(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

STF schreef:De voormalige wissel die bij de tunneluitrit lag toen lijn 5 nog via station Zuid reed, was ook altijd een drama.
De enige storing die ik daar ooit heb gekend was dat een combino een snelremming maakte, ook leuk in de spits. :D

Vandaag lag het wissel NA Station Zuid, dus waar de 50 en 51 bij elkaar komen, in de storing. Met de 51 dus weer aantal minuten stilgestaan. Naja nog ff en dan kom ik daar een stuk minder vaak langs. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

Vreemd dat jij zo weinig slechte ervaringen met die wissel hebt, ik kwam er echt niet zo heel vaak langs maar weet niet anders dan dat er bijna altijd wel wat aan de hand daar was met het wissel of sein.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Ik heb het wel eens mogen aanschouwen trouwens, maar heb er nooit last van gehad. Weet niet of het op dit forum was :P maar heb ooit wel eens gemeld dat er stuk of 5 trams en metro's daar achter elkaar stonden terwijl ik er richting Amstelveen langs reed. Van het wissel nu heb ikzelf al meerdere malen last gehad. Overigens ook al een keer dat een bestuurder van tram 5 met de verkeersleiding moest bellen over het wissel dat de 5 met de 51 laat samenkomen richting Vu, dus het hele handeltje is daar niet zo stabiel. Minder stabiel dan Oranjebaan heb ik het idee.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Etienne »

Vandaag heb ik in Berkel even gezocht naar de ex Connexxion 2161:

Afbeelding

En de ex Maarse & Kroon 2829:

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Vandaag weer enkele oudjes op het NS- vervoer rond Utrecht. Een O405 en twee O408'en gezien. Verder ook diverse Intergo's. Zowel CXX groene, als witte voor het Prov. Utrecht vervoer. En in Houten op 'lijn 23' naar Castelluem geen Amba's, maar Intergo 2766 en Citaro 284? met Voor|U logo's.

In Utrecht leek gister rond 14 uur de busbaan langs het spoor afgesloten te zijn. Diverse lijnen die daar normaal rijden, zag ik langs het Neude komen. En de moosite was nog wel een standaard gasbus op lijn 12s!

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Als de busbaan is afgesloten wordt er toch via Catharijnesingel (route lijn 6) gereden? Klinkt dus meer als een probleem wat verderop (Weg tot de Wetenschap ofzo).
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Dat is dan net iets te ver. Ook bussen naar Wijk bij D. kwamen langs het Neude. Wellicht bij het Ledig Erf. Half CS was overigens ook nog vastgelopen, omdat een GVU bus defecte deuren had. Het zooitje wilde niet meer dicht en kon dus niet vertrekken. Afijn, lekker rondje bussen om het stadsbusstation heen :P
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Stephan schreef: omdat een GVU bus defecte deuren had. Het zooitje wilde niet meer dicht
Ja, dat gebeurt zo vaak. Maar moet daar half CS voor vastlopen? :?
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Hij stond bij de uitstap halte, voor de vertrekplaats van lijn 11. En omdat een andere gelede er heerlijk tactisch achter was gaan staan, was de hele doorgang richting Smakkelaarsveld geblokkeerd. En ja, de bussen daarna kwamen snel aanrijden, waardoor er redelijk snel filevorming ontstond.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Stephan schreef:de vertrekplaats van lijn 11. En omdat een andere gelede er heerlijk tactisch achter was gaan staan, was de hele doorgang richting Smakkelaarsveld geblokkeerd.
En ineens kan geen enkele chauf op het idee komen om er _OMHEEN_ te rijden?? Voordat e het zo ver vast hebt dat je niet meer naar het Smakkelaarsveld kan heb je toch zeker meer dan 10 bussen nodig (de newAGG300's reden niet vandaag, weekend. Ook niet op de pendels voor de open dag van de HU.)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Nog meer busleed vanmiddag: Een bus van Connexxion op lijn 175 Rotterdam Nesselande - Waddinxveen Noord had waarschijnlijk motorproblemen bij station Nesselande, de achterklep stond open en er stond een busje van TSN Nederland (storingsdienst) bij. Heb niet gezien hoe het afgelopen is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Dat verhaal van het geblokkeerde stadsbusstation speelde gisteren he :).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik :).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Dat verhaal van het geblokkeerde stadsbusstation speelde gisteren he :).
Oh okee, dan wordt het iets begrijpelijker :)
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Moet ik er wel bijvertellen dat er nog een service-auto naast de defecte bus was geparkeerd. De intelligentie straalde er inderdaad wel vanaf ja :P
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Afbeelding
Connexxion 9165 als lijn 12 Leeuwarden - Kenniscampus - Bilgaard, donderdag 19 maart 2009

Afbeelding
Connexxion's 2315, O408, wordt dit weekend ingezet bij treinvervangende bussen rondom Utrecht. zaterdag 21 maart, Utrecht Centraal.

Afbeelding
De Lijn 119810. Alliance B91 of B95? Zaterdag 21 maart, Tilburg NS
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Het is overigens de B&C 110110. ;) Alle bussen met wagenparknummer bestaande uit 6 cijfers zijn van een pachter. Heeft het wagenparknummer 4 cijfers, dan is het een bus van De Lijn. De site Zone01 is wel een makkelijk hulpmiddel om de pachters te achterhalen. :)

Trouwens, het is een B95. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

KM46 schreef: een busje van TSN Nederland
TechnoServiceNederland Nederland? :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Ow.. Fles!!.. LEES :mrgreen:

Verhaal:
Lijn 1 uit het Lukas zkh richting Matenveld (20:46 vanaf het station) moest chauffeur wisselen. 8 minuten na vertrektijd (20:54) kwam meneer aanlopen, met koffie in zijn hand. Het gaat heeel langzaam, niet voorruit te branden. We hadden bijna collectief besloten wie het verste moest, en welke dus ging rijden (We hadden een bus, we hadden mensen, alleen geen chauffeur). Maargoed. Meneer moest zich even installeren, waardoor we met +11 vertrokken. Hoe traag hij kwam aanlopen, hoe snel hij reed. 70kmh waar je 50 mocht, 50kmh ipv 30... En toen gebeurde het.

50 meter voor mijn halte moesten we opeens hard in de remmen. Ik lette niet echt op, ik lag bijna op de stoel voor mij. Heel leuk met een brakke rug, maar het doet je niets en blijft lachen... Vervolgens vraagt een medereiziger wat het was. "Ja, dood"...

*Snifsnif* Een klein poesje... Het had zo'n grote kater kunnen worden :cry:
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Klapkutjosti's zijn het, buschauffeurs. Allemaal. :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Gisteravond 172 Amsterdam - Aalsmeer. De chauffeur rijdt als een dolle wildeman, om zo op A'veen busstation 5 minuten pauze te halen, zodat hij zijn nicotineverslaving kon botvieren :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Tja boefuckinghoe. Je bent toch geen bejaarde...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Chauffeurs roken maar in hun eigen tijd. Ik zit te wachten op een bericht van de vakbond dat boehoehoehoe de pauze op de keerpunten te kort zijn en dergelijke blablabla. Nou dan ga ik dit mooi als tegenvoorbeeld de ether in zwengelen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Ah, zodat je in werkelijk ieder topic iemand af kunt kraken :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

In vinny's wereld leven alleen robotachtige wezens die zo staan geprogrammeerd dat ze alles doen wat vinny eist...
Maarja, als ze dan eens niet doen wat 'ie wil dat ze doen, is het eigenlijk ook geen probleem want volgens vinny moet je het dan definieren als 'geen probleem' en dan is het geen probleem. Dus. Best simpel eigenlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten