OVer Missers in de Reisinformatie #40

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door reisthijs »

Dat is niet zo gek, oude gewoontes verhuizen soms mee naar nieuwe systeem ook al hoeft de technische noodzaak er niet meer te zijn.
Daniel schreef:Wat zou je er nog meer op willen dan de volledige stationsnaam dan? :P
Ha, nu had ik de stationsnaam per ongeluk toch helemaal uitgeschreven. Ik bedoelde natuurlijk Overvcht :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Post »

Was het niet zo dat de CTA's nog werden aangestuurd via de oude systemen?
Dat systeem werd toch pas na de CTA's vervangen en dat daar het probleem in zit?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Geert »

Post schreef:Was het niet zo dat de CTA's nog werden aangestuurd via de oude systemen?
Dat systeem werd toch pas na de CTA's vervangen en dat daar het probleem in zit?
Het oude systeem (Bepac) werkte met flapjes die waren ingeprogrammeerd. Per trein werd vastgelegd welke paletten getoond moesten worden. Volgens mij kon je in Bepac niet eens stationsnamen invoeren...
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daelea »

Iets anders tussendoor: de 8381 (Amba uit HWGO) rijdt in Leiden weer op de spitslijn 269. De bus toont verrassend genoeg wel de eerstvolgende haltes op een lay-out van ZHN, maar toont tussendoor informatie uit Brabant (o.a. over de Vertrekverteller en dat bussen in Brabant binnenkort WiFi krijgen). Fijn dat ik dat nu ook weet ^.^
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Op zich is het al iets nieuws dat die bus blijkbaar schermen heeft gekregen want die zaten er in HWGO niet in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daelea »

Ik had al zo'n vermoeden. Het scherm is zo te zien ook redelijk gemakkelijk met een dikke stang voor de lichtkrant gehangen, en direct achter de chauffeur staat een grote Albatroskast op een verhoging. Al met al een leuk gezicht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Stefan »

Albatros 2 is dus ook bij die wagen ingebouwd. De 8378 en 8380 zijn ook op deze manier gedaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Suus »

En dan nu onomstotelijk bewijs dat OBIS overstappen toont naar de trein waar je in zit...

Afbeelding
Genomen in trein t3523 op 21 juni 2015 bij aankomst in Eindhoven...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Had net in Dordt een hybride met Albatros 2 wat qua leesbaarheid van de reisinfo stukken beter is. Alleen "Dordrecht" als eindbestemming van een stadsbus is niet zo erg logisch. Net als het tonen van wat willekeurige eerdere haltes onder de laatste halte van de lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daelea »

Oh wauw. Albatros 2 in Leiden toont altijd bij minder dan vier haltes tot het eindpunt (het aantal wat op het scherm past) steeds de eindhalte tot het scherm vol is (dus bijvoorbeeld drie keer 'Leiden Centraal' onder elkaar met steeds wisselende tijden. Maar willekeurige andere haltes heb ik nog nooit gezien...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door webguy »

Is het wikkekeurig of is dat Leiden Centraal (oostzijde) gevolgd door Leiden Centraal (buffer), gevolgd door Leiden Centraal (Halte A)?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Stefan »

Is al een wat oudere foto, maar het is iets als dit. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Geert »

Heb het volgens mij ook wel eens gezien in een Friese bus van Arriva. Geen porem :')
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daelea »

Klopt, het is gewoon een herhaling van de laatste halte. Helemaal leuk in een ringlijn, bijvoorbeeld 3 en 4 in Leiden. Officieel is de eindhalte "Leiden, Merenwijk", maar daarna rijdt de bus verder door de wijk en terug richting station. Op het scherm in de bus zie je dan vlak voor die eindhalte dus alleen vijf keer "Leiden, Merenwijk" met verschillende aankomsttijden..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Nee zo niet dus. Na "Dordrecht Merbau" werd het scherm verder gevuld met "Dordrecht Nieuwe Noordpolderweg", "Dordrecht Landbouwschool", "Dordrecht Groenezoom/Hastingsweg" en "Dordrecht Merbau". Gewoon de laatste vier haltes herhaald dus.
Ook hier trouwens op een ringlijn, maar in mijn herinnering ging Albatros 1 nog verder met haltes tot het officiële einde van het rondje wijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Stefan »

Als het goed is niet, de rit 'eindigt' in Albatros op de Merbau natuurlijk. Haltes van de opvolgende rit worden dan nog niet weergegeven.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Etienne »

Vanochtend was de t909 op Rotterdam Centraal gespoorwijzigd naar perron 13, maar om 07:50 stond de t2827 daar nog gewoon. Waardoor veel mensen dachten dat de VIRM van deze trein de IC Direct was. Een omroep over deze wijziging bleef echter uit. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door dylanwild94 »

Utrecht is toch veel beter dan Amsterdam. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Oh wauw. Albatros 2 in Leiden toont altijd bij minder dan vier haltes tot het eindpunt (het aantal wat op het scherm past) steeds de eindhalte tot het scherm vol is (dus bijvoorbeeld drie keer 'Leiden Centraal' onder elkaar met steeds wisselende tijden. Maar willekeurige andere haltes heb ik nog nooit gezien...
Een vraag naar de klantenservice van Arriva leverde ook niet bijzonder veel op, trouwens. In de nieuwsbrief van de Prestatiemonitor van april stond de volgende passage:
Maar naar verwachting wordt er binnen twee maanden in alle bussen nieuwe software geïnstalleerd. Meldt u dat de monitor uitstaat of technische storing vertoont? Dan wordt het probleem per melding opgepakt.
Mijn vraag aan de klantenservice betrof o.a. deze passage, het was mij niet duidelijk of er wellicht een update van de reisinformatie zou komen waar bovenstaande uitgehaald zou zijn, of dat het op het inbouwen van Albatros 2 in DAV slaat, o.i.d. In elk geval, de reactie was noemenswaardig:
Uw reactie is in behandeling genomen en in vervolg hierop laten wij u het volgende weten.
Uw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestiging waar uw reactie verder wordt besproken. Indien dit mogelijk is zal er worden gekeken of dit gewijzigd kan worden. Wij kunnen hier geen toezeggingen over doen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-o-
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door wouter15 »

Niet echt een misser maar wel opvallend:
Werkzaamheden Utrecht Centraal-Woerden

Periode: zaterdag 11 en zondag 12 juli

Extra reistijd:
een kwartier tot een half uur

Reisadvies:
U kunt gebruikmaken van de bussen
de Sprinters Utrecht Centraal-Den Haag Centraal rijden niet tussen Utrecht Centraal-Utrecht Terwijde; er rijden stopbussen
de Intercity's van Woerden (vertrek -.24 uur en -.54 uur) naar Utrecht Centraal rijden niet; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's
de Intercity's van Gouda (vertrek -.27 uur en -.57 uur) naar Utrecht Centraal rijden niet; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's
de Intercity's van Utrecht Centraal (vertrek -.14 uur en -.44 uur) rijden niet van Utrecht Centraal naar Gouda; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's
de Intercity's van Utrecht Centraal (vertrek -.25 uur en -.55 uur) rijden niet van Utrecht Centraal naar Woerden; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's
Vrij bijzonder dat er tussen Utrecht Terwijde en Woerden v.v. wel gewoon treinen kunnen blijven rijden. Weet iemand misschien hoe dit zit?

En blijkbaar mogen reizigers ook niet weten dat de Intercity's Rotterdam - Gouda - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen/Leeuwarden extra gaan stoppen in Woerden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Wubbo »

Er zal wel geen perronspoor in Utrecht beschikbaar zijn voor die treinen, dus keren ze al onderweg. Waarom ze dan niet tot Leidsche Rijn rijden is dan nog een raadsel, staat daar het vertreksein te ver weg?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Gekko123 »

Dat zou ook zomaar eens te maken kunnen hebben met het lange stuk linkerspoor rijden. Dan zit je dus waarschijnlijk weer de s9800 in de weg die keert te Terwijde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Er zal wel geen perronspoor in Utrecht beschikbaar zijn voor die treinen, dus keren ze al onderweg. Waarom ze dan niet tot Leidsche Rijn rijden is dan nog een raadsel, staat daar het vertreksein te ver weg?
Het zijn de werkzaamheden voor de aansluiting van spoor 20 en 21, vandaar dus dat er met name geen Sprinters kunnen rijden. Al valt het me wel op dat hierdoor ook de s8800 vervalt, die reed de afgelopen weekenden waarin er een complete set sporen tussen twee perrons in uit lag nog wel gewoon. Blijkbaar vereisen de werkzaamheden nu dus een grotere buitendienststelling.

Wat betreft het sein bij Leidsche Rijn: dat staat er niet :wink: Eerstvolgende sein is het inrijsein van Terwijde als je linkerspoor rijdt, da's inderdaad wat ver weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Daniel »

In de categorie "waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijk kan"... Hier zou toch gewoon "Stopt tot Zwolle op tussengelegen stations" kunnen staan i.p.v. twee regels tekst...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #40

Bericht door Thom91 »

Dat is die net ene afwijkende trien vanuit Groningen.. Als we daar ons druk om gaan maken..
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten