschijnlijk Driebergen-Zeist
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Milco »

Ja, dat weet ik ook wel. Daarom is het ook een misser... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Driehuis is wel heel ver van Ede-Wageningen, ze bedoelden waarschijnlijk Driebergen-Zeist
Oh, dus toch. Bedankt.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Hendrik »

Haha, lekker ironisch... :P
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Somoht »

Ai ai ai, vertrekstaatje uit Mei 2013 laten hangen op een halte ide niet meer wordt aangedaan (maar de overkant nog wel). #faal
https://twitter.com/ErwinFranken10/stat ... 17/photo/1
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Z2N »

Geen misser, maar wel noemenswaardig: mijn t8827 had bij de binnenkomst te Ut een vrolijke omroep, door enkele meereizende kinderen. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Nicketick »

Niet helemaal in Nederland, maar vond em wel grappig (het gaat om de tekst op het LED paneel):

Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Kun je dan even citeren wat erop staat. ik kan het niet lezen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door huibe »

Bus information is not available.
Please see our timetable
or www.tfl.gov.uk
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

Bij een veerboot?!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door huibe »

Vandaar in dit onderwerp?!?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door VIRM »

Weer eens een Schipholcommunicatiefaal vanavond. Op de borden op spoor 3 stond de t5800 van 20:29 met +5 weergegeven, terwijl de s3300 van 20:40 werd voorgeschoteld. De HC riep het in de trein wel om dat we niet naar Amsterdam Centraal gingen, maar wat is er tegen een omroepbericht door de stationsomroepers? Dit gebeurt dus wel vaker als de s5800 met vertraging rijdt.

Overigens riep de HC in de s12700 waar ik daarvoor uit kwam dat reizigers naar Amsterdam Centraal beter mee naar Duivendrecht konden reizen. Achteraf zag ik waarom: de s2600 van 20:44 was uitgevallen, en de ICD van een paar minuten later reed ook niet.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef:Weer eens een Schipholcommunicatiefaal vanavond. Op de borden op spoor 3 stond de t5800 van 20:29 met +5 weergegeven, terwijl de s3300 van 20:40 werd voorgeschoteld. De HC riep het in de trein wel om dat we niet naar Amsterdam Centraal gingen, maar wat is er tegen een omroepbericht door de stationsomroepers? Dit gebeurt dus wel vaker als de s5800 met vertraging rijdt.
Daarom goed op de koersborden letten :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Weer eens een Schipholcommunicatiefaal vanavond. Op de borden op spoor 3 stond de t5800 van 20:29 met +5 weergegeven, terwijl de s3300 van 20:40 werd voorgeschoteld. De HC riep het in de trein wel om dat we niet naar Amsterdam Centraal gingen, maar wat is er tegen een omroepbericht door de stationsomroepers?
Waarschijnlijk had de stationsomroeper niet door dat de borden de verkeerde info gaven? De omroeper kan namelijk ook de borden bedienen. Het lijkt me dat als de omroeper doorkrijgt dat de borden verkeerd staan meteen de borden aanpast. Als dat niet gebeurd is lijkt het me geen gekke aanname dat de omroeper het niet doorhad.

Overigens wel een kwalijke zaak als die borden vaak verkeerd staan. Juist op Schiphol is goede reisinformatie noodzakelijk, veel internationale reizigers die niet bekend zijn met het Nederlandse treinsysteem en waarschijnlijk ook niet doorhebben als een bord verkeerd staat. Je zou verwachten dat NS hier bovenop zit nu alle zaken rondom reisinfo bij NS zitten...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten