Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

En ik erger me kapot aan mensen die hun boodschappen al op de band flikkeren terwijl ik zelf ook nog bezig ben. Heb eens uitgebreid zijn boodschappen weggemaaid omdat er voor de mijne geen plek meer was 'Ik ben nog lang niet klaar meneer...' Ik zie het steeds meer gebeuren. Meneer keek alleen een beetje schaapachtig.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Wubbo »

Ik erger me dan juist als mensen al duidelijk klaar zijn (mandje weggezet etc) maar het vertikken om het beurtbalkje achter hun boodschappen te leggen. Meestal leg ik die dan met wat misbaar neer, en vervolgens ook achter mijn boodschappen natuurlijk ;-).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Al is het wel handig dat nu duidelijk is of je de Bonus bereikt hebt met aanbiedingen waar je er meer van moet kopen.
Dan ben ik blij dat de scanners bij de Plus gewoon het kortingsbedrag tonen rechts onderin. En bij een 2+1 gratis-aanbieding of zoiets zie je dus pas het kortingsbedrag veranderen als je 3 stuks gescand hebt (al wordt wel meteen "kortingsartikel" weergegeven bij het bewuste product.

Al is het bij de Plus hier wel weer onhandig dat het nogsteeds aanrommelen is bij de versgebakken broodjes. De streepjescodes die daar op de bakken met broodjes zitten willen vaak niet gescand worden. Heb er daar al eens een medewerker bij moeten roepen die even een nieuw barcodestickertje uit kon printen, maar dat ging ook nog met moeite (en tot overmaat van ramp kan je om een of andere reden die broodjes niet herhalen met de knop +, dus als je 10 pistoletjes koopt moet je ook 10 keer scannen)
Maarja, de spelfouten zijn nu wel uit het systeem een keer. Dus heb nu geen appels meer die "Friszoet & stevig" zijn om maar wat te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Herkenbaar *O*

Waarom staan dit soort supermarktergernissen nog niet op buzzfeed of upcoming -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Daniel schreef:
Bee schreef:Al is het wel handig dat nu duidelijk is of je de Bonus bereikt hebt met aanbiedingen waar je er meer van moet kopen.
Dan ben ik blij dat de scanners bij de Plus gewoon het kortingsbedrag tonen rechts onderin. En bij een 2+1 gratis-aanbieding of zoiets zie je dus pas het kortingsbedrag veranderen als je 3 stuks gescand hebt (al wordt wel meteen "kortingsartikel" weergegeven bij het bewuste product.
Met een grijze bonus heb je de aanbieding nog niet bereikt, met een oranje bonus wel.

Broodjes, kratten bier en groente en fruit hebben bordjes met een scanbare streepjescode.

En qua kassa-erfenissen weet ik het nog wel een: mensen die niet weten dat bij de lokale Mini-Ap er één rij is voor vier kassa's. Allerlei noobs zien die rij maar gaan ondertussen gewoon voordringen. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Neem aan dat niet alle groenten en fruit bordjes hebben? Die hebben ze bij de Plus hier uiteraard alleen voor dingen met een stukprijs (met uitzondering van de paprika's, daar zit een barcode op het plastic waar ze in geseald zitten).
Verder is de situatie niet veel anders. En qua kassagedoe had ik een paar dagen geleden nog een mooie gepost.

Morgen maar weer eens de Minion-gekte trotseren... nou ben ik over het algemeen wel aardig voor die kinderen achter het dranghek en neem ze mee bij de kassa. Maar als je met twee stuks aan komt lopen en er staan vijf kinderen dan zijn het net leeuwen die een groot stuk vlees voorgehouden wordt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Sommig fruit moet inderdaad gewogen worden bij de zelfscan. Rode paprika's zitten bij de Ap niet in folie en laatst had ik opeens een komkommer zonder folie te pakken, dat was ook al een tijdje geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Achja, ik heb ook nog niet vaak een broccoli met een significant afwijkend gewicht getroffen maar toch moet ik die wel wegen. Maar een bloemkool dan weer niet geloof ik om het logisch te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door STF »

Wubbo schreef:Ik erger me dan juist als mensen al duidelijk klaar zijn (mandje weggezet etc) maar het vertikken om het beurtbalkje achter hun boodschappen te leggen. Meestal leg ik die dan met wat misbaar neer, en vervolgens ook achter mijn boodschappen natuurlijk ;-).
Na tien jaar hier te wonen merk ik dat in dat opzicht nog altijd te Nederlands ben want leg altijd zelf dat ding achter mijn boodschappen neer, terwijl dat in Luxemburg ongebruikelijk is; juist de volgende persoon legt dat normaal gesproken op de band.
Vaak reageert men dan ook heel complimenteus van goh dat is nou toch eens vriendelijk, bedankt!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Nja ik vind dat juist logisch... boodschappen op de band laden... .... .... ... klaar. Balkje. Next!

Schijnt formeel trouwens een 'kassabanddevider' te heten. Meestal heeft men het gewoon over 'balkje' of 'dingetje'.
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door baladid »

In Zwitserland heten ze (omdat ze vaak driehoekig zijn) Kassentoblerone...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door webguy »

Bee schreef:Vandaar voor het eerst zelfscan gedaan met mijn iPhone. Werkt erg goed moet ik zeggen, misschien nog wel beter dan de handscanners zelf.
Ik vind het afschuwelijk dat je voor elk ding de scan knop moet klikken. Een beetje slimmere interface bedenken en je kan blijven scannen...
Daarnaast werkt het op Android slecht icm met andere apps - als ik tussen apps switch moet ik drie knoppen drukken om weer te scannen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Z2N »

Ardan schreef:Nja ik vind dat juist logisch... boodschappen op de band laden... .... .... ... klaar. Balkje. Next!

Schijnt formeel trouwens een 'kassabanddevider' te heten. Meestal heeft men het gewoon over 'balkje' of 'dingetje'.
Is dat in het Nederlands niet gewoon een beurtbalkje?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door microshit »

Beurtbalkje of beurtstokje in de volksmond ja.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Dan ben ik blij dat de scanners bij de Plus gewoon het kortingsbedrag tonen rechts onderin. En bij een 2+1 gratis-aanbieding of zoiets zie je dus pas het kortingsbedrag veranderen als je 3 stuks gescand hebt (al wordt wel meteen "kortingsartikel" weergegeven bij het bewuste product.
Zo dus... Valt me nu ik de foto terugzie opeens ook nog eens dat zeer nuttige onderscheid op tussen een "Actie artikel" en een "kortingsartikel" :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door microshit »

Ah, zo te zien heeft Plus hetzelfde kassasysteem als Spar (waar ik bekend mee ben). Actieartikel is onderdeel van een actie als x + y gratis of tweede halve prijs etc. Kortingsartikel geeft aan dat op het individuele product een korting wordt verstrekt. Ofwel vanwege afprijzing ivm THT datum, of voor een andere korting op 1 exemplaat (van €x voor €y)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Nja ik vind dat juist logisch... boodschappen op de band laden... .... .... ... klaar. Balkje. Next!

Schijnt formeel trouwens een 'kassabanddevider' te heten. Meestal heeft men het gewoon over 'balkje' of 'dingetje'.
Formeel is het een beurtbalkje :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

@microshit: Ah zo. Al kocht ik van dat actieartikel ook maar één stuk. Wellicht een korting op al het Biologische vlees ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Thom91 »

Ulgh, was net bij de Lidl. Wat blijft het ook een walgelijke kutwinkel. Enige reden dat ik er was komt doordat de diepvries spareribs prima te nassen zijn en niet al te duur.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daantje »

Ik vind de Lidl hier wel prima. Lekkere verse broodjes. De Aldi vind ik wel verschrikkelijk.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Jef400 »

Je hebt Lidl en je hebt Lidl. Er zit onmiskenbaar verschil tussen de winkels. Zo is de Lidl hier in de Overwhere en in de Purmer Noord een vervelende zaak. En fiets ik om, om bij de Lidl aan de Kooijmanweg boodschappen te doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Thom91 »

Ik zie al uit naar de Belgische stakingen nu Ahold en Delhaize fuseren (Lees: Ahold neemt Delhaize over).
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Karl »

Het is toch een fusie van gelijken? (A)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Ik zie al uit naar de Belgische stakingen nu Ahold en Delhaize fuseren (Lees: Ahold neemt Delhaize over).
Gelukkig werken in de Albert Heijn vooral scholieren. Die zullen wel niet aangesloten zijn bij de Belgische vakbonden :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Albert Heijn in België is gewoon gesyndicaliseerd en heeft net zo veel/weinig last van de vakbonden. De winkels van Ahold hebben gemiddeld genomen wel meer personeel in dienst dan Delhaize. Ahold heeft 200 winkels minder dan Delhaize maar wel 77.000 meer werknemers in dienst.

Merk wel het verschil tussen de Nederlandse en Belgische media:
Nederlandse media: Het zal allemaal wel, Ahold rules the world.
Belgische media: Delhaize gaat ten onder bij die Zaanse kruideniers. Hoe gaat ons land dit overleven?

En dan ook de analisten:
Nederlandse analisten: over tien jaar bestaat het merk Delhaize niet meer in België, want Albert Heijn is goedkoper en interessanter voor de klant. In ruil daarvoor kan je voortaan ook kreeft in de bonus verwachten.
Belgische analisten: Albert Heijn gaat weg uit België, boodschappen worden alsnog in het hele land goedkoper. Eindelijk de prijzenoorlog waar de consument zo lang op zit te wachten.

En de Belgische vakbonden:
Delhaize: ONZE SUPERMARKTKETEN IS REDDELOOS VERLOREN, ALLE BANEN GAAN ERAAN!
Albert Heijn: Wij houden het in de gaten maar voorzien voorlopig geen problemen.

Feit is wel: De marge van Delhaize is in België en Luxemburg maar 2,4% terwijl Albert Heijn/Etos/Gall & Gall in Nederland, België en Duitsland een marge hebben van zo'n 4,9% én toch is Albert Heijn voor de consument goedkoper dan Delhaize. Ahold heeft ondanks deze getallen per winkel toch veel meer medewerkers in dienst dan Delhaize. Dat er bloed gaat vloeien in België lijkt mij dan ook bijna onvermijdelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten