Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Ardan »

Naja, wat heen gaat, moet toch ook weer een keer terug? Of worden het twee extra ritten Enschede-Zwolle die dan de hele dag in Zwolle staan en 's middags weer terug? Lijkt me een beetje zonde, en volgens mij is die lijn ook dubbel verspitst.
Ik doe ook maar wat
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Dennenboom »

Het treinstel van de sneltrein kan goed dienen als versterking de andere kant op. Het feit dat de sneltreinen maar in een richting rijden komt door het ontbreken van spoorcapaciteit.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

Ik dacht dat naast elektrificatie ook verdubbeling werd uitgevoerd om juist in twee richtingen sneltreinen te kunnen laten rijden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Thom91 »

Nee, alleen in de spitsrichting. Dus ochtend naar Zwolle en middag naar Enschede.
Komt wel goed schatje.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

jammer, het had een kans kunnen zijn om in twee richtingen die sneltrein te hebben rijden.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door dennistd »

Nee, want als je sneltreinen in beide richtingen wilt rijden dan moet er ten oosten van Zwolle en ten westen van Nijverdal verdubbelt gaan worden (een aantal kilometers), omdat de sneltreinen daar elkaar moeten kruisen dan. Mocht de sneltrein een groot succes worden dan kan dit altijd nog gedaan worden, er wordt bij de elektrificatie in elk geval al rekening mee gehouden (de palen komen aan de zuidzijde aangezien aan de noordzijde ruimte is voor een tweede spoor).
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

wordt de sneltrein een succes moeten ze weer het spoor openbreken om die extra sporen voor mogelijkheid passage te plaatsen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Ardan »

Dennenboom schreef:Het treinstel van de sneltrein kan goed dienen als versterking de andere kant op. Het feit dat de sneltreinen maar in een richting rijden komt door het ontbreken van spoorcapaciteit.
Ach natuurlijk, je kunt die sneltrein gewoon achter de volgende terugkerende stopper plakken :) Dat tweerichtingssneltreinen niet mogelijk waren wist ik (hoewel, er zal in Raalte gekruist worden. Waarom kan dat één kant op wel en de andere kant op niet tegelijk? Of is Zwolle-Heino daar te lang voor?), maar ik vroeg me gewoon af wat ze de rest van de dag met die sneltrein gaan doen.
Ik doe ook maar wat
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

hetzelfde als alle treinstellen die alleen in de spits nodig zijn, op het opstelterrein ermee.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Thom91 »

CamilleKreemers schreef:wordt de sneltrein een succes moeten ze weer het spoor openbreken om die extra sporen voor mogelijkheid passage te plaatsen.
Het is geldverkwisting om het nu neer te leggen. Elders op dit forum zwerft het document waarin de afwegingen staan.
Komt wel goed schatje.
NintendoC
Berichten: 421
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door NintendoC »

Wordt station Stadshagen al direct dubbelsporig aangelegd of is dat nog niet bekend?
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door CamilleKreemers »

Thom91 schreef:
CamilleKreemers schreef:wordt de sneltrein een succes moeten ze weer het spoor openbreken om die extra sporen voor mogelijkheid passage te plaatsen.
Het is geldverkwisting om het nu neer te leggen. Elders op dit forum zwerft het document waarin de afwegingen staan.
het zal wel geldverkwisting zijn om het nu neer te leggen, maar nu breken ze voor een jaar geloof ik het spoor open om een stel palen met draad te plaatsen. Dan kunnen ze gelijktijdig toch ook een paar extra sporen (ja het is duurder, maar toekomstvaster) te plaatsen voor twee sneltreinen? Dan kun je een groeimodel toepassen als vervoerder.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Thom91 »

Er is geen vraag naar een sneltrein in de andere richting. Zoek het document maar even op, dan zie je het wel.
Komt wel goed schatje.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Bericht door Globetrotter »

Gefeliciteerd :D!!!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Durashift »

Bee schreef: (..)
Woordvoerder van Syntus tegen treinreiziger.nl

Maar sowieso wordt van de vervoerders verwacht dat in december 2016 een single check-in gerealiseerd is, anders gaat de staatssecretaris het verplichten via wetgeving.
Hopelijk denken de vervoerders ook aan de single check-out


:|

-----------------

Prima dat Syntus de gunning gekregen heeft.. Zijn zij tegenwoordig financieel een wat stabieler bedrijf? Ze gaan nogal een (financiële) verplichting aan..

Tijdplanning lijkt mij ook krap.. Ik neem aan dat Syntus de Flirt's pas gaat bestellen als de gunning definitief is..
Stel dat er een bezwaarprocedure gaat lopen.. is er straks in december 2017 wel een draad boven het spoor.. met daaronder nog steeds een DM90...

:x
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Michael »

Stadler kan vrij snel treinen leveren.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Globetrotter »

Durashift schreef:Tijdplanning lijkt mij ook krap.. Ik neem aan dat Syntus de Flirt's pas gaat bestellen als de gunning definitief is..
Stel dat er een bezwaarprocedure gaat lopen.. is er straks in december 2017 wel een draad boven het spoor.. met daaronder nog steeds een DM90...

:x
Ja, dat is een beetje hetzelfde verhaal met Arriva in Limburg. Die wachten ook met het aanschaffen van materieel, maar schaffen wel al 'onderdelen' aan, zoals Anne Hettinga op L1 zei.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 17 jun 2015, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Dennenboom »

Durashift schreef: Tijdplanning lijkt mij ook krap.. Ik neem aan dat Syntus de Flirt's pas gaat bestellen als de gunning definitief is..
Stel dat er een bezwaarprocedure gaat lopen.. is er straks in december 2017 wel een draad boven het spoor.. met daaronder nog steeds een DM90...

:x
Lijkt me dat dit de eerste electrische lijn wordt waar ATB-NG op functioneert. Voor zover ik weet is er ook geen elektrisch materieel dat hiermee overweg kan. Alleen het te bestellen materieel kan daar elektrisch rijden. Een huur/noodoplossing is dan inderdaad alleen mogelijk met DM90. Ander NS materieel mag er niet komen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door reisthijs »

Durashift schreef:Tijdplanning lijkt mij ook krap..
Dat valt hier wel mee. De 1,5 jaar die Arriva nu nog heeft in Limburg, dát is krap.

Zolang Syntus dit jaar nog kan bestellen is dat vroeg genoeg voor Stadler.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Thom91 »

Ze gaan gelukkig pas rijden in december 2017, dus ze hebben 2,5 jaar hier in Overijssel.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:Stadler kan vrij snel treinen leveren.
Omdat het treintype meer een platform is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busje77
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 jul 2014, 20:29

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door busje77 »

Bovendien moet de toelating eind 2016 geregeld zijn als dan de eerste treinstellen gaan rijden.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door NG²7²™ »

Michael schreef:Stadler kan vrij snel treinen leveren.
1+1=2?

http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... hn-nieuwe/
Groeten,
Nick
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door BR628 »

Als blijkt dat de provincie Overijssel (deels) op basis daarvan besloten heeft dat Zwenzwoka naar Syntus gaat dan kan men zich gaan voorbereiden op een nog lang durende juridische strijd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Bericht door Suus »

NG²7²™ schreef:
Michael schreef:Stadler kan vrij snel treinen leveren.
1+1=2?

http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... hn-nieuwe/
Nee, want die aanbesteding is ongeldig verklaard door een Duitse rechtbank en moet opnieuw gedaan worden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten