Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Een dagje shoppen in Zaandam is een dure grap geworden voor een Amsterdams stelletje. Op de weg terug naar de stad springen ze na het laatste fluitsignaal in een intercity trein. Kosten? 460 euro boete voor het 'verhinderen van het Openbaar Vervoer'.
Een paar minuten voor vertrek van de trein komt het duo aan op station Zaandam. Ze zien de intercity al klaar staan op spoor vier en besluiten een sprintje te trekken. Vlak voor het sluiten van de deuren springt het stel de trein in. Op adem komend ziet Sue-Yin dat het papieren tasje dat haar vriend bij zich draagt, tussen de deur klem zit.
'Het ging om een heel klein hoekje, de deuren waren gewoon gesloten', laat ze aan AT5 weten. Als ze zich omdraait, ziet ze dat twee conductrices, die inmiddels zijn toegesneld, de machinist per portofoon oproepen om de deur van de trein opnieuw te openen. Volgens Sue-Yin was dat nergens voor nodig.
'Jullie zijn te laat ingestapt en hebben het Openbaar Vervoer verhinderd', krijgt het duo te horen, waarna ze beiden een boete van 230 euro opgelegd krijgen. Sue-Yin is woedend, omdat de deur volgens haar helemaal dus niet geopend hoefde te worden, omdat er maar een klein stukje papier tussen zat. Ook begrijpt ze niet waarom er twee boetes opgelegd werden.
AT5.nl
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Duur grapje. Dat laat je de volgende keer dus wel uit je hoofd. Of...?
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Tikje overdreven. Waarschijnlijk gewoon een S&V-er of conducteur die slecht geslapen heeft de nacht ervoor. Een bezwaar indienen lijkt mij zeer de moeite waard.
🍉
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Gewoon terecht. Fluiten = sluiten = niet meer instappen. Even een goede precedent zetten.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Je bereikt m.i. vaak meer door gewoon uit te leggen wat de gevolgen zijn van een dergelijke actie dan klakkeloos een prent uit te delen. (er vanuit gaande dat er met weinig woorden een boete is uitgeschreven).
🍉
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Gewoon flauwekul. NS moet komende jaren is een toontje lager gaan zingen!
Je moest eens weten hoevaak NS het andere Openbaar Vervoer hinderd. (gemiste aansluiting).
Weer twee klanten minder en jammer genoeg weer voldoende negatieve aandacht.
NS moet echt eens dimmen de komende jaren want bij veel Nederlanders (zowel reizigers als niet-reizigers) hebben ze het (deels terecht) goed vergald.
De medewerkers van NS klagen over de 'top' maar zelf verbruien ze het ook (sommige)
Je moest eens weten hoevaak NS het andere Openbaar Vervoer hinderd. (gemiste aansluiting).
Weer twee klanten minder en jammer genoeg weer voldoende negatieve aandacht.
NS moet echt eens dimmen de komende jaren want bij veel Nederlanders (zowel reizigers als niet-reizigers) hebben ze het (deels terecht) goed vergald.
De medewerkers van NS klagen over de 'top' maar zelf verbruien ze het ook (sommige)
Laatst gewijzigd door huibf op zo 14 jun 2015, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Ik word er zo gallisch van dat men gelijk begint te krijsen in de media als men vindt dat hen onrecht wordt aangedaan
Als je het ergens niet mee eens bent dien gewoon bezwaar in en handel het zo af ipv gelijk naar de media te stappen...
Als je het ergens niet mee eens bent dien gewoon bezwaar in en handel het zo af ipv gelijk naar de media te stappen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Je kunt helemaal nergens vanuit gaan. We lezen slechts 1 kant van het verhaal. Wie zegt mij dat zij volledig de waarheid spreken?Hainje schreef:Je bereikt m.i. vaak meer door gewoon uit te leggen wat de gevolgen zijn van een dergelijke actie dan klakkeloos een prent uit te delen. (er vanuit gaande dat er met weinig woorden een boete is uitgeschreven).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
460 euro is nogal ja. Een uitleg over de gevolgen had ook gekund.Ronaldussen schreef:Ik word er zo gallisch van dat men gelijk begint te krijsen in de media als men vindt dat hen onrecht wordt aangedaan
Als je het ergens niet mee eens bent dien gewoon bezwaar in en handel het zo af ipv gelijk naar de media te stappen...
Voor de rest geld mijn eerdere opmerking.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Dan nog kun je eerst gewoon bezwaar indienen. Je kunt later altijd nog naar de media stappen.
Maar het past wel een beetje bij deze tijd. Als je maar hard genoeg krijst krijg je je zin wel...
En jouw verdere opmerkingen slaan nergens op. Dat NS het, in de ogen van veel mensen, verbruid heeft, neemt niet weg dat je je alsnog gewoon aan de regels dient te houden en het personeel verantwoordelijk blijft voor de veiligheid. Als een persoon tussen de sluitende deuren komt klem te zitten of als er weer een deur defect raakt omdat mensen die nog ff lekker openhouden om in te kunnen stappen en daardoor de trein niet verder kan rijden roepen we ook weer allemaal boe naar NS, maar het zijn echt de mensen zelf die dat soort problemen veroorzaken.
Maar het past wel een beetje bij deze tijd. Als je maar hard genoeg krijst krijg je je zin wel...
En jouw verdere opmerkingen slaan nergens op. Dat NS het, in de ogen van veel mensen, verbruid heeft, neemt niet weg dat je je alsnog gewoon aan de regels dient te houden en het personeel verantwoordelijk blijft voor de veiligheid. Als een persoon tussen de sluitende deuren komt klem te zitten of als er weer een deur defect raakt omdat mensen die nog ff lekker openhouden om in te kunnen stappen en daardoor de trein niet verder kan rijden roepen we ook weer allemaal boe naar NS, maar het zijn echt de mensen zelf die dat soort problemen veroorzaken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
De kans op een gunstige uitkomst is met die media aandacht natuurlijk veel hoger.Ronaldussen schreef:Ik word er zo gallisch van dat men gelijk begint te krijsen in de media als men vindt dat hen onrecht wordt aangedaan
Als je het ergens niet mee eens bent dien gewoon bezwaar in en handel het zo af ipv gelijk naar de media te stappen...
Inclusief het overbetaalde personeel, de conducteur is net zoals de postbode een beroep uit het verleden.huibf schreef:Gewoon flauwekul. NS moet komende jaren is een toontje lager gaan zingen!
Of dat ze zelf +15 veroorzaken omdat er in de avonduren een cursus materieel koppelen wordt gegeven met bijbehorende evaluatie.huibf schreef:Je moest eens weten hoevaak NS het andere Openbaar Vervoer hinderd. (gemiste aansluiting)
Dan moet er maar kwalitatief goed materieel aangeschaft worden,dat er wel eens iets tussen de deur komt moet ie maar tegen kunnen en zeker een papieren tasje. Bij de regionale vervoerders wordt er regelmatig de deur opengehouden doormiddel van een voet voor de sensor, maar daar gaat een GTW ook niet kapot van.Ronaldussen schreef: Als een persoon tussen de sluitende deuren komt klem te zitten of als er weer een deur defect raakt omdat mensen die nog ff lekker openhouden om in te kunnen stappen en daardoor de trein niet verder kan rijden roepen we ook weer allemaal boe naar NS, maar het zijn echt de mensen zelf die dat soort problemen veroorzaken.
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 14 jun 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Als jij je gewoon aan de regels houdt heb je dit allemaal niet eens nodigMr-W schreef:De kans op een gunstige uitkomst is met die media aandacht natuurlijk veel hoger.Ronaldussen schreef:Ik word er zo gallisch van dat men gelijk begint te krijsen in de media als men vindt dat hen onrecht wordt aangedaan
Als je het ergens niet mee eens bent dien gewoon bezwaar in en handel het zo af ipv gelijk naar de media te stappen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
We lezen hier inderdaad maar een kant van het verhaal. Die HC's zien iets uitsteken uit een deur, moeten die vanaf afstand ruiken of het een papiertje is of iets heel anders? Boete is inderdaad erg hoog, maar dat je niet mag instappen na het fluitsignaal is toch redelijk algemene kennis...
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Omdat men zich niet aan een paar simpele regeltjes kan houden moet NS maar voor beter materieel zorgen? Beetje omgekeerde wereld of niet?Mr-W schreef: Dan moet er maar kwalitatief goed materieel aangeschaft worden,dat er wel eens iets tussen de deur komt moet ie maar tegen kunnen en zeker een papieren tasje. Bij de regionale vervoerders wordt er regelmatig de deur opengehouden doormiddel van een voet voor de sensor, maar daar gaat een GTW ook niet kapot van.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Maar daar wordt nooit op gehandhaafd. Ik denk dat alle reizigers zich daar wel eens schuldig aan hebben gemaakt. Sterker nog, veel conducteurs gebruiken het fluiten meer als aankondiging dat ze willen vertrekken. net zoals de deurfluit bij VIRM.Geert schreef:maar dat je niet mag instappen na het fluitsignaal is toch redelijk algemene kennis...
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Ja. Deuren sluiten en daarna pas fluiten heeft weinig zin he.
Het heet niet voor niets "vertreksignaal"
Het heet niet voor niets "vertreksignaal"
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Werkelijk?
Ik bedoel dat ze het gebruiken als een soort voor-aankondiging om de reizigers op te jutten.
Ik bedoel dat ze het gebruiken als een soort voor-aankondiging om de reizigers op te jutten.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Omdat diezelfde reizigers lopen te klagen als de trein een minuutje te laat vertrekt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Dat kan, maar als je het fluitsignaal ook voor andere dingen gaat gebruiken dan verliest het wel z'n waarde als signaal waarna reizigers niet meer mogen instappen.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Of je nu tussen sluitende deuren de trein inspringt met alle risico´s van dien, met je voeten op de bank zit, of niet incheckt doordat je geen saldo op je kaart hebt, het ligt nooit aan de reiziger zelf, maar altijd aan een ander.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Een HC kan niet even iedereen persoonlijk aanspreken om vaart te maken met instappen. Als de HC dan fluit en daarna de deuren sluit krijg je weer verhalen van "Schande! de conducteur sloot de deuren terwijl we nog aan het instappen waren!" of weer verhalen van mensen die alsnog klem komen te zitten tussen de deuren.JWM schreef:Dat kan, maar als je het fluitsignaal ook voor andere dingen gaat gebruiken dan verliest het wel z'n waarde als signaal waarna reizigers niet meer mogen instappen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
En dat vind je een duidelijke situatie dat een fluitsignaal meerdere betekenissen kan hebben?
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Als je iets strafbaars doet weet je dat er een kans is op een boete. Als er iets tussen de deuren terecht komt ben je te laat ingestapt.
Ben ik per ongeluk op Televaag.nl terecht gekomen?huibf schreef:Gewoon flauwekul. NS moet komende jaren is een toontje lager gaan zingen!
Je moest eens weten hoevaak NS het andere Openbaar Vervoer hinderd. (gemiste aansluiting).
Weer twee klanten minder en jammer genoeg weer voldoende negatieve aandacht.
NS moet echt eens dimmen de komende jaren want bij veel Nederlanders (zowel reizigers als niet-reizigers) hebben ze het (deels terecht) goed vergald.
De medewerkers van NS klagen over de 'top' maar zelf verbruien ze het ook (sommige)
Helaas ook als die uitkomst onterecht is.Mr-W schreef:De kans op een gunstige uitkomst is met die media aandacht natuurlijk veel hoger.Ronaldussen schreef:Ik word er zo gallisch van dat men gelijk begint te krijsen in de media als men vindt dat hen onrecht wordt aangedaan
Als je het ergens niet mee eens bent dien gewoon bezwaar in en handel het zo af ipv gelijk naar de media te stappen...
Reizigers die tussen de sluitende deuren doorspringen zorgen ervoor dat de vertrekprocedure langer duurt dan noodzakelijk en daardoor vertraging wordt opgelopen met alle gevolgen van dien.Mr-W schreef:Inclusief het overbetaalde personeel, de conducteur is net zoals de postbode een beroep uit het verleden.huif schreef:Gewoon flauwekul. NS moet komende jaren is een toontje lager gaan zingen!Of dat ze zelf +15 veroorzaken omdat er in de avonduren een cursus materieel koppelen wordt gegeven met bijbehorende evaluatie.huibf schreef:Je moest eens weten hoevaak NS het andere Openbaar Vervoer hinderd. (gemiste aansluiting)
Deuren mechanisch forceren zorgt ook bij een GTW voor defecten. Alle deuren kunnen kapot.Mr-W schreef:Dan moet er maar kwalitatief goed materieel aangeschaft worden,dat er wel eens iets tussen de deur komt moet ie maar tegen kunnen en zeker een papieren tasje. Bij de regionale vervoerders wordt er regelmatig de deur opengehouden doormiddel van een voet voor de sensor, maar daar gaat een GTW ook niet kapot van.Ronaldussen schreef: Als een persoon tussen de sluitende deuren komt klem te zitten of als er weer een deur defect raakt omdat mensen die nog ff lekker openhouden om in te kunnen stappen en daardoor de trein niet verder kan rijden roepen we ook weer allemaal boe naar NS, maar het zijn echt de mensen zelf die dat soort problemen veroorzaken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Er is maar één vertreksignaal en dat geeft de conducteur doormiddel van een lang-kort-lang signaal via de fluit. Reizigers aansporen tot instappen geschiedt meestal door meerdere korte signalen achterelkaar of door de deursignalen meerdere korte signalen achterelkaar af te geven. Als de deuren daadwerkelijk sluiten volgt er een lang signaal. Daarnaast is het zo dat het signaal bij de deuren niet het officiële vertreksignaal is, maar het signaal dat deuren nu echt sluiten. Dat is dus een aanvulling op het vertreksignaal die de HC daarvóór al geeft.JWM schreef:En dat vind je een duidelijke situatie dat een fluitsignaal meerdere betekenissen kan hebben?
Zo moeilijk te herkennen is dat toch niet?
Kom op zeg, we hebben hersenen, ogen en oren gekregen. Doe daar dan ook eens wat mee.
Laatst gewijzigd door AppleMoose op zo 14 jun 2015, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Stelletje stapt te laat in trein: 460 euro boete
Nee. Want GTW is Arriva en Arriva is geweldig en NS gewoon k*t. Dat weet je toch wel?Bee schreef:Deuren mechanisch forceren zorgt ook bij een GTW voor defecten. Alle deuren kunnen kapot.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 211 gasten