Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door TomSteyl »

Mag er een linkje bij naar die Facebook-pagina?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De 5552 in Oostburg.

Afbeelding

Afbeelding
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ricardo »

TomSteyl schreef:Mag er een linkje bij naar die Facebook-pagina?
https://www.facebook.com/login.php?next ... Ffref%3Dts
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

ricardo schreef:Slecht nieuws voor de liefhebbers van de Van Oeveren 58. Deze bus gaat op 11 juli met pensioen!(
Volgens mij wordt hij geexporteerd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Er zijn dit weekend weer een aantal Iveco bussen verdeeld over verschillende stallingen. Ik ben aan het uitzoeken welke bus waar staat zodat ik de lijst kan bijwerken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Wat mij opvalt is dat er vrij weinig Iveco's rondrijden dit weekend, terwijl er al een aantal bij de stallingen staan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

De meeste iveco's die er nu al zijn staan in zierikzee, en er zijn op zondag alleen maar bussen voor lijn 133 nodig ( 132 rijdt vanuit goes, 134 rijdt niet, 395 rijdt niet), en van de volgens mij 4 ritten rijden 2 ritten vanuit middelburg (en dus gas),en er een door van oeveren wordt gereden is er nog maar een bus van connexxion vanuit zierikzee nodig.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Wat mij opvalt is dat er vrij weinig Iveco's rondrijden dit weekend, terwijl er al een aantal bij de stallingen staan?
De tot nu toe opgeleverde Iveco's (met uitzondering van Zierikzee) zijn vrijdag en dit weekend onder de verschillende stallingen verdeeld. De planners van de stallingen hebben deze bussen niet meegenomen in de planning van dit weekend. Dit zal deze week gebeuren. Een chauffeur mag namelijk niet zomaar een bus pakken maar moet zich houden aan de planning.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

henk1234 schreef:( 132 rijdt vanuit goes, 134 rijdt niet, 395 rijdt niet)
Rijden alle ritten van Connexxion op lijn 132 vanuit Goes?
Ik weet niet hoeveel ritten er zijn overigens (en al helemaal niet wat de verdeling is), maar ik weet dat Van Oeveren ook enkele ritten rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het andere materieel als alle iveco's er zijn?
Meltrain schreef:Rijden alle ritten van Connexxion op lijn 132 vanuit Goes?
Ik weet niet hoeveel ritten er zijn overigens (en al helemaal niet wat de verdeling is), maar ik weet dat Van Oeveren ook enkele ritten rijdt.
Volgens mij rijdt er doordeweeks wel wat vanuit Zierikzee (o.a. Van Oeveren), maar zondags blijkbaar niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het andere materieel als alle iveco's er zijn?
Sowieso gaat alles de provincie uit maar wat Connexxion met het materieel gaat doen weet ik ook niet.
Het enige wat blijft naast de Iveco's zijn de GAS bussen 2956-2987 en de gelede GAS bussen 9264-9274. Dan rijden er ruim 90 bussen rond in Zeeland naast de bussen van AMZ en Van Oeveren. En Connexxion heeft ook nog nieuwe buurtbussen besteld waarvan er al enkele rondrijden maar daar weet ik niets van af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Er rijden toch ook nog een aantal MAN-diesels toch? Die zullen vast naar de export gaan, dat is een populair model in het buitenland omdat MAN een bekend merk is. Eerder zijn er al ex-CXX MAN-bussen naar Duitsland gegaan. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Bee schreef:Er rijden toch ook nog een aantal MAN-diesels toch? Die zullen vast naar de export gaan, dat is een populair model in het buitenland omdat MAN een bekend merk is. Eerder zijn er al ex-CXX MAN-bussen naar Duitsland gegaan. :)
Ja klopt Oostburg heeft er dacht ik een staan en in Sint-Maartensdijk en Zierikzee staan er een aantal. Bij TCR en andere onderaannemers in Nederland zijn ze ook populair.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ik zie Van Oeveren 64 nu rijden op lijn 225. Wist niet dat ze ook op die lijn rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door bartjemestrom »

Versterkingsritten?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

lijn 225 is een spitslijn met in 's Gravenpolder 1 richting op in een uurdienst met elke uur 32 minuten pauze voor de chauffeur.
zou kunnen dat het een verstrekingsrit is maar heb ook enkele keren geleed materieel gezien op deze lijn, en toen zat de bus verre van vol. maar nogmaals het zou kunnen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Nogmaals, Van Oeveren rijdt in principe ook op alle lijnen op de Bevenlanden en in ieder geval de 102/602 op Tholen (misschien ook nog wel andere lijnen daar), niet alleen de lijnen die op Schouwen komen. En dan waarschijnlijk ook één ritje 225, want ik ken geen enkele vervoerder die zijn bus en chauffeur elk uur 32 minuten stil laat staan wanneer er genoeg andere lijnen zijn om op door te rijden.

Middelburg doet in ieder geval door de week ook ritten 132.

Was het overigens niet de bedoeling dat de 8800'en naar Amstelland-Meerlanden verhuizen na hun avontuur in Zeeland?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Pim-AllianceB95 schreef:Nogmaals, Van Oeveren rijdt in principe ook op alle lijnen op de Bevenlanden en in ieder geval de 102/602 op Tholen (misschien ook nog wel andere lijnen daar), niet alleen de lijnen die op Schouwen komen. En dan waarschijnlijk ook één ritje 225, want ik ken geen enkele vervoerder die zijn bus en chauffeur elk uur 32 minuten stil laat staan wanneer er genoeg andere lijnen zijn om op door te rijden.

Middelburg doet in ieder geval door de week ook ritten 132.

Was het overigens niet de bedoeling dat de 8800'en naar Amstelland-Meerlanden verhuizen na hun avontuur in Zeeland?
Is dat in ieder geval ook weer opgehelderd!

Onder de rook van Rotterdam rijdt lijn 79 en die staat op zaterdagen- en zondagen 40 minuten stil bij het begin- en eindpunt. 20 minuten rijden - 40 minuten haltertijd, en dat elk weekend. Deze lijn rijdt in ieder geval geen andere ritten. Dus er zijn vervoerders die het wel doen! :wink:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ja, maar daar heb je dus niet de mogelijkheid om door te koppelen op een andere lijn :P
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

waarom rijden ze dan niet 2x/uur?

Wat is de gedachte eigenlijk achter al het externe inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Pim-AllianceB95 schreef:Ja, maar daar heb je dus niet de mogelijkheid om door te koppelen op een andere lijn :P
Die mogelijkheid is er wel maar daar kiezen ze bewust niet voor.... vraag me niet waarom niet.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

CamilleKreemers schreef:waarom rijden ze dan niet 2x/uur?

Wat is de gedachte eigenlijk achter al het externe inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
Ik heb gevraagd waarom dat niet zo is omdat ik een keer de bus gemist heb en toen zei de chauffeur over 40 minuten vertrek ik weer. Ik kreeg als antwoord van de klantenservice terug, dat de kosten voor een half-uursdienst niet opwegen tegen de inkomensten en dat het derhalve goedkoper is om de bus 40 minuten te laten staan op het begin en eindpunt.

Ik ga er vanuit dat dat in Zeeland niet zo is, Connexxion heeft sowieso een goed systeem. Het rondje om de kerk is hier totaal niet. Afgelopen weekend lijn 106 gebruikt op Voorne-Putten en de die ging op het eindpunt over als lijn 105 direct door! :D Ga er vanuit dat er in Zeeland ook lijnen aan elkaar gekoppeld zijn!

Misschien hebben mensen voorbeelden van lijnen die aan elkaar gekoppeld zijn in Zeeland?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

BusFreakRotterdam schreef:
CamilleKreemers schreef:waarom rijden ze dan niet 2x/uur?

Wat is de gedachte eigenlijk achter al het externe inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
Ik heb gevraagd waarom dat niet zo is omdat ik een keer de bus gemist heb en toen zei de chauffeur over 40 minuten vertrek ik weer. Ik kreeg als antwoord van de klantenservice terug, dat de kosten voor een half-uursdienst niet opwegen tegen de inkomensten en dat het derhalve goedkoper is om de bus 40 minuten te laten staan op het begin en eindpunt.

Ik ga er vanuit dat dat in Zeeland niet zo is, Connexxion heeft sowieso een goed systeem. Het rondje om de kerk is hier totaal niet. Afgelopen weekend lijn 106 gebruikt op Voorne-Putten en de die ging op het eindpunt over als lijn 105 direct door! :D Ga er vanuit dat er in Zeeland ook lijnen aan elkaar gekoppeld zijn!

Misschien hebben mensen voorbeelden van lijnen die aan elkaar gekoppeld zijn in Zeeland?
Ja zeker! Ik geef even een paar voorbeelden over de lijnen in Zeeuws-Vlaanderen. De lijn 1 uit Oostburg wordt op het busstation in Terneuzen de 6 naar Zelzate en andersom de bus uit Zelzate wordt op zijn beurt de lijn 1 naar Oostburg. Dit is overigens niet ieder half uur/uur zo maar wel regelmatig. Ook wordt wel eens de lijn 20 uit Goes op het busstation in Hulst de lijn 19 naar Breda. En wat ook wel eens gebeurt is dat de chauffeur halverwege wisselt van lijn. Dus dat de chauffeur van de lijn 20 uit Goes op het busstation in Terneuzen de bus pakt van de lijn 10 naar Kloosterzande of de lijn 1 of 6. En in het Westen gebeurt het regelmatig dat de chauffeur vanuit Brugge in Oostburg een halfuur pauze gaat houden en dan de lijn 1 pakt naar Terneuzen ipv door te rijden met de 42 naar Breskens. Ook wordt er in Zeeuws-Vlaanderen gewerkt met pod voertuigen dus het gebeurt vaak dat men halverwege de rit wisselt met een andere chauffeur. Dit gebeurt vaak op vaste plekken zoals het busstation in Terneuzen en de bushalte aan de Zeldenrustlaan in Terneuzen. Dus het rondje om de kerk kennen we hier niet. Alhoewel er hier genoeg kerken zijn :D
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

ik denk dat Hastus het rondje om de kerk niet kent. Die kijkt naar zo efficiënt en afwisselend mogelijk.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

BusFreakRotterdam schreef:
CamilleKreemers schreef:waarom rijden ze dan niet e inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
Ik heb gevraagd waarom dat niet zo is omdat ik een keer de bus gemist heb en toen zei de chauffeur over 40 minuten vertrek ik weer. Ik kreeg als antwoord van de klantenservice terug, dat de kosten voor een half-uursdienst niet opwegen tegen de inkomensten en dat het derhalve goedkoper is om de bus 40 minuten te laten staan op het begin en eindpunt.

Ik ga er vanuit dat dat in Zeeland niet zo is, Connexxion heeft sowieso een goed systeem. Het rondje om de kerk is hier totaal niet. Afgelopen weekend lijn 106 gebruikt op Voorne-Putten en de die ging op het eindpunt over als lijn 105 direct door! :D Ga er vanuit dat er in Zeeland ook lijnen aan elkaar gekoppeld zijn!

Misschien hebben mensen voorbeelden van lijnen die aan elkaar gekoppeld zijn in Zeeland?
Ik weet dat lijn 133 aan lijn 102 gekoppeld is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten