OVer je reiservaringen in juni 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:In Rotterdam moet tegenwoordig de vakantiedienst beginnen als ook de werkelijke vakantie is begonnen. Anders wordt het echt een puinhoop.
logisch ook de lijnen 68/69 puilen nu al uit van de scholieren in de spits. dan wil ik niet meemaken hoe dat dan gaat als nu de vakantiedienstregeling in gaat. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

Heel veel sancties op die scholen, omdat Syntus de scholieren moet laten staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door marvinkok »

julsteren schreef:
dennistd schreef:
Thom91 schreef:Syntus Twente rijdt sinds gisteren een Vakantiedienstregeling. Ik weet niet waar het vakantie is in de regio maar het Academisch jaar is nog niet over en de bussen naar de UT puilen uit.. Vanaf 09:00 al een 30' dienst :'(
Gisteren zat de bus van 9.45u uit Haaksbergen naar Hengelo nog goed vol, er stonden zeker 5-10 man. Ik wil niet weten hoe dat in de bus van 7.45u was.... (op Haaksbergen-Hengelo rijdt in de vakantie alleen lijn 53 in een halfuursdienst, lijn 59 die ook een halfuursdienst rijdt (een kwarter eerder/later) rijdt niet in de vakantie).
Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn bus van 10:27 naar Enschede opeens niet reed, godsandeju wat was ik kwaad. En nee, ik moet ook nog 3 weken.
marvinkok schreef:Het is nog nergens vakantie, maar als bezuinigingsmaatregel gaat,
Echt waar, doe dan vakantieregeling alleen in de daluren, want dit gaat zo niet, zie ook bovenstaande berichten.
Ehm... 10:27 vind ik toch geen spits ;) Overigens staat het al heel lang gewoon in de dienstregeling dat het zondag ingang. Heb het ook op Twitter en Facebook voorbij zien komen. Vast dat het op de schermen in de bus heeft gestaan, maar dat weet ik niet zeker...
En wen er maar vast aan, als het aan de provincie ligt blijft er toch niet veel over van het OV...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Hoorde vanmiddag al toen ik nog op de roltrap stond het fluitsignaal van de vertraagde t1759 in Utrecht, dus maar niet echt meer aanstalten gemaakt om te haasten zodat ik die nog haalde. Eenmaal op het perron bleek de trein er echter nog te staan met alle deuren wagenwijd open en een HC die wat vertwijfeld richting de achterkant van de trein stond te kijken en zwaaien.
Nouja, heel even afgewacht en gezien geen aanstalten werd gemaakt alsnog een vertrekprocedure in gang te zetten toch nog maar ingestapt. Luttele minuten later werd dan alsnog vertrokken. Blijkbaar was de HC het contact met de assisterende HC achteraan de trein kwijt, da's op spoor 11 immers wel belangrijk gezien dat perron behoorlijk krom is en je de achterste deuren dus gewoon weg niet ziet als je als HC onder de hal staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Hoorde vanmiddag al toen ik nog op de roltrap stond het fluitsignaal van de vertraagde 1759 in Utrecht
Wel knap dat je op de roltrap kan horen welk fluitsignaal het is. Of wordt er bij de 1759 doorgaans een aparte melodie ten gehore gebracht?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Ardan »

Heh, had je toch bijna 230 euro boete gehad :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door fogeltje »

JWM schreef:Wel knap dat je op de roltrap kan horen welk fluitsignaal het is. Of wordt er bij de 1759 doorgaans een aparte melodie ten gehore gebracht?
Alleen bij de vertraagde variant :Y
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

Als je het perronniveau al bijna bereikt hebt is het echt wel te horen waar het fluitsignaal vandaan komt, vooral als de HC zo ongeveer direct naast de roltrap op haar fluitje staat te blazen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
julsteren schreef:
dennistd schreef:
Thom91 schreef:Syntus Twente rijdt sinds gisteren een Vakantiedienstregeling. Ik weet niet waar het vakantie is in de regio maar het Academisch jaar is nog niet over en de bussen naar de UT puilen uit.. Vanaf 09:00 al een 30' dienst :'(
Gisteren zat de bus van 9.45u uit Haaksbergen naar Hengelo nog goed vol, er stonden zeker 5-10 man. Ik wil niet weten hoe dat in de bus van 7.45u was.... (op Haaksbergen-Hengelo rijdt in de vakantie alleen lijn 53 in een halfuursdienst, lijn 59 die ook een halfuursdienst rijdt (een kwarter eerder/later) rijdt niet in de vakantie).
Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn bus van 10:27 naar Enschede opeens niet reed, godsandeju wat was ik kwaad. En nee, ik moet ook nog 3 weken.
marvinkok schreef:Het is nog nergens vakantie, maar als bezuinigingsmaatregel gaat,
Echt waar, doe dan vakantieregeling alleen in de daluren, want dit gaat zo niet, zie ook bovenstaande berichten.
Ehm... 10:27 vind ik toch geen spits ;) Overigens staat het al heel lang gewoon in de dienstregeling dat het zondag ingang. Heb het ook op Twitter en Facebook voorbij zien komen. Vast dat het op de schermen in de bus heeft gestaan, maar dat weet ik niet zeker...
En wen er maar vast aan, als het aan de provincie ligt blijft er toch niet veel over van het OV...
Men is er wel achter dat losse stelletjes in de s31200 geen succes zijn: vanaf morgen rijdt het weer dubbel in de spits http://www.nieuwsuitdelden.nl/2015/06/s ... -trein-in/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag liep mijn s700 een kleine vertraging op vlak voor Schiphol. Reden was dat de Sprinter naar Hilversum van 17:58 met +4 reed. Zowel mijn s700 als de Sprinter werden op spoor 1 binnengenomen, terwijl er rond dat tijdstip niks van spoor 2 vertrok.

Wat is precies het nut van dat dynamisch perronaanwijssysteem op Schiphol als er niet goed gebruik van wordt gemaakt?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

VIRM schreef:Vandaag liep mijn s700 een kleine vertraging op vlak voor Schiphol. Reden was dat de Sprinter naar Hilversum van 17:58 met +4 reed. Zowel mijn s700 als de Sprinter werden op spoor 1 binnengenomen, terwijl er rond dat tijdstip niks van spoor 2 vertrok.

Wat is precies het nut van dat dynamisch perronaanwijssysteem op Schiphol als er niet goed gebruik van wordt gemaakt?
Dat als een spoor buiten dienst is, dat ze dan naar een ander perron verwezen kunnen worden, denk ik
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Het Dynamische systeem op Schiphol slaat als een tang op een varken, het functioneert niet en geeft alleen maar verwarring. Alleen het systeem op Asdz spoor 1/2 werkt echt dynamisch en naar behoren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door ArrivaBas »

Bee schreef:Het Dynamische systeem op Schiphol slaat als een tang op een varken, het functioneert niet en geeft alleen maar verwarring. Alleen het systeem op Asdz spoor 1/2 werkt echt dynamisch en naar behoren.
Waarom hebben ze het dan gedaan?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door dylanwild94 »

nieuw enz en moet uitgeprobeerd worden is het is nu te duur om het terug te draaien. Welkom in Nederland -o- .
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Hendrik »

Op de terugweg liep ik +50 op: +10 doordat ik pas laat een bus kon pakken en +40 door file op de N59 vanaf het Hellegatsplein. Omdat de N59 gedeeltelijk afgesloten was tot en met de Schaapsweg, moest al het verkeer over de parallelweg gedirigeerd worden. Tja, dat schiet niet op natuurlijk... Uiteindelijk viel de vertraging nog mee, doordat de weg op een gegeven moment weer vrijgegeven werd. Wat waarschijnlijk ook scheelde, is dat al bij Rotterdam een omleidingsroute werd geadviseerd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Wubbo »

Staat DVM op Schiphol eigenlijk alweer aan? Het heeft een tijdje uitgestaan omdat je toen treinen had die zich niet aan DVM hielden (en die dus niet af mochten wijken van hun spoor 2 omdat ze anders niet van de buitenste tunnelbuis op Amsterdam Centraal kwamen), maar dat is nu niet meer het geval volgens mij. Ik weet alleen niet of DVM weer aan staat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Voor de treinen die op spoor 1 of 2 en 4 of 5 moeten binnenkomen wordt niet direct het spoor gecommuniceerd, maar in de praktijk hebben eigenlijk alle treinen wel een vast perronspoor.

Zo vertrekken de s4300, s5700 en s700/s12700 ri Asdz altijd van spoor 1, de s1600, s11600, s3100 en s3500 altijd van spoor 2.
Thalys naar Asd moet vertrekken van spoor 2 achteraan*. De s900 ri Asd moet ook van spoor 2 vertrekken als de s9200 ri Asd op spoor 3 staat.

* Deze trein heeft tegenwoordig weer Amsterdam Centraal op de borden staan, met als tussenstation Niet Instappen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door webguy »

Moest vandaag in centrum der omniversum Woudenberg zijn. Vanuit Ede met de bus 5 naar De Klomp en van daar met bus 80 naar Woudenberg. Goed om te zien dat sowieso bus 5 ook buiten de spits goed bezet is, en de Klomp vroeger uitgestorven was buiten de spits maar nu bruist van overstappers en echt wel een beetje een hub is geworden. Ik reisde vroeger veel met lijn 80: toen was het nog Stadsvervoer Nederland maar er is weinig veranderd daar.

Moest op de Europaweg zijn, zag pas na mijn afspraak dat de bus daar keert op de rotonde en weer de provinciale weg op moet. Wel interessant - 9292 vond dat ik van Woudenberg via De Klomp naar Utrecht moest. Voor mijn gevoel heel erg om, dus ik was koppiger, en ben via Amersfoort gegaan. Ik zag later vrij snel het probleem - er zit veel lucht in de dienstregeling (6 minuten voor de laatste halte). Daardoor waren trein overstappen krap en werd het een overstap van 25 minuten in Amersfoort en dus was via de Klomp op papier sneller. Ik had een snelle overstap in Amersfoort en was 20 minuten eerder dan 9292 mogelijk vondt in Utrecht,
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door regenmaker »

Ja inderdaad, het is goede zet geweest om lijn 5 vanaf Kernhem te verlengen naar de Klomp.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

De enorme hoeveelheid lucht in de dienstregeling is bij Connexxion Amersfoort een vrij algemeen probleem. Ook vanuit de stadsbussen: als je op het scherm in de bus kijkt lijk je twee minuten te hebben om de trein naar Schiphol te pakken maar in de praktijk is het gewoon een minuut of zeven. Wel een goede manier om een goede eindpuntpunctualiteit neer te zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daniel »

@webguy: Ergens klopt er iets niet in 9292 dan, want een overstap van 25 minuten in Amersfoort ri. Utrecht is er eigenlijk nooit. Immers rijdt er de hele dag door elk kwartier een IC :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag van Den Bosch naar Leeuwarden gereden, adres was vlakbij Leeuwarden Camminghaburen, dus ik kon lekker in de regen naar het station lopen.
9292 zei dat ik een half uur moest wachten om naar Den Bosch te kunnen. Wat blijkt, in Leeuwarden gaat er om :03 en :44 een trein richting Zwolle en verder.. Ik was er dus om 14:11, dus maar even rondgelopen om daarna in een errug drukke ICM4 te gaan zitten. Daarna in Utrecht de IC Maastricht met +8 kunnen pakken, in Den Bosch alsnog moeten wachten op de sprinter, die volgens de app +13 had en niet reed tussen Ehv en Ht, maar toch op tijd binnenreed in Ht met pax.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Vinny »

Zojuist IC Groningen-Rotterdam net na Zwolle: "zijn er nog reizigers die niet gecontroleerd zijn? nee? Fijne dag nog!" Dat was nog eens een Speedy Gonzalez controlerondje...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Daelea »

Geweldige HC net in de t2630. Bij Laa: "... U kunt hier ook overstappen op de RandstadRail naar Zoetermeer, via Nootdorp, Pijnacker en Berkel en Rodenrijs. Maakt u gebruik van de RandstadRail, check dan eerst uit bij NS en vervolgens in bij de RandstadRail."

En bij Sdm: "U kunt hier overstappen voor de richting Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland Haven. Ook kunt u hier overstappen voor de metro richting Spijkenisse, Ommoord, Zevenkamp en Binnenhof. Ladies and gentlemen, this is Schiedam Central. You can change here for Hook of Holland Harbour for the ferry to England." :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2015

Bericht door Suus »

Welkom op het nieuwe R-NET busstation Amsterdam Amstelstation! :')

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten