OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Ik ben vergeten te vragen of OV nog wel vergoed wordt, (Fogeltown - Eindhoven is namelijk voor werk goed te doen, bij file zelfs sneller)
Volgens mij mag je wettelijk geen reiskostenvergoeding meer krijgen als je een auto van de zaak hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

Bedoel je niet dat je die vergoeding dan niet meer belastingvrij mag krijgen? Want een werkgever mag op zich zo veel vergoeden als hij wil... :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Mijn vader heeft meer dan een jaar zowel een leaseauto als een Altijd Vrij op kosten van de zaak gehad. Dat was goedkoper dan de parkeerkosten vergoeden en de brandstofvergoeding daalde ook aanzienlijk. :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

@Hendrik: Zoiets ja, zit teveel met de situatie op m'n eigen werk in m'n hoofd denk ik... daar krijgen degenen met leaseauto dus geen reiskostenvergoeding. (Al kunnen die geloof ik wel gewoon een treinkaartje declareren als de poging om de trein van Utrecht naar Schiphol te nemen tenminste slaagt :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Geert »

Trouw een NS'er of ProRailer, dan krijg je als partner in ieder geval een Dal Vrij ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Ach, ik doe het alsnog niet heel slecht met tot op heden nog altijd meer reiskostenvergoeding dan ik reiskosten heb. Altijd leuk zo'n belastingvrij extratje :wink:
Vraag is wel hoelang dat nog zo blijft want de laatste jaren werd steeds alleen het maximumbedrag geïndexeerd en bedragen daaronder niet. Daarmee ligt sinds dit jaar het maximum op een zodanig bedrag dat ik daar nu onder zit. (En inderdaad, degenen die m'n reistraject in het onderschrift ooit opgevallen was zien dat dat maximum niet echt gek hoog ligt - vanaf iets van 27 km zit je daar op geloof ik. Zit zelf op 25,6 km, dat klinkt weer verder dan het aanvoelt om te reizen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Aking »

Geert schreef:Trouw een NS'er of ProRailer, dan krijg je als partner in ieder geval een Dal Vrij ;)
Vroegah was dat nog vrij reizen in de Benelux, maarja... vroegah was alles beter :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Die 0,56 cent belasting over DalVrij elke maand hakt er in hoor...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

Toch weer een paar sneetjes brood. Mijn werkgever vergoedde eerst wel ov kosten als je een leaseauto had. Maar wij zijn inmiddels twee keer overgenomen en het is maar de vraag of dat nog steeds zo is.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik ben vergeten te vragen of OV nog wel vergoed wordt, (Fogeltown - Eindhoven is namelijk voor werk goed te doen, bij file zelfs sneller)
Wij hebben de keuze:
< 10 km = 0 euro (enkele reis)
> 10 km tot max 40 km (enkele reis) 19 ct/km
of 100% OV vergoeding

En uiteraard ligt het nogal aan je situatie wat je dan doet.
We hebben een auto deze heeft alleen vrouwlief mee en een 2de auto kopen vindt ik zonde van het geld. wat deze staat dan vervolgens in het weekend dus stil. een 2de auto kost hoe dan ook met brandstof dan al snel 40ct per kilometer.

Mijn woon-werk afstand is 30 kilometer (kortste logische route moet je nemen (=door Helmond). Ik zou als ik met de auto gaan dus nogal fors hierop verliezen. Daarbij komt er ook nog eens bij dat de reistijd fiets (of bus) en trein en dan 4 minuten fietsen exact evenveel reistijd kost (45/50 minuten) en ik een verbinding heb met 4 treinen per uur.
De iets snellere route (40 minuten) met de auto is 18 kilometer (A50>A2>A67) om en de kortste route logische route (30 km) is in de spits een drama

Mijn Traject Vrij Jaar kost met 113.80 en reken op 20 euro buskosten als ik te lui ben om te fietsen.
Alleen de brandstof kost met voor 60 km met ongeveer 1:15 verbruik in de spits door Helmond a 1,60 de liter kost = 130 euro. Maar zoals ik al zei ik zou een 2de auto moeten kopen en een tweede auto is vrij nutteloos in de weekenden.

Uiteraard heb ik gekozen voor het 19 ct/km tarief, immers de keuze staat vrij hoe je naar het werk komt (je mag ook fietsen)
Ik krijg dus 240 km reiskosten vergoeding en betaal er maar zon 135 euro aan OV 8-)
Het enige nadeel is dat is als je vrij bent je geen km vergoeding krijgt (alleen dus op de dagen dat je komt werken) en je met een vooraf betaalde OV kaart dus wat dagen weggooid (zeg zo'n 1,5 maand).
Maar daartegenover staat dan weer wel dat je een kortingskaart hebt en je ook mensen tegen korting mag meenemen

Omdat ik met de trein ga had ik ook recht op het fietsplan (3 jaarlijks).
fogeltje schreef:Sinds 1 april (mijn rijexamen) heb ik geen autorit meer gemaakt. Volgens mij heeft iedereen om mij heen het overleefd :')
Oei... je moet het inderdaad wel bijhouden, desnoods rij je in het weekend wat !
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

Zeker als je net je rijbewijs hebt, moet je regelmatig rijden, is mijn ervaring.
Ik heb inmiddels 9 jaar mijn rijbewijs, en nu maakt het niet zoveel meer uit hoe vaak ik rijd. Vorig jaar kon ik een kleine vijf maanden niet rijden, maar daarna stapte ik met hetzelfde gemak weer achter het stuur. :) In de spits rijden is wel altijd even wennen, maar dat komt omdat ik tijdens de spits eigenlijk altijd in het OV zit. :P
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door huibf »

Idem !
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Zeker als je net je rijbewijs hebt, moet je regelmatig rijden, is mijn ervaring.
Ik heb inmiddels 9 jaar mijn rijbewijs, en nu maakt het niet zoveel meer uit hoe vaak ik rijd. Vorig jaar kon ik een kleine vijf maanden niet rijden, maar daarna stapte ik met hetzelfde gemak weer achter het stuur. :) In de spits rijden is wel altijd even wennen, maar dat komt omdat ik tijdens de spits eigenlijk altijd in het OV zit. :P
Goeie tip voor later, Hendrik!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Etienne »

Vandaag weer terug gereisd vanuit Zuid-Limburg.

Door een ongeluk in Epen had lijn 57 van 11:06 vanuit Mechelen een vertraging van 9 minuten, hierdoor waren logischerwijs alle aansluitingen in Gulpen verloren gegaan, wat dus resulteerde in een kwartier vertraging. In Maastricht hadden we het geluk dat de t6831 met 11 minuten vertraging reed, waardoor de t6846 ook te laat was. In Sittard wachtte de t3546 gelukkig nog een aantal minuutjes. En niet ten laatste moest de de t1946 tussen de Moerdijkbrug en Rotterdam Centraal langzamer rijden, vermoedelijk een goederentrein die ervoor zat.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

Heeft de Arriva 7732 eerder dienst gedaan als diepvrieswagen ofzo? Tjonge, wat was het fris in de bus! Nou ja, eigenlijk best lekker. Beter zo dan het tegenovergestelde... :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren zat ik in de s3000 met vertrek 20:05 uit Zaandam. Bij binnenkomst op Amsterdam Centraal reden we eerst voorbij de a-zijde over spoor 6, voordat we met het nodige gepiep rechtsaf over de wissel naar 5b gingen. Dat zie je ook niet heel vaak gebeuren. Aangezien ik de trams aan de westkant moest hebben, betekende dat dan wel weer dat ik op het perron een poosje kabaal mocht maken op de tijdelijke stalen blindegeleidelijnen. *O*

Op de terugweg vanaf Leidseplein een GVB-nachtbus genomen. Wat een zielig verschijnsel dat je in de nachtbus dus of contant moet betalen, of een nachtbusproduct op je chipkaart moet zetten. Gevolg is dan ook dat die bus onnodig lang wordt opgehouden door de vele mensen die contant hun kaartje afrekenen. En ja, dan rijdt de chauffeur dus met een hoop geld rond, wat volgens mij ook niet fijn is... Faal.
Op Amsterdam Centraal zou de s1500 van 0:38 van spoor 8a vertrekken. Maar eenmaal daar aangekomen stond er een afgesloten treinstel met Niet Instappen op de TBP's. Anderhalf minuut voor de officiele vertrektijd werd het sporo ineens gewijzigd naar 8b, dus ontstond er een kleine volsverhuizing. Handig is anders.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: Oei... je moet het inderdaad wel bijhouden, desnoods rij je in het weekend wat !
Indeed, daarom heb ik de huurauto toch aangegrepen en ga ik voorlopig (in de spits) ook naar Eindhoven. Ik ga minimaal 1 dag in de week in Nijmegen werken en dat doe ik niet meer met het OV. Ik ben met de auto ca 50 minuten sneller op mijn werk, ook in de ochtendspits. Zodra ik me wat comfortabeler voel, en de werkgever het nog steeds vergoed, wil ik voor Eindhovense dagen weer vaker het OV pakken. Want de bus is zeker in de ochtendspits sneller en voor mijn werkgever is het vergoeden van het parkeerbonnetje bijna 3x zo duur als op en neer met de bus.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Zit nu heerlijk in de bus Db - Ut na de Sprinter Ede-Wageningen - Driebergen-Zeist te hebben genomen. Oude tijden herleven! Sprinter moest op opstelterrein Maarn al linkerspoor, dus dat ging een tijdje met 40km/u. Toen full speed ahead aankomen op spoor 1 te Db. Ging best goed - bus kwam na 2 minuten al aan.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag een klant in Uithoorn gehad, om daarna met het OV terug te reizen naar Brabant. Eerst in de 174 ri Amsterdam CS en daarna de 171 naar Bijlmer vanaf Amstelveen busstation.

Iemand daar ooit geweest? Ik had dus echt niet verwacht dat de bus gewoon buiten zou staan, ipv onder het afdak van het busstation. Ik liep/rende dan ook enorm om toen ik de 171 zag aankomen.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Mike »

Alle bussen naar de Bijlmer staan daar.

300 eerst en daar voor de 171 en de 356. (En de 487). Als je daar vaker komt is het best wel een logische indeling.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Als je er vaker komt vast wel, maar ik kon me er geen wegwijs uit maken, ik zat er aan te denken dat er wellicht een tweede verdieping was, maar toen de 171 rechtdoor reed maar snel gaan rennen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Durashift »

gliderfighter schreef:Vandaag een klant in Uithoorn gehad, om daarna met het OV terug te reizen naar Brabant. Eerst in de 174 ri Amsterdam CS en daarna de 171 naar Bijlmer vanaf Amstelveen busstation.

Iemand daar ooit geweest? Ik had dus echt niet verwacht dat de bus gewoon buiten zou staan, ipv onder het afdak van het busstation. Ik liep/rende dan ook enorm om toen ik de 171 zag aankomen.
Ja, vorig jaar ook een keer geweest. Van Amsterdam Bijlmer Arena naar Vijfhuizen (Expo Haarlemmermeer) vv.
Prima (H)OV verbinding wat mij betreft.
Inderdaad op Amstelveen was het even zoeken.. ik meen dat de halte buiten, tegen 'een muur' was.. in een hoekje en recht tegenover het overdekte platform.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Nu was er niet direct man overboord geweest als je de 171 had gemist, rijdt immers toch wel zo'n 10x/uur een bus naar de Bijlmer minimaal, maar de bussen naar de Bijlmer en Haarlem liggen inderdaad buiten het overdekte deel van het busstation, daar staan alleen de bussen richting het noorden, het zuiden en die er hun eindpunt hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Ardan »

Er hangt daar een ENORM DRIS-bord, keurig gesorteerd op globale richting. Maar okee, als je bij dat bord staat kun je halte voor de Zuigtablet R-Net naar Bijlmer net niet zien.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Z2N »

Ik zit nu in de t8829, en deze rijdt zoals gebruikelijk met zes bakken dubbekdeks. En op momenten als dit kan ik dat niet begrijpen, ik stapte in op de drukste tussenstop, en zelfs daar (Apn) welgeteld zes instappers... Je zou eigenlijk de hele omloop in een ICM-4'tje kunnen doen, het zou je een HC schelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten