Ddrs on tour #32: van Dennis tot Spurt-Bus

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #32: van Dennis tot Spurt-Bus

Bericht door Daniel »

Vandaag was weereens zo'n dagje in de categorie "nuttige besteding van verlofdagen", tja je moet er toch wat mee als je er in totaal 39 hebt :P Dat werd dus na welgeteld een half uurtje uitslapen maar vroeg het bed uit om allereerst op jacht te gaan naar de enige Dennis in het Dordtse stadsbuspark (ter vervanging van de 6287 die vorige maand een zware aanrijding had). Dat busje rijdt namelijk uitsluitend een vast dienstje in de ochtendspits.
Had ook nog eens weinig keus in locaties: alleen op het Halmaheiraplein zat de zon niet ergens achter verstopt om half acht...
Afbeelding

Met de rit ervoor vervolgens maar snel richting Sterrenburg gegaan waar 't zonnetje ondertussen ook al wat hoger stond...
Afbeelding

En tja, als je dan toch terug naar het station moet... gelijk dus maar even een ritje met de 5852 mee geweest, 'n busje met streekindeling wat toch wel de meest aannemelijke verklaring is voor het feit dat'ie zo weinig rijdt. Zelfs een reclame uit Veghel was nog in het busje aanwezig.
Aangekomen op het station kwam nog een ander niet zo vaak voorkomend ritje langs: een van de scholierenritten op lijn 7 tussen het station en Ziekenhuis Dordwijk. En hoewel de korte ritten van lijn 7 als enige daar eindigen zit er geen stadsversie maar uitsluitend een streekversie ("Dordrecht Ziekenhuis") in de filmprogrammering...
Afbeelding

Voor mij ging de reis verder met een IRM als sneltrein met het makkelijke nummer t2222 naar Rotterdam Centraal waarvandaan de s2800 me in Amersfoort bracht. Een opzettelijk ingebouwde onderbreking in de toch al lange rechtstreekse rit naar Leeuwarden. Met de eerstvolgende trein weer verder gereisd en in Leeuwarden overgestapt op de trein richting Harlingen op zoek naar de Spurt-bus. Helaas bleek de O405G die vandaag zou hebben moeten rijden niet te rijden, vast defect geweest gezien de inzet van twee kortere bussen...
Afbeelding

Afbeelding

Daarna weer de trein terug naar Leeuwarden gepakt om daar nog eventjes bij het station wat plaatjes te schieten. Trof het wel, want het was soms echt prijsschieten. Om te beginnen een Qbuzz Qliner waarvan ik er nog maar erg weinig in de collectie had (en al helemaal geen in 't zonnetje)...
Afbeelding

Maar ook diverse Duvedecs, veel meer dan ik er op de foto kon krijgen, waren nog volop actief...
Afbeelding

Afbeelding

Net als hun opvolgers: enkele Citaro G's. Om te beginnen de 9167 die na aankomst bij de halte nog het fraaie InfoXX-probleempje toonde... hij reed "via Aldlbnstate" :mrgreen:
Afbeelding

Ook erg fraai was deze Citaro G in totaalreclame-uitvoering :) ...
Afbeelding

En als laatste uit Leeuwarden nog een gewone Qbuzz...
Afbeelding

Daarna met de sneltrein/Intercity richting Groningen gereisd. Toch best weleens leuk om met zo'n Spurtje in volle vaart bijna alle stationnetjes voorbij te scheuren. In Groningen aangekomen trof ik al gelijk iets wat ik nog niet op de foto had: een van de aardgasbussen van Citybuslijn 22...
Afbeelding

En ook proefbus 1001 was aanwezig...
Afbeelding

Daarna nog even het centrum in gewandeld...
Afbeelding

...om vanaf de Grote Markt met een aardgas-MAN weer terug naar het station te reizen. Daar maar eventjes wat gegeten voor ik in de trein stapte. Werd weer een lange zit achter elkaar want ik had het geluk plaats te kunnen nemen in het enige stel van de t562 dat Rotterdam Centraal als bestemming had. Maargoed, de reis verliep vrij voorspoedig tot de Westelijke Splitsing bij Rotterdam... daar stonden we eerst enige tijd te wachten omdat er nog een trein voor ons reed en eenmaal bij het station moest nog gewacht worden op een trein die afgerangeerd werd. Desondanks de aansluiting naar Dordrecht nog wel weten te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #32: van Dennis tot Spurt-Bus

Bericht door JeePee »

De O405 152 met Spurtjasje reed in Lw rond 18:00 uur voor café de Rus (vervoerkundig overleg op locatie :P) langs richting Hbf en misschien dus verder naar Harlingen. Defect was ie dus iig niet
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #32: van Dennis tot Spurt-Bus

Bericht door Daniel »

Zal wel Arriva-logica zijn om een gelede bus in de stalling te laten staan en vervolgens 2x zoveel personeel in te zetten om met twee bussen te gaan pendelen in Harlingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Ddrs on tour #32: van Dennis tot Spurt-Bus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Leuk, leuk, de 9165 en 9167 weer voorbij te zien komen. Dankzij zie Leeuwarders is hier nog minder kans op een Citaro.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten