De omreizende forens (14 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door julsteren »

Het was dinsdag 9 juni 2015, 8:10, ondergetekende stond bij bushalte WKC Letterveld in Borne te wachten op bus 51 naar Hengelo, die met ruim 2 minuten vertraging om 8:15 aan kwam rijden...

AfbeeldingHengelo by Julien Otten, on Flickr
Goed dan, een 20 minuten later stond ik op het station in Hengelo te kijken naar deze dreigende luchten uit de richting Borne/Delden.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Ik nam plaats in de Lint van Syntus Twente die met een minuutje vertraging om 8:43 binnen kwam rijden, en was nog net op tijd om een foto te maken van de tegentrein.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr De trein waar ik mij in bevond, rijd in Hengelo altijd tegelijk weg met de trein naar Borne.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr De reis voerde zich naar Delden, alwaar dit dubbelstel op de foto kon bij vertrek richting Goor en verder.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
In datzelfde Delden staan ook deze bedieningshandels die vroeger nog gebruikt werden en er nu nog voor de show staan.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Het doel van deze omweg was de omleiding van lijn 66 tussen Delden en Almelo vast te leggen, hier het einde van de normale route te Bornerbroek R.K. Kerk. (Matige photo)

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Bij die rotonde van het vorige plaatje gingen we rechtsaf, richting Borne, hier gaan we alweer linksaf een smal weggetje in.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Ja, het is er erg smal :shock:

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
In Almelo staat het stoplicht vandaag op groen :')

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Mwah, vergeet maar wat ik zei bij het vorige plaatje, hier heb je d'r drie die rood vertonen :N

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Daarna moest ik in Almelo overstappen op lijn 51 richting Vriezenveen. Die reed met een Amba met deze stoeltjes erin, nog nooit eerder gezien in de concessie Twente. En ik vond ze beter zitten dan de zooi die normaal in een Citea of Amba geschroefd zit.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Goed, daarna zat er een paar uur flink werken op, en ging het weer huiswaarts, hier een treintje op het station van Almelo, waar ik beter niet in kon gaan zitten, deze slaat mijn woonoord over.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Het jaren '90 interieur van het buffeltje wat richting Enschede ging. Het was er wel een zooitje, volle afvalbakken en de grond was her en der bezaaid met fragmenten die leken op stukken gratis krant op tabloid formaat.

Afbeelding9-6-2015 by Julien Otten, on Flickr
Als ik in Borne op het station geen bekende trof, was deze foto niet gemaakt, maar nu dus wel, hier verdwijnt een plan V met de bekende erin richting Hengelo en verder.

Hartelijk dank voor het lezen van deze fotospecial van mijn forensenritme *bus* :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door isadora »

Leuk verslag julsteren!!! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door MdJ »

Die amba op lijn 51 is de 3049, ex 2149, ex 1449, ex De Blaa Busser (Denemarken) 4066 exex VDL Berkhof demo. Is wel een leuk wagentje op de streek, de enige in Twente met een ZF-versnellingsbak met 6 versnellingen. (De rest heeft er 4)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13020
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door Ardan »

Klein maar fijn :)
En wat nou als je een tegenbus tegenkomt op dat smalle weggetje? :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk hoor. Heb je ook een straatnaam bij dat smalle weggetje op die omleiding? Da's wel een leuke om eens op te zoeken :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15331
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:En wat nou als je een tegenbus tegenkomt op dat smalle weggetje? :D
Dat is een kwestie van plannen in de dienstregeling.'

Bij de buslijn die bij mij over de smalle dijk loopt is de dienstregeling van de bus zo gemaakt dat bussen elkaar op de dijk niet hoeven passeren (vertraagde bussen daargelaten).
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door marvinkok »

Je komt mekaar in Delen bij het station, of in Almelo zelf al tegen in de wijk Nijpels. Tenzij je erg veel vertraging hebt uiteraard...
Die straat loopt vanaf de carpoolplaats over het XL Businesspark. Straatnaam was meen ik Darwin en Newton.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door julsteren »

Daniel schreef:Leuk hoor. Heb je ook een straatnaam bij dat smalle weggetje op die omleiding? Da's wel een leuke om eens op te zoeken :)
Die straat heet Bolscher Landen, maar die straat is wel vrij lang, je moet het noordelijke gedeelte hebben :wink:
marvinkok schreef:Je komt mekaar in Delen bij het station, of in Almelo zelf al tegen in de wijk Nijpels. Tenzij je erg veel vertraging hebt uiteraard...
Klopt, maar omdat mijn bus gister +6 was kwamen we elkaar tegen bij de snelwegafslag :)
MdJ schreef:Die amba op lijn 51 is de 3049, ex 2149, ex 1449, ex De Blaa Busser (Denemarken) 4066 exex VDL Berkhof demo. Is wel een leuk wagentje op de streek, de enige in Twente met een ZF-versnellingsbak met 6 versnellingen. (De rest heeft er 4)
Ik dacht 't al te horen toen dat ding optrok! Heerlijk!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door STF »

KM46 schreef:
Ardan schreef:En wat nou als je een tegenbus tegenkomt op dat smalle weggetje? :D
Dat is een kwestie van plannen in de dienstregeling.'

Bij de buslijn die bij mij over de smalle dijk loopt is de dienstregeling van de bus zo gemaakt dat bussen elkaar op de dijk niet hoeven passeren (vertraagde bussen daargelaten).
Dat is dan weer het grote verschil tussen Nederland en Luxemburg; hier houden ze bij het maken van een dienstregeling echt TOTAAL geen rekening met dat soort zaken (terwijl het hier toch barst van de smalle weggetjes), natuurlijk tot grote ergernis van de chauffeurs. Twee dorpen verder heb je een situatie waarbij bussen elkaar drie kilometer lang onmogelijk kunnen passeren. Nu het momenteel al zo ontzettend lang droog weer kun je elkaar op een tweetal punten nog wel passeren door een klein stukje een bospad in te sturen maar in de wintermaanden is zoiets echt niet mogelijk.
dennistd
Berichten: 5531
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: De omreizende forens (14 foto's)

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:Je komt mekaar in Delden bij het station, of in Almelo zelf al tegen in de wijk Nijrees. Tenzij je erg veel vertraging hebt uiteraard... .
Maar een beetje chauffeur probeert dan via kort verkeer contact te zoeken als hij tot op het XL Businesspark geen bus tegengekomen is. Net als in Delden trouwens, je wilt geen bus tegenkomen op de hoek Spoorstraat/Langestraat namelijk :mrgreen:

Overigens is de tijd echt te krap met deze omleiding, zeker in het geval van de draaibus (die tot Delden gaat en dan weer terug naar Almelo). Twee minuten heb je zo te pakken op station Delden en dan moet je nog terug. Alleen met stevig doorrijden kun je op tijd in Almelo terug zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten