Ze komen er toch; de toegangspoortjes in stationshal Devente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Ze komen er toch; de toegangspoortjes in stationshal Devente

Bericht door Thom91 »

Ze komen er toch; de toegangspoortjes in stationshal Deventer

De toegangspoortjes op het station Deventer komen toch gewoon in de toegangshal van het station. De gemeente is vandaag akkoord gegaan met de plannen van de NS. De afgelopen tijd was er veel kritiek op de plannen om de poortjes in de stationshal te plaatsen. Veel mensen gebruiken de stationshal namelijk om naar het centrum te lopen.

De gemeente onderzocht daarom of de poortjes op het perron konden worden geplaatst. Maar uit dit onderzoek blijkt dat dit te veel risico's met zich meebrengt. Omdat er geen juridische mogelijkheden zijn om de vergunning te weigeren, heeft het college van burgemeester en wethouders besloten de vergunning te verlenen.

Bron en meer
Komt wel goed schatje.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Ze komen er toch; de toegangspoortjes in stationshal Dev

Bericht door groningen »

Dat wordt dus de Brinkgreverweg rechts of Hoge Hondstraat links van het station om de spoorlijnen te passeren. Als je incheckt en 30 meter verder weer uitcheckt, dan kost het je dus niets?!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ze komen er toch; de toegangspoortjes in stationshal Dev

Bericht door Ardan »

Nee, dat kost je niets, maar je moet wel een chipkaart met genoeg saldo hebben. Heb je dat niet dan kun je een éénmalig passagerecht opladen dat vervalt bij het uitchecken. Het is gratis en is 60 minuten geldig dus je kunt er ook iemand mee ophalen/uitzwaaien.

Zelf gebruik ik de stationstunnel af en toe als doorgang als ik iemand bij de bussen ophaal, lopend is de kortste weg naar het station voorlangs, met de fiets achterlangs. Dat wordt dan toch maar altijd voorlangs :)
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten