Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Check, ook gezien van de week :Y
Zal vast weer een Optare defect zijn geweest dat ie weer uitgeruild is naar Hengelo.
Zal vast weer een Optare defect zijn geweest dat ie weer uitgeruild is naar Hengelo.
Re: Concessie Twente
3174 zul je waarschijnlijk de komende dagen niet op de weg zien.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 218140]/3/
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 218140]/3/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Lijkt haast een gevalletje dode hoek bij een halte of een inhaalpoging.
Re: Concessie Twente
Ik zag gisteren dat de 3023 (de voormalige 5023 uit Apeldoorn) weer teruggenummerd is naar 5023. Iemand enig idee waarom?
Diezelfde bus heeft trouwens nogal wat kleuren linksachter:
- lichtgroen als basis (stadsdienst Apeldoorn)
- rood als nieuwe kleur (Twente)
- zwart als reclamefolie (Universiteit Twente)
- cxx-groen als onderdeel (blijkbaar schade gehad waarbij dit op voorraad was)
Diezelfde bus heeft trouwens nogal wat kleuren linksachter:
- lichtgroen als basis (stadsdienst Apeldoorn)
- rood als nieuwe kleur (Twente)
- zwart als reclamefolie (Universiteit Twente)
- cxx-groen als onderdeel (blijkbaar schade gehad waarbij dit op voorraad was)
Re: Concessie Twente
Twee buschauffeurs die vanochtend op lijn 51 zaten (een daarvan moest de route verkennnen) hadden het erover dat lijn 51 Vriezenveen - Almelo - Hengelo weer werd opgesplitst. Almelo-Vriezenveen zou dan lijn 27 gaan worden (intergratie stadsdienst Aml) en Almelo-Hengelo zou aan lijn 64 gekoppeld gaan worden, dit heeft te maken met dat nu in Aml de 51 richting Bn en Hgl als enige buslijn buiten de knoop valt door de vroege aankomst vanuit Vriezenveen (en daardoor in Hgl ook niet mooi aansluit), maar verder dan dit weet ik niks.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Er kan ook gewoon 10 minuten in vriezenveen gewacht worden, dat heb je ook als je hem aan de 64 koppelt. En dan is er ook geen verbinding meer met het centrumplein, juist één van de redenen voor het koppelen van de 66 met de 9x naar Neede, de 80 met de 9x naar Holten en deze koppeling.
Re: Concessie Twente
Het lijkt mij een goed idee. Buiten de spits wordt de 51 tussen Almelo en Hengelo aardig gebruikt, maar tussen Almelo en Vriezenveen kan je er een kanon in afschieten. In de spits met Citea's en in de daluren met een Optare, en dan de lijn iets later nog laten rijden
Re: Concessie Twente
Diezelfde berichten over knippen heb ik ook gehoord, maar niets over koppelen, hooguit dat die 27 meedraait in de stadsroulering zodat je alsnog de centrumpleinverbinding houdt.
In ander nieuws:
Vanaf 14 juni gaat lijn 50 zijn definitieve route door de Bornsche Maten rijden, dus niet meer draaien bij de Tuinlaan maar via de nieuwe brug over de Bornsche Beek door richting de Stroom Esch.
In ander nieuws:
Vanaf 14 juni gaat lijn 50 zijn definitieve route door de Bornsche Maten rijden, dus niet meer draaien bij de Tuinlaan maar via de nieuwe brug over de Bornsche Beek door richting de Stroom Esch.
Re: Concessie Twente
En toch rijdt Almelo-Hengelo buiten de spits maar 1x per uur, terwijl Almelo-Vriezenveen 2x per uur rijdt.Niek schreef:Het lijkt mij een goed idee. Buiten de spits wordt de 51 tussen Almelo en Hengelo aardig gebruikt, maar tussen Almelo en Vriezenveen kan je er een kanon in afschieten.
Dat zou betekenen dat je nog steeds evenveel 12m-bussen nodig hebt (maximale inzet in de spits) maar ook extra Optares (de enige die buiten de spits stilstaat is de spitsomloop van lijn 95, maar die staat in Goor).Niek schreef:In de spits met Citea's en in de daluren met een Optare, en dan de lijn iets later nog laten rijden
Je zou wel de frequentie buiten de spits terug kunnen brengen naar 1x per uur en de vrijkomende dru's gebruiken om de lijn ook 's avonds later te laten rijden.
Re: Concessie Twente
Zag dat er op de website van syntus meer informatie staat over de omleiding van lijn 66 en dat er een tijdelijke pendelbus kom met het nummer 266. Heb direct maar even een pagina aangemaakt. http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... m_Morshuis
heb alleen geen idee mat wat voor een materieel die lijn gaat rijden
heb alleen geen idee mat wat voor een materieel die lijn gaat rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Even een kleine update in Twente:
Lijn 50 gaat de definitieve route via de Bornsche Maten rijden m.i.v. 14 juni 2015
Lijn 96 krijgt een omleiding in Hellendoorn m.i.v. 14 juni 2015, vanaf het Avonturenpark wordt dezelfde route terug gereden als heen, via de Schuilenburgerweg en Reggeweg; als het aan de gemeente Hellendoorn ligt wordt dit na de zomer de vaste route.
Lijn 66 krijgt een aanvullende pendelbus tussen Mariaparochie en Café Morsink in Albergen, met nummer 266 van 8 juni t/m eind juli. Ik weet niet welk materiaal er gaat rijden en wie het gaat rijden.
Wijzigingen 2016:
Lijn 51 wordt geknipt in Almelo in het oude deel 51 en het oude deel 83; het deel naar lijn Vriezenveen gaat lijn 27 worden en wordt opgenomen in de stadsdienst Almelo en krijgt derhalve 6 dagen per week weer een 12-meter bus.
Door inkrimpen van lijn 50 in rijtijd wordt er overdag een Optare vrij gespeeld, waar die heen gaat is nog niet bekend, vermoedelijk lijn 14.
Lijn 51 wordt vermoedelijk exploitatief gekoppeld aan de lijnen 53(Hengelo) en 64(Almelo).
Lijn 50 gaat de definitieve route via de Bornsche Maten rijden m.i.v. 14 juni 2015
Lijn 96 krijgt een omleiding in Hellendoorn m.i.v. 14 juni 2015, vanaf het Avonturenpark wordt dezelfde route terug gereden als heen, via de Schuilenburgerweg en Reggeweg; als het aan de gemeente Hellendoorn ligt wordt dit na de zomer de vaste route.
Lijn 66 krijgt een aanvullende pendelbus tussen Mariaparochie en Café Morsink in Albergen, met nummer 266 van 8 juni t/m eind juli. Ik weet niet welk materiaal er gaat rijden en wie het gaat rijden.
Wijzigingen 2016:
Lijn 51 wordt geknipt in Almelo in het oude deel 51 en het oude deel 83; het deel naar lijn Vriezenveen gaat lijn 27 worden en wordt opgenomen in de stadsdienst Almelo en krijgt derhalve 6 dagen per week weer een 12-meter bus.
Door inkrimpen van lijn 50 in rijtijd wordt er overdag een Optare vrij gespeeld, waar die heen gaat is nog niet bekend, vermoedelijk lijn 14.
Lijn 51 wordt vermoedelijk exploitatief gekoppeld aan de lijnen 53(Hengelo) en 64(Almelo).
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Hoe wordt die Optare vrijgespeeld op lijn 50 dan? Nu is er 33 minuten rijtijd, dat kunnen er 25 worden denk ik. Dat maakt 2x 25 + 2x 10 voor lijn 10. Dan heb je een omlooptijd van 70 minuten, daarvoor heb je nog steeds drie omlopen nodig bij een halfuursdienst.
Re: Concessie Twente
Dat word dus vanaf december overstappen op mijn dagelijkse ritjes WKC Letterveld - van den Broekeweg :N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
6 dagen per week? shit, nog steeds geen bus op zondag.gkw1969 schreef:
Wijzigingen 2016:
Lijn 51 wordt geknipt in Almelo in het oude deel 51 en het oude deel 83; het deel naar lijn Vriezenveen gaat lijn 27 worden en wordt opgenomen in de stadsdienst Almelo en krijgt derhalve 6 dagen per week weer een 12-meter bus.
.
Welke andere gevolgen gaat hebben, dat het een stadslijn wordt?
Re: Concessie Twente
Ik denk weinig. Hij zal wel gekoppeld worden vanaf de 25 of 26, en dan door op de 22 of 25.
Re: Concessie Twente
Koppeling zelf weet ik nog niet. Waarschijnlijk tussen 26 en 25 of 25 en 22.
Op lijn 10 komt ook een 12 meter bus, was ik nog vergeten te melden. Dit i.v.m. routewijziging naar de Waarbeek. Lijn 50 wordt dus losgekoppeld van lijn 10.
Op lijn 10 komt ook een 12 meter bus, was ik nog vergeten te melden. Dit i.v.m. routewijziging naar de Waarbeek. Lijn 50 wordt dus losgekoppeld van lijn 10.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Naar de Waarbeek ging toch niet meer door ivm geen keermogelijkheid?
Re: Concessie Twente
Volgens mij moet daar makkelijk te draaien zijn hoor. Wordt 10 dan ook aan 9/11/13 gekoppeld?
Re: Concessie Twente
Het is al een heel wat jaren geleden dat ik er ben geweest, maar de keerruimte voor de bus is nu parkeerplaats voor het restaurant met allerlei betonnen blokken, dus dat draait wat lastig als ik yet goed heb begrepen ;)
Re: Concessie Twente
Lijn 66 rijdt in Bornerbroek ook een omleiding.
Vanuit Delden komend slaat de bus bij de rotonde af naar rechts richting Borne, dan rijdt hij het dorp uit, na ongeveer 1 km, bij de zorgboerderij, slaat hij dan linksaf richting de voetbalvelden, daarna krijg je het kruispunt waar men rechts naar Tusveld kan, maar gaat rechtdoor. Op een gegeven moment moet hij door een sluis waar zo'n paal uit de grond komt, na het passeren van het ding rijdt hij op het nieuwe bedrijvenpark. Die weg volgt hij tot de eerste VRI na de snelwegafslag, daar slaat hij rechtsaf en daarna linksaf naar de normale route.
Vanuit Delden komend slaat de bus bij de rotonde af naar rechts richting Borne, dan rijdt hij het dorp uit, na ongeveer 1 km, bij de zorgboerderij, slaat hij dan linksaf richting de voetbalvelden, daarna krijg je het kruispunt waar men rechts naar Tusveld kan, maar gaat rechtdoor. Op een gegeven moment moet hij door een sluis waar zo'n paal uit de grond komt, na het passeren van het ding rijdt hij op het nieuwe bedrijvenpark. Die weg volgt hij tot de eerste VRI na de snelwegafslag, daar slaat hij rechtsaf en daarna linksaf naar de normale route.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Klopt, en dat heb ik gisteren dan ook netjes in de wiki verwerkt. Er zitten slechts 4 omleidingen in lijn 66 op het moment :')
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... al_Station
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... al_Station
Re: Concessie Twente
Syntus heeft de tafel van de leukste bus halte van Enschede als vermist opgegeven
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... chede.aspx
Hadden ze dat ding toch maar beter vast moeten zetten :')
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... chede.aspx
Hadden ze dat ding toch maar beter vast moeten zetten :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
De afbeelding op de website is ook vermist zo te zien
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente
Op Twitter werkt ie wel:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten