Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Z2N »

Wat staat er voor bijzonders in? Als er iets is mag je dat gewoon neerzetten hoor... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Ardan »

Hoezo puntje van discussie, er staat niks in dat we nog niet wisten :')
Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef:Hoezo puntje van discussie, er staat niks in dat we nog niet wisten :')
Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
Inderdaad, Nederland begint op OV Radar enz. Arriva Blauw te kleuren.
Hier staan wel wat dingen die we waarschijnlijk nog niet wisten:
http://www.sallandcentraal.nl/article.p ... e&id=58903
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... ampen.aspx

Verder meld Syntus dat ze in spitsrichting iedere 15 minuten wil rijden maar, heeft deze lijn niet een spitsrichting zowel richting Enschede als richting Zwolle?

Anders vind ik het wel raar dat de lange treinstellen (3x Buffel) zo vroeg weer richting Enschede vertrekken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:Wat staat er voor bijzonders in? Als er iets is mag je dat gewoon neerzetten hoor... (A)
Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
Ardan schreef:Ben wel blij dat Syntus heeft gewonnen :D We hebben al veels te veel Arriva xD
Daar heb je HELEMAAL gelijk in.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef: Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
Volgens mij (weet niet zeker) stond dat al in het eerste bericht van dit topic
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 16 jun 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door ArrivaBas »

cassie127 schreef:
ArrivaBas schreef: Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
Volgens mij (weet niet zeker) stond dat al in het eerste bericht van dit topic
Daar staat het niet, maar ik zit pas 2 maanden op dit forum, mot er ff inkomen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef:
cassie127 schreef:
ArrivaBas schreef: Ik wist zelf nog niks over elektrificatie.
Volgens mij (weet niet zeker) stond dat al in het eerste bericht van dit topic
Daar staat het niet, maar ik zit pas 2 maanden op dit forum, mot er ff inkomen.
:lol: stond er toch wel :P
Op 30-10-2014: Salland Centraal schreef:Naar verwachting kan in april 2015 tot gunning worden overgegaan. De aankoop, bouw en het testen van treinen neemt ongeveer 2,5 jaar in beslag. Daarnaast start in 2016 het ombouwen van beide spoortrajecten naar een geëlektrificeerd netwerk en de aanleg van station Stadshagen in het traject Zwolle-Kampen. Dit betekent dat in principe in december 2017 de nieuwe concessieperiode voor Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede van start kan gaan.
Maar maakt niet uit joh, Ik lees ook zo vaak ergens overheen (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Suus »

Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Treinfanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Treinfanaat »

Effe een vraagje,
Hoe zit het dan met de poortjes op Enschede?
Want Zwolle-Enschede maakt op dit moment gebruik van drie sporen, het lijkt mij een beetje duur om nu de poortjes weer weg te halen? Of gaat deze dan gebruik maken van maar een spoor?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door ArrivaBas »

Dat lijkt me niet de bedoeling, poortjes slopen. Maar kun je dan even uitleggen hoe dat dan zit met die Zl-Es (drie sporen snap ik niet)?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Treinfanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Treinfanaat »

De trein komt regelmatig in het weekend aan op spoor twee en vertrekt van spoor drie en vier. (Heeft dus met de station sporen te maken)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Als dit inderdaad waar is hoeft er dus niets aan de poortjes van Enschede te gebeuren.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door SuperGhost »

Maar dan heb je in Hengelo natuurlijk de onlogische situatie dat je moet in- en uitchecken voor een overstap op dezelfde vervoerder. Dat heb je (zover ik weet) nergens anders in Nederland en aangezien er (landelijk) wordt gecommuniceerd dat je dat alleen moet doen bij het overstappen op een andere vervoerder zou dat nog wel eens zeer verwarrend kunnen worden.
Treinfanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Treinfanaat »

en waar moet je dan uitchekken op Heneglo? Bij NS of Syntus?
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door starx »

Hopelijk maakt NS van de nood een deugd en integreren ze Zutphen-Hengelo-Oldenzaal ook meteen in het OV-chipsysteem van NS.

Maar eigenlijk hoop ik dat het hele overcheckgezeur tegen die tijd is afgelopen. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn... Voor reizen die met verschillende vervoerders gemaakt kan worden, kun je gewoon een verdeelsleutel afspreken.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door dennistd »

Het makkelijkste is als Overijssel gewoon één paal/poortje voor al haar concessies verplicht stelt, dus zowel voor de huidige Vechtdallijnen en regio Twente als Zwenzwoka.
Treinfanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 18:05

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Treinfanaat »

En op de ander stations dan als ik in den haag moet uitchekken, wat dan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Waar lees je dat precies? Ik zie het niet namelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door regenmaker »

cassie127 schreef:Maar waar gaat die sneltrein onderweg eigenlijk stoppen? Zwolle, Almelo, Hengelo, Enschede lijkt me logisch maar verder zou ik het niet weten.
IK gok: Zwolle - Nijverdal - Wierden - Almelo - Borne - Hengelo - Enschede?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door cassie127 »

Vergeet niet dat syntus ook hun trajectkaart geldig kan maken op Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen (waar nu het sterabonnement geldig is) dan moeten ze dus wel wat gaan regelen dat je in Enschede (later ook in Zwolle als ze daar poortjes hebben) het station op kan.

Wisten ze eigenlijk al op het moment dat ze de poortjes in Enschede plaatsten dat Zwolle - Enschede van het rijk naar de provincie ging? Anders hebben ze daar niet heel goed over nagedacht :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Ardan »

Anders gewoon een Amsterdam Amstel-constructie, links Syntuspoortjes en rechts NS-poortjes :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Waar lees je dat precies? Ik zie het niet namelijk.
Woordvoerder van Syntus tegen treinreiziger.nl

Maar sowieso wordt van de vervoerders verwacht dat in december 2016 een single check-in gerealiseerd is, anders gaat de staatssecretaris het verplichten via wetgeving.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door reisthijs »

cassie127 schreef:Wisten ze eigenlijk al op het moment dat ze de poortjes in Enschede plaatsten dat Zwolle - Enschede van het rijk naar de provincie ging? Anders hebben ze daar niet heel goed over nagedacht :X
Ja, dat was toen al bekend.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom rijden de sneltreinen alleen in een richting? Het is toch efficiënter en "goedkoper" om in beide richtingen een spitssneltrein te hebben? Hiermee kun je namelijk meer reizigers trekken lijkt me.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Meltrain »

Dan moet er wel capaciteit zijn. Die lijn is grotendeels enkelsporig, dus meer treinen zal waarschijnlijk niet zomaar te realiseren zijn.
Bee schreef:
Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp wil Syntus gebruik maken van de bestaande OV-chipkaartapparatuur van NS en krijgt de reiziger dus niet te maken met andere apparatuur of omcheckgezanik. Dat is dan opzich nog wel positief.
Waar lees je dat precies? Ik zie het niet namelijk.
Woordvoerder van Syntus tegen treinreiziger.nl
Aha. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten