Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wat wordt de route van lijn 436 eigenlijk?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Alle plaatsen die minder dan 3000 inwoners hebben hoeven volgens de concessie eisen helemaal niet bediend te worden.Daniel schreef:Zit dat niet in bereikbaarheidseisen die de concessie stelt? Heinenoord blijft immers bereikbaar met lijn 160 als 161 vervalt en ook in Strijen kan je nog gewoon komen zonder 165 (maar niet meer vanuit Dordrecht rechtstreeks). 169 zal dan wel een spitslijn worden, daarvoor zijn immers helemaal geen alternatieven in de richting Hoekse Waard.OV Hoekschewaard schreef:Verder blijft het apart dat lijn 138 blijft rijden en de lijnen 161, 165 en 169 grotendeels vervallen.
Verder verliezen vooral hele kleine plaatsen hun bus, kennelijk was daar geen verbinding voor voorgeschreven. Blijkbaar is Herkingen dan nog groot genoeg om een bus te houden.
Blijkbaar is dit het nieuwe aanbesteden van de provincie Zuid-Holland, dus de concessie DAV kan zijn borst nat maken in 2019.
Misschien gaat die lijn naar TCR. Dat is nog niet zeker.henk1234 schreef:De 135 is er ook nog.OV Hoekschewaard schreef:Ik hoop voor de collega's op Flakkee dat ze lijn 104 erbij krijgen want de hele dag 436 gaat niemand leuk vinden. Hopelijk kunnen we Connexxion ervan overtuigen dat het werkpakket op deze manier wel heel eentonig wordt en dat ze dan alsnog de lijnen van beide stallingen een beetje gaan combineren.
Er is ons verteld dat lijn 169 tijdens de daluren gewoon vervalt. Het wordt niet eens een belbus.regenmaker schreef:Ik denk dat lijn 169 1x/uur gaat rijden in dal en spits en daarbuiten niet. En anders kan je altijd nog met de 103 via Roosendaal reizen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Rroute van huidige lijn 136 en in de spits ook een aantal ritten de route van de huidige lijn 396.regenmaker schreef:Wat wordt de route van lijn 436 eigenlijk?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Mwoh valt nog mee, zoveel plaatsen met minder dan 3000 inwoners zijn er niet namelijk. 't zou vooral effect hebben op de nu al erg zwakke lijntjes in de 7x-serie en amper op de hoofdlijnen. Maargoed, da's hier off-topic.OV Hoekschewaard schreef:Alle plaatsen die minder dan 3000 inwoners hebben hoeven volgens de concessie eisen helemaal niet bediend te worden.
Blijkbaar is dit het nieuwe aanbesteden van de provincie Zuid-Holland, dus de concessie DAV kan zijn borst nat maken in 2019.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De scholierenlijnen blijven bij tcr?
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ook de bedieningseisen voor de overige plaatsen zijn om te janken. Plaatsen met een inwonertal tussen 3000 en 5000 hoeven alleen tijdens de spits bediend te worden en de plaatsen met 5000 en meer inwoners hoeven alleen van maandag t/m zaterdag overdag bediend te worden. s'Avonds en op zondag hoeft er volgens de provincie helemaal geen bus te rijden.Daniel schreef:Mwoh valt nog mee, zoveel plaatsen met minder dan 3000 inwoners zijn er niet namelijk. 't zou vooral effect hebben op de nu al erg zwakke lijntjes in de 7x-serie en amper op de hoofdlijnen. Maargoed, da's hier off-topic.OV Hoekschewaard schreef:Alle plaatsen die minder dan 3000 inwoners hebben hoeven volgens de concessie eisen helemaal niet bediend te worden.
Blijkbaar is dit het nieuwe aanbesteden van de provincie Zuid-Holland, dus de concessie DAV kan zijn borst nat maken in 2019.
En wat ook een grote grap is dat de concessiehouder in principe alleen maar vervoer hoeft aan te bieden op de 2 eilanden zelf en niet naar Rotterdam, Dordrecht of Hellevoetsluis. :? Althans dat vertelde Connexxion vanavond. Gelukkig maar gaat dat laatste niet door.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Voor kernen met meer dan 5000 inwoners gelden voor alle dagen van de week eisen.
En in elk geval voor RNet is uitdrukkelijk voorgeschreven dat naar Rotterdam moet worden gereden...
En in elk geval voor RNet is uitdrukkelijk voorgeschreven dat naar Rotterdam moet worden gereden...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hoeft Connexxion niet naar Dordrecht te rijden? Wat een achteruitgang!OV Hoekschewaard schreef:En wat ook een grote grap is dat de concessiehouder in principe alleen maar vervoer hoeft aan te bieden op de 2 eilanden zelf en niet naar Rotterdam, Dordrecht of Hellevoetsluis. :? Althans dat vertelde Connexxion vanavond. Gelukkig maar gaat dat laatste niet door.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 17 jun 2015, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Reden: Quote ingekort
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens connexxion hoefde ze in principe geen lijnen naar Dordrecht aan te bieden. Raar verhaal maar dat is ons gisteren echt verteld. Maar maak je geen zorgen hoor want de lijnen 166, 168 en 178 blijven gewoon naar dordt rijden. Alleen de verbinding tussen de Hoeksche Waard en Wielwijk vervalt, iets wat ik zelf wel fijn vindt.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wanneer start deze concessie precies?
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het PvE van HWGO staat niet op Tenderned, maar Aanbestedingskalender. Ik kan het dus niet bekijken, maar misschien staat in het PvE geen verplichting voor ritten naar Dordrecht.
Waarom maken ze niet een lijn Dordrecht - Strijen - Heijenoord - Rotterdam? Voor strijen lijkt me dat het snelste richting Dordrecht en Rotterdam.
Waarom maken ze niet een lijn Dordrecht - Strijen - Heijenoord - Rotterdam? Voor strijen lijkt me dat het snelste richting Dordrecht en Rotterdam.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Zoals ik al eerder heb gepost: Programma van Eisen en Bestek.
13 december 2015.busje10 schreef:Wanneer start deze concessie precies?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Oke
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
ik ben ook nieuwsgierig naar de bijlage reizigersaantallen in deze concessie. Dan zou je sommige keuzes beter kunnen begrijpen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Da's een goeie! Daar had ik eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan.busje10 schreef:Dan kunnen er toch nooit 47 Citea's van Limburg naar daar gaan. Die bussen zijn nog nodig tot decemberv2016.
Ik vind het trouwens wel jammer dat er alleen Citea's komen. Had gehoopt op in elk geval andere bussen voor RNet. Maar goed, ik moet eerst maar eens beproeven hoe een Citea rijdt... Het is denk ik niet terecht om ze met een huidige Amba te vergelijken.
Weet iemand of de RNet-Citea's nog gaan verschillen van de andere Citea's, behalve de kleur?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
In het PvE van het DAV-gebied staan nu al vergelijkbare bedieningseisen voor kernen van een bepaalde grootte. Wat daar nu wordt gereden is vaak meer dan strikt geëist, zoals de frequenties op lijnen als de 16, 88 en 387.
Waarschijnlijk is het wel zo dat niet elke lijn vanaf de eilanden door hoeft te rijden naar Rotterdam of Dordrecht, daar mag Cxx zeker op de rustige tijden de vervoersvraag bundelen tussen Heinenoord en Zuidplein. Maar dat gebeurt nu ook al.
Waarschijnlijk is het wel zo dat niet elke lijn vanaf de eilanden door hoeft te rijden naar Rotterdam of Dordrecht, daar mag Cxx zeker op de rustige tijden de vervoersvraag bundelen tussen Heinenoord en Zuidplein. Maar dat gebeurt nu ook al.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Hebben ze niet nog een paar brabant amba's?
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Deze verbinding biedt Arriva op dit moment al met de gekoppelde lijnen 165 en 167. Blijkbaar is met name het stuk tussen Strijen en Dordrecht niet interessant genoeg voor Connexxion. Er komt trouwens wel een lijn 185 tussen Strijensas (of Strijen dat weet ik niet meer), Mookhoek en 's-Gravendeel.CamilleKreemers schreef:Waarom maken ze niet een lijn Dordrecht - Strijen - Heijenoord - Rotterdam? Voor strijen lijkt me dat het snelste richting Dordrecht en Rotterdam.
Connexxion heeft niet gezegd dat het Limburgse citea's worden maar ik kan binnen Transdev Nederland geen andere citea's bedenken uit 2012. En het feit dat Connexxion er gisteren geheimzinnig over deed zegt volgens mij ook al genoeg. Misschien is een boete incasseren van de provincie Limburg voordeliger dan 47 nieuwe bussen aanschaffen.busje10 schreef:Dan kunnen er toch nooit 47 Citea's van Limburg naar daar gaan. Die bussen zijn nog nodig tot decemberv2016. Of heeft Connexxion nog ergens 47 bussen staan die naar hier kunnen komen? Soja dan wordt het hier in Limburg een aardige afvalbak van bussen!
Francois
Het was mij gisteren niet duidelijk wat voor Citea's er komen voor R-Net, dus het kan bijvoorbeeld ook de Citea SLE worden.Hendrik schreef: Ik vind het trouwens wel jammer dat er alleen Citea's komen. Had gehoopt op in elk geval andere bussen voor RNet. Maar goed, ik moet eerst maar eens beproeven hoe een Citea rijdt... Het is denk ik niet terecht om ze met een huidige Amba te vergelijken.
Weet iemand of de RNet-Citea's nog gaan verschillen van de andere Citea's, behalve de kleur?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Grappig dat Connexxion ervoor kiest om concessie nu tweedehands te rijden. Een beetje dit en een beetje dat en wat peper. Dan heb je hetzelfde resultaat volgens hun. Het zou wel kunnen, maar zo iets verwacht je eerder van een beginnend bedrijf dan van Conexxion die al zoveel jaren ervaring heeft in Nederland. Het mag wel dochter zijn van Transdev of zo, maar dit is nieuw.
Hopen dat ze die bussen wel van interieur veranderen naar die standaard Connexxion uiterlijk.
:)
Die tweede is van Arriva, maar het kan ook in Conexxion groen.
Connexxion *bus* *bus* *bus* GRAAG
En iedereen weet nu wat het wordt dus ik mag nu hopen en fantaseren wat ik wil.
Is dit ook zo bij Arriva geweest, want Arriva had zeker te weten meer bussen voor HWGO besteld. Naar weten 83 Ambassadors volgens mij. Waarom komt Connexxion dan met 65 bussen. Dat is it. 47 tweedehands bussen en 18 nieuwe R-net(met 4 waterstof en 14 Citea XLE bussen)
Hopen dat ze die bussen wel van interieur veranderen naar die standaard Connexxion uiterlijk.
:)
Die tweede is van Arriva, maar het kan ook in Conexxion groen.
Connexxion *bus* *bus* *bus* GRAAG
En iedereen weet nu wat het wordt dus ik mag nu hopen en fantaseren wat ik wil.
Is dit ook zo bij Arriva geweest, want Arriva had zeker te weten meer bussen voor HWGO besteld. Naar weten 83 Ambassadors volgens mij. Waarom komt Connexxion dan met 65 bussen. Dat is it. 47 tweedehands bussen en 18 nieuwe R-net(met 4 waterstof en 14 Citea XLE bussen)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het is wel duidelijk dat die bussen van Limburg komen dus als Veolia gaat rekken, kan Connexxion ook niet rijden in HWGO.henk1234 schreef:Hebben ze niet nog een paar brabant amba's?
Hoe kan het toevallig dat het Citea LLE's zijn uit 2012
http://www.ovpro.nl/bus/2012/12/06/54-n ... a-limburg/
En sinds Veolia en NS voorval wordt er nu een vuil spel gespeeld.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op wo 17 jun 2015, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Arriva heeft nu ook bussen over... Er is bezuinigd hè, dus er rijdt minder dan toen Arriva begon.
Hoewel ik nieuwe bussen niet erg zou vinden, vind ik het helemaal niet gek dat Connexxion niet met alleen maar nieuwe bussen komt. Bussen van 3 jaar oud zijn toch ook prima? Bij elke concessiewisseling nieuwe bussen kopen is niet echt de meest efficiënte besteding van het geld dat voor het openbaar vervoer beschikbaar is, eerlijk gezegd...
Hoewel ik nieuwe bussen niet erg zou vinden, vind ik het helemaal niet gek dat Connexxion niet met alleen maar nieuwe bussen komt. Bussen van 3 jaar oud zijn toch ook prima? Bij elke concessiewisseling nieuwe bussen kopen is niet echt de meest efficiënte besteding van het geld dat voor het openbaar vervoer beschikbaar is, eerlijk gezegd...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het zal me inderdaad ook niks verbazen als er Citea XLE worden besteld voor de RNET lijnen. Persoonlijk vind ik dat zeer fijne bussen :pos:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Uitstel maakt niet zoveel uit want er zit zowiezo al 2 jaar overlap tussen begin HWGO en einde Veolia Limburg.OmniLezer schreef:Het is wel duidelijk dat die bussen van Limburg komen dus als Veolia gaat rekken, kan Connexxion ook niet rijden in HWGO.henk1234 schreef:Hebben ze niet nog een paar brabant amba's?
Hoe kan het toevallig dat het Citea LLE's zijn uit 2012
http://www.ovpro.nl/bus/2012/12/06/54-n ... a-limburg/
En sinds Veolia en NS voorval wordt er nu een vuil spel gespeeld.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
soms kan een vervoerder eisen dat er nieuwe bussen komen.Hendrik schreef:Arriva heeft nu ook bussen over... Er is bezuinigd hè, dus er rijdt minder dan toen Arriva begon.
Hoewel ik nieuwe bussen niet erg zou vinden, vind ik het helemaal niet gek dat Connexxion niet met alleen maar nieuwe bussen komt. Bussen van 3 jaar oud zijn toch ook prima? Bij elke concessiewisseling nieuwe bussen kopen is niet echt de meest efficiënte besteding van het geld dat voor het openbaar vervoer beschikbaar is, eerlijk gezegd...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Volgens mij gebeurt dat niet vaak meer. Natuurlijk worden er wel eisen gesteld als het gaat om leeftijd van de bussen e.d.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten