Goederentrein ontspoord op Kijfhoek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Goederentrein ontspoord op Kijfhoek

Bericht door Daniel »

Goederentrein ontspoord op Kijfhoek
Geplaatst op: dinsdag 16 juni 2015 20:42
Laatst bijgewerkt: dinsdag 16 juni 2015 20:44


Op rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht is dinsdagavond een goederentrein ontspoord. De brandweer is met groot materieel uitgerukt. De ontsporing gebeurde rond 19.30 uur. Zeven lege kolenwagons liggen naast de rails. Daarnaast is een paal voor een bovenleiding omgehaald.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goederentrein ontspoord op Kijfhoek

Bericht door Daniel »

Opmerkelijk eigenlijk dat hierdoor ook het reizigersvervoer plat ligt. Aan de hand van de foto's die er inmiddels zijn (zoals deze) is namelijk duidelijk te zien dat de trein op een spoor staat dat de richting de tunnel van de Betuweroute gaat. Of zit alles rond de aansluitingen daar aan de westkant van Kijfhoek op dezelfde bovenleidingsgroep?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Goederentrein ontspoord op Kijfhoek

Bericht door Wubbo »

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, bovenleidingsgroepen zijn over het algemeen niet zo groot. Theoretisch kan het dat de groep daar ook de groep op de hoofdbaan voedt, maar ook dat klinkt voor mij niet heel waarschijnlijk. Maar wat er dan wel is weet ik ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Goederentrein ontspoord op Kijfhoek

Bericht door Aking »

"Doordat de paal voor de bovenleiding kapot is getrokken, heeft ProRail alle elektriciteit van de bovenleidingen moeten halen. Volgens procedures moet er dan ruim worden uitgeschakeld en moest ook de stroom van het personenvervoer worden uitgeschakeld."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten