Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Gaat het om de halte-afroep in de Volvo 8900-bussen, die rijden op de Qliner en R-Net-lijnen? Daar is het inderdaad droevig mee gesteld... Alsof de speakers opgeblazen zijn ofzo. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Het was of is bij de hybrides ook altijd vrij ernstig gesteld met de omroep. Ik geloof dat Arriva ook al eens heeft lopen prutsen met opnieuw ingesproken omroepen om de omroepkwaliteit te verbeteren maar blijkbaar is het nog steeds niet 100% in orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Met die bussen heb ik geen ervaring. :P Vreemd dat Arriva dit blijkbaar niet onder controle krijgt. Het zijn toch niet de eerste bussen die ze in Nederland hebben rijden, zou je denken...
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Met de nieuw ingesproken omroep en chauffeurs die nu toch wel geleerd hebben om van het volumeknopje af te blijven, is er wel heel veel verbeterd. Naar mijn ervaring is de omroep in de Volvo's prima, net als in de Citea's. De Van Hools zijn volgens mij al opnieuw afgesteld, in elk geval is de omroep al een stuk vaker goed hoorbaar. Wat nog wel bijzonder is, is dat schijnbaar willekeurig soms wel een 'tudung'-geluidje voor de haltenaam te horen is, soms de helft van dit geluidje en soms helemaal niets.

Over de Volvo's en het opblazen van de speakers gesproken, wel eens op het stopknopje gedrukt? Dat klinkt naar mijn idee wel echt alsof de speakers het niet leuk vinden, en ontieglijk vals...
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Ja, dat geluid van het stopknopje is inderdaad verschrikkelijk... :')
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door PatrickM »

In hwgo vind ik het geluid in sommige amba's veel te zacht staan. Als de bus redelijk gevuld is hoor je hem niet meer.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Ligt dat niet meer aan de chauffeur die het volume naar beneden heeft bijgesteld?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Ligt dat niet meer aan de chauffeur die het volume naar beneden heeft bijgesteld?
Zou best kunnen, maar ik heb het toch regelmatig
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Dat klopt... Het gebeurt ook vrij vaak dat de chauffeur de afroep helemaal uitzet. Daar is ie natuurlijk niet voor...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Stefan »

Met de huidige softwareversies van Albatros is 't niet meer mogelijk om het volume van de omroepen aan te passen. De menu-optie is er nog wel, de pijltjes ook.. Maar die doen dus niets meer. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Die oplossing is in elk geval effectief... :P
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Die oplossing is in elk geval effectief... :P
Na december heb ik er alleen vrij weinig meer aan.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Hallo ieders, ben nieuw op dit forum. Ik zag dat de 8381 met reclame rijd van de grote polder. Nu rij ik zelf al 2,5 week met de 8381, dus vandaar dit bericht voor de hobbyisten.
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Aparte situatie rond de halte Rijnland Ziekenhuis te Leiderdorp: het Rijnland is afgelopen winter (geloof ik) gefuseerd met het Diakonessenhuis in Leiden, en gaan nu verder onder de naam Alrijne Ziekenhuis. Sinds kort zijn nu ook alle bordjes en de naam op de gevel van het Rijnland vervangen door 'Alrijne Ziekenhuis', maar de halte (en het eindpunt van lijn 1 en de korte ritten van lijn 365) heet nog altijd 'Rijnland Ziekenhuis' - een naam die nu daar eigenlijk niet meer bestaat. :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Misschien wacht men wel tot de nieuwe dienstregeling om de haltenaam te wijzigen :idea: .
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Lijkt me ook het meest logische - het is nu ook niet bepaald een wereldramp, maar wel opvallend. Het kost - neem ik aan - nogal wat geld om weet ik hoeveel vertrekstaten te gaan vervangen omdat een ziekenhuis moest fuseren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Fusies van ziekenhuizen zijn altijd zoiets dat vrij traag in de haltenamen verwerkt wordt. Zo was één van de ziekenhuizen in Dordrecht zelfs al twee keer gefuseerd voordat er een andere haltenaam op de bordjes verscheen :P
Wat ook een rol speelt zijn de reizigers die soms serieus denken dat de bus heel ergens anders heen gaat terwijl alleen maar de naam van het ziekenhuis is aangepast in de actuele naam. Het kost reizigers, die al jarenlang gewend zijn naar het Rijnland te reizen, namelijk vaak best wel moeite aan die nieuwe naam te wennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

Thom69 schreef:Lijkt me ook het meest logische - het is nu ook niet bepaald een wereldramp, maar wel opvallend. Het kost - neem ik aan - nogal wat geld om weet ik hoeveel vertrekstaten te gaan vervangen omdat een ziekenhuis moest fuseren.
De naam wijzigen tijdens de concessiewissel is net zo verschikkelijk, maar dan heb je het systeem ook direct geüpdated met nieuwe dienstregeling. Dan ben je sneller klaar als bedrijf.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Geert »

Ach, weinig nieuws toch dat bushaltes (en andere ov-haltes) niet zo snel meeveranderen als ze vernoemd zijn naar een organisatie? (En des te meer reden om dat dus zoveel mogelijk niet te doen, maar gewoon de halte naar een straat of wijk te vernoemen.)

Van hetzelfde soort overigens: In Utrecht had je een halte 'Hoofdkantoor VSB' die pas werd veranderd in 'Hoofdkantoor Fortis' toen de Fortisbank zo'n beetje failliet ging...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Of, in dit geval, gewoon hernoemen naar 'Ziekenhuis'. ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Vinny »

Dat heb je in Friesland: "Halte Nieuwbouw" de volgende halte is "Halte Industrieterrein" en een tijdje later "Halte Centrum"
Bijzonder veelzeggende namen :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ArrivaBas »

Vinny schreef:Dat heb je in Friesland: "Halte Nieuwbouw" de volgende halte is "Halte Industrieterrein" en een tijdje later "Halte Centrum"
Bijzonder veelzeggende namen :')
eerlijk gezegd komt de halte ziekenhuis vaker voor, bijvoorbeeld in Dirksland :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

Je kunt in Dirksland in elk geval niet zeggen dat de haltenaam 'Ziekenhuis' nietszeggend is... :P Dat het ziekenhuis al sinds eind 1965 (daarvóór waren het twee ziekenhuizen) Van Weel-Bethesda Ziekenhuis heet, doet er in dit verband niet zoveel toe. :wink:
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

In het stadskrantje van Leiden wat gisteren bezorgd werd, stond het volgende bericht:
http://i95.photobucket.com/albums/l154/ ... vv1yfa.jpg

Oftewel: Met ingang van 5 juli (zondag aanstaande, het begin van de vakantiedienstregeling) gaat lijn 37 (Leiden - Katwijk via Rijnsburg) rijden via het BioSciencepark. Dit is dan het tweede deel van het project 'Kennislijn', waarmee men het BSP en de universiteitsgebouwen in het centrum beter wil ontsluiten (deel 1 was de verlegging van lijn 3).

De gewijzigde lijn 37 gaat de volgende haltes aandoen:
Leiden Centraal
Leiden CS/Noordzijde LUMC
Leiden Posthof
Leiden, Zernikedreef (Hogeschool)
Leiden, Universiteitsterrein
Leiden, Niels Bohrweg (nieuwe halte)
Oegstgeest, Corpus
-> huidige route
Goed nieuws natuurlijk, alleen weer jammer dat Arriva er tot nog toe totaal geen aandacht aan besteedt: er staat geen nieuwsbericht o.i.d. op de website en op Leiden Centraal is ook nog niets van deze wijziging te zien. Wel is via de website de nieuwe dienstregeling op te vragen, maar dat moet je ook maar net weten...

EDIT: en vandaag is het volgende bericht verschenen: http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... -centraal/
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door verfmeer »

Ik vraag me af waarom er nu tussen Leiden Centraal en de Zernikedreef 2 verschillende routes zijn: via Posthof en via de Plesmanlaan. Is er niet 1 snellere route die je altijd kan gebruiken? Bovendien lijkt mij de nieuwe route niet erg logisch, van/naar Corpus is deze route zeker 5 minuten langer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten