Mag ik even kwijt #179

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ODRAIL »

Misschien moet de auto wel naar een schade herstelbedrijf. En dan kan je moeilijk de auto nemen :idea: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Z2N »

Dat ik tegenwoordig een baan heb in Utrecht en daarom wat vaker de s8800 neem is niet zo bijzonder, en dat ik ongeveer weet waar de deur van een zesbaks-VIRM komt ook niet echt. Maar net kwam mijn trein binnen op Ut, ik stak mijn vinger uit om zodra de trein stil zou staan de knop in te drukken, maar toen de trein stil stond, wees mijn vinger op de centimeter nauwkeurig naar de openingsknop! :O
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Daniel »

Da's best knap op Utrecht Centraal ja, zo extreem voorspelbaar zijn die stopplaatsen vaak ook weer niet.

@fogeltje: Tja, dat zijn nou eenmaal dingen die gebeuren. Het echte inzicht in wat wel en niet past moet je immers in de praktijk opbouwen. En ach, ik heb ooit een auto over de betonnen rand van een verhoogd plantsoen geparkeerd toen ik net m'n rijbewijs had. Dat was dus het eerste ritje zonder iemand met rijervaring naast me. (Maar toch maar m'n vader de auto van die rare plek laten halen, wonderlijk genoeg zonder veel schade trouwens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ODRAIL »

@Z2N: Dat heb ik regelmatig bij de metro in Rotterdam. Maar dat is een kwestie van jarenlang oefenen :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 17 jun 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Thom91 »

Dat je hem in een plantsoen parkeert? :P :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ODRAIL »

Nee ... mijn bericht was een reactie op het bericht van Z2N.

(en het bericht is inmiddels een beetje aangepast).

Tsja dat krijg je weleens als er meerdere mensen kort na elkaar verschillende berichten posten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ODRAIL »

Een bericht van vorige week woensdag:
KM46 schreef:Vandaag mijn nicht een kaartje gestuurd met de uitnodiging om een keertje bij te praten.
En inmiddels een mailtje gehad met een positieve reactie. Alleen doordat we beide drukke agenda's hebben zal de afspraak pas in augustus plaats vinden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Aking »

Niet eens een kaartje terug? De gierigerd! :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ODRAIL »

Dat hoefde ook niet. Ik heb op de brief (met een kaartje erbij) juist mijn mailadres en telefoonnummer vermeldt. Zodat we via mail en/of sms(telefoon) kunnen communiceren. Dat gaat toch wel iets sneller als een kaartje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door deadlock »

Het gaat vooral sneller dan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ODRAIL »

En daar hebben we onze taaldeskundige weer :neg: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:@fogeltje: Tja, dat zijn nou eenmaal dingen die gebeuren. Het echte inzicht in wat wel en niet past moet je immers in de praktijk opbouwen. En ach, ik heb ooit een auto over de betonnen rand van een verhoogd plantsoen geparkeerd toen ik net m'n rijbewijs had. Dat was dus het eerste ritje zonder iemand met rijervaring naast me. (Maar toch maar m'n vader de auto van die rare plek laten halen, wonderlijk genoeg zonder veel schade trouwens)
Vaak voorin de bus zitten helpt ook niet echt; ik kwam tijdens mijn autorijlessen vaak in een straat waar de bus aan de kant moet bij een tegenligger omdat het anders niet past. Dus ging ik óók steevast aan de kant terwijl twee auto's makkelijk langs elkaar konden :D 'Hallo, hoe breed denk je dat wij zijn ofzo?'
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Aking »

KM46 schreef:En daar hebben we onze taaldeskundige weer :neg: .
Taaldeskundigen zijn een slechte zaak?

Dus iedereen moet straks praten over die meisje wat ik hebt geneukt? :roll:
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Hendrik »

Daar hoef je op dit forum wat mij betreft helemaal niet over te praten... (A)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door fogeltje »

JWM schreef:Het domste wat je kan doen is hierom morgen de bus nemen, want dan wordt de volgende keer dat je in de auto stapt nog ongemakkelijker waardoor het juist fout kan gaan...
Weet je wat het ergste is. Rationeel denkend trek ik die conclusie ook. Maar gevoel wil niet. Ik kijk morgen even. Ik heb behoorlijk staan shaken terwijl er eigenlijk weinig aan de hand was. Gelukkig was de eigenaar heel relaxed. Ik kijk morgen hoe het voelt. Vrijdag sowieso de auto (hij rijdt nog gewoon) want dan ga ik naar Nijmegen. En omdat ik blijf slapen wilde zaterdag al wat rondjes over Bijsterhuizen gaan rijden. Zeker nu geen slecht idee (hoewel ik daar geen krapte kan oefenen maar wel weer even lekker rijden).
"Een touringcar is geen bus"
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door chemie »

Gewoon even afwachten, een ongeluk kan maar zo gebeuren en zit in een klein hoekje...

Na mijn ongeluk had ik ook zoiets van meh ik wil niet meer rijden, dan kan me dit niet nog eens gebeuren... Maar ondertussen rijd ik al weer veel met de auto rond. Doe waar je je zelf fijn bij voelt, maar stel alsjeblieft niet te lang uit. Daar heb je op lange termijn alleen jezelf mee.

Je schade was ik gok ongeveer €4000-5000 minder dan de schade die ik veroorzaakt heb, dus het valt nog mee al met al :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door STF »

Ardan schreef: Vaak voorin de bus zitten helpt ook niet echt; ik kwam tijdens mijn autorijlessen vaak in een straat waar de bus aan de kant moet bij een tegenligger omdat het anders niet past. Dus ging ik óók steevast aan de kant terwijl twee auto's makkelijk langs elkaar konden :D 'Hallo, hoe breed denk je dat wij zijn ofzo?'
Twee jaar geleden heb ik in de winter zo'n beetje elke dag in de bus naar Bitburg gezeten geloof ik want de twee buschauffeurs waar ik het allerbeste mee bevriend ben reden toen toevallig week in, week uit op die lijn. In elk geval reed ik daar later in de lente eens met de auto; op de grote hoofdweg doe ik de richtingaanwijzer naar rechts aan, voeg uit, rij het dorpje Irrel in, op de rotonde rechtsaf, direct linksaf het busstation op, rechtsaf terug naar de rotonde, toen ik vervolgens net op de rotonde reed en richting de grote hoofdweg naar Bitburg wilde gaan realiseerde ik me ineens dat het totaal nergens op sloeg dat ik een rondje over het busstation van Irrel had gemaakt... :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Geert »

Aking schreef:Dus iedereen moet straks praten over die meisje wat ik hebt geneukt? :roll:
Genoken! :Y
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door baladid »

Ik rij zelf geen auto maar moest iemand de weg in Gießen wijzen, die wel met de auto was. Als ja altijd fietst is dat nog knap lastig omdat met de fiets veel meer wegen kunnen en mogen...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Michael »

@Fogeltje,

Het beste is om gewoon gelijk weer achter het stuur te kruipen. Alhoewel ik je wel begrijp. Ik ben vorige zomer in een kettingbotsing beland (auto was economisch total loss verklaard, later een WOG melding van de RDW gekregen) Maar ben daarna gewoon verder gereden. Ik was uiteraard flink geschrokken toen het gebeurde maar het het heeft me wel goed gedaan om gelijk weer verder te rijden. Alhoewel ik nu wel steeds in mijn achteruitkijkspiegel kijk als ik stilsta om te kijken of de auto achter mij wel tijdig remt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door STF »

Vannacht was ik de accu's van de nood-/vluchtwegverlichting eens helemaal aan het ontladen (duurt zo'n drie uur bij de TL-exemplaren en vier uur bij de LED-exemplaren), tot ik me bedacht dat we het café - restaurant eigenlijk net zo goed altijd zo kunnen verlichting, is toch reuze sfeervol zo schemerig... :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:@Fogeltje,

Het beste is om gewoon gelijk weer achter het stuur te kruipen. Alhoewel ik je wel begrijp. Ik ben vorige zomer in een kettingbotsing beland (auto was economisch total loss verklaard, later een WOG melding van de RDW gekregen) Maar ben daarna gewoon verder gereden. Ik was uiteraard flink geschrokken toen het gebeurde maar het het heeft me wel goed gedaan om gelijk weer verder te rijden. Alhoewel ik nu wel steeds in mijn achteruitkijkspiegel kijk als ik stilsta om te kijken of de auto achter mij wel tijdig remt.
Inderdaad toch maar gedaan. Karma straft mij overigens wel af voor het verlaten van het OV, ben op de snelweg tussen Nuenen en Eindhoven in de file ingehaald door drie bussen :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ArrivaBas »

Hoi. Ik wil even kwijt dat ik Autisme heb. Hierdoor snap ik soms de verbanden in de topics niet. ook kan ik soms bot reageren. Ik hoop op jullie Begrip

Met Vriendelijke groet
Bas
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door Hendrik »

Ik wil daar zeker wel begrip voor hebben, maar misschien moet je zelf ook wat voorzichtiger zijn met posten? Het is altijd verstandig om tot tien te tellen voordat je iets post, maar zeker in jouw omstandigheden, denk ik.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #179

Bericht door ArrivaBas »

Hendrik schreef:Ik wil daar zeker wel begrip voor hebben, maar misschien moet je zelf ook wat voorzichtiger zijn met posten? Het is altijd verstandig om tot tien te tellen voordat je iets post, maar zeker in jouw omstandigheden, denk ik.
Dank u voor de tip, Hendrik
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten