Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gaat het om de halte-afroep in de Volvo 8900-bussen, die rijden op de Qliner en R-Net-lijnen? Daar is het inderdaad droevig mee gesteld... Alsof de speakers opgeblazen zijn ofzo. :?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het was of is bij de hybrides ook altijd vrij ernstig gesteld met de omroep. Ik geloof dat Arriva ook al eens heeft lopen prutsen met opnieuw ingesproken omroepen om de omroepkwaliteit te verbeteren maar blijkbaar is het nog steeds niet 100% in orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Met die bussen heb ik geen ervaring. Vreemd dat Arriva dit blijkbaar niet onder controle krijgt. Het zijn toch niet de eerste bussen die ze in Nederland hebben rijden, zou je denken...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Met de nieuw ingesproken omroep en chauffeurs die nu toch wel geleerd hebben om van het volumeknopje af te blijven, is er wel heel veel verbeterd. Naar mijn ervaring is de omroep in de Volvo's prima, net als in de Citea's. De Van Hools zijn volgens mij al opnieuw afgesteld, in elk geval is de omroep al een stuk vaker goed hoorbaar. Wat nog wel bijzonder is, is dat schijnbaar willekeurig soms wel een 'tudung'-geluidje voor de haltenaam te horen is, soms de helft van dit geluidje en soms helemaal niets.
Over de Volvo's en het opblazen van de speakers gesproken, wel eens op het stopknopje gedrukt? Dat klinkt naar mijn idee wel echt alsof de speakers het niet leuk vinden, en ontieglijk vals...
Over de Volvo's en het opblazen van de speakers gesproken, wel eens op het stopknopje gedrukt? Dat klinkt naar mijn idee wel echt alsof de speakers het niet leuk vinden, en ontieglijk vals...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ja, dat geluid van het stopknopje is inderdaad verschrikkelijk... :')
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In hwgo vind ik het geluid in sommige amba's veel te zacht staan. Als de bus redelijk gevuld is hoor je hem niet meer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ligt dat niet meer aan de chauffeur die het volume naar beneden heeft bijgesteld?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zou best kunnen, maar ik heb het toch regelmatigHendrik schreef:Ligt dat niet meer aan de chauffeur die het volume naar beneden heeft bijgesteld?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat klopt... Het gebeurt ook vrij vaak dat de chauffeur de afroep helemaal uitzet. Daar is ie natuurlijk niet voor...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Met de huidige softwareversies van Albatros is 't niet meer mogelijk om het volume van de omroepen aan te passen. De menu-optie is er nog wel, de pijltjes ook.. Maar die doen dus niets meer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Die oplossing is in elk geval effectief...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Na december heb ik er alleen vrij weinig meer aan.Hendrik schreef:Die oplossing is in elk geval effectief...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Hallo ieders, ben nieuw op dit forum. Ik zag dat de 8381 met reclame rijd van de grote polder. Nu rij ik zelf al 2,5 week met de 8381, dus vandaar dit bericht voor de hobbyisten.
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Aparte situatie rond de halte Rijnland Ziekenhuis te Leiderdorp: het Rijnland is afgelopen winter (geloof ik) gefuseerd met het Diakonessenhuis in Leiden, en gaan nu verder onder de naam Alrijne Ziekenhuis. Sinds kort zijn nu ook alle bordjes en de naam op de gevel van het Rijnland vervangen door 'Alrijne Ziekenhuis', maar de halte (en het eindpunt van lijn 1 en de korte ritten van lijn 365) heet nog altijd 'Rijnland Ziekenhuis' - een naam die nu daar eigenlijk niet meer bestaat. :Y
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Misschien wacht men wel tot de nieuwe dienstregeling om de haltenaam te wijzigen .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijkt me ook het meest logische - het is nu ook niet bepaald een wereldramp, maar wel opvallend. Het kost - neem ik aan - nogal wat geld om weet ik hoeveel vertrekstaten te gaan vervangen omdat een ziekenhuis moest fuseren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Fusies van ziekenhuizen zijn altijd zoiets dat vrij traag in de haltenamen verwerkt wordt. Zo was één van de ziekenhuizen in Dordrecht zelfs al twee keer gefuseerd voordat er een andere haltenaam op de bordjes verscheen
Wat ook een rol speelt zijn de reizigers die soms serieus denken dat de bus heel ergens anders heen gaat terwijl alleen maar de naam van het ziekenhuis is aangepast in de actuele naam. Het kost reizigers, die al jarenlang gewend zijn naar het Rijnland te reizen, namelijk vaak best wel moeite aan die nieuwe naam te wennen.
Wat ook een rol speelt zijn de reizigers die soms serieus denken dat de bus heel ergens anders heen gaat terwijl alleen maar de naam van het ziekenhuis is aangepast in de actuele naam. Het kost reizigers, die al jarenlang gewend zijn naar het Rijnland te reizen, namelijk vaak best wel moeite aan die nieuwe naam te wennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De naam wijzigen tijdens de concessiewissel is net zo verschikkelijk, maar dan heb je het systeem ook direct geüpdated met nieuwe dienstregeling. Dan ben je sneller klaar als bedrijf.Thom69 schreef:Lijkt me ook het meest logische - het is nu ook niet bepaald een wereldramp, maar wel opvallend. Het kost - neem ik aan - nogal wat geld om weet ik hoeveel vertrekstaten te gaan vervangen omdat een ziekenhuis moest fuseren.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ach, weinig nieuws toch dat bushaltes (en andere ov-haltes) niet zo snel meeveranderen als ze vernoemd zijn naar een organisatie? (En des te meer reden om dat dus zoveel mogelijk niet te doen, maar gewoon de halte naar een straat of wijk te vernoemen.)
Van hetzelfde soort overigens: In Utrecht had je een halte 'Hoofdkantoor VSB' die pas werd veranderd in 'Hoofdkantoor Fortis' toen de Fortisbank zo'n beetje failliet ging...
Van hetzelfde soort overigens: In Utrecht had je een halte 'Hoofdkantoor VSB' die pas werd veranderd in 'Hoofdkantoor Fortis' toen de Fortisbank zo'n beetje failliet ging...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Of, in dit geval, gewoon hernoemen naar 'Ziekenhuis'. ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat heb je in Friesland: "Halte Nieuwbouw" de volgende halte is "Halte Industrieterrein" en een tijdje later "Halte Centrum"
Bijzonder veelzeggende namen :')
Bijzonder veelzeggende namen :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
eerlijk gezegd komt de halte ziekenhuis vaker voor, bijvoorbeeld in DirkslandVinny schreef:Dat heb je in Friesland: "Halte Nieuwbouw" de volgende halte is "Halte Industrieterrein" en een tijdje later "Halte Centrum"
Bijzonder veelzeggende namen :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Je kunt in Dirksland in elk geval niet zeggen dat de haltenaam 'Ziekenhuis' nietszeggend is... Dat het ziekenhuis al sinds eind 1965 (daarvóór waren het twee ziekenhuizen) Van Weel-Bethesda Ziekenhuis heet, doet er in dit verband niet zoveel toe.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In het stadskrantje van Leiden wat gisteren bezorgd werd, stond het volgende bericht:
http://i95.photobucket.com/albums/l154/ ... vv1yfa.jpg
Oftewel: Met ingang van 5 juli (zondag aanstaande, het begin van de vakantiedienstregeling) gaat lijn 37 (Leiden - Katwijk via Rijnsburg) rijden via het BioSciencepark. Dit is dan het tweede deel van het project 'Kennislijn', waarmee men het BSP en de universiteitsgebouwen in het centrum beter wil ontsluiten (deel 1 was de verlegging van lijn 3).
De gewijzigde lijn 37 gaat de volgende haltes aandoen:
EDIT: en vandaag is het volgende bericht verschenen: http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... -centraal/
http://i95.photobucket.com/albums/l154/ ... vv1yfa.jpg
Oftewel: Met ingang van 5 juli (zondag aanstaande, het begin van de vakantiedienstregeling) gaat lijn 37 (Leiden - Katwijk via Rijnsburg) rijden via het BioSciencepark. Dit is dan het tweede deel van het project 'Kennislijn', waarmee men het BSP en de universiteitsgebouwen in het centrum beter wil ontsluiten (deel 1 was de verlegging van lijn 3).
De gewijzigde lijn 37 gaat de volgende haltes aandoen:
Goed nieuws natuurlijk, alleen weer jammer dat Arriva er tot nog toe totaal geen aandacht aan besteedt: er staat geen nieuwsbericht o.i.d. op de website en op Leiden Centraal is ook nog niets van deze wijziging te zien. Wel is via de website de nieuwe dienstregeling op te vragen, maar dat moet je ook maar net weten...Leiden Centraal
Leiden CS/Noordzijde LUMC
Leiden Posthof
Leiden, Zernikedreef (Hogeschool)
Leiden, Universiteitsterrein
Leiden, Niels Bohrweg (nieuwe halte)
Oegstgeest, Corpus
-> huidige route
EDIT: en vandaag is het volgende bericht verschenen: http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... -centraal/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik vraag me af waarom er nu tussen Leiden Centraal en de Zernikedreef 2 verschillende routes zijn: via Posthof en via de Plesmanlaan. Is er niet 1 snellere route die je altijd kan gebruiken? Bovendien lijkt mij de nieuwe route niet erg logisch, van/naar Corpus is deze route zeker 5 minuten langer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten