Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

dylanwild94 schreef:
henk1234 schreef:Dat van de helft naar het vliegveld zou wel kunnen, maar ik hoorde dat de 33 aan de 44 gekoppeld zit op centraal, dus dan zit je weer met lijn 44.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de 44 door de sluisjesdijk wordt gereden en de 33 door de kleiweg. wel zou het kunnen dat de 33 aan de 38 gekoppeld is.
Lijkt me sterk, de chauffeur zette toch echt zijn bestemmingsdisplay op lijn 44 naar zuidplein.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

"Goed" nieuws voor KM46: van 11 juli t/m 2 augustus rijdt lijn B niet. :')
Lijn A rijdt overdag vaker (en ik neem aan ook 's avonds het hele traject) en tussen Alexander en Nesselande rijdt een vervangende buslijn 705.
Hier de folder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dienstregeling (voor op een zaterdag) zou morgen te zien morgen zijn in de online dienstregeling.
Overmorgen voor een zondag en dan komende zaterdag zou de dienstregeling van een werkdag bekend worden.

Omdat het in de vakantie valt, zal de dienstregeling overigens niet veel verschillen van dat van het weekend of een werkdag.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Ik zag zojuist de 5313 (metro, ouder stel) rijden op C met informatieschermen in de metro. Voor zover ik weet, hebben alleen de nieuwere (R)SG3 dat, of loop ik alweer achter? Ik had iets te veel haast richting bus om te zien wat er getoond werd, maar zowel op Schiedam als op Spijkenisse zag het er niet uit als reisinformatie.

Over dat laatste station: C keert door werkzaamheden nu op Spijkenisse Centrum op zichzelf, maar dit is niet echt een robuuste kering: welgeteld 0 minuten...
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De officiele keertijd zit op 3m 30 sec tijdens de 10". -Zal vast dan te laat zijn geweest.

xx:x0;15 aankomst
xx:x3;45 vertrek
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Inderdaad, ik zie het nu. Mijn metro kwam met +4 aan. In OVInfo staat bij het overzicht van Spijkenisse Centrum als aankomsttijd .44, dus hetzelfde als vertrek. Maar bij de tijden van de rit zelf staat inderdaad wel .40:15 als aankomst :-)
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

henk1234 schreef:
dylanwild94 schreef:
henk1234 schreef:Dat van de helft naar het vliegveld zou wel kunnen, maar ik hoorde dat de 33 aan de 44 gekoppeld zit op centraal, dus dan zit je weer met lijn 44.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de 44 door de sluisjesdijk wordt gereden en de 33 door de kleiweg. wel zou het kunnen dat de 33 aan de 38 gekoppeld is.
Lijkt me sterk, de chauffeur zette toch echt zijn bestemmingsdisplay op lijn 44 naar zuidplein.
Gaat moeilijk als 38 al aan 39 gekoppeld is en rest naar Schiedam gaat

Het zou wel een goed idee zijn als 33 aan 44 gekoppeld is(en nu ook beschikbaar wordt voor de reiziger.) Is veel beter. Maar bijna niemand gaat naar Rotterdam Airport, zover ik weet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Sinds de nieuwe dienstregeling die vorige jaar is ingegaan is lijn 39 opgeheven en rijdt de 38 door naar crooswijk maar niet alle ritten gaan door naar crooswijk want alleen tussen Schiedam centrum en Rotterdam centraal wordt een 6-4-2 dienstregeling gereden.

Maar ik neem mijn woorden overigens terug want ik vandaag met eigen ogen gezien dat de 44 inderdaad aan de 33 is gekoppeld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:"Goed" nieuws voor KM46: van 11 juli t/m 2 augustus rijdt lijn B niet. :')
Lijn A rijdt overdag vaker (en ik neem aan ook 's avonds het hele traject) en tussen Alexander en Nesselande rijdt een vervangende buslijn 705.
Hier de folder.
Dit wist ik al :neg: (helaas).

Dan hoop ik wel dat dit de laatste werkzaamheden voor dit jaar zijn op lijn B. Heb al sinds oktober vorig jaar op de een of de andere manier te maken met werkzaamheden.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Niet op het gedeelte waar alleen lijn B rijdt dan tenminste.

In het najaar zijn er tussen Marconiplein en Schiedam Centrum nog werkzaamheden gepland, zover ik heb kunnen zien.
Verdere details niet bekend.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Alweer :shock: . Daar zijn toch al werkzaamheden geweest?
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat was voor de nieuwe tunnelverlichting.
Vermoedelijk dan het spoor zelf.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Waren deze werkzaamheden niet te combineren?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Thom91 »

Het combineren van spoorwerkzaamheden in een tunnel met iets anders is heel lastig en eigenlijk onbegonnen werk..
Komt wel goed schatje.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

KM46 schreef:Waren deze werkzaamheden niet te combineren?
Blijkbaar niet, anders was dat vast wel zo gedaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Jammer. Heb nu al sinds oktober 2014 te maken met werkzaamheden bij de metrobaan in Rotterdam :neg: . Het begint met een beetje de keel uit te hangen al die werkzaamheden.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Ze doen die werkzaamheden vast niet voor niets
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Spoorwerkzaamheden in het donker (bij werkzaamheden aan de verlichting), is vast lastig ;)
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Nog over de werkzaamheden bij Spijkenisse: het valt me op dat alle metro's op C nog altijd "C De Akkers" tonen, en dus ook in de metro's als eindbestemming "De Akkers" staat, terwijl het eindpunt nu Spijkenisse Centrum is. Bij andere inkortingen wordt vaak wel de eindbestemming getoond, dus "C Hoogvliet" of "A Blaak". Beetje jammer, het maakt de situatie er (in elk geval op Spijkenisse C waar sommige metro's ook het station binnenrijden met " C De Akkers") er niet duidelijker op.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Thom69 schreef:Nog over de werkzaamheden bij Spijkenisse: het valt me op dat alle metro's op C nog altijd "C De Akkers" tonen, en dus ook in de metro's als eindbestemming "De Akkers" staat, terwijl het eindpunt nu Spijkenisse Centrum is. Bij andere inkortingen wordt vaak wel de eindbestemming getoond, dus "C Hoogvliet" of "A Blaak". Beetje jammer, het maakt de situatie er (in elk geval op Spijkenisse C waar sommige metro's ook het station binnenrijden met " C De Akkers") er niet duidelijker op.
Dit was ook vorige zomer het geval toen de A en B lijn door naar De Akkers reden. Blijkbaar vindt de RET het niet de moeite waard om de eindbestemmingen aan te passen.

Wat betreft de werkzaamheden, op de B-lijn vallen de gevolgen nogal mee (lagere frequentie). voor de A-lijn zijn de gevolgen vaak groter wanneer er gependeld wordt tussen Graskruid en Binnenhof, op zich niet hinderlijk zou je denken, maar als je dan telkens een overstap van bijna 15 minuten hebt... lopen was vaak sneller. -o-

Is de frequentie van de vervangende buslijn naar Nesselande al bekend? hoop toch niet dat ze met een standaardbus in een frequentie van 15 minuten gaan rijden.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Pendelbus 705 rijdt tussen metrostations Alexander en Nesselande volgens de dienstregeling van metro B.
Bron: RET-folder.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Thom91 »

010jongen schreef:
Thom69 schreef:Nog over de werkzaamheden bij Spijkenisse: het valt me op dat alle metro's op C nog altijd "C De Akkers" tonen, en dus ook in de metro's als eindbestemming "De Akkers" staat, terwijl het eindpunt nu Spijkenisse Centrum is. Bij andere inkortingen wordt vaak wel de eindbestemming getoond, dus "C Hoogvliet" of "A Blaak". Beetje jammer, het maakt de situatie er (in elk geval op Spijkenisse C waar sommige metro's ook het station binnenrijden met " C De Akkers") er niet duidelijker op.
Dit was ook vorige zomer het geval toen de A en B lijn door naar De Akkers reden. Blijkbaar vindt de RET het niet de moeite waard om de eindbestemmingen aan te passen.

Wat betreft de werkzaamheden, op de B-lijn vallen de gevolgen nogal mee (lagere frequentie). voor de A-lijn zijn de gevolgen vaak groter wanneer er gependeld wordt tussen Graskruid en Binnenhof, op zich niet hinderlijk zou je denken, maar als je dan telkens een overstap van bijna 15 minuten hebt... lopen was vaak sneller. -o-

Is de frequentie van de vervangende buslijn naar Nesselande al bekend? hoop toch niet dat ze met een standaardbus in een frequentie van 15 minuten gaan rijden.
Of ze hebben net als NS geconstateerd dat de reiziger het liefst de eindbestemming op de borden heeft. Dat blijkt bij NS althans uit de onderzoeken die zij voeren bij het NS Panel.
Komt wel goed schatje.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Tja, het leuke is dan wel dat de DRIS'en wél "C Spijkenisse Centrum" tonen. Ik vind voor beide opties wat te zeggen maar doe het alsjeblieft wel consequent.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Thom91 »

Dat is net als bij NS, waarbij de AV wel de huidige eindbestemming toont..
Komt wel goed schatje.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Even voor de volledigheid, ik was niet helemaal duidelijk:

- Buitenkant metro: C De Akkers
- Binnenkant metro: C De Akkers
- Omroep: "U bevindt zich in metrolijn C naar De Akkers."
- DRIS: C Spijkenisse Centrum
- 9292/OVinfo: C Spijkenisse Centrum

De NS doet het qua fysieke info net andersom: op de TBP de eindbestemming met melding dat de route ingekort is, maar op en in de trein de daadwerkelijke eindbestemming. Ik betwijfel nu of mijn opmerking over consequentie wel klopt, ik denk dat de info als bij NS het duidelijkst is, tenzij je overal de aangepaste eindbestemming communiceert. Feit is in elk geval dat de RET nu net het tegenovergestelde van de NS doet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten