Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Thom69 schreef:Ik zag zojuist de 5313 (metro, ouder stel) rijden op C met informatieschermen in de metro. Voor zover ik weet, hebben alleen de nieuwere (R)SG3 dat, of loop ik alweer achter? Ik had iets te veel haast richting bus om te zien wat er getoond werd, maar zowel op Schiedam als op Spijkenisse zag het er niet uit als reisinformatie.
Ze zijn bezig om de serie 5300 qua interieur gelijk te maken met de (R)SG3-stellen. Dus stofferen bekleding (langer van toepassing), binnenkant van de deuren grijs kleuren en de info-schermen plaatsen. Ik weet echter niet hoe ver ze zijn met de ombouw van de bestemmingsborden maar sommigen rijden al met de nieuwe lichtkranten maar kunnen alleen op lijn C de letter C filmen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat waren er 4 (5301, 5303, 5311 & 5316).
Hiervan hebben de eerste 2 de oude filmrol op de kop tijdelijk terug gekregen ivm te veel problemen met de software.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

010jongen schreef:Is de frequentie van de vervangende buslijn naar Nesselande al bekend? hoop toch niet dat ze met een standaardbus in een frequentie van 15 minuten gaan rijden.
Nee helaas nog niet. Het zal wel op het aller aller laatste moment bekend worden gemaakt :? .
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Aangepaste metrodienstregeling (vermoedelijk lijn A 8x/uur en in de avond verder naar Sdm 4x/uur) is ook nog niet in de database opgetreden.

Meestal wordt er op een maandag geupdated.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

En de pendelbusdienstregeling? Is daar al iets over bekend?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Zolang er nog niks is geupdated niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

De flyer zegt dat volgens de normale dienstregeling wordt gereden. Het is in die periode vakantie dus je kan er vanuit gaan dat het de vakantiefrequenties van lijn B zullen zijn.

Neemt niet weg dat als je dat met standaardbussen doet dat wel erg krap klinkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Ik ga toch wel van een 7,5" uit ofzo....
Dan biedt iedere bus en metro een overstap op elkaar en biedt het qua capaciteit ook niet de wensen over.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Ik gok dat er in de avonduren dan ook minder ritten zullen rijden tussen Graskruid en Capelsebrug. Dit zou betekenen dat reizigers op bijvoorbeeld Schenkel worden benadeeld met een lagere frequentie. Het zou ook nog zo kunnen zijn dat je 4x p.u. Kralingse Zoom - Binnenhof krijgt en 4x Schiedam - Binnenhof. Op zich is 4x per uur prima aldaar, maar toch...
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het hele nut van die pendeldienst is om Romeynshof en Binnenhof een metroverbinding te laten houden met de rest van het metronet. Als de metro naar Sdm blijft rijden is die pendel natuurlijk verder zinloos. Zeker als men niet zo stom is om te gaat ontkoppelen in de avond.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

De pendel geeft toch aansluiting op de C? Dan zorgt deze dus weldegelijk voor meer reismogelijkheden.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat zou je denken, maar niemand lijkt die overstap te zien (het wordt ook nergens bekend gemaakt, waarschijnlijk omdat de aansluiting 9 van de 10 keer toch mislukt, lijn C rijdt dan weg op het moment dan lijn A aankomt (meestal te laat door een te krappe keertijd op Binnenhof)).
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Krappe keertijd? 3 Minuten na acht uur lijkt mij meer dan voldoende.

Daarnaast lijkt 9 van de tien keer me schromelijk overdreven.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dan moet jij maar eens een avondje op Capelsebrug blijven hangen. Dan zie je waarom dat zo is.
Eveneens is het ook zo dat lijn A NAAR Binnenhof ook geregeld te laat vertrekt (dit meestal doordat ook C naar De Terp dan wat vertraagd is).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Maar die vertrekt dan ook te laat vanwege de aansluiting centrum > Binnenhof. Ik kan mij voorstellen dat die meer prioriteit heeft 's avonds.
Het is een spectrum.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het database is uitgerold.

De frequenties van Bus 705 is gelijk aan de frequentie wat lijn B normaal in de jaardienst rijdt (dus NIET in de vakantiedienst).

Lijn A rijdt altijd 8x/uur, met in de avond de helft beperkend tot Kralingse Zoom.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

Gehoord van een buschauffeur die bij de RET rijdt. Eind dit jaar worden de MAN bussen vervangen. Omdat ze zo wie zo kwa onderhoud veels te duur zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

MetroRET schreef:Het database is uitgerold.

De frequenties van Bus 705 is gelijk aan de frequentie wat lijn B normaal in de jaardienst rijdt (dus NIET in de vakantiedienst).

Lijn A rijdt altijd 8x/uur, met in de avond de helft beperkend tot Kralingse Zoom.
Is dit ook ergens te vinden op het internet?

Op de site van de RET kan ik wel de vakantiedienstregeling vinden. En een verwijzing naar de flyer voor de werkzaamheden. Maar ik heb ook graag een dienstregeling van de pendelbussen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

arjano1978 schreef:Gehoord van een buschauffeur die bij de RET rijdt. Eind dit jaar worden de MAN bussen vervangen. Omdat ze zo wie zo kwa onderhoud veels te duur zijn.
Die MAN bussen zijn toch nog niet zo oud? Met wat gaan ze dan rijden?

Zijn die MAN bussen zo slecht dan?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

De MAN-bussen van de RET zijn van eind 2008. Zie ook http://corporate.ret.nl/over-ret/materi ... rieel.html
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

De monteurs zijn veel bezig met onderhoud en schades (dure onderdelen). Als het goed is komen elektrische bussen en die op gas rijden. milieu vriendelijke bussen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

KM46 schreef:
MetroRET schreef:Het database is uitgerold.

De frequenties van Bus 705 is gelijk aan de frequentie wat lijn B normaal in de jaardienst rijdt (dus NIET in de vakantiedienst).

Lijn A rijdt altijd 8x/uur, met in de avond de helft beperkend tot Kralingse Zoom.
Is dit ook ergens te vinden op het internet?

Op de site van de RET kan ik wel de vakantiedienstregeling vinden. En een verwijzing naar de flyer voor de werkzaamheden. Maar ik heb ook graag een dienstregeling van de pendelbussen.
Deze info heb ik via 9292 gevonden. Komt allemaal globaal overeen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Zover was ik ook al.

Het gekke is dat de RET bij werkzaamheden geen fatsoenlijke dienstregeling kan publiceren maar naar een simpel flyertje verwijst en de reiziger het zelf maar laagt uitzoeken :? .
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De dienstregeling zelf is nog nergens openbaar gepubliceerd.
Dit vergt tijd. Deze gaat tenslotte pas over 4 weken rijden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Waarom staat de vakantiedienstregeling dan wel online als ik een datum in juli aanklik op de site van de RET :? ?

Ik mag toch wel aannemen dat die dienstregeling niet op het aller laatst in elkaar gezet wordt. Want het is al langer bekend dat er werkzaamheden zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten