Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Dan kan je eventueel achter de onderaannemer (deels) zetten of de naam van de onderaannemer tussen haakjes zetten (of een ander idee)? Dat is even kijken wat het mooiste/handigste is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

En hoe komt de onderaannemer in de automatische overzichten?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Moet dat dan? Anders eventueel extra kolom?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Regenmaker, kan dit in het Infobox-topic of even in een nieuw topic? Ik vind het wel een interessant idee/discussie maar het zou andere korte vragen denk ik overstemmen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

huibe schreef:DAV kan wat mij betreft ook. SRE wordt namelijk ook gebruikt als voormalige regio.
Maar het SRE is een regio die daadwerkelijk bestaat en ook wel enigszins naamsbekendheid heeft. DAV wordt echter nergens anders voor gebruikt dan de concessiebenaming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Bestond! Met ingang van 1 januari 2015 zijn alle plusregio's/stadsregio's (waaronder het SRE) afgeschaft. De Metropoolregio Eindhoven is wel wat meer opgetuigd sinds dit jaar.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

SRE wordt overigens ook Concessie Zuid Oost Brabant met ingang van de nieuwe concessie. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hendrik »

Zuidoost-Brabant, om precies te zijn... 8-)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Hendrik schreef:Zuidoost-Brabant, om precies te zijn... 8-)
Nou, ga maar weer verbeteren hoor. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:
Hendrik schreef:Zuidoost-Brabant, om precies te zijn... 8-)
Nou, ga maar weer verbeteren hoor. :')
Tot het einde vd concessie blijft de naam gewoon SRE.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

Op dit moment wordt de Haltetaxi ingevoerd op de wiki. Maar dit is geen ov! (je hebt immers een speciale pas nodig)

Willen we dat hiermee wordt door gegaan?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

huibf schreef:
regenmaker schreef:
Hendrik schreef:Zuidoost-Brabant, om precies te zijn... 8-)
Nou, ga maar weer verbeteren hoor. :')
Tot het einde vd concessie blijft de naam gewoon SRE.
Het gaat niet om hoe de concessie heet, maar hoe we de regio noemen van voor de concessieperioden. In Zuidoost Brabant is gekozen voor de SRE.

Ik zal een start maken met het aanpassen van de DAV regio.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

huibe schreef:Op dit moment wordt de Haltetaxi ingevoerd op de wiki. Maar dit is geen ov! (je hebt immers een speciale pas nodig)

Willen we dat hiermee wordt door gegaan?
Zolang die pas niet alleen voor speciale doelgroepen te verkrijgen is heb ik er geen problemen mee. Anders is het bijna net zoiets als dat je een OV-chipkaart nodig hebt om met de bus te kunnen reizen (hoewel je ook wel wat in de bus kunt kopen meestal). Of zie ik nu iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

huibe schreef:Op dit moment wordt de Haltetaxi ingevoerd op de wiki. Maar dit is geen ov! (je hebt immers een speciale pas nodig)

Willen we dat hiermee wordt door gegaan?
Kijk voor de NS heb je ook een speciale pas nodig. Een OV-chipkaart!

Net zoals de OV-chipkaart is de Haltetaxi pas voor iedereen beschikbaar en dus OV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

De ovc is alleen een betaalmiddel en niet een pas om te mogen reizen.

De haltetaxi ligt in de lijn met een deeltaxi of de huidige stadsdienst van Oss. Het is niet meer vrij toegankelijk, je hebt een pas nodig om te mogen reizen. Dat deze pas vrij aan te vragen is, doet niet ter zake voor de definitie van OPENBAAR vervoer.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Ik vind het een goede toevoeging.
De grens tussen "openbaar" vervoer en niet-openbaar vervoer is naar mijn idee niet erg duidelijk, want je kan inderdaad ook niet zomaar de trein instappen. Dus hoe openbaar is dat dan? Iedereen kan er gebruik van maken, en dat geldt net zozeer voor de haltetaxi.
Maar sowieso zie ik het probleem van semi-openbaar vervoer op de wiki opnemen niet zo.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

Als ik van de haltetaxi gebruik wil maken, moet ik eerst lid zijn van dat systeem en dan een kaartje kopen.

Als ik gebruik wil maken van de trein hoef ik alleen een kaartje te kopen en hoef ik niet lid te zijn van de spoorwegen.

Daar zit het verschil. Maar als we de haltetaxi toevoegen, dan zouden we ook de deeltaxi moeten toevoegen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

[wiki]Lijn 47 Leidschendam, Zuid/De Star - Woonoord Duivenvoorde[/wiki] heeft ook een pagina.
Om van deze lijn gebruik te mogen maken, moet je een pasje aanschaffen voor €18,70 per jaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Mijn overweging om de haltetaxi toe te voegen is dat dit echt een aanvulling is op het ov.
Overigens staat sinds donderdag de halten online.
Samen met de reguliere lijnen is de route goed te benoemen.

Wat ik ook heb begrepen is dat de haltetaxi opgenomen wordt in in de reisplanners.


Een deeltaxi of al dat ander vervoer heeft niet echte routen en duidelijke ov halten. Het wordt dan wel wat lastiger.

Ik heb 4 haltetaxis ingevoerd. Ik wil ze langzaamaan invoeren.
Ik ben op zoek naar het haltebord. Wie gaat me eraan helpen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

Meltrain schreef:[wiki]Lijn 47 Leidschendam, Zuid/De Star - Woonoord Duivenvoorde[/wiki] heeft ook een pagina.
Om van deze lijn gebruik te mogen maken, moet je een pasje aanschaffen voor €18,70 per jaar.
Ook daar heb ik op de overlegpagina al een kanttekening gemaakt.

Ik hoor graag de mening van het beheer over dit onderwerp. Het is een (verdere) afbakening van wat we wel of niet opnemen op de wiki.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Zugführer »

Ik citeer de reactie van chauf21 op de overlegpagina van lijn 47 even, omdat hij daar ongeveer zegt wat ik ook denk. En dan vind ik in een lidmaatschap van 19 euro per jaar toch al een stap verder dan een pasje dat je gratis aan kunt vragen. Maar ik ben het met je eens dat het goed zou zijn als er een duidelijkere richtlijn kwam met waar we de grens leggen.
Chauf21 schreef:Strikt genomen valt de lijn inderdaad niet meer onder openbaar vervoer, maar er zijn twee redenen waarom ik de lijn wel heb opgenomen. Ten eerste denk ik dat we dit soort ontwikkelingen in de toekomst vaker gaan tegenkomen. Het OV verandert en dit is daar een uitwerking van. Ten tweede voldoen dit soort initiatieven wel aan een lokale behoefte, maar zit er vaak geen groot en kundig bedrijf achter. Met de bezoekersaantallen (en zoekopdrachten)van OVNL zijn wij in staat om dit soort lijntjes te promoten en de vrijwilligers te helpen. Onze Wiki moet bovendien een meerwaarde bieden ten opzichte van reeds bestaande sites van vervoerders. Ik denk dat het opnemen van dit soort lijnen daar aan bijdraagt
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

Interessante discussie. Ik ga me hierover buigen met Frank. Ik heb argumenten van beide kanten gezien die hout snijden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Kan er iemand eens in de opvolgers/voorgangers van lijn 80 tussen Amersfoort en Wageningen kijken in combinatie met de geschiedenistekstjes? Er zitten wat onhandige doorverwijzingen in waardoor je in een oneindige lus beland: deze pagina heeft bv. een andere lijn 80 als voorganger, maar de voorganger van die lijn 80 is weer de pagina die ik hiervoor linkte :P

De daadwerkelijke voorganger zou volgens mij deze pagina moeten zijn, maar die heeft merkwaardig genoeg lijn 82 als opvolger staan terwijl er gewoon een 80 bleef bestaan over vrijwel dezelfde route (maar met een eerder eindpunt). Maar in ieder geval is de reeks onderbroken want vanaf de pagina van voor 2008 kom je met geen mogelijkheid op die van na 2008 via de voorgangers/opvolgers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Was inderdaad een zooitje. De pagina van de huidige lijn 80 had zowel zichzelf als een andere lijn 80 als verre voorganger. Omdat een buslijnpagina zichzelf niet als voorganger kan hebben (dat was afgesproken, maar hier kennelijk niet verwerkt) heb ik nu naar de andere pagina verwezen. Hopelijk klopt het zo beter. Als het goed is zijn de doorverwijzingen vanaf de concessiepagina's nu ook aangepast. Wat die lijn 82 als opvolger moest weet ik zo ook niet (heb geen verstand van dit gebied, iig niet vanaf 2000), misschien kan iemand anders daarna kijken. Voorlopig is het weggehaald.

Kan het zijn dat lijn 87 in de tussentijd redelijk veel van route is gewijzigd? In een periode van drie jaar tijd kom ik onderstaande lijnen 87 tegen:

Lijn 87 Wageningen Busstation - Veenendaal Station De Klomp
Lijn 87 Wageningen Busstation - Veenendaal Raadhuisstraat
Lijn 87 Wageningen Busstation - Veenendaal Station Centrum

Daarvoor en daarna was de buslijn zo te zien gekoppeld aan lijn 80.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Ik heb een vraagje over de nachtlijnen in Arnhem Nijmegen. Waarom is er 2x pagina voor deze nachtlijnen:
N33 1
N33 2
N30 1
N30 2
N31 1
N31 2

Die kunnen toch gewoon worden samengevoegd?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten