Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Wat wordt de route van lijn 436 eigenlijk?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Daniel schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Verder blijft het apart dat lijn 138 blijft rijden en de lijnen 161, 165 en 169 grotendeels vervallen.
Zit dat niet in bereikbaarheidseisen die de concessie stelt? Heinenoord blijft immers bereikbaar met lijn 160 als 161 vervalt en ook in Strijen kan je nog gewoon komen zonder 165 (maar niet meer vanuit Dordrecht rechtstreeks). 169 zal dan wel een spitslijn worden, daarvoor zijn immers helemaal geen alternatieven in de richting Hoekse Waard.
Verder verliezen vooral hele kleine plaatsen hun bus, kennelijk was daar geen verbinding voor voorgeschreven. Blijkbaar is Herkingen dan nog groot genoeg om een bus te houden.
Alle plaatsen die minder dan 3000 inwoners hebben hoeven volgens de concessie eisen helemaal niet bediend te worden.
Blijkbaar is dit het nieuwe aanbesteden van de provincie Zuid-Holland, dus de concessie DAV kan zijn borst nat maken in 2019.
henk1234 schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Ik hoop voor de collega's op Flakkee dat ze lijn 104 erbij krijgen want de hele dag 436 gaat niemand leuk vinden. Hopelijk kunnen we Connexxion ervan overtuigen dat het werkpakket op deze manier wel heel eentonig wordt en dat ze dan alsnog de lijnen van beide stallingen een beetje gaan combineren.
De 135 is er ook nog.
Misschien gaat die lijn naar TCR. Dat is nog niet zeker.
regenmaker schreef:Ik denk dat lijn 169 1x/uur gaat rijden in dal en spits en daarbuiten niet. En anders kan je altijd nog met de 103 via Roosendaal reizen. :P
Er is ons verteld dat lijn 169 tijdens de daluren gewoon vervalt. Het wordt niet eens een belbus.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

regenmaker schreef:Wat wordt de route van lijn 436 eigenlijk?
Rroute van huidige lijn 136 en in de spits ook een aantal ritten de route van de huidige lijn 396.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

OV Hoekschewaard schreef:Alle plaatsen die minder dan 3000 inwoners hebben hoeven volgens de concessie eisen helemaal niet bediend te worden.
Blijkbaar is dit het nieuwe aanbesteden van de provincie Zuid-Holland, dus de concessie DAV kan zijn borst nat maken in 2019.
Mwoh valt nog mee, zoveel plaatsen met minder dan 3000 inwoners zijn er niet namelijk. 't zou vooral effect hebben op de nu al erg zwakke lijntjes in de 7x-serie en amper op de hoofdlijnen. Maargoed, da's hier off-topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

De scholierenlijnen blijven bij tcr?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Daniel schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Alle plaatsen die minder dan 3000 inwoners hebben hoeven volgens de concessie eisen helemaal niet bediend te worden.
Blijkbaar is dit het nieuwe aanbesteden van de provincie Zuid-Holland, dus de concessie DAV kan zijn borst nat maken in 2019.
Mwoh valt nog mee, zoveel plaatsen met minder dan 3000 inwoners zijn er niet namelijk. 't zou vooral effect hebben op de nu al erg zwakke lijntjes in de 7x-serie en amper op de hoofdlijnen. Maargoed, da's hier off-topic.
Ook de bedieningseisen voor de overige plaatsen zijn om te janken. Plaatsen met een inwonertal tussen 3000 en 5000 hoeven alleen tijdens de spits bediend te worden en de plaatsen met 5000 en meer inwoners hoeven alleen van maandag t/m zaterdag overdag bediend te worden. s'Avonds en op zondag hoeft er volgens de provincie helemaal geen bus te rijden.

En wat ook een grote grap is dat de concessiehouder in principe alleen maar vervoer hoeft aan te bieden op de 2 eilanden zelf en niet naar Rotterdam, Dordrecht of Hellevoetsluis. :? Althans dat vertelde Connexxion vanavond. Gelukkig maar gaat dat laatste niet door. :wink:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Voor kernen met meer dan 5000 inwoners gelden voor alle dagen van de week eisen.
En in elk geval voor RNet is uitdrukkelijk voorgeschreven dat naar Rotterdam moet worden gereden...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OV Hoekschewaard schreef:En wat ook een grote grap is dat de concessiehouder in principe alleen maar vervoer hoeft aan te bieden op de 2 eilanden zelf en niet naar Rotterdam, Dordrecht of Hellevoetsluis. :? Althans dat vertelde Connexxion vanavond. Gelukkig maar gaat dat laatste niet door. :wink:
Hoeft Connexxion niet naar Dordrecht te rijden? Wat een achteruitgang!
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 17 jun 2015, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Volgens connexxion hoefde ze in principe geen lijnen naar Dordrecht aan te bieden. Raar verhaal maar dat is ons gisteren echt verteld. Maar maak je geen zorgen hoor want de lijnen 166, 168 en 178 blijven gewoon naar dordt rijden. Alleen de verbinding tussen de Hoeksche Waard en Wielwijk vervalt, iets wat ik zelf wel fijn vindt.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busje10 »

Wanneer start deze concessie precies?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Het PvE van HWGO staat niet op Tenderned, maar Aanbestedingskalender. Ik kan het dus niet bekijken, maar misschien staat in het PvE geen verplichting voor ritten naar Dordrecht.

Waarom maken ze niet een lijn Dordrecht - Strijen - Heijenoord - Rotterdam? Voor strijen lijkt me dat het snelste richting Dordrecht en Rotterdam.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Zoals ik al eerder heb gepost: Programma van Eisen en Bestek.
busje10 schreef:Wanneer start deze concessie precies?
13 december 2015.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busje10 »

Oke
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

ik ben ook nieuwsgierig naar de bijlage reizigersaantallen in deze concessie. Dan zou je sommige keuzes beter kunnen begrijpen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

busje10 schreef:Dan kunnen er toch nooit 47 Citea's van Limburg naar daar gaan. Die bussen zijn nog nodig tot decemberv2016.
Da's een goeie! Daar had ik eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan.

Ik vind het trouwens wel jammer dat er alleen Citea's komen. Had gehoopt op in elk geval andere bussen voor RNet. Maar goed, ik moet eerst maar eens beproeven hoe een Citea rijdt... Het is denk ik niet terecht om ze met een huidige Amba te vergelijken.
Weet iemand of de RNet-Citea's nog gaan verschillen van de andere Citea's, behalve de kleur?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

In het PvE van het DAV-gebied staan nu al vergelijkbare bedieningseisen voor kernen van een bepaalde grootte. Wat daar nu wordt gereden is vaak meer dan strikt geëist, zoals de frequenties op lijnen als de 16, 88 en 387.

Waarschijnlijk is het wel zo dat niet elke lijn vanaf de eilanden door hoeft te rijden naar Rotterdam of Dordrecht, daar mag Cxx zeker op de rustige tijden de vervoersvraag bundelen tussen Heinenoord en Zuidplein. Maar dat gebeurt nu ook al.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hebben ze niet nog een paar brabant amba's?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

CamilleKreemers schreef:Waarom maken ze niet een lijn Dordrecht - Strijen - Heijenoord - Rotterdam? Voor strijen lijkt me dat het snelste richting Dordrecht en Rotterdam.
Deze verbinding biedt Arriva op dit moment al met de gekoppelde lijnen 165 en 167. Blijkbaar is met name het stuk tussen Strijen en Dordrecht niet interessant genoeg voor Connexxion. Er komt trouwens wel een lijn 185 tussen Strijensas (of Strijen dat weet ik niet meer), Mookhoek en 's-Gravendeel.
busje10 schreef:Dan kunnen er toch nooit 47 Citea's van Limburg naar daar gaan. Die bussen zijn nog nodig tot decemberv2016. Of heeft Connexxion nog ergens 47 bussen staan die naar hier kunnen komen? Soja dan wordt het hier in Limburg een aardige afvalbak van bussen!

Francois
Connexxion heeft niet gezegd dat het Limburgse citea's worden maar ik kan binnen Transdev Nederland geen andere citea's bedenken uit 2012. En het feit dat Connexxion er gisteren geheimzinnig over deed zegt volgens mij ook al genoeg. Misschien is een boete incasseren van de provincie Limburg voordeliger dan 47 nieuwe bussen aanschaffen.
Hendrik schreef: Ik vind het trouwens wel jammer dat er alleen Citea's komen. Had gehoopt op in elk geval andere bussen voor RNet. Maar goed, ik moet eerst maar eens beproeven hoe een Citea rijdt... Het is denk ik niet terecht om ze met een huidige Amba te vergelijken.
Weet iemand of de RNet-Citea's nog gaan verschillen van de andere Citea's, behalve de kleur?
Het was mij gisteren niet duidelijk wat voor Citea's er komen voor R-Net, dus het kan bijvoorbeeld ook de Citea SLE worden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Grappig dat Connexxion ervoor kiest om concessie nu tweedehands te rijden. Een beetje dit en een beetje dat en wat peper. Dan heb je hetzelfde resultaat volgens hun. Het zou wel kunnen, maar zo iets verwacht je eerder van een beginnend bedrijf dan van Conexxion die al zoveel jaren ervaring heeft in Nederland. Het mag wel dochter zijn van Transdev of zo, maar dit is nieuw.

Hopen dat ze die bussen wel van interieur veranderen naar die standaard Connexxion uiterlijk.
Afbeelding :)
Afbeelding
Die tweede is van Arriva, maar het kan ook in Conexxion groen. :wink:
Afbeelding
Connexxion *bus* *bus* *bus* GRAAG

En iedereen weet nu wat het wordt dus ik mag nu hopen en fantaseren wat ik wil.

Is dit ook zo bij Arriva geweest, want Arriva had zeker te weten meer bussen voor HWGO besteld. Naar weten 83 Ambassadors volgens mij. Waarom komt Connexxion dan met 65 bussen. Dat is it. 47 tweedehands bussen en 18 nieuwe R-net(met 4 waterstof en 14 Citea XLE bussen)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

henk1234 schreef:Hebben ze niet nog een paar brabant amba's?
Het is wel duidelijk dat die bussen van Limburg komen dus als Veolia gaat rekken, kan Connexxion ook niet rijden in HWGO.
Hoe kan het toevallig dat het Citea LLE's zijn uit 2012

http://www.ovpro.nl/bus/2012/12/06/54-n ... a-limburg/

En sinds Veolia en NS voorval wordt er nu een vuil spel gespeeld.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op wo 17 jun 2015, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Arriva heeft nu ook bussen over... Er is bezuinigd hè, dus er rijdt minder dan toen Arriva begon.

Hoewel ik nieuwe bussen niet erg zou vinden, vind ik het helemaal niet gek dat Connexxion niet met alleen maar nieuwe bussen komt. Bussen van 3 jaar oud zijn toch ook prima? Bij elke concessiewisseling nieuwe bussen kopen is niet echt de meest efficiënte besteding van het geld dat voor het openbaar vervoer beschikbaar is, eerlijk gezegd...
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door flipje »

Het zal me inderdaad ook niks verbazen als er Citea XLE worden besteld voor de RNET lijnen. Persoonlijk vind ik dat zeer fijne bussen :pos:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Somoht »

OmniLezer schreef:
henk1234 schreef:Hebben ze niet nog een paar brabant amba's?
Het is wel duidelijk dat die bussen van Limburg komen dus als Veolia gaat rekken, kan Connexxion ook niet rijden in HWGO.
Hoe kan het toevallig dat het Citea LLE's zijn uit 2012

http://www.ovpro.nl/bus/2012/12/06/54-n ... a-limburg/

En sinds Veolia en NS voorval wordt er nu een vuil spel gespeeld.
Uitstel maakt niet zoveel uit want er zit zowiezo al 2 jaar overlap tussen begin HWGO en einde Veolia Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Hendrik schreef:Arriva heeft nu ook bussen over... Er is bezuinigd hè, dus er rijdt minder dan toen Arriva begon.

Hoewel ik nieuwe bussen niet erg zou vinden, vind ik het helemaal niet gek dat Connexxion niet met alleen maar nieuwe bussen komt. Bussen van 3 jaar oud zijn toch ook prima? Bij elke concessiewisseling nieuwe bussen kopen is niet echt de meest efficiënte besteding van het geld dat voor het openbaar vervoer beschikbaar is, eerlijk gezegd...
soms kan een vervoerder eisen dat er nieuwe bussen komen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Volgens mij gebeurt dat niet vaak meer. Natuurlijk worden er wel eisen gesteld als het gaat om leeftijd van de bussen e.d.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten