Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het afdanken van de treinen is puur en alleen vanwege de elektrificatie. Voor de elektrische treinen geldt een overnameverplichting. Het is jammer dat de provincie niet aan het idee wou om de dieseltreinen om te laten bouwen.
De bussen van Veolia kunnen gewoon worden verkocht. Van grof vuil lijkt me geen sprake.
De bussen van Veolia kunnen gewoon worden verkocht. Van grof vuil lijkt me geen sprake.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nog nooit geleased?Berk-24 schreef:Als de bussen prima functioneren, waarom zou je dan nieuwe moeten aanschaffen. Je gaat toch ook niet om de drie jaar een nieuwe auto aanschaffen.regenmaker schreef:Zouden ze meer moeten doen. Dumpen die bussen, nieuwe erin. Veolia had niet halverwege nieuwe moeten aanschaffen. ;)Bee schreef:Maar eerlijk gezegd is mijn grootste probleem dat iedereen nu in jubelstemming is en maar even vergeet dat er treinen van nog geen tien jaar oud en bussen van nog geen vijf jaar oud als grofvuil gedumpt gaan worden om "het beste OV van Nederland" te krijgen.
Geld moet rollen! :Y
Komt wel goed schatje.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Daarbij is Goch nog redelijk makkelijk te bereiken, ook vanuit Boxmeer. Met lijn 58 vanuit Nijmegen naar Kleve en dan naar Goch met de trein. Probeer maar eens Coevorden-Nordhorn te doen met OV, dat is al veel lastiger. Nee, er zijn veel nuttigere grensoverschrijdende verbindingen te bedenken als Eindhoven-Hasselt.JeffreyMeijer schreef:Ik heb het idee dat niet alle internationale buslijnen in de presentatie verwerkt zijn. Daarnaast verwacht ik dat de lijn Boxmeer-Goch binnen no time weer opgeheven wordt, Goch is nou niet bepaald het centrum van die regio.huibf schreef:Wat ik mis is de bus Roermond-Heinsberg.
Volgensmij was die namelijk verplicht.
als ik me niet vergis ook Sittard-Maaseik en Boxmeer - Goch maar ook een bus Venlo, Kaldenkirchen
De bus Sittard - Geilenkirchen staat in het bestek. Dus niets nieuws
Echt man, als er al weinig budget is, waarom dan in die non-verbindingen stoppen?
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Iemand al opgevallen dat er een mooie driedeurs VDL Citea in de achtergrond van de presentatie staat?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Uitleg van Anne Hettinga in Avondgasten op L1.
http://www.l1.nl/video/avondgasten-hoe- ... rganiseren
http://www.l1.nl/video/avondgasten-hoe- ... rganiseren
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Iemand opgevallen dat er een flirt in de presentatie staat?
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva gaat ook Flirten bestellen ;)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Toeslag is tegenwoordig meestal vervangen door een hoger kilometertarief. Maar volgens mij moet de provincie als concessiehouder met de tarieven instemmen, dus Arriva kan het niet op eigen houtje invoeren.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.flipje schreef:Wel bekende Arriva trucje. Belangrijke lijnen 'opwaarderen' tot Qliner en vervolgens er een toeslag bij vragen voor elke rit..Mr-W schreef: Denk dat de rest van de buslijnen die aangegeven zijn op het kaartje ook uitgevoerd gaan worden als Qliner
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Alleen op de Brabantliner betaal je een hoger tarief en naar mijn weten valt de frequentie waarin Citea's op deze lijn worden ingezet reuze mee.CamilleKreemers schreef:En dan vervolgens op de Qliner van alles en nog wat inzetten, wat niet hoogwaardig is? In NWF en Brabant weten ze het nog lang vol te houden.
🍉
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het kilometer tarief op de Brabantliner is gelijk aan de reguliere lijnen, alleen wordt vanwege de afstand en mogelijke fraude door niet uit te checken een borg van €8,00 afgeschreven van de ovc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In Brabant is tarief gelijk, maar in Zuid-Holland is er in alle gebieden een hoger KM-tarief voor de Qliner.
Zie tabel.
Ook in Friesland is er een ander tarief.
Zie tabel.
Ook in Friesland is er een ander tarief.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kleine correctie op de info die Arriva zelf geeft op de website: in HWGO geldt sinds de laatste dienstregelingswijziging (25 januari jl.) geen hoger tarief meer voor Qliner lijn 396. De reden hiervoor is dat deze lijn is samengevoegd met de 'gewone' sneldienst lijn 139. Wel geldt nog een instaptarief van € 10,00.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Waarom een hoger tarief?
Gevolg van hov-assen is dat je stukken verder moet fietsen of lopen. Dus meer betalen voor minder gemak?
Eigenlijk zou het goedkoper moeten, immers verspil je minder brandstof...
Gevolg van hov-assen is dat je stukken verder moet fietsen of lopen. Dus meer betalen voor minder gemak?
Eigenlijk zou het goedkoper moeten, immers verspil je minder brandstof...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:
Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?
Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?
Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Juist dat stuk naar Palais is nuttig, want daar is het echte centrum van Luik te vinden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik zat er meer mee dat dat stukje spoor qua capaciteit nu al bijna aan z'n limiet zit, met al die uitlopers naar Herstal en Liers.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...julsteren schreef:Dus als ik dat goed zie wil Arriva de volgende route gaan rijden met een trein:
Luik-Paleis - Luik-Jonfosse - Luik-Guillemins - Bressoux - Visé - Eijsden - Maastricht Randwyk - Maastricht - Maastricht Noord - Meerssen - Valkenburg - Heerlen - Landgraaf - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - Aachen West - Aachen Hbf?
Ik vind het traject Palais-Guillemins een beetje onzin, en de stop in Mestreech Noord ook. Maar het is allemaal gelukkig nog niet definitief.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dan moeten we gewoon de verbindingen van De Lijn/TEC niet meer in Nederland toestaan. ;)Vinny schreef:Leuk idee, maar ik vrees dat de Belgen hier niet blij mee zullen zijn. Ik verwacht dat er weer wat langharig werkschuw tuig de straten van Luik onveilig gaat maken als dit plan ten zuiden van Eijsden bekend wordt gemaakt...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar De Lijn/TEC vervoeren nauwelijks reizigers binnen Nederland, dat wordt anders als Arriva het grootste gedeelte van het vervoer van Visé naar Liège gaat verzorgen. Dan zou men op station Visé alleen van de Arriva-trein gebruik mogen mnaken om naar Nederland te reizen en niet naar Liège en een stop in Bressoux is dan onnodig en wellicht ook een stop in Jonfosse kan geschrapt worden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een stop in Mt Noord betekent dat de trein haast een veredelde stoptrein wordt, en waarom stoppen de (huidige/toekomstige) sneltreinen in Meerssen, zo groot is dat dorp niet. Een echte sneltrein stopt alleen in Valkenburg.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De enige plekken als ie al vaker moet remmen in mijn mening zijn:
Maastricht, Meerssen, Valkenburg, Voerendaal en Heerlen.
Maastricht, Meerssen, Valkenburg, Voerendaal en Heerlen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Meerssen heeft 6.000 inwoners, samen met Rothem wat 2.000 inwoners heeft 8.000 inwoners
Voerendaal/Kunrade heeft in totaal 6.500 inwoners.
Waarom zullen deze dorpen in hemelsnaam een kwartiersdienst per trein nodig hebben, dat is gewoon onzin. Halfuursdienst is voldoende.
Valkenburg heeft zo'n 10.000 inwoners maar is erg toeristisch waardoor een kwartiersdienst per trein te rechtvaardigen is.
Voerendaal/Kunrade heeft in totaal 6.500 inwoners.
Waarom zullen deze dorpen in hemelsnaam een kwartiersdienst per trein nodig hebben, dat is gewoon onzin. Halfuursdienst is voldoende.
Valkenburg heeft zo'n 10.000 inwoners maar is erg toeristisch waardoor een kwartiersdienst per trein te rechtvaardigen is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Meerssen heeft in mijn herinnering een sneltreinstop (nu ook al) omdat daar enkele buslijnen op het station zijn gaan aantakken i.p.v. door naar Maastricht te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten