Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Lijn 170 was toch al eerder verwenen? De laatste jaren vóór de overgang van de concessie was er toch alleen lijn 670?
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Bij mijn weten wel. Lijn 670 reed zelfs nog uitsluitend tussen Spijkenisse en Nieuw-Beijerland. Met ingang van 1 januari werd hij vernummerd naar 560 en ging weer verder rijden naar de Zinkweg. Een jaar later werd dit dan vernummerd naar 190.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Lijn 170 verviel in januari 2006 terwijl er vroeger nog redelijk wat volk in zat. Connexxion heeft deze lijn zelf de nek omgedraaid door hem in 2004 uit te besteden aan een touringcarbedrijf (Vermaat geloof ik). Daarna ging het snel bergafwaarts.

Er is echt wel vraag naar een goede verbinding tussen de Hoeksche Waard en Voorne Putten want dat bewijst de huidige lijn 190 wel. Tegenwoordig rijdt er tijdens de spits al zo'n Mercedes Sprinter City op.

Ze zouden eigenlijk bij wijze van een proef de 190 vanaf Oud-Beijerland Zinkweg door moeten trekken naar Heinenoord Busstation via de route van lijn 160. Dit in plaats van de 161 die doordeweeks tijdens de daluren alleen maar achter de 163 aanrijdt.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

BusFreakRotterdam schreef:Omdat een busje zoals op lijn 81 toch net even wat meer uitstraling heeft en ook meer het idee van OV geeft dan maar gewoon een ouderwets taxibusje met schuifdeur....!

Zou mooi zijn als er weer gewoon een fatsoenlijke OV verbinding kwam tussen de Hoekse Waard en Voorne Putten. Lijn 170 is destijds niet verder gegaan omdat de concessie overging naar Arriva. Maar er werd goed gebruik van gemaakt.

De bus op de pont ging gewoon goed, hij stond altijd in het midden - ivm de stabiliteit - en er stonden altijd autos rond om heen. Ging perfect. Zou mooi zijn nu het oude "ZWN" weer in handen is van Connexxion om een normale verbinding te hebben tussen de 2 eilanden!
Amen over dat busje en Amen over die ZWN.
Maar het rare is dat er uitstraling van een buurtje iets doet met contact in de bus. Als je Ouderkerk een buurtbus pakt, praat je makkelijk met een chauffeur. Een Sprinter City geeft al meer een stads gevoel en dan zit iedereen stil in de bus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

dylanwild94 schreef:
ArrivaBas schreef:
dylanwild94 schreef:ik denk dat dat vitootje wel zijn beste tijd heeft gehad. :mrgreen:
Kenteken dateert uit 2008, dus het is wel nodig als ze dat busje(van TCR) niet meer gaan inzetten.
Bron kenteken.tv
ik Vind het ook heel apart dat zulke busjes in het ov rijden.
Tja. Dat komt omdat ze meestal de MB Sprinter inzetten en niet de MB Vito.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door zone5324bericht... »

nadat de 162 een buurtbus geworden was, had TCR natuurlijk een busje over.
je kunt ook beter de Sprinter op de 190 gebruiken, zodat je zeker weet, dat je geen mensen zult moeten laten staan.
en in de Sprinter zit gewoon CICO-apparatuur ingebouwd, terwijl in de Vito een draagbaar apparaat mee moest en dat ding deed het vaak genoeg niet.
Laatst gewijzigd door zone5324bericht... op za 13 jun 2015, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

zone5324bericht... schreef:nadat de 164 een buurtbus geworden was, had TCR natuurlijk een busje over.
je kunt ook beter de Sprinter op de 190 gebruiken, zodat je zeker weet, dat je geen mensen zult moeten laten staan.
en in de Sprinter zit gewoon CICO-apparatuur ingebouwd, terwijl in de Vito een draagbaar apparaat mee moest en dat ding deed het vaak genoeg niet.
164? dat is toch de streekbus naar Numansdorp, of heb ik het nou verkeerd?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ja. En het deel Zuid-Beijerland - Numansdorp is sinds 25 januari lijn 194 en wordt gereden met een kleine bus. Geen buurtbus dus. :wink:
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door zone5324bericht... »

ArrivaBas schreef:
zone5324bericht... schreef:nadat de 164 een buurtbus geworden was, had TCR natuurlijk een busje over.
je kunt ook beter de Sprinter op de 190 gebruiken, zodat je zeker weet, dat je geen mensen zult moeten laten staan.
en in de Sprinter zit gewoon CICO-apparatuur ingebouwd, terwijl in de Vito een draagbaar apparaat mee moest en dat ding deed het vaak genoeg niet.
164? dat is toch de streekbus naar Numansdorp, of heb ik het nou verkeerd?
kleine vergissing, bedoelde: 162...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Ik ben benieuwd hoe een Crossway op de snelweg klinkt en zit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

OmniLezer schreef:Ik ben benieuwd hoe een Crossway op de snelweg klinkt en zit.
Tip neem lijn 140 van Lelystad naar Emmeloord. Daar rijden ze met iveco crossways over de snelweg. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

maar wie zegt dat er Iveco's gaan rijden in deze Concessie?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BrengMe »

Niemand, maar aangezien Connexxion voor de laatste concessies die ze hebben gewonnen ook Iveco's heeft besteld, bestaat er wel een kans.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Ik hoop eigenlijk op Citea's.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dinsdag hebben we eindelijk een personeelsbijeenkomst van Connexxion. Dus dan zal wel duidelijk worden wat de plannen zijn voor deze concessie. Dus nog even geduld jongens.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

regenmaker schreef:Ik hoop eigenlijk op Citea's.
Dat komt omdat er nu Ambassadors rijden, de Citea is van dezelfde fabrikant, maar persoonlijk denk ik de Iveco Crossway, omdat ze voor Zeeland ook Crossways hebben besteld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Een chauffeur zei laatst tegen me "wij krijgen de nieuwe vdl's".
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Citea's dus. *bus*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Z2N »

Chauffeursroddels moet je altijd met een korreltje zout nemen hoor...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ja en andere collega's van mij roepen weer dat we iveco's krijgen. Morgen krijgen wij het op de personeelbijeenkomst waarschijnlijk wel te horen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ik ben ook een collega van je! Dus ik roep maar dat 't Mercedes gaat worden... :mrgreen:

:')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Jep, vandaar dat ik de hele tijd Iveco loop te roepen zonder dat ik weet dat het misschien SOR gaat worden, bijvoorbeeld.
Die twee concessie's grenzen en in Zeeland zijn er Iveco's dus ik ga er van uit dat het ook in HWGO gaat gebeuren.

Stefan. Een vraag, wat is jouw werkgebied als chauffeur als ik vragen mag. Want ik keek altijd naar Video's van Lex. En Lex had video's van Qbuzz/RET lijnen 181, 182, 183 en 184, maar daarnaast ook van Arriva. Hoe zit dat. Rij je voor Arriva of gewoon in DAV en Rotterdam in welke bus dan ook?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

henk1234 schreef:Een chauffeur zei laatst tegen me "wij krijgen de nieuwe vdl's".
Kan SLE zijn met een cursor
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door zone5324bericht... »

OmniLezer schreef:Jep, vandaar dat ik de hele tijd Iveco loop te roepen zonder dat ik weet dat het misschien SOR gaat worden, bijvoorbeeld.
Die twee concessie's grenzen en in Zeeland zijn er Iveco's dus ik ga er van uit dat het ook in HWGO gaat gebeuren.

Stefan. Een vraag, wat is jouw werkgebied als chauffeur als ik vragen mag. Want ik keek altijd naar Video's van Lex. En Lex had video's van Qbuzz/RET lijnen 181, 182, 183 en 184, maar daarnaast ook van Arriva. Hoe zit dat. Rij je voor Arriva of gewoon in DAV en Rotterdam in welke bus dan ook?
Lex heeft van zoveel mogelijk bedrijven waar hij op dat moment werkte lijnen gefilmd...
Dus doordat er in een paar jaar een paar bedrijven langsgekomen waren, zijn er dus toen ook ritten van Arriva, Qbuzz en RET online gekomen... ;-)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

OmniLezer schreef:Stefan. Een vraag, wat is jouw werkgebied als chauffeur als ik vragen mag. Want ik keek altijd naar Video's van Lex. En Lex had video's van Qbuzz/RET lijnen 181, 182, 183 en 184, maar daarnaast ook van Arriva. Hoe zit dat. Rij je voor Arriva of gewoon in DAV en Rotterdam in welke bus dan ook?
Ik rij officieel voor Arriva Dordrecht, maar rij regelmatig ook voor Alblasserdam of Schelluinen.. 'Alle' stallingen in DAV dus.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten