DB IC bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Ik heb een paar weken terug retour London per Eurostar geboekt via NMBS. Zonder prijsoptie/extra kosten is dit ticket geldig naar/van ELK Belgisch station. Zo ook van de week nog toen ik keek voor een boeking voor iemand anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Je krijgt dat aanbod vanzelf als je een reis plant van een ander station dan de zone Brussel. Het is ook niet gratis, EBS kost 6,50 extra per enkele reis: https://www.b-europe.com/Reizen/Praktis ... %20Station
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

OK. Prima. Dacht gezien te hebben dat zowel brussel als Hasselt even duur was. Maar dan zal ik het wel mis hebben. Staat immers duidelijk omschreven op de pagina die jij doorgeeft *O*

En dan nu ... laten we terug gaan naar het werkelijke onderwerp. De IC-Bus.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

even een dienstmededeling voor het beheer. Kan de titel van dit onderwerp gewijzigd worden naar DB IC Bus? Dat dekt de lading ondertussen veel beter.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Mr-W
Berichten: 3055
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DB IC bus

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
Dit betekend dat de IC bus per ??? een extra stop krijgt in Venlo, ben er niet zo blij mee vanwege de extra reistijd (minstens 10 minuten) en het risico op drugspubliek in de avondbussen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: DB IC bus

Bericht door Zugführer »

Zover is het nog lang niet... wellicht komen er extra ritten tussen Venlo en Düsseldorf o.i.d.
Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze de huidig verbinding Düsseldorf - Eindhoven langzamer gaan maken.
Eerst maar eens afwachten of Arriva daadwerkelijk gaat rijden in Limburg.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB IC bus

Bericht door Globetrotter »

Zugführer schreef:Zover is het nog lang niet... wellicht komen er extra ritten tussen Venlo en Düsseldorf o.i.d.
Kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze de huidig verbinding Düsseldorf - Eindhoven langzamer gaan maken.
Eerst maar eens afwachten of Arriva daadwerkelijk gaat rijden in Limburg.
Of komt er een nieuwe verbinding van/ naar of via Venlo?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: DB IC bus

Bericht door Zugführer »

Interessant is wel dat het allebei Arriva is als Arriva in Limburg mag gaan rijden. Wellicht is het op de een of andere manier mogelijk om een QLiner en IC Bus met elkaar te integreren. Maar waarschijnlijk hebben de geplande QLiners te veel haltes voor
phileas
Berichten: 91
Lid geworden op: za 11 apr 2015, 11:54

Re: DB IC bus

Bericht door phileas »

Ben trots op Arriva dat ze met zo idee komen. Wel jammer dat de route niet langs Eindhoven gaat, maar er bestaat ook een overstap en dat is in Weert
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB IC bus

Bericht door Globetrotter »

phileas schreef:Ben trots op Arriva dat ze met zo idee komen. Wel jammer dat de route niet langs Eindhoven gaat, maar er bestaat ook een overstap en dat is in Weert
Een overstap in Weert op een IC-bus?
Fedde
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jun 2015, 16:09

Re: DB IC bus

Bericht door Fedde »

Wat ik gek vind aan de DB IC bus, is dat de prijzen nogal verschillen. Ben wel eens voor 9 euro van Eindhoven naar Dusseldorf gereden, maar de keer daarna was het ineens 22 euro ofzo. Toen keek ik op de website van DB en was het wel weer 9 euro :lol: Heel vreemd! Over het algemeen werkt de wi-fi in de bus niet, maar verder wel echt hele chille bussen hoor! :D
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: DB IC bus

Bericht door JWM »

Zo opmerkelijk is dat toch niet? Die 9 euro is waarschijnlijk een sparpreis / aanbieding.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: DB IC bus

Bericht door Zugführer »

Inderdaad, zolang er nog niet veel kaartjes voor een bus verkocht zijn, zijn er tickets van 9 euro beschikbaar. Naarmate een bus voller komt te zitten worden de kaartjes duurder. Een heel gebruikelijk systeem voor lange-afstandsvervoer.
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: DB IC bus

Bericht door Gest »

Jammer dat in Brabant dit eigenlijk de enige bus is. Andere IC bussen zijn vaak goedkoper en ook nog hoger gewaardeerd, maar doen alleen Amsterdam, Rotterdam of Utrecht aan.

De website treinreiziger.nl heeft daar overigens ooit een artikel over geschreven (http://www.treinreiziger.nl/internation ... and-146662).
Fedde
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jun 2015, 16:09

Re: DB IC bus

Bericht door Fedde »

Oke, dat kan ik inderdaad begrijpen. Maar waarom dan wel goedkopere prijzen op de Duitse website voor exact dezelfde busrit?
Mr-W
Berichten: 3055
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: DB IC bus

Bericht door Mr-W »

Fedde schreef:Oke, dat kan ik inderdaad begrijpen.
Pas als ze busverbindingen naar Antwerpen aan gaan bieden komt Brabant weer in beeld. Daarnaast is het internationale busstation aan de parklaan zeer onaantrekkelijk.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB IC bus

Bericht door Globetrotter »

Mr-W schreef:
Fedde schreef:Oke, dat kan ik inderdaad begrijpen.
Pas als ze busverbindingen naar Antwerpen aan gaan bieden komt Brabant weer in beeld. Daarnaast is het internationale busstation aan de parklaan zeer onaantrekkelijk.
Wie is 'ze' ? Want heel veel busmaatschappijen (DB, Eurolines, Meinfernbus) rijden al naar Antwerpen.
Mr-W
Berichten: 3055
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Doek valt voor IC-bus Roermond - Brussel

Bericht door Mr-W »

De InterCity Bus Düsseldorf - Roermond - Brussel komt begin mei te vervallen. Dit omdat de bus weinig gebruikt wordt. Dat zegt Arriva tegenover Treinreiziger.nl, die de bus in opdracht van Deutsche Bahn uitvoert.
Treinreiziger.nl
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB IC bus

Bericht door Hans »

Vanmiddag had ik een chauffeur van de IC Bus bij mij als passagier in de bus.
Even gezellig praatje gemaakt en toen ik vroeg of hij nog op de IC Bus rijdt (niet zoveel zicht meer op, sinds ze eigen stalling hebben in Eindhoven) was zijn antwoord: NOG WEL !

Nee.... hij wordt niet opgeheven, gelukkig.

Maar vanaf 11 december wordt die niet meer door Arriva Touring gereden maar gaat een bedrijf uit Düsseldorf de verbinding verzorgen. Wat het betekend voor de dienstregeling wist hij niet. Maar dat die flink zal wijzigen lijkt mij een feit.

Hopelijk wordt er iets met een chauffeursovernachting bedacht, want anders vrees ik voor een erg laat eerste vertrek Eindhoven->Dusseldorf.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB IC bus

Bericht door Globetrotter »

De vraag die bij mij dan ook opkomt is wat er dan met het materieel gaat gebeuren. Wordt dit dan overgenomen door de nieuwe vervoerder?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB IC bus

Bericht door Hans »

Dat vergat ik er bij te vermelden. Vijf van de zes bussen zijn reeds op voorhand verkocht.

Geen idee aan wie, in elk geval niet aan die nieuwe vervoerder.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

DB IC bus: Nieuwe stop in Roermond Outlet

Bericht door michiel71 »

Hans schreef:Maar vanaf 11 december wordt die niet meer door Arriva Touring gereden maar gaat een bedrijf uit Düsseldorf de verbinding verzorgen. Wat het betekend voor de dienstregeling wist hij niet. Maar dat die flink zal wijzigen lijkt mij een feit.
Hopelijk wordt er iets met een chauffeursovernachting bedacht, want anders vrees ik voor een erg laat eerste vertrek Eindhoven->Dusseldorf.
Er komt met ingang van 11/12/2016 een extra busstop voor het Outletcentrum van Roermond.
Bovendien worden de vertrektijden in Eindhoven (richting België) 5 minuten opgeschoven naar xx.35,
zodat er een mooie aansluiting ontstaat op de treinen die rond xx.28 het station binnenrijden.

De nachtverbinding tussen Düsseldorf, Eindhoven, Antwerpen en Londen wordt opgeheven. (BUS42261 & BUS42262)
De vroege ochtendrit Eindhoven - Düsseldorf en de late avondrit Düsseldorf - Eindhoven worden opgeheven
De vroege ochtendrit Eindhoven - Antwerpen en de late avondrit Antwerpen - Eindhoven worden opgeheven.


Dienstregeling IC Bus Düsseldorf - Roermond - Eindhoven - Antwerpen - Gent - Lille vanaf 11/12/2016

Code: Selecteer alles

42244   42250   42252   42258                                      42245   42247   42249   42251
ma-zo   ma-zo   ma-zo   ma-zo                                      ma-zo   ma-zo   ma-zo   ma-zo

08:55   11:55   16:55   18:30   Düsseldorf Hbf ZOB                 11:05   15:05   16:20   19:10
09:50   12:50     |       |     Roermond Stadskantoor/Outlet         |       |     15:25   18:15
10:40   13:40   18:35   20:10   Eindhoven Stationsweg              09:30   13:30   14:30   17:20
12:00   15:00   19:55   21:25   Antwerpen Centraal (Astridplein)   08:10   12:05   13:10   16:00
                20:55           Gent-Dampoort (Bus)                        11:05
                22:00           Lille Europe (Bus)                         10:00
Dienstregeling IC Bus Düsseldorf - Maastricht - Luik vanaf 11/12/2016

Code: Selecteer alles

42261   43394                        43393   43395
vr-ma   di-do                        vr-ma   di-do

11:30   13:25   Düsseldorf Hbf ZOB   16:20   18:30
13:05   15:00   Maastricht station   14:50   17:00
13:45   15:40   Liège-Guillemins     14:05   16:15
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten