Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Haha nou misschien dat we wel direct borden krijgen met Oost/Westlijn erbij.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Opvallend, de werkzaamheden bij station Zuid starten 28 juni terwijl de zomerdienstregeling 5 juli in gaat. Zijn er in die eerste week dan wel voldoende bussen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bus 56 en 136 rijden aanstaande zondag al, maar de reiziger mag de dienstregeling niet weten. Lijn 56 lijkt 6x/uur te rijden aldus 9292, het bestaan van lijn 136 wordt stelselmatig ontkend door 9292, alle reisadviezen geven mij lijn 48 met heel veel lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dus 2 á 3 stellen CAF worden vervangen door 1 gelede bus?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Blijkbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zal wel komen omdat met op Lelylaan wil aansluiten op metro 50. 's ochtends en 's avonds laat rijdt de pendelbus ook slechts om het kwartier.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Weer een hoogstandje van de GVB Klantenservice: https://twitter.com/conniemamarazzi/sta ... 0049325056
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, daarom rijden in de laatste week van de winterdienst de lijnen met gelede bussen (behalve 21 en 22) minder (zal wel de zomerdienst zijn). (GVB reisnieuws)~~~~JWM schreef:Opvallend, de werkzaamheden bij station Zuid starten 28 juni terwijl de zomerdienstregeling 5 juli in gaat. Zijn er in die eerste week dan wel voldoende bussen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, het gaat om een afwijkende dienst die er tussen in zit.
De wijzigingen voor die week:
Lijn 15 ochtendspits 8x/u i.p.v. 10x/u
Lijn 18 overdag, ook in de spits 5x/u i.p.v. 6x/u
Lijn 32 ochtendspits 6x/u i.p.v. 8x/u
Lijn 33 ochtend- en avondspits 10x/u i.p.v. 12x/u
Lijn 34 ochtendspits 6x/u i.p.v. 8x/u
Lijn 35 overdag, ook in de spits 5x/u i.p.v. 6x/u
Lijn 37 overdag, ook in de spits 5x/u i.p.v. 6x/u
Verder worden ook de bussen uit de noodreserve ingezet.
De wijzigingen voor die week:
Lijn 15 ochtendspits 8x/u i.p.v. 10x/u
Lijn 18 overdag, ook in de spits 5x/u i.p.v. 6x/u
Lijn 32 ochtendspits 6x/u i.p.v. 8x/u
Lijn 33 ochtend- en avondspits 10x/u i.p.v. 12x/u
Lijn 34 ochtendspits 6x/u i.p.v. 8x/u
Lijn 35 overdag, ook in de spits 5x/u i.p.v. 6x/u
Lijn 37 overdag, ook in de spits 5x/u i.p.v. 6x/u
Verder worden ook de bussen uit de noodreserve ingezet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hopelijk gaan ze nog eens inzien dat het hele plan te achterlijk voor woorden is en wordt het in de papierversnipperaar gegooid. In plaats daarvan gewoon lijn 51 via het Noord-Zuidspoor naar Amsterdam Noord laten rijden. :Ypaolie schreef:Voor maximaal één jaar (en dat lijkt mij zelfs al héél erg optimistisch). Kan me niet voorstellen dat je daar je hele bewegwijzering op gaat instellen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik lees op de site van het GVB dat tijdens de werkzaamheden de rijdende metro's vaker gaan rijden. Is dit de GVB manier van zeggen: "We blijven even vaak rijden als nu, maar vaker dan de passende zomerfrequenties." of gaan ze bijvoorbeeld een standaard 8x/u freq bieden over het gehele net? Of misschien vaker? (<- al lijkt dat mij zeer onwaarschijnlijk :'))
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb geen idee, want men heeft de dienstregelingen nogal slordig op de site gezet. De dienstregelingen van de lijnen 55, 56 en 136 missen ook :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De officiele zomerdienstregeling is een kwartierdienst buiten de spits. Ik neem aan dat ze nu om de 10 minuten blijven rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tjaaaa, blijf het dan toch raar vinden, zeggen dat je vaker gaat rijden, terwijl er in feite eigenlijk niks verandert. Maarja, laat ik maar geen conclusies trekken, we weten immers nog niks
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoe willen ze nou een metro of sneltram opvangen met een enkele bus?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op de site van het GVB staat dat er werkzaamheden zijn tussen RAI en Zuid, maar waarom kan lijn 51 dan niet pendelen op het traject (CS -) Spaklerweg - RAI?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat zal wel iets te maken hebben met de personeelsdiensten en de plek waar het materieel van lijn 51 overnacht: station Zuid...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vermoed dat station RAI ook stroomloos staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De aansluiting van de NZL op de bestaande infra ligt zo'n beetje tussen RAI en ZUID in, dus inderdaad zal RAI ook afgeschakeld worden.Bee schreef:Ik vermoed dat station RAI ook stroomloos staat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zouden wel bazen zijn als ze gewoon een diesellocje zetten voor een drietal setje BN en op en neer pendelen tussen RAI en Spaklerweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Noord-Zuidlijn loopt mogelijk meer vertraging op http://nu.nl/amsterdam/4066643/noord-zu ... aging.html (via @NUnl)
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het zit ze ook niet mee hè...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kom maar op hoor :)
Wel als OWL graag!
En over die NZL-perikelen, het is nog helemaal niet bekend of de oplevering van de lijn in gevaar komt. Sowieso, dat zal echt niet aan de glasplaatjes liggen.
Wel als OWL graag!
En over die NZL-perikelen, het is nog helemaal niet bekend of de oplevering van de lijn in gevaar komt. Sowieso, dat zal echt niet aan de glasplaatjes liggen.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Was GVB tijdens de bestelling van die CAFs echt zo optimistisch dat de metro al die nog niet-bestaande bestemmingen zou aandoen? :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zelfs "Buikslotermeerplein" stond er al op. Men was eind jaren negentig kennelijk in high spirits. Maar goed: de CAF's kunnen nog zeker tot 2030 mee. Wie weet blijkt dat optimisme nog helemaal niet zo misplaatst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten