Trein Groningen - Leer

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door SuperGhost »

Grobrema schreef:Dat dat spoor er ligt weet ik ook wel.
We hebben het hier over de bovenleiding.
Waarom moet Prorail dat krijgen?
Dan kunnen ze zelf toch ook wel die bovenleiding betalen?
ProRail heeft maar een beperkt potje voor infra-uitbreidingen en daar moeten toch eerst de knelpunten van opgelost worden. Dan is er (voorlopig) geen geld meer over voor die bovenleiding. Als de noordelijke provincies dit dan zo belangrijk vinden, dan kunnen ze ProRail natuurlijk zelf dat geld geven voor dat doel. ProRail gaat daar dan de bovenleiding van aanleggen.

Dat de bovenleiding eigendom wordt van ProRail is logisch: ProRail is eigenaar en verantwoordelijk voor het spoor en alle zaken die daarbij horen (dus ook de bovenleiding). Gelukkig maar, want anders krijg je zeer onlogische situaties, waarbij je met verschillende partijen om tafel moet omdat alle stukjes infra van verschillende partijen zouden zijn. ProRail zal ook de kosten voor haar rekening moeten nemen voor het onderhoud van die bovenleidingen (en op termijn vervanging daarvan).

Kortom: ProRail krijgt straks dus de structurele kosten, terwijl de noordelijke provincies de structurele baten krijgen (goedkopere treindiensten).
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door starx »

Er zullen inderdaad extra onderhoudskosten zijn als die draad er hangt. Maar daar staat dan wel weer tegenover dat de tankplaatsen minder gebruikt zullen worden of zelfs helemaal verdwijnen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

En geen depotvoedingen, al dat soort dingen (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

deadlock schreef:Sowieso wil ik nog steeds weten wat je bedoelt met eigenaarschap in verband met "geld naar Utrecht of Den Haag brengen". Denk je dat je van bovenleidingmasten en bovenleidingdraden en onderstations dingen kan kopen ofzo?
Heeft Arriva om bovenleidingen gevraagd?
Bee schreef:Kan je alsjeblieft eens even een punt maken Grobrema? Je bent nu vooral bezig het topic vol te brallen met ongefilterde hersenscheten, daar kan niemand chocolade van maken.

Voor cacauo (nieuwe spelling) vervoer moet je bij de goederenafdeling zijn van het spoor, tenzij je in het bistrorijtuig een Mars, een Nuts of een Milky Way wilt nuttigen.
deadlock schreef:
Grobrema schreef:Als Prorail brood ziet in de bovenleiding, dan kunnen ze dat zelf ook bekostigen.
Zo simpel is het.
Ik snap echt niet wat het één met het ander te maken heeft. Het is net als met de Hanzelijn, onder andere betaald door de provincies maar de spoorlijn is eigendom van ProRail. En terecht want dat zorgt voor een eerlijke capaciteitsverdeling. Wat jij nu voorstelt is hetzelfde als wat er met een stukje van de ICE-vloot gebeurde; Daar kwam ERTMS in, betaald door de Zwitsers, maar deze mocht absoluut niet buiten Zwitserland gebruikt worden. Raar.
Dat is niet raar, de tijd is er nog niet rijp voor en daardoor peperduur.
SuperGhost schreef:
Grobrema schreef:Dat dat spoor er ligt weet ik ook wel.
We hebben het hier over de bovenleiding.
Waarom moet Prorail dat krijgen?
Dan kunnen ze zelf toch ook wel die bovenleiding betalen?
ProRail heeft maar een beperkt potje voor infra-uitbreidingen en daar moeten toch eerst de knelpunten van opgelost worden. Dan is er (voorlopig) geen geld meer over voor die bovenleiding. Als de noordelijke provincies dit dan zo belangrijk vinden, dan kunnen ze ProRail natuurlijk zelf dat geld geven voor dat doel. ProRail gaat daar dan de bovenleiding van aanleggen.

Dat de bovenleiding eigendom wordt van ProRail is logisch: ProRail is eigenaar en verantwoordelijk voor het spoor en alle zaken die daarbij horen (dus ook de bovenleiding). Gelukkig maar, want anders krijg je zeer onlogische situaties, waarbij je met verschillende partijen om tafel moet omdat alle stukjes infra van verschillende partijen zouden zijn. ProRail zal ook de kosten voor haar rekening moeten nemen voor het onderhoud van die bovenleidingen (en op termijn vervanging daarvan).

Kortom: ProRail krijgt straks dus de structurele kosten, terwijl de noordelijke provincies de structurele baten krijgen (goedkopere treindiensten).
Nee, Prorail is een verzelfstandigd bedrijf, die via hun middellen geld moet verdienen.
Denk je dat Arriva en andere vervoerders inclusief cargo gratis over het spoor mogen rijden?
Ook de stroomrekening gaat via Prorail.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 12 jun 2015, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van 4 berichten 1 gemaakt
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door nielsie600 »

Fyra.. Tram.. Eemshaven.. Beleid Prorail.. volgens mij allemaal niks met die trein naar Bremen te maken! Het noorden wil hun RSP gelden opmaken en zien potentie in deze verbinding. Die rottige overstap in Leer en dat gehannes met verschillende kaartsoorten gaat eruit en die elektrificatie op deze lijn kan voor groei zorgen omdat de rijtijd wordt verkort. Ik snap echt niet dat je tegen een openbaar vervoer verbetering kunt zijn wegens allemaal dingen die in het land spelen en dus helemaal niks toevoegen aan dit verhaal!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Z2N »

ProRail is geen bedrijf, maar een staatsonderneming die namens de Rijksoverheid verantwoordelijk is voor het onderhoud van-en het beheren van de treindienst op het Nederlandse spoorwegnet. ProRail doet dit op kosten van de overheid (subsidie in spooronderhoud) en de vervoerders (in de vorm van gebruiksvergoedingen). Daarnaast is ProRail ook verantwoordelijk voor verbeteringen aan het spoor, maar zij doen dit namens de rijks- en regionale overheden: zij geven geld en bepalen wat ze willen, ProRail coördineert de bouw en regelt een aannemer, de rol is feitelijk heel klein.

Het noorden heeft geld, en kiest ervoor om dat te steken in een betere treindienst naar Bremen. Dit kan (ik herhaal: kan) door middel van elektrificatie op Groningen - Leer, maar dit is niet per sé nodig en ook nog niet zeker. Verder zijn er verbeteringen aan het spoor nodig in Duitsland, daar gaat de provincie Groningen echter niet over, maar de Duitse politici zijn er wel voorstander van (en betalen dat deel ook zelf).

En wat betreft de elektrificatie en zijn voordelen: vergeet niet dat met de eventuele elektrificatie van het spoor naar Leer de bovenleiding ook benutbaar wordt voor andere treindiensten. Tussen Groningen, Hoogezand en Zuidbroek rijden vier treinen per uur, met elektrificatie kunnen deze allemaal elektrisch rijden. Hierdoor worden de kosten van de investering snel terugverdiend, doordat elektriciteit nou eenmaal vele malen goedkoper is dan diesel om dezelfde energie op te wekken, het is veel efficiënter. Het is wel een kostbare investering, maar het geld is er en na verloop van tijd verdient het zich terug, je wordt er niet armer van.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

nielsie600 schreef:Fyra.. Tram.. Eemshaven.. Beleid Prorail.. volgens mij allemaal niks met die trein naar Bremen te maken! Het noorden wil hun RSP gelden opmaken en zien potentie in deze verbinding. Die rottige overstap in Leer en dat gehannes met verschillende kaartsoorten gaat eruit en die elektrificatie op deze lijn kan voor groei zorgen omdat de rijtijd wordt verkort. Ik snap echt niet dat je tegen een openbaar vervoer verbetering kunt zijn wegens allemaal dingen die in het land spelen en dus helemaal niks toevoegen aan dit verhaal!
Joh, ik ben 61, en heb die overstap nog heel anders meegemaakt.
Ik heb die overstap in Nw. Schans nog aangestipt, in m'n verhaal hierboven.
Stap je droog uit Noordnet/NS trein, in een stortbui, met die rare overstap daar, en kom drijfnat in de DB-trein.
Dan mag je blij zijn dat je enigzins droog in Bremen aankomt.
Over die gammele bus tussen Nw. Schans naar Leer en andersom wil ik het hier al helemaal niet meer hebben.
Daarbij vergeleken is de overstap in Leer al een zegen.
Dat met die kaarten, ben ik helemaal met je eens, het lijkt wel oorlog op het spoor.
In het goedrenvervoer concureren ze elkaar regelrecht het graf in, met wel meer dan 400! spoorwegmaatschappijen.
En ik ben echt niet tegen verbetering, van Groningen-Bremen, vv.
Integendeel, ik zie er naar uit.
Maar wel op een rieële manier en zo spoedig mogelijk.
Daarom ben ik met Alex op paginastation 17 van dit topic ingestapt.

Maar wel kritisch.
En geef ik wat tegengas bij de bovenleidingsfetishisten..
Als je ergens geld voor hebt, moet je het goed inzetten en niet hals over de kop ergens aan beginnen, waarvan je niet weet wat het gaat kosten.
Vandaar die andere voorbeelden die ik er bij haal.
Dat projectbureau van de Tram, is 40 miljoen rijker geworden en ligt het management op het strand van de Malledieven, maar wat is het OV er beter van geworden?
Ik ben even zo vrij die vraag hier op tafel te leggen.

By the way, zodra de eerste rechtstreekse trein van Groningen naar Bremen rijdt, wil ik met jou wel een retourtje doen.
En weet je misschien dat ze in Bremen een hele leuke Vergaderdiesselok hebben?

Groet
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

Grobrema schreef:Heeft Arriva om bovenleidingen gevraagd?
Nee, maar ik zie niet in hoe dat relevant kan zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

Grobrema schreef:Nee, Prorail is een verzelfstandigd bedrijf, die via hun middellen geld moet verdienen.
Denk je dat Arriva en andere vervoerders inclusief cargo gratis over het spoor mogen rijden?
Ook de stroomrekening gaat via Prorail.
Kom op wat zijn dit nou voor antwoorden. Het Lay-Low-On-The-Crack-Ho-gevoel bekruipt me steeds meer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

deadlock schreef:
Grobrema schreef:Nee, Prorail is een verzelfstandigd bedrijf, die via hun middellen geld moet verdienen.
Denk je dat Arriva en andere vervoerders inclusief cargo gratis over het spoor mogen rijden?
Ook de stroomrekening gaat via Prorail.
Kom op wat zijn dit nou voor antwoorden. Het Lay-Low-On-The-Crack-Ho-gevoel bekruipt me steeds meer.
Nou, Prorail is toch echt een BV.
Of niet dan?
Dat gevoel van jou, is dat reizigersgevoel?
En het is niet een klein bv-tje, zoals iemand hier doet voorkomen.
Ze zitten ook niet in een klein gebouwtje.
Ben je er wel eens gweest?
Er werken vriendelijke mensen.
Alleen de Regiedirectie is wat ziekelijk.
En gisteren hoorde ik van een directievrouwe, van NS, dat ze plannen naar Venus hadden.
Maar hoe kom je daar.
Nou, daar heeft Prorail het volgende op gevonden, ze hebben een UFO (vliegende schotel).
Ga maar even kijken, dat ding staat op het dak.

Het is niet te geloven, maar dat is echt waar.
Als je dat hebt, zit je aardig in de slappe was.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

Grobrema schreef:Nou, Prorail is toch echt een BV.
Of niet dan?
Nou en?
Dat gevoel van jou, is dat reizigersgevoel?
En het is niet een klein bv-tje, zoals iemand hier doet voorkomen.
Ze zitten ook niet in een klein gebouwtje.
Ben je er wel eens gweest?
Er werken vriendelijke mensen.
Alleen de Regiedirectie is wat ziekelijk.
En gisteren hoorde ik van een directievrouwe, van NS, dat plannen naar Venus hadden.
Maar hoe kom je daar.
Nou, daar heeft Prorail het volgende op gevonden, ze hebben een UFO (vliegende schotel).
Ga maar even kijken, dat ding staat op het dak.

Het is niet te geloven, maar dat is echt waar.
Als je dat hebt, zit je aardig in de slappe was.
Wauw.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Suus »

Die UFO op het dak van de Inktpot waar ProRail gevestigd is, hoort tot de collectie van het Centraal Museum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

Bee schreef:Die UFO op het dak van de Inktpot waar ProRail gevestigd is, hoort tot de collectie van het Centraal Museum.
Wat? :shock:
Is dat hypermodern vervoermiddel nu al een mueumstuk?
Hoe moet dat nu verder met dat Venus-plan dan?
Dat gaat dan niets meer worden.

Vind het wel geldverkwisterij hoor.
Dat is toch van de Inktpot gerukt!

Daar wil ik de hoge hereh in Den Haag wel eens over horen!
deadlock schreef:
Grobrema schreef:Heeft Arriva om bovenleidingen gevraagd?
Nee, maar ik zie niet in hoe dat relevant kan zijn.
Volgens Einstein wel.
deadlock schreef:
Grobrema schreef:Nou, Prorail is toch echt een BV.
Of niet dan?
Nou en?
.
Wauw.
Nou en, wat is Protail BV dan wel?

Zit ik met een ZBO in BV-vorm in de richting?

En zit Key-Rail er nu ook in?
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 12 jun 2015, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van 3 berichten 1 gemaakt
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

De lucht van verschraald bier en nobeltje en WIA hangt in dit topic.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

deadlock schreef:De lucht van verschraald bier en nobeltje en WIA hangt in dit topic.
We zitten hier op het Groningen-Leertraject.
En hoe zit dat nou met Prorail-BV?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Z2N »

Dat is een BV zoals een klein en gehoorzaam jongetje zelfstandig is, het kan wat vinden, maar het handelt naar de eisen en wensen van de overheden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door CamilleKreemers »

kunnen we terug naar deze spoorverbinding?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door SuperGhost »

Grobrema schreef:En geef ik wat tegengas bij de bovenleidingsfetishisten..
Als je ergens geld voor hebt, moet je het goed inzetten en niet hals over de kop ergens aan beginnen, waarvan je niet weet wat het gaat kosten.
Door de afschaffing van het belastingvoordeel voor rode diesel zijn de dieseltreinen veel te duur geworden. De provincies krijgen maar een bepaald potje voor het OV en dat is niet meer toereikend. Dat is ook de reden dat men nu bovenleidingen wil, want een elektrische treindienst is goedkoper dan een dieseltreindienst.

In mijn provincie (Gelderland, die ook meerdere dieseltreindiensten kent) was het zelfs zeer duidelijk: als men niet een bovenleiding gaan aanleggen, zouden er 2 lijnen gesloten moeten worden en zouden op de 2 andere lijnen 's avonds en in het weekend (deels) geen treinen meer kunnen rijden, daar zou dan immers geen geld meer voor zijn.

Voor Groningen zou wellicht zo'n zelfde situatie kunnen ontstaan, dat als er geen bovenleiding komt binnen een paar jaar wel een deel van de lijnen gesloten moet worden, omdat de dienstuitvoering te duur is. Als men dat niet doet, zou men flink in het busaanbod moeten snijden (nog erger dan al moet, doordat het rijk ook bezuinigt op de OV-pot)

Vergeet niet dat een bovenleiding aanleggen voor de provincies slechts een éénmalige kostenpost is, terwijl de extra kosten voor het blijven rijden op diesel structureel is (totdat de diesel op raakt over een jaar of 50 en dan moet je alsnog een bovenleiding gaan aanleggen).

Dus zeg maar, wat heb jij liever: die bovenleiding aanleggen, of het OV flink afbreken?
Grobrema schreef:En gisteren hoorde ik van een directievrouwe, van NS, dat ze plannen naar Venus hadden.
Stop met het gebruiken van drugs :')
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

SuperGhost schreef:
Grobrema schreef:En geef ik wat tegengas bij de bovenleidingsfetishisten..
Als je ergens geld voor hebt, moet je het goed inzetten en niet hals over de kop ergens aan beginnen, waarvan je niet weet wat het gaat kosten.
Door de afschaffing van het belastingvoordeel voor rode diesel zijn de dieseltreinen veel te duur geworden. De provincies krijgen maar een bepaald potje voor het OV en dat is niet meer toereikend. Dat is ook de reden dat men nu bovenleidingen wil, want een elektrische treindienst is goedkoper dan een dieseltreindienst.

In mijn provincie (Gelderland, die ook meerdere dieseltreindiensten kent) was het zelfs zeer duidelijk: als men niet een bovenleiding gaan aanleggen, zouden er 2 lijnen gesloten moeten worden en zouden op de 2 andere lijnen 's avonds en in het weekend (deels) geen treinen meer kunnen rijden, daar zou dan immers geen geld meer voor zijn.

Voor Groningen zou wellicht zo'n zelfde situatie kunnen ontstaan, dat als er geen bovenleiding komt binnen een paar jaar wel een deel van de lijnen gesloten moet worden, omdat de dienstuitvoering te duur is. Als men dat niet doet, zou men flink in het busaanbod moeten snijden (nog erger dan al moet, doordat het rijk ook bezuinigt op de OV-pot)

Vergeet niet dat een bovenleiding aanleggen voor de provincies slechts een éénmalige kostenpost is, terwijl de extra kosten voor het blijven rijden op diesel structureel is (totdat de diesel op raakt over een jaar of 50 en dan moet je alsnog een bovenleiding gaan aanleggen).

Dus zeg maar, wat heb jij liever: die bovenleiding aanleggen, of het OV flink afbreken?
Mijn reactie:

Inhoudelijk antwoord en uitleg.
Die rode diesel afschaf was een politiek beluit, waardoor de regionale dieselvervoerders het hardst werden geraakt en niet de NS want die rijdt hoofdzakelijk elektrisch.
Door dit besluit werdendus de dieselijnen hoofdzakelijk benadeeld, en klopte hun berekende berekening voor het halen van de consessie niet meer.
Dus met een nadelig saldo zeg maar en dat is niet eerlijk.
Ik vraag mij af wat voor geheime sekte daar in Den Haag zit.

Iemand stelde hier in het topic nog de vraag of financiering over en weer de landsgrens mogelijk is in een samenwerking.
Ja, dat kan, Roodeschool-Eemshaven personenvervoer is daar een voorbeeld van, een gezamelijk samenwerkingsverband, van diverse overheden in D en NL en een paar andere investeerders maken deze lijn mogelijk.
Een ander voorbeeld is de A31 in Duitsland die werd medegefinanceerd door o.a. de Provincies Groningen en Drenthe.

Als dank daarvoor mogen automobilisten met ingang van 1 jan. a.s., tol gaan betalen in Duitsland.
En dat geeft ongeveer hetzelfde gevoel als Arriva die ervaren moet hebben met die afschaf van de rode diesel.
En als die bovenleiding er is, verhogen ze vast weer de energieheffing.

Maar niet getreurd, dan kan je nog op accu's gaan rijden, want ook die ontwikkeling staat niet stil.
Dan heb je die bovenleiding ook niet meer nodig.

Door die tol kan je verwachten, dat er meer ov vervoer ontstaat richting Bremen, dus daarom moet spijkers met koppen slaan, en die lijndienst zo snel als het kan gaan realiseren, dunkt mij.

Kunnen we het daar het een beetje vinden, dan?

M.V.G.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 12 jun 2015, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

Grobrema schreef:Mijn reactie:

Inhoudelijk antwoord en uitleg.
Die rode diesel afschaf was een politiek beluit, waardoor de regionale dieselvervoerders het hardst werden geraakt en niet de NS want die rijdt hoofdzakelijk elektrisch.
Je weet dus niet eens hoe het zit, Arriva betaalt de diesel zelf niet...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Grobrema
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 20:26

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Grobrema »

deadlock schreef:
Grobrema schreef:Mijn reactie:

Inhoudelijk antwoord en uitleg.
Die rode diesel afschaf was een politiek beluit, waardoor de regionale dieselvervoerders het hardst werden geraakt en niet de NS want die rijdt hoofdzakelijk elektrisch.
Je weet dus niet eens hoe het zit, Arriva betaalt de diesel zelf niet...
Ik denk jij nu beter niet meer aan die drugs kan.
Verslagen, door de gootsteen ermee,
Nobel, dat was vroeger iets zonder Akzo.
Geen idee wat dat voor goedje is.
Ik ken wel iemand die Wia heet, jij ook?

En als je mij bedoelt zit je rer met diagnose naast.
Dat heet namelijk aardbevengsstress, dat je dat niet weet, neem ik je niet kwalijk, maar kom dan niet met die onzin aan.
Het is namelijk niet normaal dat je huis staat te schommelen als trein.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door isadora »

Treinvervoer zou verboden moeten worden in zo'n gevaarlijk gebied, en nog een paar dingen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door Ardan »

Grobrema schreef:
deadlock schreef:
Grobrema schreef:Mijn reactie:

Inhoudelijk antwoord en uitleg.
Die rode diesel afschaf was een politiek beluit, waardoor de regionale dieselvervoerders het hardst werden geraakt en niet de NS want die rijdt hoofdzakelijk elektrisch.
Je weet dus niet eens hoe het zit, Arriva betaalt de diesel zelf niet...
Ik denk jij nu beter niet meer aan die drugs kan.
Verslagen, door de gootsteen ermee,
Nobel, dat was vroeger iets zonder Akzo.
Geen idee wat dat voor goedje is.
Ik ken wel iemand die Wia heet, jij ook?

En als je mij bedoelt zit je rer met diagnose naast.
Dat heet namelijk aardbevengsstress, dat je dat niet weet, neem ik je niet kwalijk, maar kom dan niet met die onzin aan.
Het is namelijk niet normaal dat je huis staat te schommelen als trein.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein Groningen - Leer

Bericht door deadlock »

isadora schreef:Treinvervoer zou verboden moeten worden in zo'n gevaarlijk gebied, en nog een paar dingen.
Ja, mensen als Grobrema die een internetverbinding hebben. Ffs.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten