Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zelfs de BN stellen hebben Schiphol op de koersrol. Net zoals een Zilvermeeuw 51 Zuid kan filmen. Denk niet dat het ooit nodig is geweest, maar wel leuk om te zien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De "ringlijn" was in de eerste jaren alleen geschikt voor het smalle CAF materieel.
Zuid was wel bereikbaar met breed materieel vanwege extra's naar de RAI.
Ook heeft de Amstelveenlijn altijd op Zuid omgeschakeld met wegklappen planken.
Pas later zijn de perrons tot Isolatorweg aangepast op de Zilvermeeuwen.
Is dus niet zo vreemd als die ZUID kunnen tonen.
Zuid was wel bereikbaar met breed materieel vanwege extra's naar de RAI.
Ook heeft de Amstelveenlijn altijd op Zuid omgeschakeld met wegklappen planken.
Pas later zijn de perrons tot Isolatorweg aangepast op de Zilvermeeuwen.
Is dus niet zo vreemd als die ZUID kunnen tonen.
Laatst gewijzigd door Anne op za 13 jun 2015, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
50 Zuid/WTC op een Zilvermeeuw heb ik wel eens in dienst gezien toen er nog deeltrajecten werden gereden (ingezeten ook).
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Voor lijn 51 waren in eerste instantie maar 13 sneltrams besteld. In de beginjaren zijn er daarom veel versterkingsritten voor lijn 51 geweest met Zilvermeeuwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarom heeft 't GVB destijds zó weinig sneltrams aangeschaft? Wat was in het begin de beoogde dienstregeling en met hoeveel bakken werd er gereden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Elke tien minuten tot Poortwachter met een los stel. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De deelserie S2 is al een jaar later in gebruik genomen (1991/1992), men had dus al heel snel door dat ze tekort kwamen? Of zelfs al voor de opening van de 51?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De deelserie S2 is pas vanaf eind 1993 afgeleverd.
In 1991, minimaal een maand na de opening van de sneltram, heeft men pas de tweede serie besteld. Het Belgische BN had ondanks hun praktisch lege orderboek toch een levertijd van bijna 22 maanden nodig.
In 1991, minimaal een maand na de opening van de sneltram, heeft men pas de tweede serie besteld. Het Belgische BN had ondanks hun praktisch lege orderboek toch een levertijd van bijna 22 maanden nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Weet je ook de levertijd van de eerste serie?
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uitsluitend Schiphol oost.sneltram schreef:Zelfs de BN stellen hebben Schiphol op de koersrol.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Men is bij GVB begonnen met het afhandelen van de klanten over de metrostoring van 5 juni, wat ik te horen kreeg is men bijna bedolven onder de boze reacties over de storing en (het gebrek aan) communicatie.
Als "reden" voor zowel de slechte communicatie als het niet beschikbaar hebben van vervangend vervoer in de avonduren werd aangegeven dat bij de verkeersleiding ook een chaos ontstond door de impact van de verstoring en dat men zich daar tot einde dienst niet meer heeft kunnen herpakken. Uiteraard vonden ze dat het aanpassen van de communicatie, zeker toen duidelijk werd dat de storing de rest van de avond zou gaan duren, wel had moeten gebeuren. Er had ook een pendelbus moeten rijden (er is een plan voor aldus de medewerker) maar die heeft om uiteenlopende redenen, o.a. het ontbreken van personeel en het niet beschikbaar hebben van bussen, niet gereden. Er zal in ieder geval nog wel een grondige interne evaluatie volgen.
Als "reden" voor zowel de slechte communicatie als het niet beschikbaar hebben van vervangend vervoer in de avonduren werd aangegeven dat bij de verkeersleiding ook een chaos ontstond door de impact van de verstoring en dat men zich daar tot einde dienst niet meer heeft kunnen herpakken. Uiteraard vonden ze dat het aanpassen van de communicatie, zeker toen duidelijk werd dat de storing de rest van de avond zou gaan duren, wel had moeten gebeuren. Er had ook een pendelbus moeten rijden (er is een plan voor aldus de medewerker) maar die heeft om uiteenlopende redenen, o.a. het ontbreken van personeel en het niet beschikbaar hebben van bussen, niet gereden. Er zal in ieder geval nog wel een grondige interne evaluatie volgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kwam net langs Station Lelylaan rijden en zag dat ze het NS-gedeelte grijs aan het overschilderen zijn i.p.v. rood. Ook het blauwe kioskgebouwtje op het perron dat vrijwel volledig onder de graffiti zat (vanaf de metro gezien) wordt netjes schoongemaakt en overgeschilderd in een minder felle tint blauw/grijs.
Hele opsteker dat het hele station (metro en trein) in dezelfde kleur wordt gespoten. :Y :pos:
Kon helaas geen foto maken.
Hele opsteker dat het hele station (metro en trein) in dezelfde kleur wordt gespoten. :Y :pos:
Kon helaas geen foto maken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nu die tramperrons eens pimpen en het wordt nog eens wat.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oei ja, stond laatst op de 1 te wachten en inderdaad wat een armoede. Moeten ze zeker wat aan doen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En die tramhaltes Johan Huizingalaan en Derkinderenstraat op de Lelylaan mogen ook wel eens aangepakt worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Over de Lelylaan gesproken: zijn er eigenlijk plannen om het voormalige ziekenhuisterrein beter aan te sluiten op de tram? Als in misschien een extra halte daar of een loopbrug naar de bestaande tramhalte.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Extra halte vast niet, GVB heft liever haltes op. Zo ver is het toch ook niet vanaf het Surinameplein?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
5 minuten lopen. Zou niet weten waar je een loopbrug voor nodig zou hebben, er loopt een keurig breed voetpad langs de Lelylaan.
https://www.google.nl/maps/dir/52.35799 ... !3e2?hl=nl
https://www.google.nl/maps/dir/52.35799 ... !3e2?hl=nl
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan me herinneren dat er sprake was van de bouw van liften naar de haltes Johan Huizingalaan en Derkinderenstraat, omdat deze totaal niet toegankelijk zijn voor mindervaliden. Het halteheuveltje is ooit opgehoogd en de abri's zijn wel eens vervangen maar verder is er sinds 1962 weinig aan die haltes veranderd. Bij de eerste kon ik me iets voorstellen, in combinatie met een verplaatsing van de halte naar een plek meer op het viaduct (de nu loze ruimte van de rotonde had je dan als een eenvoudig stationsplein kunnen inrichten), bij de Derkinderenstraat echter zag ik het niet zo snel. Maar dat is alweer een tijdje geleden. Dat ik dit in de wijkkrantjes van Nieuw-West heb zien staan moet in 2008 of 2009 geweest zijn, dus dat plan zal wel weer in een diepe lade zijn beland.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik had het dan ook over een loopbrug over de Lelylaan heen om bij de tram te kunnen komen. Der Kinderenstraat of en een eventuele nieuwe halte. Niet Surinameplein... Had ooit in een krantje gelezen dat er zulke plannen waren.paolie schreef:5 minuten lopen. Zou niet weten waar je een loopbrug voor nodig zou hebben, er loopt een keurig breed voetpad langs de Lelylaan.
https://www.google.nl/maps/dir/52.35799 ... !3e2?hl=nl
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De haltes zouden in de jaren 90 aangepast gaan worden als er met BN-sneltrams naar Osdorp gereden zou gaan worden. Dat plan is er ergens eind jaren '80 gesneuveld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Godzijdank ja. Anders hadden we daar nu ook vast in het proces van een conversie naar stadstram gezeten :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Serieus? Waar was die lijn na de Cornelis Lelylaan heen gegaan dan in het centrum?Bee schreef:De haltes zouden in de jaren 90 aangepast gaan worden als er met BN-sneltrams naar Osdorp gereden zou gaan worden. Dat plan is er ergens eind jaren '80 gesneuveld
En naast de Amstelveenlijn nog een discussie over waarom de 'Osdorplijn' een volwaardige metro moet worden. M5's door de Leidsestraat kan prima!Alargule schreef:Godzijdank ja. Anders hadden we daar nu ook vast in het proces van een conversie naar stadstram gezeten :X
Laatst gewijzigd door n-evo op di 16 jun 2015, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sorry dat ik onderstaande zinssnede dan verkeerd begreep...n-evo schreef:Ik had het dan ook over een loopbrug over de Lelylaan heen om bij de tram te kunnen komen. Der Kinderenstraat of en een eventuele nieuwe halte. Niet Surinameplein... Had ooit in een krantje gelezen dat er zulke plannen waren.paolie schreef:5 minuten lopen. Zou niet weten waar je een loopbrug voor nodig zou hebben, er loopt een keurig breed voetpad langs de Lelylaan.
https://www.google.nl/maps/dir/52.35799 ... !3e2?hl=nl
Al begrijp ik, als je de bestaande halte Derkinderenstraat bedoelde, nog steeds niet wat je met die loopbrug wilde aanvangen.n-evo schreef:...of een loopbrug naar de bestaande tramhalte.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik wil persoonlijk helemaal niks aanvangen. Het was gewoon iets dat ik ooit in zo'n informatiekrantje voorbij zag komen. Schoot me opeens te binnen en vroeg me af of iemand hier er meer van afwist. Wat hun idee met die loopbrug was, geen idee.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten